Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Dan over de discussie over headliners en overtuigingskracht: ik ben het wel met http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows eens dat het een beetje tegenvalt als er niet nog een sterke naam op zondag bij komt. Van Werchter verwacht je toch iets bijzonders, Pearl Jam is dat wel een beetje maar de rest niet echt. Wel goed, niet heel bijzonder, zeker KoL niet. Het klopt dat wij wel hele hoge verwachtingen hadden en andere festivals het ook moeilijk hebben, maar met Muse en RHCP en Foo Fighters in de markt verwacht je toch iets beters dan KoL als afsluiter. Ik blijf nog hopen op wat moois.

Hoewel ik het grotendeels met je eens ben dat je van Rock Werchter wat speciaals verwacht, vind ik het wel raar dat je Muse en Foo Fighters noemt als in de markt liggend. RHCP zeker waar, hoewel 3 weken voor RW laatste show is, moet je met festivals als Rock Werchter en Roskilde toch zeker wel wat kunnen bereiken.

Dat je Foo Fighters noemt als in de markt liggend vind ik vreemd. Ze hebben namelijk nog geen enkele datum in Europa staan. Dan kun je moeilijk zeggen dat ze in de markt voor Rock Werchter liggen. Als ze deze zomer in Amerika zitten kunnen festivals in Europa hoog en laag springen, maar dan gaan ze echt niet komen. Als iemand een stadiontour door Azie doet, kun je ook niet zomaar zeggen, ach kom hier ook ff een optreden doen.’

Ongeveer het zelfde geldt voor Muse, zij hebben aangegeven 1 festival te doen in Europa. Dat worden er misschien iets meer, maar daaruit blijkt voor mij dat de wensen zo specifiek naar 1 festival gaan dat ieder ander festival gewoon een nee te horen krijgt. Nu gaan ze misschien iets meer dingen doen(Moskou), maar toch denk ik dat het in de markt liggen nogal ver gaat.

De kans zal bij Muse denk ik wel groter zijn geweest, maar denk dat ze voor beide redelijk kansloos waren. Foo Fighters waarschijnlijk gewoon niet in de buurt en Muse dat gewoon dat ene festival wil doen. RHCP sluit ik nog niet helemaal uit maar die kans wordt denk ik ook met de dag kleiner.

Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo's betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo's naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals @mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo’s betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo’s naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals @mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Gisteren postte ik een lijst van festivals die gewoonlijk headliners met Werchter delen, en de ondermaatse headliners die ze dit jaar hebben. Denk je werkelijk dat met zo'n opties die festivals geen enkele poging ondernomen zouden hebben om een betere groep (zoals Foo Fighters) naar Europa te krijgen?

Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo’s betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo’s naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Gisteren postte ik een lijst van festivals die gewoonlijk headliners met Werchter delen, en de ondermaatse headliners die ze dit jaar hebben. Denk je werkelijk dat met zo’n opties die festivals geen enkele poging ondernomen zouden hebben om een betere groep (zoals Foo Fighters) naar Europa te krijgen?

Natuurlijk wel. Werchter zit al jaren achter Foo Fighters aan. Vroeger (nog niet zo heel lang geleden) hadden festivals veel meer macht. Tegenwoordig hebben bands meer en meer macht en inspraak. Festivals moeten zich schikken naar bands, en niet meer omgekeerd (de grote(re) bands toch).

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div><br>
Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo’s betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo’s naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals http://festileaks.com/users/mynoseknows/http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Gisteren postte ik een lijst van festivals die gewoonlijk headliners met Werchter delen, en de ondermaatse headliners die ze dit jaar hebben. Denk je werkelijk dat met zo’n opties die festivals geen enkele poging ondernomen zouden hebben om een betere groep (zoals Foo Fighters) naar Europa te krijgen?

Natuurlijk wel. Werchter zit al jaren achter Foo Fighters aan. Vroeger (nog niet zo heel lang geleden) hadden festivals veel meer macht. Tegenwoordig hebben bands meer en meer macht en inspraak. Festivals moeten zich schikken naar bands, en niet meer omgekeerd (de grote(re) bands toch).

klopt, tegenwoordig tikken mensen heel makkelijk 80-100 euro af voor een concert zonder er bij te na te denken, bij die grote acts dan. Dan zit er natuurlijk een marketing man achter die dat veel interessanter vindt dan een festival optreden waar ze veel minder voor krijgen. Dus ik denk niet dat het zo is dat de bands dat niet meer willen, op sommige acts na. Maar vooral de economische belangen er achter die het voor sommige acts tegenwoordig onmogelijk maakt om op festivals op te treden.

