Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik vraag me eerder af hoeveel voor de vrijdag. De zondag is nu in zijn totaliteit een sterkere dag dan vrijdag imo.

Denk dat er meer tickets voor vrijdag dan voor zondag zijn verkocht, dagtickets worden meestal toch voor het grootste deel op basis van de headliner verkocht. Dat vrijdag overdag nog niet zo sterk is klopt maar daar is ook nog veel ruimte over voor grote acts en verwachting verkoopt ook.

Ik lees hier de vraag hoe snel dat die laatste 15% wel niet uitverkocht zijn.
Die 15% zijn nog niet uitverkocht, enkel het aandeel combitickets dat in die 15% zit (dat kan dus 1% zijn, maar ook 4 of 5%). Iedereen dacht toch wel dat van die laatste 15% de combi's in de minderheid zijn?

Ivm dagtickets. Ik denk dat voor vrijdag en zondag elk ongeveer evenveel tickets zijn uitverkocht hoor.
Vrijdag voor arctic monkeys in zijn eentje, en zondag vooral sinds Bastille is bekend gemaakt. KOL en Bastille samen, dat trekt volk, wees maar zeker.

Vanaf nu is het echt echt officieel. Staat zelf op de website van RW.
Combitickets sold out. 18 februari, dat is zeker een record

Geloof me de zondag gaat ook uitverkopen, en ook dat gaat niet lang duren. Bedenk alleen maar eens hoeveel tiener meisjes fan zijn van Kol, Bastille, Birdy, Stromae & Passenger. Die kunnen zo hun ' eerste festival ervaring' hebben en kiezen zo voor een StuBru/3fm achtige dag om het eens te proberen.

Eigen schuld zou ik zeggen, al vanaf 7 December! heb je de kans om tickets te kopen, ondertussen werden er al 40 namen toegevoegd aan de line-up waaronder Arctic Monkeys, Black Keys, Pearl Jam, Metallica… als het festival dan na 2 maand uitverkocht is zeggen dat er geen signalen waren en dat het allemaal niet eerlijk is, zever!

Heb zelfde situatie meegemaakt, vrienden willen mee naar werchter maar die waren wel verstandig genoeg om hun tickets te kopen nadat de eerste dag (zaterdag) uitverkocht was, we hadden toen al de indruk dat het niet lang meer zou duren vooraleer de combi’s uitverkocht zouden zijn. dus geen signalen? Donderdag en Zaterdag waren uitverkocht en op social media werd er al aangekondigd dat het niet lang meer zou duren. Om je dan nog te laten verrassen moet je echt wel een genie zijn

Volgens mij heb ik nergens mijn beklag gedaan over de signalen die er wel of niet zouden zijn. Mijn eerste comment was dat ik ervan baalde. Als vervolgens iemand eroverheen komt met 'eigen schuld, dikke bult', dan vind ik dat een onnodige en vooral irritante reactie. Alsof ik dat zelf niet wist. Ik wachtte, net zoals vele anderen(denk ik) op wat betere namen want in mijn optiek is dit geen sterke line up. Maar dat is iedereen zijn eigen mening.

Het feit dat ik daarna zo geïrriteerd reageer is omdat ik er niet tegen kan als iemand op een dusdanige wijze reageert op mijn post waarin ik alleen uit dat ik het jammer vind dat we niet met de hele groep gaan. 'Eigen schuld, dikke bult'.. reageer dan gewoon niet denk ik dan.

Ik vind dat Pitch Festival alles behalve boeiend. Allemaal hetzelfde saaie muziek dus ze hoeven van mij niet naar Rock Werchter te komen. Ik denk niet dat het past bij de rest van de line-up. Massive Attack kan ik nog wel waarderen en denk ook dat de kans dat ze komen zeker vergroot wordt. En Caribou wil ik ook nog wel zien omdat ik een liedje van hun ken die in de tracklist van fifa 11 zit. En al die fifanummers hoor je zo vaak aan dat je er wel van moet gaan houden.

De rest mag van RW wegblijven :)

Massive Attack staat al op Cactus en Les Ardentes. Ik zie dus niet in waarom dit de kansen ineens vergroot, ik zou het wel toejuichen natuurlijk.

