Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Waarom hebben we het hier over Foo Fighters, Muse , RHCP, Coldplay, Rolling Stones... kereltje ziet het heel helder en zet de feiten gewoon voor onze neus. Rw is geen lachertje, soms kan iets gewoon niet. Laten we ons toch richten en praten over dingen dir nog kunnen of werkelijk gekunt hadden. Tenzij ik de enige ben die hier voor is anders hou ik mijn mond ;).

Maar ik zet meer mijn pijlen op FATM, Kasabian en eventueel Snow Patrol als grootste namen..

@kereltje Wat ik bedoel is dat eigenlijk iedere band die ik noem dus wel festivals doet, alleen veel daarvan doen geen tour. Maar als het ene festivals een band weet te strikken, waarom zou Werchter dat dan niet kunnen. Dat er redenen zijn per artiest waarom die niet zouden komen weet ik, maar van zo'n waslijst er echt helemaal 0 kunnen krijgen? Dat kan ik me niet voorstellen.

Achja het blijft een geweldige line-up, maar ik vind het wel de minste in jaren, en dat terwijl ik een paar maanden geleden nog dacht dat dit de beste line-up ooit zou worden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>SMN_HLVT wrote:</div><br>
Vanwaar ineens nu weer zoeken naar een “grote” band op vrijdag? Die grote band staat er al en heet Arctic Monkeys (terecht trouwens, wat zijn die goed, live nog 1000 keer sterker dan op album). Ok er moeten gewoon nog wat sterke subs komen maar iets groter dan Arctic Monkeys moet je echt niet verwachten hoor.

Een degelijk afsluiter, dat hebben we nodig, maar misschien eerst ook eens een podiumindeling. Zien we daar Chase en Satus op de main staan, dan weten we genoeg..

Niet helemaal, ze zouden ook voor KoL kunnen staan, het gebeurt wel eens hoor een dance-naam begin van de avond op main. Kijk naar 2009, Bloc Party – The Killers (toen nog best hot) – Coldplay. Maar je hebt gelijk, grote kans dat ze dan afsluiten.

Verder wat http://festileaks.com/users/gloeilamp/@Gloeilamp zegt idd.

Sinds wanneer is Bloc Party een dance act?

Ow haha faal, verkeerd gekeken, let maar niet op mij. Zit er een beetje doorheen geloof ik.

Als reactie op de Enkele van de vorige posts, Metallica & Pearl Jam zijn niets voor 16jarigen, maar ik hou wel van Foster the People/Franz Ferdinand/Imagine Dragons/Black Keys/...

& aangezien ik geen 18 ben, de Tomorrowland muziek geen 4 dagen uithoud en omdat Werchter erg kortbij is :) daarom hou ik nog van enkele elektronische/hiphop ipv Pearl Jam of Metallica tegen mijn zin te zien, snapje ?

@kereltje Wat ik bedoel is dat eigenlijk iedere band die ik noem dus wel festivals doet, alleen veel daarvan doen geen tour. Maar als het ene festivals een band weet te strikken, waarom zou Werchter dat dan niet kunnen. Dat er redenen zijn per artiest waarom die niet zouden komen weet ik, maar van zo’n waslijst er echt helemaal 0 kunnen krijgen? Dat kan ik me niet voorstellen.

Achja het blijft een geweldige line-up, maar ik vind het wel de minste in jaren, en dat terwijl ik een paar maanden geleden nog dacht dat dit de beste line-up ooit zou worden.

Misschien vergeet je dat werchter maar 4 dagen duurt en ze niet de hele dag op kunnen vullen met headliners? Ze hebben pearl jam vrij exclusief weten te krijgen dat is al heel wat als je kijkt naar wat andere festivals programmeren.

En wat betreft mijn lijstje van vorige edities: natuurlijk, AM en QOTSA waren toen niet zo groot als nu, dus die staan dan ook sub of zelfs daaronder. En voor die positie waren het toen natuurlijk ook al prachtige namen, wel heel succesvol inderdaad. Verder staan er natuurlijk wel veel oudere topnamen tussen, die toen wel net zo groot of zelfs groter waren dan nu. En Muse en The Who op een avond vind ik nog steeds ongelooflijk, Muse was toen juist rond de top van hun carrière imo, rond de tijd van Black Holes and Revelations. Anyway, ik blijf hopen op wat moois voor deze editie.

Ik stel voor dat ze Coldplay boeken op Zondag, Foo Fighters naast AM op vrijdag en Killers als sub op zondag. Zou Mooie line-up zijn met veel sterke namen. MAAR! wat boek je volgend jaar dan, want boek je volgend jaar Arctic Monkeys en Foo Fighters en Coldplay als headliners dan kreft iedereen weer dat er teveel herhaling is. Dat is het plan misschien juist, niet alle grote namen in 1 keer boeken zodat ze komende jaren ook nog met iets 'nieuw' of 'origineel' kunnen uitpakken. Of een band als Muse of Foo Fighters nu dit jaar of volgend jaar naar Werchter komt, volgend jaar zijnwe even blij hoor als ze die namen zouden aankondigen!

