Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Zo ik heb zojuist een gat in de lucht gesprongen, heerlijke namen!
Ik ben overtuigd door de line-up

Leuke nieuwe namen. Straffe affiche! Al dat geleuter over headliners voor de mainstage.
De beste feestjes waren de afgelopen jaren steeds te vinden aan de andere kant van de wei hoor. Geef mij maar een hele hoop 'kleinere' maar steengoede acts, dan een megaheadliner die meestal de verwachtingen toch niet kunnen inlossen...

Paolo nutini heeft net een aantal data bekend gemaakt (http://www.paolonutini.com/news,new-shows-in-netherlands-france-italy-germany_513.htm)
kan nog steeds!

C&S staat bij mij gewoon onder Stromae op de zondag hoor, dus het lijkt me sterkt dat ze idd mainstage afsluiten. Of ligt dat aan de mobiele site? Maar goed ik wacht wel af, Gesaffelstein en Moderat zijnzijn in ieder gevsl fijn dus een feestje wordt het toch wel.

Nee, je hebt gelijk. Kort na de aankondiging stonden ze echt wel in het grote plaatje naast KoL, terwijl alle andere nieuwe acts op dezelfde plaats zijn blijven staan.

Voor wat het waard is: Dour komt om 18u met 22 nieuwe namen. Bij hun vorige 2 pakketjes hebben we telkens geruchten mogen schrappen, benieuwd wat het deze keer wordt.

Nee, je hebt gelijk. Kort na de aankondiging stonden ze echt wel in het grote plaatje naast KoL, terwijl alle andere nieuwe acts op dezelfde plaats zijn blijven staan.
Klopt, dat zag ik ook en later was het veranderd. Maar ik denk niet dat C&S mainstage afsluit. Anders zou Werchter dat wel of op de artiest pagina of in het nieuwsbericht vermelden. Tenzij ze zich ervoor schamen.. Maar lijkt mij dat je als festival achter je beslissingen staat.

En verder ben ik wel blij met Moderat. En Gesaffelstein, Trentemøller & The Subs zijn ook niet vervelend als er niks beters tegenover staat.

nee martin garrix niet, moest het waar zijn dan zouden ze hem vandaag hebben aangekondigd, ik twijfel nu ook over de komst van deadmau5 en/of the prodigy.

Klopt, dat zag ik ook en later was het veranderd. Maar ik denk niet dat C&S mainstage afsluit. Anders zou Werchter dat wel of op de artiest pagina of in het nieuwsbericht vermelden. Tenzij ze zich ervoor schamen.. Maar lijkt mij dat je als festival achter je beslissingen staat.

Skrillex en Major Lazer zijn ook nooit als dagafsluiters vermeld in hun nieuwsberichten hoor.

Skrillex en Major Lazer zijn ook nooit als dagafsluiters vermeld in hun nieuwsberichten hoor
Klopt, maar festival afsluiter is toch iets anders. Vorig jaar vermelde ze het wel heel enthousiast toen ze editors aankondigde.

Maar mij zou het niks verbazen als ze wel mainstage afsluiten. Ik hoop het alleen niet

Ergens houdt het wel steek hoor. Na het aspect van de herhaling was de grootste kritiek op KoL dat ze erg statisch zijn en hun muziek niet spetterend genoeg is voor een afsluitende act. C&S mag dan niet zo groots zijn als The Prodigy, het countert in ieder geval dat soort van kritieken.

Maar ik vond het wel opvallend hoe sommige mensen hier beginnen met 'ze zullen wel in de tent staan, en ik verwacht nog steeds een grote rocknaam (voor/)na KoL'. Zo zijn we gewoon terug aanbeland bij hetzelfde probleem uit dat ik in de Muse-discussie al aanhaalde: de info die we hebben wordt zo gedraaid dat het een klepper als afsluiter mogelijk blijft maken, terwijl elke aankondiging het juist minder plausibel maakt.

Ik durf trouwens wedden dat de zondag voor de vrijdag uitverkoopt. Geen co-headliner of extra sterke sub nodig daarvoor.

Zeer fijne dance namen :). SBTRKT GESAFFELSTEIN!!. Maar over dat afsluiten.. denk eens aan een 2011 constructie.. iron Maiden - A-Track - BEP.

Misschien nu : ?? - Chase And Status - Kings Of Leon

Zou ook kunnen he

Kan iemand eens zeggen wat de kansen zijn van the national op werchter? dacht eerst dat dit een zekerheid ging worden voor dit jaar :/

The National is volgens mij nooit als zekerheidje genoemt, word wel veel om gevraagd hier maar die stonden er vorig jaar ook al. Ik zie die eerder op Pukkelpop staan, staan ook al op Lowlands. Van mij mogen ze wel wegblijven, nog meer herhaling is niet iets wat we nodig hebben.

Voor mij in principe wat mindere namen, gewoon niet zo mijn ding. Maar af en toe een dance act is wel fijn en dat Rudimental en Chase and Status er dan tussen zitten is wel chill. Hopelijk komen Kasabian en Jack White er nog bij als subs voor vrijdag en zondag o.i.d.

Ik heb wel tevreden met die dance namen. Vooral Trentemöler is een artiest waarvan ik al jaren fan ben. Ook SBTRKT en Gestaffelstein zijn sterk. En The Subs zijn dus de vierde Belgische act dit jaar. Nu hoeven er wel geen dancenamen meer bij te komen. De 9-10 die er nu staan zijn wel genoeg.

De toevoeging van Chase & Status vind ik wel jammer. In 2012 waren die niet zo goed imo. Fingers crossend dat die gewoon de KlubC afsluiten, al vrees ik dat ze op de main zullen staan. :(

SBTRKT, Trentemøller en Moderat zijn wederom namen waar ik op zat te wachten, voor de twee keer achterelkaar zijn er gewenste namen aangekondigd: fijn.

Ik mis wel C2C trouwens, die zullen nu wel niet meer komen. Ook een herhaling natuurlijk, maar ze waren hier wel enkele malen als kanshebber genoemd en ze staan nog op mijn bucketlist om live te zien. Deze dancenamen zijn ook wel chill, maar toch, C2C was wel fijn geweest.

leuke alternatieve dance namen. goede lichting dance namen voor iemand die daar niet van houdt :)
over Chase & F*cking Status dan maar, twee jaar geleden heb ik wel genoten van hun afsluitende optreden van de welke dag dat ook was. vooral hun cover van Killing in the name of was heerlijk :D dus zou gek zijn als ze nu niet een afsluiter zouden zijn, dan gok ik persoonlijnk na Arctic Monkeys. maar we zullen zien.

Edit: ook al komt David Bowie natuurlijk niet, maar het is altijd leuk om even weer een geruchtenmolen te starten. Deze acts worden aangekondigdmet Let's Dance :D

Coldplay is vandaag bevestigd als headliner van het iTunes Festival. In mei komt waarschijnlijk de eerste single ('Magic') van het nieuwe album. Zouden we een verdere festivaltour kunnen verwachten? Het volgt wel hetzelfde ritme als de band al twee keer heeft gevolgd. En het verklaart wellicht het ontbreken van headliners op vele festivals.

Mei 2011: eerste single Mylo Xyloto (Every Teardrop), festivaltour in 2011 en album in oktober.
Mei 2008: eerste single Viva la Vida (Violet Hill), festivaltour in 2008 en album in juni.

Users who are viewing this thread