Even alle geruchten op een rij (voor de overblijvende posities van sub- of coheadliner op vrijdag en zondag):

ten eerste ga ik er van uit dat Queens of the Stone Age en The National headliners zijn op Pukkelpop. QOTSA heeft nog geen data in juli, wel in augustus en staat op Lowlands. Ook The National staat op Lowlands. Zo krijgt The National de kans om de eerste keer headliner te zijn, en dit op Pukkelpop. Slaagt dit (waar ik niet aan twijfel), dan staan ze bij hun volgende tour headliner op Rock Werchter.

Verder voor Rock Werchter dan:
Mogen we schrappen:

Geen Kanye West: vrijdag en zondag op Wireless in zelfde weekend van Rock Werchter
Geen Iron Maiden, tour stopt op Sonisphere UK in zelfde weekend van Rock Werchter
Geen Kraftwerk, op Sasquatsh (VS) in zelfde weekend van Rock Werchter
Geen Arcade Fire (Europese tour stopt week voordien)
Geen Neil Young & Crazy Horse (staan op Lokerse Feesten Benelux exclusief)

Wel kanshebbers: hebben al data in Werchterweekend:

Bruno Mars: kan nog op donderdag en vrijdag, want zaterdag en zondag op Wireless. Zou kunnen dat die vrijdag nog hoog op de affiche komt te staan.
Outkast: kan vrijdag nog, maar zaterdag en zondag op Wireless. Geen idee of zij nu subheadlinerwaardig zijn in België.
The Prodigy: kan niet meer op vrijdag (Sonisphere UK), wel nog op de andere dagen van het Rock Werchterweekend.

Nog kanshebbers, maar hebben (nog) geen data in Werchterweekend:
Florence + the Machine
Linkin Park
Red Hot Chili Peppers
Foo Fighters
Bryan Adams
Aerosmith
Beck
De eerste twee lijken mij kanshebbers, de volgende drie lijken mij te grote namen en dus niet zeker of ze in Europa touren tijdens Werchterweekend, de voorlaatste lijkt me te klein voor Werchter (eerder iets voor Lokerse Feesten) en bij die laatste lijkt het er op dat hij pas in augustus/september in Europa zal zijn (op basis van de tot nu bevestigde data).

Deze zouden kunnen touren in 2014 (nieuwe cd en/of zelf geruchten de wereld ingestuurd), maar nog geen optreden in 2014 bekend gemaakt:
The Cure (1 benefietoptreden eind maart is wel al bekend)
Snow Patrol
Lenny Kravitz
Muse

Kleine kans omdat zij waarschijnlijk maar 1 festival doen dit jaar:
The Strokes
The Killers

En dan heb je nog Guns 'N Roses die touren (in maart/april/mei in Amerika en ze komen dinsdag met groot nieuws) maar door de pers in België steeds maar neergesabeld worden (onterecht voor mij). En Netsky, maar die staat al op Tomorrowland. Een dj als Calvin Harris of Avicii kan ook nog natuurlijk.

Mijn voorspelling (gokwerk dus):
Vrijdag: Linkin Park staat voor Arctic Monkeys (en Major Lazer erna op mainstage)
Zondag: Florence + the Machine staat voor Kings of Leon (met misschien nog The Prodigy erachter)

De verkoop loopt veel te goed om nog echt met grotere (duurdere) namen uit te pakken.

The Rolling Stones staat op Werchter Boutique
Lenny Kravitz en Paul McCartney staan op TW/Classic

Ik kan er dus ook helemaal naast zitten.

Mooie samenvatting!

Outkast mag je opschrijven voor Pukkelpop denk ik (sub of headliner, dat weet ik nu niet, ik denk het laatste). Die groep past gewoon beter op het iets alternatievere pukkelpop.

