<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Stockholm Syndrome wrote:</div><br>
Maar toch hè, als ik dan naar alles optredende grote bands kijk:
- Muse<br><br><br>
- Coldplay<br><br><br>
- RHCP<br><br><br>
- (waarschijnlijk) Rolling Stones<br><br><br>
- Linkin Park<br><br><br>
- Foo Fighters<br><br><br>
- Iron Maiden<br><br><br>
- Killers<br><br><br>
- Prodigy
Hoe heeft Werchter werkelijk geen één van deze namen weten te strikken? Ik kan daar echt niet bij. Itunes Festival heeft Coldplay, Coachella&Lollapalazoo Muse, Isle of Weight RHCP, dat ene Amerikaanse festival de Foo’s… Allemaal bands die dus kennelijk te overtuigen waren voor losse shows. En dan lukt er geen één? Best een lachertje eigenlijk.
Een beetje vroeg weer met je conclusies. De vrijdag heeft nog een dikke naam nodig, en dat zou ook nog kunnen op zondag. The Killers hebben een optreden staan, Iron Maiden was niet geslaagd in 2011 en hebben aangegeven geen landen te doen waar ze al hebben gestaan het laatste jaar (jaren?). RHCP heeft voor zover ik weet nog nauwelijks tourdata, net als Foo Fighters, Muse, Coldplay. Linkin park en The Prodigy zouden nog altijd kunnen.
Wat een gedoe om dit grote namen zeg. Als mensen al beginnen te klagen over fucking Coldplay, en het raar vinden dat die niet geboekt zijn zegt dat genoeg. Daarnaast heeft Werchter wél Pearl Jam als een van de enige festivals. Metallica is ook een grote headliner, en op de vrijdag komt er vrijwel zeker nog iets bij. Wacht die namen nou gewoon eens af, want aan dit soort conclusies hebben we ook niet veel.
Klopt ook, voor conclusies trekken is het iets te vroeg, maar de voortekenen zijn niet bepaald gunstig. Ik weet niet waarom je denkt dat de vrijdag nog een dikke naam nodig heeft, ik denk dat AM prima in staat is die dag te dragen. Hoogstens nog The Prodigy daar als afsluiter achter, hoewel Major Lazer in de tent me ook niet echt veilig meer lijkt na die drukte vorige keer. Dus dan kom je uit op Linkin Park erbij, dat zou nog wel kunnen, ik vind het zelf enorm vet maar om nou te zeggen dat het een dikke naam erbij is… Veel mensen zijn er niet zo’n fan van, ik weet niet of het zo’n publiekstrekker is als AM.
En juist al die bands met nauwelijks tourdata zijn dus blijkbaar wel te overtuigen tot losse shows, dat is juist wat @Stockholm Syndrome zegt. Dus daar hadden wel degelijk kansen gelegen voor Werchter lijkt mij. Je hebt gelijk, Pearl Jam is al een mooie naam, maar het lijkt erop dat het nog veel mooier had kunnen zijn en dat Werchter die kansen heeft laten liggen. Ik ben het met je eens dat we nog even moeten wachten met conclusies, en zoals ik in mijn vorige post zeg zie ik nog steeds geen festivalafsluiter bevestigd, dus daar zou zomaar nog wat moois kunnen komen. Aan de andere kant zit de schrik er wel goed in nu ze KoL hebben geboekt, ik durf ook niet al te veel meer te hopen.
Dus vandaar dat “gezeur om grote namen”. Ik weet dat jij meer van kleinere bandjes houdt, maar voor anderen zijn die grote stadionbands meer van belang. Ik zeg niet dat er nu een slechte line-up staat, ik zeg wel dat het beter had kunnen zijn/nog kan worden.