Rock Werchter 2025

Ik zie Magdalena Bay vanaf zes juli in Praag, 7 juli in Wenen en 8 juli in Budapest. Vrijdag 4 juli in Roskilde. Verwacht ze niet op RW bv op za 5 juli want dan spelen ze vijf dagen achter elkaar, iets te veel om goed te zijn..
Only chance is 3rd July. But I’d imagine the announcement will just be their own show

Hebben wel vaker een tourschema waarin het 3 dagen optreden, dag pauze, 3 dagen optreden is. Wel geen idee van de afstanden tussen die shows. Tussen Polen en Denemarken via België passeren om vervolgens Tsjechië, Oostenrijk en Hongarije te doen, het kan.
Ze gaan immers tijdens hun europese leg even over en weer de VS met maar een paar dagen tussen.

4 Dagen is ook 4 dagen inkomsten van eten en drinken. Zijn er minder aansprekende namen, dan gaat er misschien ook meer uitgegeven worden aan eten en drinken om de tijd door te komen.
En volgend jaar zal je zien dat er weer genoeg leuke bands zijn. En die zijn er nu ook echt wel.

Het is ook niet zo, dat de bands die nu op donderdag staan, ook per definitie beschikbaar zouden zijn op de andere dagen, als je naar drie dagen gaat.

En je hebt nu met Sam Fender, Linkin Park, Green Day en Olivia Rodrigo ook gewoon vier toffe headliners. Fantastische mix ook.
Exactly and that’s really my point. People moan about the lineup but if you compressed the 4 days over 3 nobody would say a word. RW is absolute value for what it offers in my opinion (even now). I still don’t think there’s a better more varied lineup out there. We’re lucky to have 4 days of acts even if there’s a day with only a couple of acts you like.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje
De perceptie van de themadagen en de, voorlopig, slappe zaterdag zijn wel dingen dat leven. Mensen zullen sneller klagen dan de goede dingen benoemen dat is nu eenmaal zo.
Als ze zaterdag uitgebouwd krijgen als de vrijdag heb je gewoon een top line up bij de besten van het europese vasteland.
Kan me ook herinneren dat in topjaren er ook altijd gezeurd wordt over die en die artiest dat ze dan niet hebben.
2017 vond iedereen geweldig, maar er is toen heel veel gezeurd over de undercard.

Even gekeken naar de headliners en subheadliners van RW 2017, 2018 en 2019:
2017 Arcade Fire, Kings of Leon (x), James Blake (x), Radiohead, System of a down, Linkin Park (25).
2018: Alt J, Foo Fighters. Gorillaz, Queens of the Stone Age, The Killers,London Grammar (x), Pearl Jam, Jack White, Arctic Monkeys en Nick Cave and the bad Seeds.
2019: Pink, Bastille, Tool, The Cure, Mumford and Sons, Florence and the Machine, Muse (x), System of a down.

Enkel Linkin Park maar dan een andere versie hiervan is opnieuw bevestigd van deze lijst als headliner 2025.
Met x heb ik de acts aangeduid die men evt had kunnen boeken voor RW 2025. De anderen hebben bij mijn weten geen tourplannen aangekondigd in de Werchterperiode of zijn wellicht in de USA (Mumford and Sons 19 juli USA festival). Ik heb niet alles geverifieerd maar het valt op dat veel bands niet in de juiste periode op Europese festivals touren. Sommigen touren helemaal niet Arctic Monkeys, Radiohead, Florence and the Machine, Foo Fighters,...

• Leuk
Waarderingen: JP5
Even gekeken naar de headliners en subheadliners van RW 2017, 2018 en 2019:
2017 Arcade Fire, Kings of Leon (x), James Blake (x), Radiohead, System of a down, Linkin Park (25).
2018: Alt J, Foo Fighters. Gorillaz, Queens of the Stone Age, The Killers,London Grammar (x), Pearl Jam, Jack White, Arctic Monkeys en Nick Cave and the bad Seeds.
2019: Pink, Bastille, Tool, The Cure, Mumford and Sons, Florence and the Machine, Muse (x), System of a down.

Enkel Linkin Park maar dan een andere versie hiervan is opnieuw bevestigd van deze lijst als headliner 2025.
Met x heb ik de acts aangeduid die men evt had kunnen boeken voor RW 2025. De anderen hebben bij mijn weten geen tourplannen aangekondigd in de Werchterperiode of zijn wellicht in de USA (Mumford and Sons 19 juli USA festival). Ik heb niet alles geverifieerd maar het valt op dat veel bands niet in de juiste periode op Europese festivals touren. Sommigen touren helemaal niet Arctic Monkeys, Radiohead, Florence and the Machine, Foo Fighters,...
Nog een slag om de arm houden voor Jack, al is het meer uit hoop dat die nog naar ons Belgenland zal komen met het nieuwe album.

En de detailmalloot in mezelf even los laten gaan: Alt-J en FF staan per vergissing bij 2018. En SOAD bij 2019.

Zo blijft 2018 toch een waanzinnig headliner jaar en als je dan naar die undercard gaat kijken olala.

Users who are viewing this thread