Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Waxdolls = niet bekend genoeg
The Van Jets = vorig jaar al + geen nieuw werk
Girls in hawaii = vergeten door mij = ook een kanshebber
School is Cool = geen nieuw werk (ook nog maar van 2012 geleden)
Blackbox Revelation = komt ergens dit voorjaar met nieuw werk, maar stonden wel al vaak op Werchter, toch maar tijd voor ander Belgisch werk op RW (ondanks dat ik de mannen van mijn hometown wel steun!)
Selah Sue = weet ik niet hoe het nu eigenlijk zit met nieuw werk

School is Cool heeft toch wel nieuw werk, ik zag ze volgens mij bij BKS een nieuw nummer van ze posten.

School is cool & Selah sue komen wel met nieuw werk.

Ik zag net een bericht over een jubileum tour van ACDC op twitter voorbij komen. Om alvast een discussie te te voorkomen: die komen NIET. Tour is voor 40 jarig jubileum en dat is pas in 2015 en die 40 optredens gaan doen zullen denk ik allemaal stadions zijn ( ArenA etc )

Rock Werchter is bijna uitverkocht...
Kan het zijn dat ze gewoon wachten tot het uitverkocht is en dan weer nieuwe namen uitgeven (ze wisten afgelopen vrijdag al dat het komende week wel uitverkocht zal worden?)

Rock Werchter is bijna uitverkocht…<br>
Kan het zijn dat ze gewoon wachten tot het uitverkocht is en dan weer nieuwe namen uitgeven (ze wisten afgelopen vrijdag al dat het komende week wel uitverkocht zal worden?)

Ik betwijfel het, er waren vrijdag nog 19.000 tickets. Interpol, Foster The People en een paar acts voor op de middag zijn niet goed genoeg om dat allemaal weg te krijgen op een weekje tijd. Wel vermoed ik dat ze bepaalde posities pas gaan invullen als alles weg is, juist omdat ze teleurstellend kunnen zijn...

Oh, op twitter doen ze heel onzeker tegen zo'n jongen of er vanavond nog wel kaarten zullen zijn ....

Oh, op twitter doen ze heel onzeker tegen zo’n jongen of er vanavond nog wel kaarten zullen zijn ….

Doen ze wel vaker hoor, een illusie van schaarste creëren. Waren ze niet 3 aankondigingen geleden al bezig dat je snel moest zijn voor combis?

Kijk naar Lowlands, verkopen zogezegd bijna alle tickets uit bij de start van de voorverkoop. Vervolgens verkondigen ze trots dat er nog 5.000 over zijn en dat je je moet haasten om er nog vast te krijgen. Twee weken later kan je er nog altijd gemakkelijk kopen, terwijl er ondertussen nog nieuwe namen geweest zijn. En je gaat me niet zeggen dat zo'n populair festival met degelijke namen die laatste paar niet weg krijgt...

Als je zegt dat de kaartjes bijna op zijn krijg je natuurlijk een hoop mensen die twijfelden en dan beslissen op basis van de huidige namen een kaartje te kopen. Of mensen die nog geen geld hadden en dan maar snel ergens wat vandaan toveren enzo. Verwacht dat de kaartjes dus op hele korte termijn wel zullen uitverkopen, combi's sowieso.

Kijk naar Lowlands, verkopen zogezegd bijna alle tickets uit bij de start van de voorverkoop. Vervolgens verkondigen ze trots dat er nog 5.000 over zijn en dat je je moet haasten om er nog vast te krijgen. Twee weken later kan je er nog altijd gemakkelijk kopen, terwijl er ondertussen nog nieuwe namen geweest zijn. En je gaat me niet zeggen dat zo’n populair festival met degelijke namen die laatste paar niet weg krijgt…

Lowlands is natuurlijk wel iets anders als RW, als je naar LL wilt moest je altijd al meteen bij de start van verkoop een kaartje kopen dus iedereen die geplant heeft naar LL te gaan heeft dat dit jaar weer gedaan. Dus voor de overige kaartjes moet LL nog mensen op basis van namen overtuigen en dat is dit jaar nog niet heel bijzonder ofzo.

Er zijn er altijd wel nog meer dan dat ze zeggen hoor. Ik verwacht het uitverkopen tegen eind februari. Nog een week en half à 2 weken dus. Zeker voor de combi's, de rest zien we dan wel weer.

De namen van vorige week zullen het inderdaad niet doen.

Namen die ik nog verwacht zijn gezien andere festivals en tourdata: Röyksopp & Robyn, White lies, Frank Turner, Lorde, Ed Sheeran, Chvrches, Twenty One Pilots, Half Moon Run, One Republic, Fat Boy Slim, Broken Bells, James Arthur, John Newman, The Kooks, A$ap Ferg, Warpaint en Bakermat.

