Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
ach verrek, ik kan ook niet lezen. zie nu pas dat Chase & Status op zondag staat. dan hoop ik toch stiekem op tent afsluiter :D

Coldplay is vandaag bevestigd als headliner van het iTunes Festival. In mei komt waarschijnlijk de eerste single (‘Magic’) van het nieuwe album. Zouden we een verdere festivaltour kunnen verwachten? Het volgt wel hetzelfde ritme als de band al twee keer heeft gevolgd. En het verklaart wellicht het ontbreken van headliners op vele festivals.

Mei 2011: eerste single Mylo Xyloto (Every Teardrop), festivaltour in 2011 en album in oktober.<br>
Mei 2008: eerste single Viva la Vida (Violet Hill), festivaltour in 2008 en album in juni.

Ik help hopen, maar schat de kansen op 0,0000001% of kleiner

Het is op SXSW, dat is volgens mij voor grote bands niet echt het begin van een tour, maar ff laten zien dat ze er nog zijn. Hoewel ze met een nieuw album komen lijkt het mij eerder festivaltour voor 2015

@JB7x C&S staan op de zondag... Ik weet niet of je er dan nog even blij mee bent ;).

Geweldige namen!! Moderat had ik eerlijk gezegd wel ergens verwacht. Groeien zeer in populariteit, en ook zeer geschikt voor Werchter. Rudimental was een inkopper, en Chase & Status opzich ook wel. Met die laatste zou ik zeer en zeer blij geweest zijn, mits ze niet op de zondag zouden staan. Ik geloof niet dan Werchter nu nog iets anders in petto heeft om af te sluiten. Aan al de redenen die al zijn gegeven kan ik nog wel toevoegen dat het budgetsgewijs ook steeds onwaarschijnlijker wordt. KoL is een kutheadliner, maar ze zijn zeker niet goedkoop. Voeg daar het beste dagprogramma, en een redelijk grote dance naam aan toe, en het is zeker geen goedkope dag voor werchter. Ze zouden misschien nog wel wat vrij kunnen maken voor een behoorlijke naam, maar met het tempo van de huidige kaartverkoop zullen ze dat niet nodig vinden... Er komt op de vrijdag misschien nog iets bij, maar de zondag zal grotendeels zo blijven denk ik.

SBTRKT, the subs en Gesaffelstein zijn de andere namen die ik zeker tof vindt. Met Trentemoller heb ik niks. Ik bid voor een podiumindeling(en nog iets leuks voor de vrijdag).

Goed... we hebben nu onze rock-namen, ons(of mijn) lang verwachtte dance-namen. Nu nog de hiphop. In die richting staat eigenlijk nog niks van betekenis op het programma. Met de dance namen hebben ze redelijk lang gewacht, maar ons(of in ieder geval mij) niet teleurgesteld. Ik hoop dat het hetzelfde is gesteld met de hiphopnamen.

Coldplay is vandaag bevestigd als headliner van het iTunes Festival. In mei komt waarschijnlijk de eerste single (‘Magic’) van het nieuwe album. Zouden we een verdere festivaltour kunnen verwachten? Het volgt wel hetzelfde ritme als de band al twee keer heeft gevolgd. En het verklaart wellicht het ontbreken van headliners op vele festivals.

Mei 2011: eerste single Mylo Xyloto (Every Teardrop), festivaltour in 2011 en album in oktober.<br>
Mei 2008: eerste single Viva la Vida (Violet Hill), festivaltour in 2008 en album in juni.

Het zou wel geweldig zijn, we hebben nog een plekje voor ze open na KoL als we C&S inderdaad in de tent zetten: ik zeg doen! Zoals jij het zegt klinkt het vanuit Coldplay gezien heel logisch, maar of het ook in het plaatje past op Werchter is natuurlijk maar afwachten. Fingers crossed!

Dit keer geen echte sterke Werchterkanshebbers bij Dour: Joey Bada$$, Mount Kimbie, Little Dragon, Klaxons en Jagwar Ma vallen in ieder geval weg.

Zoals ik al zei zou het echt schande zijn mocht C&S afsluiten als je kijkt naar hoeveel publiek ze in 2012 hadden, ik weet niet of die ontzettend in populairiteit zijn gegroeid maar een afsluiter mag toch wel minstens de weide tot aan het stenen pad vullen vind ik. En bij C&S stond het publiek tot ergens tussen de 2 speakerpalen. Ik heb acts voor de sub-headliner gezien die het beter deden dan dat.

Dit keer geen echte sterke Werchterkanshebbers bij Dour: Joey Bada$$, Mount Kimbie, Little Dragon, Klaxons en Jagwar Ma vallen in ieder geval weg.

Deze namen zullen niet naar RW kunnen komen? Jagwar & Kimbie heb ik anders wel hoog zitten.

Als Chase en Status afsluit op de main stage zal ik genoeg bier mogen voorzien voor de laatste dag.