Cactusfestival heeft Massive Attack exclusief voor Vlaanderen, de kans is dus 0%. Caribou staat ook al op Les Ardentes dus die komen eveneens niet.

wel jammer dat Massive Attack op Pitch staat en niet naar Werchter komt omdat ze al op Cactusfestival staan..
ik ben alsnog verbaast dat het zo snel uitverkocht is! vorig jaar was het pas rond mei/april uitverkocht geloof ik (combi)

Foster The People en Frank Turner naar Bilbao BBK. Het is 1 week na Rock Werchter, dus hopelijk ook Frank Turner op RW

ook John Newman, Conor Oberst, Future Of The Left, Kuroma, Allen Stone, Bleachers en Vetusta Morla komen. John Newman denk ik ook wel een kanshebber, de rest ken ik niet.

Iedereen doet hier alsof Werchter uitverkocht is. Dat is nog niet zo hé mannekes, nog dagtickets van 2 dagen beschikbaar.
Schitterend die Twitter reacties wel: En plots geheel onverwacht was RW uitverkocht. Onverwacht voor als je het nieuws van het festival niet volgt true, maar anders helemaal niet.

Het is nu uitkijken naar vrijdag :)

hoe groot schatten jullie de kans dat Beirut naar RW komt? staat in augustus namelijk op green man en zou hm graag naar RW zien komen!
en jack white? hoe groot zou de kans zijn dat hij de oversteek maakt?? ook zéér welkome gast :)

Iedereen doet hier alsof Werchter uitverkocht is. Dat is nog niet zo hé mannekes, nog dagtickets van 2 dagen beschikbaar.<br>
Schitterend die Twitter reacties wel: En plots geheel onverwacht was RW uitverkocht. Onverwacht voor als je het nieuws van het festival niet volgt true, maar anders helemaal niet.

Het is nu uitkijken naar vrijdag
icon_smile.gif

Ik hoop dat ze nu nog wat mooie namen voor vrijdag en zondag gaan geven, om die twee dagen ook snel te doen uitverkopen. Want je hebt gelijk, het is technisch gezien nog niet uitverkocht, maar ik denk dat iedereen die hier actief is als hij/zij gaat toch combi's heeft of zou willen hebben, dus ja dan voelt dit wel als uitverkocht. Dagtickets-publiek is toch net even anders dan mensen die combi's kopen denk ik.

Damn stuur Frank Turner en John Newman maar door. Vooral Frank Turner ben ik blij mee. Stond op zaterdag al in VK, maar mag wat mij betreft de vrijdag wel wat op komen fleuren. Future of the Left en Conor Oberst lijken mij wat te klein. De rest ken ik ook niet...

@Thomus inderdaad. Op Facebook ook al allemaal verbaasde en verontwaardigde reacties. Mensen zouden het iets beter bij moeten houden, als ze zich er zo druk over willen maken :p. Anyways, ik heb mijn combi gewoon, dus mij hoor je niet klagen ;). Werchter heeft het slim gespeeld dit jaar...

Ja wat een gedoe op die social-media zeg. Er is duidelijk aangegeven dat de tickets goed verkochten, en dan toch veel boze mensen. Hopelijk krijgen we morgen de podiumindeling en nieuwe namen, op Twitter gaf de organisatie aan dat er morgen iets zou komen. Maar ze zouden ook kunnen doelen op een persbericht ivm het uitverkopen van de combi's, ik weet het niet.

Dat van 'morgen' is er gisteren getweet en ging over de aankondiging van uitverkopen ;)

Conor Oberst is de zanger van Bright Eyes, die mag zeker bij de kanshebbers! Future of the Left zie ik ook graag komen, maar dat is helaas een pure Dour-groep.

Ik verwacht gewoon vrijdag terug namen hoor (ik denk dat ze zo elke week namen gaan geven tot hun affiche vol is.
Over wanneer die podiumindeling er nu eindelijk komt, durf ik mij niet meer uit te spreken. Ik hou het op ooit.

Ik heb ook mijn combi en mijn gezelschap ook, dus ik klaag niet, en wij zijn slim geweest.

Users who are viewing this thread