Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Jessefeyaerts wrote:</div>
Als reactie op de Enkele van de vorige posts, Metallica & Pearl Jam zijn niets voor 16jarigen, maar ik hou wel van Foster the People/Franz Ferdinand/Imagine Dragons/Black Keys/…

& aangezien ik geen 18 ben, de Tomorrowland muziek geen 4 dagen uithoud en omdat Werchter erg kortbij is
icon_smile.gif
daarom hou ik nog van enkele elektronische/hiphop ipv Pearl Jam of Metallica tegen mijn zin te zien, snapje ?

Prima dat je Pearl Jam en Metallica niet zo tof vindt, ieder zijn smaak. Maar oom er nou een leeftijd aan te gaan hangen. Het is niet zo dat je ouder dan 16 of zo moet zijn om Pearl Jam tof te vinden. Natuurlijk 16jarigen hebben wat minder van het succes van Pearl Jam mee gekregen, maar dat betekent niet dat zij het niet tof kunnen vinden.

Maar goed, zoals ik al zei: ieder zijn smaak. Nog een paar electronische acts is niet verkeerd, al hoeven ze van mij niet zo nodig tegenover Metalicca en Pearl Jam
icon_wink.gif

Precies, ik ben zelf 17 en ik ben al jaren fan van Pearl Jam, Metallica, Nirvana, Pink Floyd, Queen, Muse, RHCP, et cetera. En ik ken vrij veel mensen van mijn leeftijd die een soortgrlijke muzieksmaak hebben. Dus zeggen: "Ik houd niet van hardrock/metal want ik ben 16" is echt bullshit. Je mag natuurlijk je eigen smaak hebben, maar die is niet leeftijdsgebonden.

Met Arcade Fire bedoel ik meer dat Roskilde heeft gezegt dat ze tijdens het RW/Roskilde moment de oversteek naar de VS maken, maar dat is al een hele tijd geleden. Arcade Fire heeft nog steeds geen data bekend gemaakt, dus dat wekt bij mij de suggestie dat daar ook iets niet helemaal klopt(net als bij de europese festivals die zo lang op zich wachten met het bekend maken van de grote namen).

Btw, slowdive op best kept secret. Kans dat slowdive op RW staat? Gigantische naam in de shoegaze wereld. Ook Cheatahs(shoegaze) staat op best kept secret. Al schat ik die kans op werchter nihil, want die naam is te klein.

Met Arcade Fire bedoel ik meer dat Roskilde heeft gezegt dat ze tijdens het RW/Roskilde moment de oversteek naar de VS maken, maar dat is al een hele tijd geleden. Arcade Fire heeft nog steeds geen data bekend gemaakt, dus dat wekt bij mij de suggestie dat daar ook iets niet helemaal klopt(net als bij de europese festivals die zo lang op zich wachten met het bekend maken van de grote namen).

Btw, slowdive op best kept secret. Kans dat slowdive op RW staat? Gigantische naam in de shoegaze wereld. Ook Cheatahs(shoegaze) staat op best kept secret. Al schat ik die kans op werchter nihil, want die naam is te klein.

Win Butler van Arcade Fire heeft in november tegen een fan gezegd dat ze een pauze van een maand nemen tussen de Europese en Amerikaanse tour, aangezien de zanger en zangeres net ouders geworden zijn en dus wat tijd willen voor familiale zaken. Er hoeven dus niet per se Amerikaanse tourdata tijdens Werchter te komen.

En Werchter gaat (helaas) echt geen shoegaze boeken.

Ja Arcade Fire besluit er toch op terug te komen. En dat losse concert in Antwerpen is gewoon extra!!! En Muse, Coldplay, RHCP komen ook allemaal ja ok.

Even iets heel anders; ik lees her en der dat Muse op een festival gaat staan in Moskou. Waar komt dit vandaan? Op hun site staat nog niets bevestigd en hoe heet het betreffende festival? Ik ben een roadtrip aan het plannen en het lijkt me wel een grappig idee om naar dat 'ene' festival af te reizen waar Muse zal optreden!

