<div class="d4p-bbt-quote-title">
Dr. Hannibal wrote:</div>
Trouwens, nu ik zo door die oude line-ups zit te snuffelen valt me wel op dat Werchter de standaard wel heel hoog heeft gelegd inderdaad.<br><br>
2005: avondje Audioslave – NIN – Rammstein, volgende dag QOTSA – Foo Fighters – R.E.M. alsof het niks is.<br><br>
2006: freaking Muse en The Who op een avond, hoe krijgen ze het voor elkaar. De overige dagen op RHCP na wat minder, maar goed, het zegt wel wat dat je die twee bands tot een co-headline constructie kan dwingen (of was Muse sub? Net zo ongelooflijk…).<br><br>
2007: QOTSA – AM – Pearl Jam (als eerste na hun trauma op Roskilde) en verder Muse, Keane en Metallica op het affiche.<br><br>
2008: R.E.M., Neil Young en Radiohead op het affiche, en zondag een een-tweetje van Beck en nationale helden dEUS. Lijkt meer op dat van nu, maar nog steeds iets beter.
Ik kan nog wel doorgaan, ook 2009 en 2010 zien er heel goed uit, maar de boodschap is duidelijk. Als je wat we nu hebben met twee subs (Snow Patrol, FATM, zoiets) erbij naast dat lijstje zet, Skrillex, Major Lazer en C&S als afsluiters, dan behoort het toch tot de mindere jaren ook al zitten er al hele sterke namen tussen. Dus ongeacht of het de organisatie te verwijten valt of niet, dat we op iets meer konden/kunnen hopen lijkt met duidelijk.
Misschien moet je ook rekening houden met de jaartallen als je deze lijstjes op gaat noemen, over 2005 bijvoorbeeld audioslave is nou niet echt een enorme band en nin zou nu nog niet eens subheadliner zijn op werchter dus blijft rammstein over als headliner verder was REM gewoon de kol en editors van die periode dus zo gek is het niet dat ze er samen met foo fighters stonden, blur en kol kan ook dus dan moet dat ook kunnen qotsa is eigenlijk pas sinds vorig jaar op veel festivals headliner of sub dus dat was toen gewoon een degelijke sub kortom dat jaar niets extreems hoor. Dan 2006 muse bracht toen pas hun 4de album uit en waren nog lang niet zo populair als dat ze nu zijn waarschijnlijk waren ze dus gewoon sub voor the who. Dan 2007 qotsa en am beide geen headliner toen dus dat er nog iets (in dit geval pearl jam) achteraan kwam lijkt me heel normaal. Zo kan ik de rest ook wel af gaan maar daar heb ik geen zin in, waar het op neer komt is dat groepen ook groeien en van bands die 10 jaar terug nog genoegen namen met een middagspot kun je je niet voorstellen dat ze nu niet zouden headlinen. Ik bedoel kijk naar 1997 daar staan: placebo, radiohead, beck, daft punk, the prodigy, david bowie, smashing pumkins, suede, the chemical brothers, jamiroquai, live en deus verspreid over 2 dagen.
(wat
@xSam__ dus ook al zei)