Verder zijn Paolo Nutini, Bruno Mars, Calvin Harris, Wolfmother, Deftones, Mogwai, Lily Allen, Capital Cities, Outkast, Hurts, Pharrel Williams, The Prodigy, Blaudzun, Kensington, Rudimental, Poliça,... ook mogelijk. Ze zijn allen in de buurt.

Belgische namen die kunnen zijn: Marble Sounds, Hooverphonic, Gabriel Rios, School Is Cool, Selah Sue, Arsenal en Novastar. In mindere mate Admiral Freebee, Flip Kowlier, The Sore Losers, Customs, Kavinsky en Gepetto en The Whales.

En we mogen omdat het 40 jaar Werchter is, niet vergeten dat dEUS en 2 Many DJ's heel vaak op Rock Werchter stonden dus voor de jubileumeditie zouden ze ook wel eens kunnen langskomen.

Namen die ik nog verwacht zijn gezien andere festivals en tourdata: Röyksopp & Robyn, White lies, Frank Turner, Lorde, Ed Sheeran, Chvrches, Twenty One Pilots, Half Moon Run, One Republic, Fat Boy Slim, Broken Bells, James Arthur, John Newman, The Kooks, A$ap Ferg, Warpaint en Bakermat.

Verder zijn Paolo Nutini, Bruno Mars, Calvin Harris, Wolfmother, Deftones, Mogwai, Lily Allen, Capital Cities, Outkast, Hurts, Pharrel Williams, The Prodigy, Blaudzun, Kensington, Rudimental, Poliça,… ook mogelijk. Ze zijn allen in de buurt.

Belgische namen die kunnen zijn: Marble Sounds, Hooverphonic, Gabriel Rios, School Is Cool, Selah Sue, Arsenal en Novastar. In mindere mate Admiral Freebee, Flip Kowlier, The Sore Losers, Customs, Kavinsky en Gepetto en The Whales.

En we mogen omdat het 40 jaar Werchter is, niet vergeten dat dEUS en 2 Many DJ’s heel vaak op Rock Werchter stonden dus voor de jubileumeditie zouden ze ook wel eens kunnen langskomen.

Jezelf beter informeren ;) Robyn en Broken Bells zitten in de VS dat weekend. Lorde heeft nog geen Europese tourdata. Kavinsky is geen Belg, en dEUS/2ManyDJs hadden we al uitgesloten.

Wat dat dEUS-verhaal betreft: Tom Barman komt eindelijk met een nieuwe Magnus-plaat, kunnen zo mooi de KluB C in.

Verder zijn Paolo Nutini, Bruno Mars, Calvin Harris, Wolfmother, Deftones, Mogwai, Lily Allen, Capital Cities, Outkast, Hurts, Pharrel Williams, The Prodigy, Blaudzun, Kensington, Rudimental, Poliça,… ook mogelijk. Ze zijn allen in de buurt.

En we mogen omdat het 40 jaar Werchter is, niet vergeten dat dEUS en 2 Many DJ’s heel vaak op Rock Werchter stonden dus voor de jubileumeditie zouden ze ook wel eens kunnen langskomen.

Daar zitten er zoveel tussen die hier om verschillende redenen al afgeschreven zijn dat ik het niet eens ga opnoemen.

Allemaal leuk en aardig, maar nogmaals … ik vind het best raar dat White Lies niet is aangekondigd tot nu toe… Want dat was zo ” zeker “.

Eerlijk gezegd heb ik wel wat twijfels bij al die betrouwbare bronnen hier. Ik heb nog niets gelezen dat niet juist gegokt had kunnen worden door eender wie de festivals wat volgt: QOTSA op Pukkelpop zagen we allemaal aankomen, we hadden FF/Muse al weken als grootste kanshebbers bestempeld toen die bron zei dat Werchter ermee onderhandelde, en White Lies waren al bevestigd voor een festival dat altijd namen deelt met Werchter.

Los daarvan is het wel zo dat er soms bands geboekt worden, maar dat daarbij niet meteen een spot/dag vastgelegd wordt. Zo kunnen ze nog schuiven met bepaalde acts als toekomstige boekingen dat nodig maken. Hypothetische situatie: White Lies kan zowel donderdag als vrijdag, en waar ze terecht komen hangt dan af of er nog wat te boeken valt als Barnheadliner op die dag.

Royal Blood staat 10 July als support van Pixies in Manchester, wellicht als een soort package deal ook op Werchter? Misschien zijn ze nog te klein maar als dagopener in de tent zou wel mooi zijn.

Ik hoop ook van harte dat ze nog met Parov Stelar komen, heb ze afgelopen jaar op Hurricane en in Tivoli mogen aanschouwen en wat een briljant feest is dat. Oh en ze toeren :D

Combi tickets zijn niet meer te bestellen. Weet niet of het een fout is of dat ze gewoon uitverkocht zijn, zal morgen wel een nieuwbericht over komen.

Users who are viewing this thread