Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik ben superblij met Chase & Status ! Als het aan mij lag, sloten ze gewoon meteen Werchter af ! Ze waren 2 jaar geleden een heus feestje ! Ik stond dan wel in die zogenaamde ‘Golden Circle’ ! Maar achten jullie het nog mogelijk dat er nog wat hedendaagse hip-hop & dance artiesten bijkomen ? De andere nieuwe namen kunnen me ook zeker bekoren
icon_smile.gif
maar nog effe iets als alternatief voor Metallica & Pearl Jam zou erg fijn zijn !

Is het je ooit ophevallen dat je naar ROCK Werchter gaat? Een alternatief voor Metallica en Pearl Jam, hoe durf je. Vloeken in de kerk! ;-)

Ik ben superblij met Chase & Status ! Als het aan mij lag, sloten ze gewoon meteen Werchter af ! Ze waren 2 jaar geleden een heus feestje ! Ik stond dan wel in die zogenaamde ‘Golden Circle’ ! Maar achten jullie het nog mogelijk dat er nog wat hedendaagse hip-hop & dance artiesten bijkomen ? De andere nieuwe namen kunnen me ook zeker bekoren
icon_smile.gif
maar nog effe iets als alternatief voor Metallica & Pearl Jam zou erg fijn zijn !

Wow. Post van het jaar! :D

Ook zondag is nu uitverkocht…

Je post dit om 08:09. Werchter liet om 10:44 op Facebook weten: "Arctic Monkeys and Ellie Goulding play Rock Werchter on Friday 4 July - Bastille and Rudimental climb our stages on Sunday the 6th. Tickets to both of these days are currently still on sale!"

Hmm ik ging vanochtend proberen te bestellen en dat lukte niet. Maar als ik nu weer kijk zijn ze wel weer beschikbaar..

Er zijn nog gewoon tickets verkrijgbaar hoor. Geen idee hoe Pino hierbij komt, ik kan nog steeds tickets bestellen.

Er zijn nog gewoon tickets verkrijgbaar hoor. Geen idee hoe Pino hierbij komt, ik kan nog steeds tickets bestellen.

Ik kon 45min na Pino zijn opmerking nog steeds niets bestellen hoor, en verschillende mensen op twitter maakten dezelfde opmerking. De situatie was exact hetzelfde als maandag met de combi's.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Ik kon 45min na Pino zijn opmerking nog steeds niets bestellen hoor, en verschillende mensen op twitter maakten dezelfde opmerking. De situatie was exact hetzelfde als maandag met de combi’s.

Nu weer wel, dan zal er een storing geweest zijn ofzo. Ik zie dat Chase & Status een plek gezakt is op de website, maar we moeten natuurlijk nog maar zien of dat iets betekend.

En daar is FIB met de eerste namen! Zit er nog iets bij voor Werchter? Kasabian werd al eerder genoemd en zie ik graag komen. Paul Weller en Manic Street Preachers zou natuurlijk ook fantastisch zijn!

Chase & Status en Kodaline zie ik ook wel komen.

Grapje lijkt me? :D Anders zie ik The 1975 nog wel komen.

Ik hoop dat we morgen weer een pakketje namen krijgen. Ik wil vooral die podiumindeling merk ik.

Inderdaad die poduim indeling.. zo weten we niet wat we kunnen verwachten. En nu de zondag is uitverkocht helemaal niet meer. Dalijk komen ze nog met Franz ferdinand als sub. Dit zal me toch niet echt lekker vallen..

Zelf wacht ik nog op DE werchter naam voor mij zelf haha. Niet dat deze niet goed zijn maar toch nog een waar ik een gat van in de lucht ga springen. En het zijn kleintjes dus ik vraag niet veel: James Vincent Mcmorrow, Noel Gallagher, The Kooks. Een van deze en ik ben een tevreden man en vergeef ze KoL bijna.. ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Chase & Status en Kodaline zie ik ook wel komen.

Grapje lijkt me?
icon_biggrin.gif
Anders zie ik The 1975 nog wel komen.

Die zie ik ook wel komen inderdaad.

Hoe komt iedereen erbij dat de zondag is uitverkocht? Zou het wel logisch vinden. Zoals ik al eerder zei is de zondag een veel sterkere dag dan de vrijdag atm.

Doordat de zondagtickets deze ochtend urenlang op 'unavailable' stonden, terwijl die van vrijdag gewoon te koop waren. Dus ofwel een error, ofwel zijn die tickets met uitverkoop aan het flirten.

Maar toch hè, als ik dan naar alles optredende grote bands kijk:

- Muse
- Coldplay
- RHCP
- (waarschijnlijk) Rolling Stones
- Linkin Park
- Foo Fighters
- Iron Maiden
- Killers
- Prodigy

Hoe heeft Werchter werkelijk geen één van deze namen weten te strikken? Ik kan daar echt niet bij. Itunes Festival heeft Coldplay, Coachella&Lollapalazoo Muse, Isle of Weight RHCP, dat ene Amerikaanse festival de Foo's... Allemaal bands die dus kennelijk te overtuigen waren voor losse shows. En dan lukt er geen één? Best een lachertje eigenlijk.