En je voorspelling klinkt ook aannemelijk. Linkin Park en Florence kan je misschien nog omwisselen, maar dat zal het ook zo gaan zijn. The Prodigy is geen zekerheid, maar een Calvin harris/ Avicii zie ik wel nog aflsluitenn, al is dat toch ook niet zeker, aangezien een dance-afsluiter op Werchter al wel eens niet goed uitgepakt heeft.
The Strokes niet (Julian Cassablancas en nog een ander groepslid ook dacht ik touren solo heb ik opgevangen). The Killers, daar is het stil rond en zie ik niet direct komen.

Stones op Boutique kan zeker kloppen. Classic zou ik eerder Bryan Adams zetten of The Cure.

En een naam die nu al lang niet meer valt, deels terecht omdat er gewoon niks van geruchten is, deels onterecht, omdat ze toch een album uitbrachten is Daft Punk. Ik snap echt niet waarom daar geen nieuws van komt. Echt niet. Al heb ik die hoop wel al opgegeven, voor 99% dan toch.

@Everyknight Ten eerste, mooie samenvatting! Een klein dingetje dat niet klopt is over Muse. Muse heeft namelijk wel degelijk data in 2014, op Coachella en op Lollapalooza, alleen nog niks in Europa dus.

@Thomus Daft Punk heeft gezegd geen tour te doen vanwege dit album. Wanneer ze wel gaan touren willen ze een tour doen waar alle albums (ongeveer) evenveel aan bod komen. Veel mensen denk dat ze gaan touren in 2017, omdat de vorige grote tours in 1997 en 2007 waren.

Zeker een goede samenvatting. De naam die ik hier ook al een tijdje mis is David Guetta. Niet mijn ding, maar toch een enorme naam in de dance wereld en groot op het affiche van Main Square. Weet iemand iets dat ik niet weet?

Zeker een goede samenvatting. De naam die ik hier ook al een tijdje mis is David Guetta. Niet mijn ding, maar toch een enorme naam in de dance wereld en groot op het affiche van Main Square. Weet iemand iets dat ik niet weet?

Ja, dat die qua stijl echt niet op de Werchteraffiche past, ook al is het festival meer mainstream dan vroeger. Bovendien is hij de zondag al bezet, en dat is de enige dag waar we nog een grote dance-act kunnen verwachten op main stage.

Hey mannen !
Ik en mijn vrienden hebben nu al enkele weken een combi voor Werchter. Aangezien we graag losgaan op Techno & Elektro / Dance / Hip-hop missen we nogal wat op de line-up. (Jullie moeten niet zeggen dat Werchter niet het juiste festival is voor ons, we wonen allemaal op fietsafstand dus het is net ideaal.) Ik zag ook dat jullie er wel wat van kennen dus ik vroeg me af of het best mogelijk is dat volgende namen op de line-up komen:

- Avicii
- Baauer
- Bakermat
- Borgore
- Block Party
- Bloody Beetroots
- Chase & Status
- Dimitri Vegas & Like Mike
- Disclosure
- Dizzee Rascal
- DJ Fresh
- Drake
- Diplo
- Eminem
- Flux Pavillion
- Goose
- Hardwell
- Kendrick Lamar
- Klangkarussel
- Klingande
- Knife Party
- Kraantje Pappie
- Mac Miller
- Martin Garrix
- Modestep
- Nero
- Netsky
- Nicky Romero
- Paul Kalkbrenner
- Redfoo
- Rudimental
- Yellow Claw
- Steve Aoki

Alvast bedankt voor jullie research !

- Avicii<br>
- Baauer<br> Nog relevant?
- Bakermat<br>
- Borgore<br>
- Block Party<br> Uit elkaar
- Bloody Beetroots<br> In vs
- Chase & Status<br>
- Dimitri Vegas & Like Mike<br> Vorig jaar al
- Disclosure<br> Vorig jaar al
- Dizzee Rascal<br> Vorig jaar al
- DJ Fresh<br>
- Drake<br> Te grote rapper voor RW
- Diplo<br>
- Eminem<br> Veel te groot en tourt volgens mij ook niet
- Flux Pavillion<br>
- Goose<br> Vorig jaar al
- Hardwell<br> Niet echt wat voor RW en al op Tommorrowland
- Kendrick Lamar<br> Vorig jaar al
- Klangkarussel<br>
- Klingande<br>
- Knife Party<br>
- Kraantje Pappie<br> Denk niet dat dit een van de weinige Nederlandse acts word
- Mac Miller<br>
- Martin Garrix<br> Niet echt wat voor RW
- Modestep<br> Vorig jaar al
- Nero<br>
- Netsky<br> Al 2jaar achter elkaar geweestt en Tommorrowland
- Nicky Romero<br> Tomorrowland en niet echt wat voor RW
- Paul Kalkbrenner<br> Dour en Tommorrowland
- Redfoo<br>
- Rudimental<br>
- Yellow Claw<br>
- Steve Aoki

