Rock Werchter 2025

Interessante naam op die donderdag: Yseult. Ik kende haar niet (Alibi ken ik wel) maar heeft blijkbaar 11,2 mln maandelijkse spotify luisteraars. šŸ˜®

Volgend jaar wacht ik weer wat langer met tickets kopen. Na de eerste namen zeer content en alle vertrouwen dat ze weer met een gevarieerd programma zouden komen, waardoor er elke dag wel genoeg stond (in de undercard) om een ticket te rechtvaardigen. Zondag enkel Wunderhorse als must en wat namen die ik wel wil meepakken, maar die op 'normale' RWdagen geskipt zouden worden. Zaterdag Amenra (die ik ondertussen al heel vaak heb gezien en even goed voor naar de AB zou kunnen), Wisp en Gurriers (en Raye als ze er met band speelt). Vrijdag en vooral donderdag zijn er dan weer veel te veel namen die ik wil zien.

Ik vind Iggy Pop (en daarna mogelijk ook Nia Archives) een zalig alternatief voor Linkin Park ja. Zeker na de laaiende geluiden hier toen ik Iggy moest missen door Stormzy.

London Grammar mogelijk tijdens Deftones niet? Als dat gebeurt, twijfel ik wel. Heb niets met LG en wil Deftones al lang eens zien.

Yes, LG en Deftones gaan clashen. Ik meen me te herinneren dat jij juist uitzag naar LG maar dan vergis ik me daarin.

Die Remy Bond heeft ook al een legertje fans, als ik die reacties op de IG post van Werchter zo zie...

Zien je Fender echt nog groeien? Ik denk dat die dit jaar alle momentum pakt maar zie die niet snel weer op hoge spots terugkeren eigenlijk. Voelt op het moment niet als een act die over een paar jaar alle festivals headlined.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Grade 2 een week geleden toegevoegd aan mijn Spotify lijst, leuk dat ze nu toegevoegd zijn. Zorgen er waarschijnlijk ook voor dat ik heel vroeg naar die wei zal moeten trekken. En alsof die donderdag nog niet vol genoeg stond smijten ze er Heilung nog eens bij, niet dat ik die per se hoef te zien maar op een andere dag had dat wel een optie geweest.

De zondag daarentegen zakt nu wel definitief diep onder de ondergrens al krijgen we daar wel het duo Goose-Soulwax in de Barn maar als je daar een festivaldag mee moet redden is het maar triestig gesteld.

En die Celeste is waarschijnlijk niet de juiste die ze geboekt hebben?

Opvallend dat het van donderdag naar zondag per dag in dalende lijn gaat. Ik geef die donderdag een mooie 9, de vrijdag krijgt een 7, de zaterdag nog net een 5 en de zondag een 2 op 10.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
Even gekeken naar het aantal aangeduide namen in de Clashfinder. Enkel zaterdag blijft achterop hangen, maar eigenlijk ook nergens heel grote gaten in de planning.
Donderdag: 11 (zonder clashes)
Vrijdag: 16 (maar zitten veel clashes in)
Zaterdag: 8
Zondag: 12

Zeer teleurgesteld over die zaterdag. Ik overwoog dan te gaan, maar alleen voor Elbow, Gurriers en Fender vind ik het wel veel te karig..

• Leuk
Waarderingen: robbebeer
why?
dat krijgt de ab zelfs met moeite uitverkocht
De laatste keer dat ze in Belgiƫ stonden was trouwens 2017... hebben sinds dan 3 nieuwe studioalbums, 2 live albums en een film soundtrack uitgebracht. Ik denk niet dat we hun aantrekkingskracht in Belgiƫ op dit moment kunnen afleiden uit die show van 2017 ;)

Volgend jaar wacht ik weer wat langer met tickets kopen. Na de eerste namen zeer content en alle vertrouwen dat ze weer met een gevarieerd programma zouden komen, waardoor er elke dag wel genoeg stond (in de undercard) om een ticket te rechtvaardigen. Zondag enkel Wunderhorse als must en wat namen die ik wel wil meepakken, maar die op 'normale' RWdagen geskipt zouden worden. Zaterdag Amenra (die ik ondertussen al heel vaak heb gezien en even goed voor naar de AB zou kunnen), Wisp en Gurriers (en Raye als ze er met band speelt). Vrijdag en vooral donderdag zijn er dan weer veel te veel namen die ik wil zien.
Dit gevoel overheerst ook bij mij. Na de eerste namen had ik wel een beetje een jaloers gevoel dat ik het ging missen door Glasto maar dat gevoel is wel gesleten nu. Het heeft er voor mij ook toe geleid dat ik ook langer ga wachten tot er een beter beeld van de line-up is voordat ik toehap. Deze line-up is voor mij niet het totale kostenplaatje waard.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Donderdag (8)
Must: Fontaines D.C., Iggy Pop
Graag: Linkin Park, Amyl and the Sniffers, London Grammer
Eventueel: Jacob Collier, Mother Mother, Corella

Vrijdag (12)
Must: Green Day, Simple Minds, Wet Leg, Lola Young, Bad Nerves
Graag: Girl in Red, Weezer, Warhaus, The Backseat Lovers
Eventueel: Underworld, Fat Dog, Purple Disco Machine

Zaterdag (6)
Must: Sam Fender, Elbow
Graag: Almost Monday
Eventueel: Barry Can't Swim, Damiano David, Beth Gibbons

Zondag (7)
Must: Somebodyā€™s Child, Foster the People
Graag: Wunderhorse, Goose, Rufus Du Sol, Olivia Rodrigo
Eventueel: Shaboozey

Dit zijn denk ik alle namen die ik wil zijn. Hopelijk dat er nog 2 lekkere namen bij de zaterdag komen.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Weet niet of of ooit zoā€™n gebalanceerde 4 dagen heb gehad qua must sees. Echt elke dag veel dingen waar ik naar uitkijk, zowel overdag als ā€˜s avonds. Alleen misschien de vrijdag een tikje minder met alternatieven voor Green Day die me iets minder liggen.

Een 8 - 7 - 8 - 8 voor mij. Op 10 dan hĆØ. Zin. In.

Vrijdag is een ramp. Misschien maar 6 dingen die ik niet wil zien... Dan volgt donderdag. En zaterdag en zondag staan in balans.
Ik zal er
8 - 9 - 7 - 7 van maken.

Donderdag een goeie dag voor de gitaarliefhebber in mezelf, gaat wel wat clashes en op en neer geloop met zich meebrengen. Coheed tussen de 2 Main toppers is een persoonlijke doodzonde.

Vrijdag: leuke mix van namen op elk podium, zoals hierboven gezegd quasi alles kan. Weinig op aan te merken

Zaterdag brengt ons bij Amenra - Gibbons - Elbow - Raye en Fender, vooralsnog geen slecht rijtje kwaliteit.

En zondag met de combo Goose - Soulwax - Rufus het weekend uit knallen en nog in de mogelijkheid om pop sensatie Olivia mee te pakken vanop een afstand, dat is ook geen slechte.

Edit: benieuwd hoe alles valt als het blokkenschema er is, kan de scores beĆÆnvloeden.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread