Filmtopic

En wat vinden we van de prijswinnaars?
Heb zelf Anora nog niet gezien, maar blijkbaar toch wel het kijken waard?
Ik ben wel blij voor anora, toffe film en toch liever dat die wint dan het nogal bombastische arty the brutalist, maar neem aan dat ander mensen er anders over denken. Maar anora is zeker een aanrader om een keer te kijken ja.
Jammer voor Demi Moore wel.
Verder ook blij dat het geweldige flow heeft gewonnen, memoir of a snail is ook geweldig, maar leek me onwaarschijnlijk dat het die ging worden.

Voor Dune II ook wel terecht dat ze enkel kans maken op technische categorieën.

Qua tempo was de film een zootje en de acteerprestaties waren goed maar nu ook niet uitzonderlijk.
Kan ik me niet in vinden. Vond hem qua tempo perfect. 1 van de beste films die ik heb gezien vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Voor mij was Dune 2 de beste film die ik heb gezien vorig jaar. Ook stuk sterker dan Dune 1 vond ik.
Ik kan zelf niet oordelen of een Anora beter is, want heb die nog niet gezien, maar een Dune 2 was voor mij echt een 5 van de 5 sterren film.

Voor mij was Dune 2 de beste film die ik heb gezien vorig jaar. Ook stuk sterker dan Dune 1 vond ik.
Ik kan zelf niet oordelen of een Anora beter is, want heb die nog niet gezien, maar een Dune 2 was voor mij echt een 5 van de 5 sterren film.
Dune: Part Two was in ieder geval minder slaapverwekkend dan Dune: Part One.

EDIT: Oh, nu lijkt het alsof ik alleen maar jou wil afzeiken in dit topic, Davidd, dat is zeker niet de bedoeling.

• Haha
Waarderingen: fred alweer..
Deel 1 was ook fenomenaal imo. Hele sterke films. Normaal totaal m'n genre niet haha.

Zelf op aanraden van @Oasiss ''A Complete Unknown'' in de bios gezien van het weekend en er enorm van genoten. Hele dikke aanrader.

Anora, Nickel Boys en The Substance vond ik de beste films die genomineerd waren, dus dat Anora een hoop prijzen won is prima in mijn smaak, maar hoewel ik altijd de Oscars kijk, interesseert het me eigenlijk niet echt wie er winnen.

Dat gezegd hebbende, wel blij dat dit jaar mijn favoriet de Oscar voor Animated Short Film won, na de tenenkrommende winnaars van de afgelopen 2 jaar.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Afgelopen weekend trouwens Once Upon a Time in Hollywood gekeken, voor de 4e keer inmiddels. Samen met Reservoir Dogs wel mijn grootste favoriet van Tarantino. Ik ben een groot fan van het einde, benieuwd hoe anderen hier daartegenaan kijken. Destijds was er toch wat discussie over.

Ik moet The Substance nog zien maar ben wat huiverig. Hij spreekt me enorm aan maar ben niet zo van de horrorfilms en de gore. Gewoon proberen of maar laten liggen?

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Ik moet The Substance nog zien maar ben wat huiverig. Hij spreekt me enorm aan maar ben niet zo van de horrorfilms en de gore. Gewoon proberen of maar laten liggen?
Toen ik de film in de bioscoop zag, merkte ik dat deze echt heel veel publiek trok dat je gewoonlijk niet bij een horrorfilm zou verwachten, veel 50-plussers ook, en het was niet dat de mensen wegliepen. Ik hoorde dit ook van iemand die in een filmhuis werkt waar de film draaide.

In de Schokkend Nieuws-podcast werd verteld door iemand die de film in Pathé Amsterdam Noord zag, dat het publiek daar, dat je juist wel bij een horrorfilm verwacht, tieners en twintigers, de film totaal niet trok.

Dus met dat in het achterhoofd kun je het allicht proberen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gewoon gaan zien. Ik ben zelf echt een watje wat betreft horror, maar dat was hier eigenlijk niet aan de orde. Tis gewoon spannend en zo af en toe vies. Vooral heel intens. Maar echt, schitterende film waar je een half jaar later nog steeds soms random over hebt.

Heel blij met de Anora winst. Zelden zo schatterlachend in de zaal gezeten als bij die film. Fantastisch. Natuurlijk had ik het Demi Morre gegund, maar Anora toch wel de film waarvan ik het meest heb genoten uit 2024. Voor degene die vroeg of die de moeite waard is? Dikke ja!

Ik sta ook niet zo te springen om body horror en gore maar ik heb the Substance echt zonder moeite gekeken. Ik heb me echt verbaasd om de ophef.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker en Timmetje
Verder ook blij dat het geweldige flow heeft gewonnen, memoir of a snail is ook geweldig, maar leek me onwaarschijnlijk dat het die ging worden.
Tja, Flow. Ik was er wel klaar mee toen die kat voor de 5de keer bijna verdronk. Al was de animatie wel mooi om te zien. Ik ben heel benieuwd naar Memoir of a Snail. Komt bijna hier in NL uit.

Users who are viewing this thread