Zo ff uit m'n hoofd, er staan ook een aantal namen hiervan al op Wireless wat betekend dat ze al 2 van de 4dagen niet kunnen en de kans op RW dus ook doet slinken. Van de namen waar ik niks achter heb gezet zullen er wel een paar op RW staan of ik ken ze niet.

- Avicii - lijkt me niet echt de artiest voor RW, meer Tomorrowland. Maar heeft een ongekende populariteit dus schrijf ik niet af!
- Baauer - staat op Dour dus nee.
- Bakermat - kans is er, misschien nog een maatje te klein voor Werchter
- Borgore - Fijne naam, alleen niet echt iets bekend rond RW. Eerder PKP
- Bloc Party - hebben een pauze/gestopt
- Bloody Beetroots - Vorig jaar al geweest, nog geen data bekend
- Chase & Status - Ieder jaar kanshebber. Dit jaar alleen nog weinig plek over voor de mannen op Main. Tent zal te klein zijn, dus nee.
- Dimitri Vegas & Like Mike - bah, gelukkig hebben we dat vorig jaar al gehad...
- Disclosure - Ondanks de passage vorig jaar goede kanshebber. Heeft al een datum rond RW en is behoorlijk in populariteit gegroeit!
- Dizzee Rascal - Vorig jaar geweest
- DJ Fresh - Kanshebber, misschien niet meer relevant genoeg
- Drake - Nee, te groot en geen RW-naam. Tevens al 2 dagen bezet
- Diplo - Kan natuurlijk altijd, Major Lazer staat er al. Dus als dagopvulling misschien
- Eminem - Nee, na de PKP-playbackshow zal Werchter bedanken voor Eminem
- Flux Pavillion - Kan, nog niks bekend
- Goose - Kan, wel vorig jaar al geweest.
- Hardwell - Nee, Tommorrowland
- Kendrick Lamar - Nee, vorig jaar al geweest
- Klangkarussel - kanshebber
- Klingande - Ken ik niet helaas, maar als ik het me goed herinner staan ook die op DOur
- Knife Party - Nog niks bekend rond RW, kan natuurlijk wel. Ongekend populair in België
- Kraantje Pappie - Nee, die leeft niet meer. RW zal eerder kiezen voor Opposites of DJVT dan alweer Kraantje Pappie..
- Mac Miller - Kanshebber, heeft alleen nog niets bekend rond RW
- Martin Garrix - Kan ook gewoon, populair in België, maar misschien toch meer tomorrowland
- Modestep - Vorig jaar
- Nero - Kan, nieuw album dacht ik?! maar nog geen data
- Netsky - Nee, 3 maal is overkill
- Nicky Romero - Nee, Tomorrowland
- Paul Kalkbrenner - Staat op Dour dus helaas
- Redfoo - Nop
- Rudimental - Grote kans
- Yellow Claw - Ondanks een optreden op Les Ardentes of Cactus Festival (weet niet meer welke) kan deze best nog wel eens.
- Steve Aoki - Grote Kanshebber

Ik mis nog Kavinsky, idd Daft Punk, The Prodigy, A$AP Ferg, Pusha T, Earl Sweatshirt, Basement Jaxx en een aantal andere namen. Helaas zijn er niet veel kanshebbers dus wat betreft EDM en hiphop!
Alvast bedankt voor jullie research !
[/quote]

Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo’s betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo’s naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals @mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Ik zeg ook niet dat de kans bij Muse klein was om dat ene festival te zijn. Ik denk alleen dat zodra Werchter niet dat ene festival is, ze eigenlijk kansloos zijn in de onderhandelingen.

The Killers gaan niet komen. Ze zijn op een break, dus stop maar met hopen. Dat ene optreden is waarschijnlijk geboekt voor dat ze de beslissing hadden genomen om een break te nemen. Dat optreden doen ze en verder gaat er niets bij komen.

