Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
En weer nieuwe namen

Gesaf-felstein
The Subs
SBTRKT
Trentemøller
Moderat
Rudimental
Chase and Status

Heb ik buiten the subs, Rudimental en Chase and Status niks mee :)
Maar die eerste al duizenden malen gezien op Belgische festivals.

Rudimental vorig jaar gemist dus fijne nieuwekans.
Chase and status afsluiter zeg maar. Kan ik een heel klein beetje mee leven, maar ik wilde een rockgroep.
Alweer geen main stage namen, op die laatste na dan...

De dance liefhebbers hier zullen wel blij zijn.

Als Werchter slim was, hadden ze deze namen vooral op vrijdag en zondag gezet. Verkoop je ook nog wat kaartjes aan danceliefhebbers.

Qua dancegenre zeker niet een verkeerd lijstje. Ik heb C&S niet gezien op Pinkpop2012 dus heb een nieuwe kans. Rudimental weer herhaling, beetje jammer. Gesaffelstein, trentemoller, moderat en SBTIENGUIWEHFEGOETRT ben ik ook benieuwd naar :)

Als Werchter slim was, hadden ze deze namen vooral op vrijdag en zondag gezet. Verkoop je ook nog wat kaartjes aan danceliefhebbers.

Er komen ongetwijfeld nog een deel elektronische acts bij op alle dagen, en bovendien heeft een deel van deze acts al data staan tijdens het Werchterweekend, dus alles op die twee dagen ging sowieso niet. Rudimental en C&S zijn trouwens hyperpopulair, dus dit is weldegelijk een boost voor een van de niet-uitverkochte dagen.

Wie had trouwens verwacht dat Moderat, Trentemoller en SBTRKT op Werchter zouden staan? Niet de makkelijkste en grootste dancenamen voor het Werchter publiek lijkt me. Eindelijk een paar spannende namen! :D Dat had de affiche ook echt nodig. Vrijdag meer?

Denk dat Chase and Status de KluB C afsluiten op de zondag ipv Main Stage.
Stromea headlined The Barn, en Interpol sub in The Barn. (Gok ik!)
Daarnaast verwacht ik Franz Ferdinand op plek op de main voor de sub van de zondag.

Dus verwacht nog wel een (rock)band voor/na KoL.

Maar goed, al deze electronische namen interesseren me niks en ga er ook geen een van zien. Dus slechte lichting voor mij persoonlijk.

Denk dat Chase and Status de KluB C afsluiten op de zondag ipv Main Stage.<br>
Stromea headlined The Barn, en Interpol sub in The Barn. (Gok ik!)<br>
Daarnaast verwacht ik Franz Ferdinand op plek op de main voor de sub van de zondag.

Dus verwacht nog wel een (rock)band voor/na KoL.

Maar goed, al deze electronische namen interesseren me niks en ga er ook geen een van zien. Dus slechte lichting voor mij persoonlijk.

C&S staat boven Stromae, die de Barn afsluit, dus dat zal Main Stage worden. Bovendien zal Rudimental ook niet voor minder dan tentafsluiter komen, die stonden 2 weken geleden nog in een zo goed als volle Lotto Arena.

Ik denk niet dat C&S het festival gaan afsluiten hoor, daar zijn ze niet groot genoeg voor. Denk eigenlijk dat ze die tegelijk met KoL laten spelen als tegenhanger voor de mindere headliner. Dan Stromea de barn afsluiten en Rudimental voor C&S in KlubC, heb je aan die kant van de bomen tenminste een feestje op zondag. Dan nog een nette rock naam voor KoL en je hebt nog een best goede zondagavond.

Ik denk dat je met afsluiters van Barn en klub C niet altijd moet rekening houden dat die van The Barn boven die van de Klub C staat hoor! Dat is in volgorde van grootte van de band.
Alhoewel ik ook wel denk dat ze gewoon op de main staan hoor.

Ik denk ondertussen ook wel vrij zeker dat Biffy Clyro op de main zal komen te staan. Spot van stereophonics vorig jaar zoiets.

Ik denk niet dat C&S het festival gaan afsluiten hoor, daar zijn ze niet groot genoeg voor. Denk eigenlijk dat ze die tegelijk met KoL laten spelen als tegenhanger voor de mindere headliner. Dan Stromea de barn afsluiten en Rudimental voor C&S in KlubC, heb je aan die kant van de bomen tenminste een feestje op zondag. Dan nog een nette rock naam voor KoL en je hebt nog een best goede zondagavond.

Precies! Maar we wachten de podiumindeling nog even af.

Het wordt tijd dat ze de (voorlopige) podiumindeling eens gaan vrijgeven. Dat gespeculeer over posities en podia is even leuk geweest, maar nu is het wel genoeg...

Ze staan onder Damon Albarn, die KBC afsluiter is en onder Stromae, die Barn afsluiter is. Ze staan echter boven Skrillex die duidelijk mainstage afsluiter is, denk dus niet dat hier iets uit te halen is.

Ze staan onder Damon Albarn, die KBC afsluiter is en onder Stromae, die Barn afsluiter is. Ze staan echter boven Skrillex die duidelijk mainstage afsluiter is, denk dus niet dat hier iets uit te halen is.

Volgordes staan per dag, niet als je het hele weekend samen neemt.

Maar een ander argument om mijn theorie te ondersteunen: bij hun meest recente Belgische passages was C&S afsluiter van Werchter main stage en Pukkelpop main stage, die gaan ze niet plots terug naar de kleinste tent verwijzen. Laat staan dat Rudimental (nogmaals: een zaal ter grootte van HMH zo goed als uitverkocht) in die tent gaat subben.

Podium indeling laat idd lang op zich wachten maar ik denk dat de zondag hier het probleem is, ik denk dat ze nog bezig zijn hier een leuke naam bij te kunnen zetten. Mochten ze geen grote naam kunnen vinden zullen zullen ze wat namen een plekje omhoog geven om zo toch alles op te vullen. En je wilt niet een podium indeling geven en dan vervolgens de halve zondag een spot hoger dan verwacht zetten.

Maar een ander argument om mijn theorie te ondersteunen: bij hun meest recente Belgische passages was C&S afsluiter van Werchter main stage en Pukkelpop main stage, die gaan ze niet plots terug naar de kleinste tent verwijzen. Laat staan dat Rudimental (nogmaals: een zaal ter grootte van HMH zo goed als uitverkocht) in die tent gaat subben.

Ze zullen nog steeds de hoogste dance spot van de dag krijgen dus denk dat ze daar geen probleem mee hebben. En in 2012 viel het best wel tegen hoeveel man er voor de main stage stond, die hoeveelheid kun je echt niet maken als afsluiter van het festival. Weet zeker dat er bij KoL veel meer stond vorig jaar.

Users who are viewing this thread