Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
- Rebecca Black
- Cheekface
- Honningbarna
- Tunic
- Andy Bell
- Darkside
- Cloakroom
- Shygirl [EP]
- Yo La Tengo [EP]
- The Men
- bdrmm
- Panda Bear
- Max Cooper
- Antony Szmierek
- Mdou Moctar
- Ichiko Aoba

En dan nog even andermans lijstjes doorneuzen of er nog meer leuks uitgekomen is.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Doves is trouwens weer helemaal mijn ding. Gaat nog vaak op.
Die singles waren ook al heel goed. Die gaat hier zo als eerste op.

Vandaag best wel wat om te checken trouwens. Antony Szmierek enkel nog door @jarne voorbij zien komen, dus die noem ik nog een keer (voor alle LL gangers, Fred Again.. en Streets fans). BANKS en Everything is Recorded staan hier ook nog op het lijstje, voor de rest heb ik ze hier al wel voorbij zien komen.

• Leuk
Waarderingen: jarne
- Rebecca Black
- Cheekface
- Honningbarna
- Tunic
- Andy Bell
- Darkside
- Cloakroom
- Shygirl [EP]
- Yo La Tengo [EP]
- The Men
- bdrmm
- Panda Bear
- Max Cooper
- Antony Szmierek
- Mdou Moctar
- Ichiko Aoba

En dan nog even andermans lijstjes doorneuzen of er nog meer leuks uitgekomen is.
Antony Szmierek album is wel heel lekker hoor. voor de mensen die van house houden.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Voorlopig 1x beluisterd:

Cheekface - Middle Spoon: leuk indierock-bandje, een beetje in de hoek van Bodega. Redelijk album, niet echt spannend.
Architects - The Sky, The Earth & All Between: ik ben na Hollow Crown afgehaakt bij Architects, maar toch weer een poging gewaagd. En eerlijk: ze leveren best een aardig album af. Meer variatie dan destijds.
Panda Bear - Sinister Grift: er zullen vast liefhebbers voor zijn, maar het is niet my cup of tea. Hoewel Defense best een aardig nummer is.
bdrmm - Microtonic: wat een heerlijk 'dromerig' album met voor mij als hoogtepunt 'In The Electric Field'. Gelijk maar even een ticket gekocht voor hun show in Botanique.
The Men - Buyer Beware: leuk indierock / noise album, maar geen uitschieters.
Cloakroom - Last Leg Of The Human Table: hoewel ze misschien best een aardig album afleveren, pakt het mij nergens. Misschien moet ik het nog een keer beluisteren.
Honningbarna - Soft Spot: sjezus wat een bak Noorse herrie! Maar wel erg mooie herrie. Heerlijk punkrock-album met voor mij als voorlopige favoriet 'Heute ist mein Tag'
you, infinite - you, infinite: ik heb het nooit zo op volledig instrumentale albums en na het beluisteren van dit album weet ik weer waarom. Ruim een uur voortkabbelende muziek met slechts zelden een uithaal. Niks voor mij.

Nog een leuk debuutalbum in de alt-country hoek.
Domestic Drafts - Only the Singer

Naast Doves ook zeer te spreken over de nieuwe Miya Folick. Bonnie Trash ook leuk om kennis mee te maken.

Miya Folick - fijne bankhangmuziek / ideaal vroeg op BKS
Cloakroom - heerlijke katermuziek
Darkside - perfecte muziek aan het begin van een avond zuipen

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
eie - My Tongue Is Stuck to the Roof of My Mouth and That Is All I Can Think About

Dit is niet alleen de winnaar in de categorie beste albumnaam maar is ook nog eens een heel lekkere plaat. Dank voor het opmerkzaam maken. Heeft al meerdere keren opgestaan vandaag, afwisselend met bdrmm en darkside.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Eindelijk tijd gehad om wat bij te luisteren en met name de nieuwe Architects maakt indruk. Was ook een beetje afgehaakt maar deze is wel echt weer top, ik denk dat Sam Carter hier misschien wel op z'n best is eigenlijk. Op aanraden van iemand hier ook you, infinite eens aangeslingerd en kan dit als TWDY/Mogwai liefhebber natuurlijk enorm waarderen.

Komende weken vooral benieuwd naar Spiritbox, Tamino, Deafheaven, Mumford & Sons, Underoath en Black Foxxes.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Het duurt nog even, maar naast de eerdere release van Avantasia (afgelopen week), inmiddels een mooi rijtje met officiële release data voor mij:

Eisbrecher 14-3
Epica 11-4
Ghost 25-4
Alestorm 20-6
Feuerschwanz 25-7

En dan komt daar morgen nog een datum voor Volbeat bij waarschijnlijk. Verder weet ik zo even niet of ik nog iets interessants ben vergeten.

Niet van vandaag hoor, maar die nieuwe van Sam Fender vind ik eigenlijk best prima. Het is allemaal vrij makkelijk en heel radiovriendelijk. Het leent zich heel erg om op de achtergrond te hebben waar je toch af en toe gaat meebewegen op het ritme.

Een goed AVG'tje zou ik zeggen.
Ik heb afgelopen week de Ha Giang Loop gedaan. Erg fijn album om mee te roadtrippen moet ik zo zeggen.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en BeWario
Laatst even tickets gekocht voor zijn Tolhuistuin show. Ben benieuwd. (ekko helaas al uitverkocht)
Ik hoop dat de bas niet te hard staat afgesteld, dat vond ik in het begin van de show veel te. Maar toen dat gefixt was, lekker optreden hoor. Ben benieuwd wat je ervan vindt, lees het graag tzt 😊

The War and Treaty - Plus One, heel fijn en ook wel wisselend album. Had wel ietsje korter gemogen.

Users who are viewing this thread