Weet je wat me net te binnen schiet, volgens mij is pukkelpop vorig jaar bezig geweest met het binnenhalen van Prince ipv Neil Young maar wilde the prodigy niet onder prince op het affiche ofzoiets. Nu heeft die beste man vandaag aangekondigd in de zomer 2 hyde park shows te doen, en hij gaat sowieso op tour door Europa dit jaar. Hoe vet zou het zijn als ze hem nog voor na KOL kunnen strikken.

Als Prince Glastonbury daadwerkelijk headlined is dit nog niet eens zo'n gekke gedachte. Als je kijkt naar vorig jaar lijkt het me ook niet zo dat KOL moeilijk gaat doen om de headline positie te delen.

Het is helemaal niet raar om te zeggen dat Muse een Foo Fighters in de markt lagen, zoals gezegd kon RW best dat ene festival van Muse worden. En wat de Foo’s betreft: hier werd regrlmatig gezegd dat een aantal festivals samen hier best de overtuigingskracht kunnen hebben de Foo’s naar Europa te halen. En ik denk dat als RW er echt zijn zinnen achter had gezet, dat het beat had gekund. Zoals http://festileaks.com/users/mynoseknows/@mynoseknows al aangeeft, in principe ligt alles in de markt voor RW, als ze maar hard genoeg proberen. Maar goed, we zullen het hiermee moeten doen, het enige waar we nog op kunnen hopen is RHCP als afsluiter, verder houd ik er over op.

Ik zeg ook niet dat de kans bij Muse klein was om dat ene festival te zijn. Ik denk alleen dat zodra Werchter niet dat ene festival is, ze eigenlijk kansloos zijn in de onderhandelingen.

Ook niet. Dat "1 in Amerika en 1 in Europa" verhaal blijkt toch niet zo vastbesloten als het leek, met nu al 3 data in Amerika (Coachella en 2x Lollapolooza) en wss 2 data in Europa (Moskou en Bremen). Ik denk dat de onderhandelingen met Muse ergens anders op stuk gelopen zijn, misschien wilde Muse te veel of had Werchter er niet genoeg voor over ofzo, en dat vind ik zonde. Maar goed, ik heb de hoop op Muse allang opgegeven, ik ga wel kijken of ik tickets kan scoren voor Bremen.

Verder blijf ik voor RW hopen op Linkin Park erbij (zou al leuk zijn) of RHCP (dan hebben ze het bij mij in een klap helemaal goedgemaakt).

En wat betreft alles over dance-acts hierboven: C2C is geloof ik ook nog wel kanshebber, wel een herhaling maar toch een dik feestje dus die zouden zomaar nog een keer overdag in KluB C kunnen staan.

Linkin Park zou ik jammer vinden, maar dat is meer omdat ik geen fan ben en ze al eens gezien heb.
RHCP, zou echt vet zijn na KoL.
C2C was vorig jaar echt fantastisch dus mag zeker nog een keer komen.
Disclosure en Knife Party lijkt me ook tof maar denk dat die zo hoog staan dat ik ze laat schieten voor de headliners.

RHCP durf ik echt wel nog op hopen, maar ook weer niet te veel, want dat leidt alleen maar weer tot teleurstellingen :)

Maar zelfs al is het KoL, als het maar geen dance aflsuiter wordt, dit is persoonlijk natuurlijk, maar een festival met de naam ROCK Werchter mag toch op zijn minst afgesloten worden door wat gitaarwerk.

RHCP durf ik echt wel nog op hopen, maar ook weer niet te veel, want dat leidt alleen maar weer tot teleurstellingen
icon_smile.gif

Maar zelfs al is het KoL, als het maar geen dance aflsuiter wordt, dit is persoonlijk natuurlijk, maar een festival met de naam ROCK Werchter mag toch op zijn minst afgesloten worden door wat gitaarwerk.

Helemaal mee eens. Dance-afsluiters zijn fijn maar niet als afsluiter van het hele festival imo.

Ik heb toch liever een feestje om mee af te sluiten dan zo'n saaie show als die van KoL. Van mij mogen ze het op zondag dan ook wel gewoon tot laat door laten gaan zoals op andere dagen met een dance afsluiter, dan komen mensen die na de rock headliner weg willen niks tekort en de rest feest nog ff door. Verspreid ook een beetje de stroom met mensen die het festival verlaten. Denk alleen niet dat het gebeurd helaas.

Users who are viewing this thread