Best Kept Secret 2025

Had gehoopt op Destroyer of The Notwist maar helaas waarschijnlijk... vond de 1e worp beter dan de 2e maar gelukkig geen dure dj headliners of goldband achtige boekingen.

Echt de definitieve dag indeling voor mij hier afwachten. Het is allemaal 'net niet' voor mij voor 3 dagen festival met deze line-up maar als wat van de kleinere namen die ik wil zien(o,a horsegirl, lae neale, Yanya, they are gutting.....) op een dag vallen wordt het interessanter. De headliners, behalve tv on radio, doen mij niet zoveel dit jaar; ze zijn prima maar iets als Deftones al genoeg gezien.

Ik ben best blij met de namen die erbij zijn gekomen.

Het is nu ook in het affiche duidelijk dat de TWO-afsluiters voor BKS net zo belangrijk als de afsluiters op ONE. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de beduidend kleinere namen die ONE mogen afsluiten, maar ik vind het best een logische ontwikkeling, na de pogingen om een Disclosure of Chemical Brothers een veld vol te trekken.

Soulwax is live altijd prima, en BKS had nog wat van hen tegoed. Lucy Dacus is een goede naam voor BKS; Kae Tempest een vertrouwde naam voor BKS; Glass Beams stond vorige keer wel erg ongelukkig in The Casbah. The Streets had voor mij niet zo gehoeven, maar een blokje The Streets - Kneecap - Deftones op ONE zal best kunnen werken.

Daaronder voldoende moois, met weer een paar mooie namen van Eurosonic. Daniela Pes op Muziekgieterij bijvoorbeeld. Of Ugly. Erg benieuwd naar bijvoorbeeld Snapped Ankles en Youth Lagoon of nieuwe ontdekkingen als Christian Lee Hutson.

Uiteindelijk blijven er een paar namen die voor mij niet hadden gehoeven (Barry, L'Imperatice), maar de echte misperen als Goldband, DJVT of Disclosure ontbreken.

Benieuwd of dit de lijn voor de toekomst is, of dat ze komende jaren toch weer af en toe met een grote naam gaan verrassen. Maar nu veel zin in deze editie!
Ja, met die zeven namen bovenaan lijkt dat wel de boodschap te zijn dat de headliner ook in de TWO kan staan. Slowdive, St Vincent en vooral PJ Harvey waren dat vorig jaar al voor mij, allen in de TWO.
Als ik me niet vergis krijgen we ook een andere opzet van de ONE of een ander podium. Wellicht wat intiemer? Dacht tenminste dat Maurtis dat zei in de festileaks/kink podcast.

Laatst bewerkt:
Magdalena Bay staat op zaterdag in Londen en op donderdag in Portugal. Dus sowieso op BKS op vrijdag of zondag.
Portugal -> Nederland -> Londen lijkt me wel pittig, maar niet onhaalbaar. Hopelijk staat ze niet ook op die zondag die al o zo stacked is.

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en wessah
Glastonbury heeft best nog wel wat toffe namen die 2weken vroeger goed op BKS hadden kunnen passen.

Loyle Carner, The Libertines, Father John Misty, Future Islands, Brian Jonestown Massacre, Yussef Dayes, Wolf Alice, GOAT,...

• Leuk
Waarderingen: Chicken en splinter013
Ik vermoed dat er vooral nog wat dj's gaan bijkomen, behalve misschien hier en daar nog een bandje.
Hopelijk zijn er tussen die dj's voor in de nacht, wat energiekere acts dan vorig jaar, want toen vond ik het nachtprogramma echt slaapverwekkend.
Al vrees ik dat de jaren met het spannende nachtprogramma voorbij zijn, sinds dat ze een ander persoon dat nachtprogramma laten boeken.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Hoe verwachten jullie nu dat de 7 grootste namen (De Visser en Kiwanuka zijn natuurlijk al vrij zeker) op de poster terugkeren in het blokkenschema?

Ik denk:

Vrijdag:
ONE sub: Barry Can't Swim
One head: Eefje de Visser
TWO voor one: Soulwax

Zaterdag:
One head: Deftones
TWO voor one: TV On The Radio

Zaterdag:
One head: Michael Kiwanuka
TWO voor one: Wilco

Caribou en Nia Archives op twee van de dagen TWO na one.

Magdalena Bay staat op zaterdag in Londen en op donderdag in Portugal. Dus sowieso op BKS op vrijdag of zondag.
Portugal -> Nederland -> Londen lijkt me wel pittig, maar niet onhaalbaar. Hopelijk staat ze niet ook op die zondag die al o zo stacked is.
Er wordt regelmatig beweerd dat EU-VK in en uit nu best veel gedoe is, dus dan zou vrijdag NL en za VK eigenlijk wel logisch zijn. Hoop het idd ook, want vooralsnog is ook voor de zondag inderdaad al best vol en de vrijdag nu nog de rustigste dag.

Hoe verwachten jullie nu dat de 7 grootste namen (De Visser en Kiwanuka zijn natuurlijk al vrij zeker) op de poster terugkeren in het blokkenschema?

Ik denk:

Vrijdag:
ONE sub: Barry Can't Swim
One head: Eefje de Visser
TWO voor one: Soulwax

Zaterdag:
One head: Deftones
TWO voor one: TV On The Radio

Zaterdag:
One head: Michael Kiwanuka
TWO voor one: Wilco

Caribou en Nia Archives op twee van de dagen TWO na one.
Ik zie ze TV On The Radio nog wel als voorlaatste op de ONE zetten hoor. En eerder The Streets die spot op de TWO voor ONE-headliner geven.

En Barry zie ik ook niet echt subben op de ONE. Ik kan me niet voorstellen dat die zo rond 19u a 20u laten spelen. Die sluit volgens mij sowieso een stage af. Zij het de ONE of de TWO.

Voor de rest zal het inderdaad wel zoiets zijn denk ik.

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Ik zie ze TV On The Radio nog wel als voorlaatste op de ONE zetten hoor. En eerder The Streets die spot op de TWO voor ONE-headliner geven.

En Barry zie ik ook niet echt subben op de ONE. Ik kan me niet voorstellen dat die zo rond 19u a 20u laten spelen. Die sluit volgens mij sowieso een stage af. Zij het de ONE of de TWO.

Voor de rest zal het inderdaad wel zoiets zijn denk ik.
Barry als voorlaatste op de ONE kan wel nog werken denk ik (afgaande op de beelden van zijn set vorig jaar op Glasto)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Dit is al eerder besproken, maar als hij echt op de 13e zowel in Hilvarenbeek als in Barcelona moet zijn, dan kan dat praktisch toch bijna niet als hij laat speelt?

Precies deze beelden zijn waarom ik hierop hoop :) (al ben ik een van de weinigen hier die wel uitkijkt naar Barry Can't Swim).
Snap ik wel, zo kut is het ook allemaal niet. Maar vind het nog steeds niet BKS'ish. En ik zelf vond het een beetje tegenvallen op Lowlands vorig jaar. Singles zijn goed, maar als je het na elkaar hoort is het allemaal wel veel van hetzelfde ;)

• Leuk
Waarderingen: Archie
Dit is al eerder besproken, maar als hij echt op de 13e zowel in Hilvarenbeek als in Barcelona moet zijn, dan kan dat praktisch toch bijna niet als hij laat speelt?
I know, maar ik geloof eerder dat het tourschema niet klopt (en dat gewoon de eerste dag van het festival als default is genomen, wat vaak gebeurd) dan dat hij om 19u op de ONE staat.

Gewoon buikgevoel natuurlijk, dus kan er zeker naast zitten.

Van aphex Twin naar barry can't swim vind ik een beetje als van the rolling stones naar maneskin. :whistle:
Mja maar nu noem je twee uitersten van wat er allemaal in de range van BKS staat. Er staan al vanaf editie 1 namen zoals Aphex Twin/Stones (Swans) en namen zoals Barry/Maneskin (Macklemore).

• Leuk
Waarderingen: Frankenstein
Barcelona zal de eind nacht/begin ochtend zijn; dus eigenlijk de 14e begin van de dag.
Maar hij zal na BKS heel snel het vliegtuig moeten hebben, dus sub op ONE lijkt meest haalbaar.

Zelf ook even en gokje gedaan:

Vrijdag:
ONE Head: Eefje de Visser
ONE Sub: Barry Can’t Swim
TWO na ONE: Nia Archives
TWO voor ONE: Kae Tempest
The Secret Head: The Dare

Zaterdag:
ONE Head: Deftones
ONE Sub: TV on the Radio
TWO na ONE: Caribou
TWO voor ONE: The Streets
The Secret Head: Kneecap

Zondag:
ONE Head: Michael Kiwanuka
ONE Sub: Djo
TWO na ONE: Soulwax
TWO voor ONE: Wilco
The Secret Head: Pigsx7

De ONE sub op zondag vind ik het moeilijkst. Ik zie Wilco of Caribou daar ook nog wel staan, al zouden die wel beter tot hun recht komen in de TWO.

Users who are viewing this thread