- Muse<br>
- Coldplay<br>
- RHCP<br>
- (waarschijnlijk) Rolling Stones<br>
- Linkin Park<br>
- Foo Fighters<br>
- Iron Maiden<br>
- Killers<br>
- Prodigy

Hoe heeft Werchter werkelijk geen één van deze namen weten te strikken? Ik kan daar echt niet bij. Itunes Festival heeft Coldplay, Coachella&Lollapalazoo Muse, Isle of Weight RHCP, dat ene Amerikaanse festival de Foo’s… Allemaal bands die dus kennelijk te overtuigen waren voor losse shows. En dan lukt er geen één? Best een lachertje eigenlijk.

Een beetje vroeg weer met je conclusies. De vrijdag heeft nog een dikke naam nodig, en dat zou ook nog kunnen op zondag. The Killers hebben een optreden staan, Iron Maiden was niet geslaagd in 2011 en hebben aangegeven geen landen te doen waar ze al hebben gestaan het laatste jaar (jaren?). RHCP heeft voor zover ik weet nog nauwelijks tourdata, net als Foo Fighters, Muse, Coldplay. Linkin park en The Prodigy zouden nog altijd kunnen.

Wat een gedoe om dit grote namen zeg. Als mensen al beginnen te klagen over fucking Coldplay, en het raar vinden dat die niet geboekt zijn zegt dat genoeg. Daarnaast heeft Werchter wél Pearl Jam als een van de enige festivals. Metallica is ook een grote headliner, en op de vrijdag komt er vrijwel zeker nog iets bij. Wacht die namen nou gewoon eens af, want aan dit soort conclusies hebben we ook niet veel.

- Muse<br>
- Coldplay<br>
- RHCP<br>
- (waarschijnlijk) Rolling Stones<br>
- Linkin Park<br>
- Foo Fighters<br>
- Iron Maiden<br>
- Killers<br>
- Prodigy

Hoe heeft Werchter werkelijk geen één van deze namen weten te strikken? Ik kan daar echt niet bij. Itunes Festival heeft Coldplay, Coachella&Lollapalazoo Muse, Isle of Weight RHCP, dat ene Amerikaanse festival de Foo’s… Allemaal bands die dus kennelijk te overtuigen waren voor losse shows. En dan lukt er geen één? Best een lachertje eigenlijk.

Helemaal mee eens. En nu de verkopen zo lekker gaan ben ik bang dat Werchter ook niet meer zijn best aan het doen is alsnog één van die acts te boeken, ze verkopen toch makkelijk uit zo blijkbaar. Aan de andere kant, zowel KoL als C&S zijn nog niet tot festivalafsluiter gebombardeerd, dus misschien zijn ze toch nog met iets bezig? Ik blijf hopen... Meestal zeggen ze het er wel bij als een act werkelijk het hele festival afsluit lijkt me, en dat is nog niet gebeurt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

- Muse<br><br>
- Coldplay<br><br>
- RHCP<br><br>
- (waarschijnlijk) Rolling Stones<br><br>
- Linkin Park<br><br>
- Foo Fighters<br><br>
- Iron Maiden<br><br>
- Killers<br><br>
- Prodigy

Een beetje vroeg weer met je conclusies. De vrijdag heeft nog een dikke naam nodig, en dat zou ook nog kunnen op zondag. The Killers hebben een optreden staan, Iron Maiden was niet geslaagd in 2011 en hebben aangegeven geen landen te doen waar ze al hebben gestaan het laatste jaar (jaren?). RHCP heeft voor zover ik weet nog nauwelijks tourdata, net als Foo Fighters, Muse, Coldplay. Linkin park en The Prodigy zouden nog altijd kunnen.

Wat een gedoe om dit grote namen zeg. Als mensen al beginnen te klagen over fucking Coldplay, en het raar vinden dat die niet geboekt zijn zegt dat genoeg. Daarnaast heeft Werchter wél Pearl Jam als een van de enige festivals. Metallica is ook een grote headliner, en op de vrijdag komt er vrijwel zeker nog iets bij. Wacht die namen nou gewoon eens af, want aan dit soort conclusies hebben we ook niet veel.

Klopt ook, voor conclusies trekken is het iets te vroeg, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig. Ik weet niet waarom je denkt dat de vrijdag nog een dikke naam nodig heeft, ik denk dat AM prima in staat is die dag te dragen. Hoogstens nog The Prodigy daar als afsluiter achter, hoewel Major Lazer in de tent me ook niet echt veilig meer lijkt na die drukte vorige keer. Dus dan kom je uit op Linkin Park erbij, dat zou nog wel kunnen, ik vind het zelf enorm vet maar om nou te zeggen dat het een dikke naam erbij is... Veel mensen zijn er niet zo'n fan van, ik weet niet of het zo'n publiekstrekker is als AM.

