Ik ben best blij met de namen die erbij zijn gekomen.
Het is nu ook in het affiche duidelijk dat de TWO-afsluiters voor BKS net zo belangrijk als de afsluiters op ONE. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de beduidend kleinere namen die ONE mogen afsluiten, maar ik vind het best een logische ontwikkeling, na de pogingen om een Disclosure of Chemical Brothers een veld vol te trekken.
Soulwax is live altijd prima, en BKS had nog wat van hen tegoed. Lucy Dacus is een goede naam voor BKS; Kae Tempest een vertrouwde naam voor BKS; Glass Beams stond vorige keer wel erg ongelukkig in The Casbah. The Streets had voor mij niet zo gehoeven, maar een blokje The Streets - Kneecap - Deftones op ONE zal best kunnen werken.
Daaronder voldoende moois, met weer een paar mooie namen van Eurosonic. Daniela Pes op Muziekgieterij bijvoorbeeld. Of Ugly. Erg benieuwd naar bijvoorbeeld Snapped Ankles en Youth Lagoon of nieuwe ontdekkingen als Christian Lee Hutson.
Uiteindelijk blijven er een paar namen die voor mij niet hadden gehoeven (Barry, L'Imperatice), maar de echte misperen als Goldband, DJVT of Disclosure ontbreken.
Benieuwd of dit de lijn voor de toekomst is, of dat ze komende jaren toch weer af en toe met een grote naam gaan verrassen. Maar nu veel zin in deze editie!