(Hoewel ik wel denk dat een afsluiter van het gehele festival specifiek vermeld zou worden zoals gewoonlijk, tenzij ze zich ervoor schamen, wat wel terecht zou zijn. Maar ik vrees dat het zeker mogelijk is :( )

@JB7x C&S staan op de zondag… Ik weet niet of je er dan nog even blij mee bent ;).

haha ja, zie mijn reactie, 2 reacties boven jou. heb ze al heel lief een plekje in de tent toegewenst :D want een dag afsluiten vind ik ok, Werchter afsluiten is andere koek.

Is alles wat op Dour staat helemaal uitgesloten voor Werchter? Jagwar Ma had ik graag langs zien komen

@PwoperFish in de regel wel ja. Over het algemeen zeer weinig overlap, en de festivals vinden meestal ook nog eens 1 of 2 weken na elkaar plaats. Ik vrees het ergste. Jagwar Ma, maar vooral Klaxons had ik inderdaad ook graag zien komen.

E: @JB7x ik was idd iets te laat. Ik ben het er volkomen mee eens. Toch appart dat ik teleurgesteld kan zijn met een naam waar ik op hoopte :p.

Rock Werchter is duidelijk nog grote namen aan het zoeken voor de zondag.
Stel ze weken Jack White te boeken. Een van de beste optredens van 2012, geweldige artiest en misschien en die man gaat zowieso weer geweldige nummers maken voor zijn volgende plaat.
Hij staat al op festivals in de VS. samen met bands die ook op werchter staan.

Stel ze boeken hem. achten jullie dat er een kansje is dat ze hem ineens promoten tot Afsluiter?
ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf meer hoop dan dat ik het zelf geloof maar. redeljk grote naam, veel beter live als KOL maar mist misschien de hoeveelheid hits voor het grote publiek en is net wat te klein om ineens afsluiter te worden.

Wat denken jullie?
Ik hoop het

Rock Werchter is duidelijk nog grote namen aan het zoeken voor de zondag.<br>
Stel ze weken Jack White te boeken. Een van de beste optredens van 2012, geweldige artiest en misschien en die man gaat zowieso weer geweldige nummers maken voor zijn volgende plaat.<br>

Stel ze boeken hem. achten jullie dat er een kansje is dat ze hem ineens promoten tot Afsluiter?<br>
ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf meer hoop dan dat ik het zelf geloof maar. redeljk grote naam, veel beter live als KOL maar mist misschien de hoeveelheid hits voor het grote publiek en is net wat te klein om ineens afsluiter te worden.

Wat denken jullie?<br>
Ik hoop het

Jack White stond vorige keer onder de sub, ik zie hem nu dezelfde spot krijgen. Afsluiter zou al evenveel kritiek opleveren als KoL zelf, enkel met White Stripes krijgt die zoiets voor elkaar.

Rock Werchter is duidelijk nog grote namen aan het zoeken voor de zondag.<br>
Stel ze weken Jack White te boeken. Een van de beste optredens van 2012, geweldige artiest en misschien en die man gaat zowieso weer geweldige nummers maken voor zijn volgende plaat.<br>

Stel ze boeken hem. achten jullie dat er een kansje is dat ze hem ineens promoten tot Afsluiter?<br>

Wat denken jullie?<br>
Ik hoop het

je zegt het eigenlijk zelf al in de laatste paar zinnen. hoewel het echt een fantastische act is kent eigenlijk de gemiddelde festivalganger alleen Seven Nation Army en misschien dan nog Steady as she goes. maar dat was met zijn bandjes voor zin soloperiode. zijn soloalbum is btw geweldig maar heeft geen hits opgebracht.
op basis van dit zou Robert Plant en Damon Albarn dan ook moeten kunnen afsluiten, dus sorry zit er niet in. wel mag hij uiteraard komen en hebben we er een gruwelijke act bij :D

Ik ben superblij met Chase & Status ! Als het aan mij lag, sloten ze gewoon meteen Werchter af ! Ze waren 2 jaar geleden een heus feestje ! Ik stond dan wel in die zogenaamde 'Golden Circle' ! Maar achten jullie het nog mogelijk dat er nog wat hedendaagse hip-hop & dance artiesten bijkomen ? De andere nieuwe namen kunnen me ook zeker bekoren :) maar nog effe iets als alternatief voor Metallica & Pearl Jam zou erg fijn zijn !

Ik ben superblij met Chase & Status ! Als het aan mij lag, sloten ze gewoon meteen Werchter af ! Ze waren 2 jaar geleden een heus feestje ! Ik stond dan wel in die zogenaamde ‘Golden Circle’ ! Maar achten jullie het nog mogelijk dat er nog wat hedendaagse hip-hop & dance artiesten bijkomen ? De andere nieuwe namen kunnen me ook zeker bekoren
icon_smile.gif
maar nog effe iets als alternatief voor Metallica & Pearl Jam zou erg fijn zijn !

Tomorrowland schijnt ook leuk te zijn.

Ik had er daadwerkelijk geld op moeten inzetten dat de zondag nog snel ging gaan :D Alleen had ik zelf ook ergens in maart verwacht, zeker met die kritiek die deze dag 2 weken geleden nog kreeg...

Op zich niet bijzonder verrassend, met KoL + Stromae + Franz Ferdinand + Bastille + C&S + Rudimental + Interpol + MGMT + Birdy heb je wel een hoop crowd pleasers op 1 dag.

Users who are viewing this thread