En juist al die bands met nauwelijks tourdata zijn dus blijkbaar wel te overtuigen tot losse shows, dat is juist wat @Stockholm Syndrome zegt. Dus daar hadden wel degelijk kansen gelegen voor Werchter lijkt mij. Je hebt gelijk, Pearl Jam is al een mooie naam, maar het lijkt erop dat het nog veel mooier had kunnen zijn en dat Werchter die kansen heeft laten liggen. Ik ben het met je eens dat we nog even moeten wachten met conclusies, en zoals ik in mijn vorige post zeg zie ik nog steeds geen festivalafsluiter bevestigd, dus daar zou zomaar nog wat moois kunnen komen. Aan de andere kant zit de schrik er wel goed in nu ze KoL hebben geboekt, ik durf ook niet al te veel meer te hopen.

Dus vandaar dat "gezeur om grote namen". Ik weet dat jij meer van kleinere bandjes houdt, maar voor anderen zijn die grote stadionbands meer van belang. Ik zeg niet dat er nu een slechte line-up staat, ik zeg wel dat het beter had kunnen zijn/nog kan worden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br>

- Muse<br><br><br>
- Coldplay<br><br><br>
- RHCP<br><br><br>
- (waarschijnlijk) Rolling Stones<br><br><br>
- Linkin Park<br><br><br>
- Foo Fighters<br><br><br>
- Iron Maiden<br><br><br>
- Killers<br><br><br>
- Prodigy

Klopt ook, voor conclusies trekken is het iets te vroeg, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig. Ik weet niet waarom je denkt dat de vrijdag nog een dikke naam nodig heeft, ik denk dat AM prima in staat is die dag te dragen. Hoogstens nog The Prodigy daar als afsluiter achter, hoewel Major Lazer in de tent me ook niet echt veilig meer lijkt na die drukte vorige keer. Dus dan kom je uit op Linkin Park erbij, dat zou nog wel kunnen, ik vind het zelf enorm vet maar om nou te zeggen dat het een dikke naam erbij is… Veel mensen zijn er niet zo’n fan van, ik weet niet of het zo’n publiekstrekker is als AM.

En juist al die bands met nauwelijks tourdata zijn dus blijkbaar wel te overtuigen tot losse shows, dat is juist wat @Stockholm Syndrome zegt. Dus daar hadden wel degelijk kansen gelegen voor Werchter lijkt mij. Je hebt gelijk, Pearl Jam is al een mooie naam, maar het lijkt erop dat het nog veel mooier had kunnen zijn en dat Werchter die kansen heeft laten liggen. Ik ben het met je eens dat we nog even moeten wachten met conclusies, en zoals ik in mijn vorige post zeg zie ik nog steeds geen festivalafsluiter bevestigd, dus daar zou zomaar nog wat moois kunnen komen. Aan de andere kant zit de schrik er wel goed in nu ze KoL hebben geboekt, ik durf ook niet al te veel meer te hopen.

Dus vandaar dat “gezeur om grote namen”. Ik weet dat jij meer van kleinere bandjes houdt, maar voor anderen zijn die grote stadionbands meer van belang. Ik zeg niet dat er nu een slechte line-up staat, ik zeg wel dat het beter had kunnen zijn/nog kan worden.

Ik begrijp het ook hoor. Dat lijstje namen slaat gewoon nergens op vind ik, veel namen die niet of nauwelijks toeren. En er zijn gewoon heel weinig geschikte kandidaten. Ik zie Linkin Park best samen met AM staan op de vrijdag, ik vind dat die dag echt nog iets nodig heeft. Wij kunnen bovendien niet weten of de organisatie echt een fout heeft gemaakt met boeken, ik denk dat er gewoon geen andere opties waren. Ze boeken niet voor de lol nog een keer KoL, en ze wisten dat ze daarmee een bak stront over zich heen ouden krijgen. Ik denk dat KoL plan C, D of E was.

Ik vind het gewoon ver gaan om The Killers, Muse, Coldplay, Foo Fighters, The Stones en nog meer namen uit dat lijstje te bestempelen als gemiste kansen. Veel acts touren namelijk nauwelijks, dus die kan je niet echt als kanshebber zien denk ik. Ik denk dat we zeker op de vrijdag nog een grote naam mogen verwachten, die dag vind ik nog wel wat magertjes.

Ook maar eens reageren. Volg dit topic al een hele tijd. Dit jaar voor het eerst naar Werchter, net op tijd combitickets gekocht.

In hoeverre is het denkbaar dat er niet al een 'grote' act is geboekt, maar dat die nog niet bekend mag worden gemaakt omdat de act dat zelf wil doen?

Ik ben eigenlijk een beetje bang dat die 'grote' act op vrijdag Bruno Mars wordt ofzo.

Users who are viewing this thread