Vandaag dacht ik aan volgende constructie voor zondag met kol als festivalafsluiter
Franz Ferdinand - Chase & Status - The Prodigy - King Of Leon
Zo heb je dance om het festival af te sluiten maar net voor het einde word het toch even rustig zodat iedereen in alle sereniteit huiswaards kan keren (of je bezuipen op de camping) :p

Kasabian wanneer zouden zij kunnen, hoop dat ze die mannen toch gaan boeken of laten ze hen aan pukkelpop? Hoop van Niet!

@Fonkse ok daar heb je een punt, maar toch blijft het gek dat een middelgroot festival als Isle of Weight wel een zeer grote naam kan boeken.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt, heb wel zin in een festival volgend jaar met

Coldplay - Foo Fighters - Muse - Radiohead :P

Wedden dat er ééntje sowieso klopt?

Isle of Wight kan je nu ook alles behalve middelgroot noemen he. Hebben de voorbije 5 jaar Bruce Springsteen, Pearl Jam, Bon Jovi, Foo Fighters, Neil Young, Paul McCartney enz op hun line up gehad.

@Fonske, Kasabian zal ofwel Werchter ofwel geen Belgisch festival zijn, want ze staan tijdens Pukkelpop in Japan.

Ik zie Franz Ferdinand-KOL-The Prodigy nog wel gebeuren. Als Chase and Status op de plaats van The Prodigy zou staan, zou het wel heel slap zijn. Ook al hou ik niet van Linkin Park en Red Hot Chili Peppers, het zou wel mooi zijn als ze die(of 1 ervan) kunnen toevoegen. Kasabian op FIB, zo die mogen ze wel laten subben voor AM. Wat ik nog steeds niet snap is dat Arcade Fire in de USA zit tijdens het Roskilde/RW weekend, maar de eerste datum in USA is eind Juli, terwijl ze een week voor Werchter nog op Glastonbury en ergens in Ierland staan. Arcade Fire is wel een van de grootste/hypste bands op dit moment, dus misschien dat hier nog de gehele periode over onderhandeld. Hopen maar. Ik zou wel blij zijn met Franz Ferdinand- KOL- Arcade Fire.

@Fonkse ok daar heb je een punt, maar toch blijft het gek dat een middelgroot festival als Isle of Weight wel een zeer grote naam kan boeken.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt, heb wel zin in een festival volgend jaar met

Coldplay – Foo Fighters – Muse – Radiohead
icon_razz.gif

Wedden dat er ééntje sowieso klopt?

Denk dat we klaar zijn voor 2015! Maar even serieus, je zal er niet ver naast zitten debk ik haha.

Arcade Fire gaat niet komen. Roskilde heeft al gezegd dat Arcade Fire onmogelijk is in dat weekend omdat ze dan nét de oversteek hebben gemaakt. Bovendien staan ze 10 juni (uit mn hoofd) in Antwerpen dus dan kun je ze alsnog zien :D.

Ik vraag mij af waar Mackle more terecht gaat komen.
Wordt door veel mensen gesuggereerd voor Werchter, maar wordt door veel festivals bekend gemaakt in de periode rond Pukkelop en Lowlands. We kunnen wel hetzelfde zeggen van bvb biffy clyro, dus mijn idee trekt misschien op niks, maar ik zie hem precies toch eerder naar Kiewit trekken dit jaar.

Ik volg al tijden het forum. Ik heb ook al een tijdje mijn combi-ticket in de pocket. Ik zie regelmatig Kasabian voorbij komen. Verder een naam die wel werd genoemd, maar de laatste tijd niet meer: Outkast. Zou het niet goed kunnen dat Kasabian als sub voor de vrijdag geboekt wordt (Brits feestje in combi met AM), en Outkast als sub voor KoL?

Outkast staat op zaterdag en zondag al op Wireless, vrijdag zou in theorie nog kunnen maar zie het niet gebeuren. Lijkt me meer wat voor Pukkelpop.

Als reactie op de Enkele van de vorige posts, Metallica & Pearl Jam zijn niets voor 16jarigen, maar ik hou wel van Foster the People/Franz Ferdinand/Imagine Dragons/Black Keys/…

& aangezien ik geen 18 ben, de Tomorrowland muziek geen 4 dagen uithoud en omdat Werchter erg kortbij is
icon_smile.gif
daarom hou ik nog van enkele elektronische/hiphop ipv Pearl Jam of Metallica tegen mijn zin te zien, snapje ?

Prima dat je Pearl Jam en Metallica niet zo tof vindt, ieder zijn smaak. Maar oom er nou een leeftijd aan te gaan hangen. Het is niet zo dat je ouder dan 16 of zo moet zijn om Pearl Jam tof te vinden. Natuurlijk 16jarigen hebben wat minder van het succes van Pearl Jam mee gekregen, maar dat betekent niet dat zij het niet tof kunnen vinden.

Maar goed, zoals ik al zei: ieder zijn smaak. Nog een paar electronische acts is niet verkeerd, al hoeven ze van mij niet zo nodig tegenover Metalicca en Pearl Jam ;)

Users who are viewing this thread