Even iets heel anders; ik lees her en der dat Muse op een festival gaat staan in Moskou. Waar komt dit vandaan? Op hun site staat nog niets bevestigd en hoe heet het betreffende festival? Ik ben een roadtrip aan het plannen en het lijkt me wel een grappig idee om naar dat ‘ene’ festival af te reizen waar Muse zal optreden!

Heeft Matt Bellamy zelf gezegd in een interview...

<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
Even iets heel anders; ik lees her en der dat Muse op een festival gaat staan in Moskou. Waar komt dit vandaan? Op hun site staat nog niets bevestigd en hoe heet het betreffende festival? Ik ben een roadtrip aan het plannen en het lijkt me wel een grappig idee om naar dat ‘ene’ festival af te reizen waar Muse zal optreden!

Heeft Matt Bellamy zelf gezegd in een interview…

Alleen is nog niet officieel bevestigd... dus er is nog niets bekend over verder.

Maakt disclosure eigenlijk nog een kans?

Ja, ze staan op Main Square Festival Arras. Kans is wel groot dat die overkomen naar Rock Werchter. Net als Arsenal trouwens, maar die moeten eerst nog hun Lotto-Arena trachten uit te verkopen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Trouwens, nu ik zo door die oude line-ups zit te snuffelen valt me wel op dat Werchter de standaard wel heel hoog heeft gelegd inderdaad.<br><br>
2005: avondje Audioslave – NIN – Rammstein, volgende dag QOTSA – Foo Fighters – R.E.M. alsof het niks is.<br><br>
2006: freaking Muse en The Who op een avond, hoe krijgen ze het voor elkaar. De overige dagen op RHCP na wat minder, maar goed, het zegt wel wat dat je die twee bands tot een co-headline constructie kan dwingen (of was Muse sub? Net zo ongelooflijk…).<br><br>
2007: QOTSA – AM – Pearl Jam (als eerste na hun trauma op Roskilde) en verder Muse, Keane en Metallica op het affiche.<br><br>
2008: R.E.M., Neil Young en Radiohead op het affiche, en zondag een een-tweetje van Beck en nationale helden dEUS. Lijkt meer op dat van nu, maar nog steeds iets beter.

Ik kan nog wel doorgaan, ook 2009 en 2010 zien er heel goed uit, maar de boodschap is duidelijk. Als je wat we nu hebben met twee subs (Snow Patrol, FATM, zoiets) erbij naast dat lijstje zet, Skrillex, Major Lazer en C&S als afsluiters, dan behoort het toch tot de mindere jaren ook al zitten er al hele sterke namen tussen. Dus ongeacht of het de organisatie te verwijten valt of niet, dat we op iets meer konden/kunnen hopen lijkt met duidelijk.

Misschien moet je ook rekening houden met de jaartallen als je deze lijstjes op gaat noemen, over 2005 bijvoorbeeld audioslave is nou niet echt een enorme band en nin zou nu nog niet eens subheadliner zijn op werchter dus blijft rammstein over als headliner verder was REM gewoon de kol en editors van die periode dus zo gek is het niet dat ze er samen met foo fighters stonden, blur en kol kan ook dus dan moet dat ook kunnen qotsa is eigenlijk pas sinds vorig jaar op veel festivals headliner of sub dus dat was toen gewoon een degelijke sub kortom dat jaar niets extreems hoor. Dan 2006 muse bracht toen pas hun 4de album uit en waren nog lang niet zo populair als dat ze nu zijn waarschijnlijk waren ze dus gewoon sub voor the who. Dan 2007 qotsa en am beide geen headliner toen dus dat er nog iets (in dit geval pearl jam) achteraan kwam lijkt me heel normaal. Zo kan ik de rest ook wel af gaan maar daar heb ik geen zin in, waar het op neer komt is dat groepen ook groeien en van bands die 10 jaar terug nog genoegen namen met een middagspot kun je je niet voorstellen dat ze nu niet zouden headlinen. Ik bedoel kijk naar 1997 daar staan: placebo, radiohead, beck, daft punk, the prodigy, david bowie, smashing pumkins, suede, the chemical brothers, jamiroquai, live en deus verspreid over 2 dagen.

(wat @xSam__ dus ook al zei)

Ik was aanwezig op alle edities die Dr. Hannibal hier post. Daar waren idd superdagen bij, maar ook toen waren er even goed mindere dagen hoor. In 2005 bv. op mainstage van 20.55u tot 21.55 Ozark Henry, nog gevolgd door Snoop Dogg (en Chemical Brothers, wel een topnaam, maar toch 'gewoon' een dance-act). In 2006 bv Hooverphonic op mainstage van 20.35u tot 21.35u, dat was toen ook een magere naam voor die positie hoor. Of de zaterdag van 2007 was Keane headliner. Toen waren de sociale media natuurlijk nog lang niet zo ontwikkeld als nu zodat het misnoegen van 'de mensen' veel minder (gezamenlijk) tot uiting kwam.

Ook met Kings of Leon nu, weeral herhaling, dat is waar, maar dat was vroeger ook zo. Zelfs van in de begindagen al: Talking Heads 1978, 1979, 1982. Simple Minds: 1983, 1984, 1986. Therapy? 1994, 1995, 1996, 1998. En dan spreek ik nog niet over R.E.M. of dEUS. Daarbovenop komt nog dat het festival tot 1994 slechts uit 1 podium bestond en tot 1995 slechts uit 1 dag. Nu je 4 dagen hebt en 3 podia is de kans op herhaling nog eens groter natuurlijk.

Zouden we vandaag nog nieuws krijgen van de organisatie? Ik hoop nu vooral op een podiumindeling, ik heb ook het idee dat we die vorig jaar al eerder hadden. Ze mogen CHVRCHES, Daughter, Deftones en Warpaint nu ook wel eens bekendmaken. Allemaal dikke kanshebbers, en die zouden deze line-up direct veel sterker maken voor mij.

Zouden we vandaag nog nieuws krijgen van de organisatie? Ik hoop nu vooral op een podiumindeling, ik heb ook het idee dat we die vorig jaar al eerder hadden. Ze mogen CHVRCHES, Daughter, Deftones en Warpaint nu ook wel eens bekendmaken. Allemaal dikke kanshebbers, en die zouden deze line-up direct veel sterker maken voor mij.

ik hoop dat we iig iets krijgen vandaag. Voor mij is een toffe subheadliner als Kasabian + podiumindeling ook prima, zolang we die podiumindeling maar krijgen

Ik hoop ook nog op namen om 4uur!! hoop dat deftones erbij zit, mischien hebben ze nu wel een rijtje rock-namen?!~DAt zou ik iig mooi vinden.
Mischien limp bizkit erbij :D

Als er vandaag nog iets komt zal het 1 afzonderlijke naam zijn, dat of niets. Heb nog niet geweten dat ze twee echte pakketjes in eenzelfde week gegeven hebben.

And yes, we are announcing some new names for Rock Werchter once again. Warpaint, White Lies and Milow have been added to the Thursday programme. Parov Stelar Band and Rodrigo y Gabriela have confirmed attendance on Friday. Melanie De Biasio is new for Saturday. Reignwolf has been added to the Sunday programme. Stay tuned for more!

En weer wat nieuwe namen..

Warpaint
White Lies
Milow
Parov Stelar Band
Rodrigo y Gabriela
Melanie De Biasio
Reignwolf

best wel wat namen die ik niet ken. Milow, tja mooi overslaan, White Lies wel tof net zoals Warpaint :)

Bon, dat moet ik dus terugnemen
icon_biggrin.gif
Wel die kutvent van een Milow op de affiche…

Dat dacht ik dus ook. Die donderdag ziet er verdomd mooi uit verder! Blij met Warpaint en Parov Stelar. Die Rodrigo, Gabriela en Melanie ken ik niet. Even checken zo!

Users who are viewing this thread