<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Dan over de discussie over headliners en overtuigingskracht: ik ben het wel met http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows eens dat het een beetje tegenvalt als er niet nog een sterke naam op zondag bij komt. Van Werchter verwacht je toch iets bijzonders, Pearl Jam is dat wel een beetje maar de rest niet echt. Wel goed, niet heel bijzonder, zeker KoL niet. Het klopt dat wij wel hele hoge verwachtingen hadden en andere festivals het ook moeilijk hebben, maar met Muse en RHCP en Foo Fighters in de markt verwacht je toch iets beters dan KoL als afsluiter. Ik blijf nog hopen op wat moois.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben dat je van Rock Werchter wat speciaals verwacht, vind ik het wel raar dat je Muse en Foo Fighters noemt als in de markt liggend. RHCP zeker waar, hoewel 3 weken voor RW laatste show is, moet je met festivals als Rock Werchter en Roskilde toch zeker wel wat kunnen bereiken.
Dat je Foo Fighters noemt als in de markt liggend vind ik vreemd. Ze hebben namelijk nog geen enkele datum in Europa staan. Dan kun je moeilijk zeggen dat ze in de markt voor Rock Werchter liggen. Als ze deze zomer in Amerika zitten kunnen festivals in Europa hoog en laag springen, maar dan gaan ze echt niet komen. Als iemand een stadiontour door Azie doet, kun je ook niet zomaar zeggen, ach kom hier ook ff een optreden doen.’
Ongeveer het zelfde geldt voor Muse, zij hebben aangegeven 1 festival te doen in Europa. Dat worden er misschien iets meer, maar daaruit blijkt voor mij dat de wensen zo specifiek naar 1 festival gaan dat ieder ander festival gewoon een nee te horen krijgt. Nu gaan ze misschien iets meer dingen doen(Moskou), maar toch denk ik dat het in de markt liggen nogal ver gaat.
De kans zal bij Muse denk ik wel groter zijn geweest, maar denk dat ze voor beide redelijk kansloos waren. Foo Fighters waarschijnlijk gewoon niet in de buurt en Muse dat gewoon dat ene festival wil doen. RHCP sluit ik nog niet helemaal uit maar die kans wordt denk ik ook met de dag kleiner.
Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo's betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo's naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals @mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.