Rock Werchter 2025

Niet te vergeten dat dit forum ook een vorm van Social media is. En als ik zie hoeveel sommige hier kunnen plaatsen, denk ik niet dat de werkgever daar heel blij van wordt.
Heb die bedenking al dikwijls gemaakt :-)
's avonds en in het weekend is het hier plots een pak stiller.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Absoluut. Maar net doen of dat bij één generatie ligt / dat alleen de jonge generatie dat doet is imo wat te kort door de bocht.
Maar ik zeg toch net dat ik geen specifieke groep viseer (en dat nooit heb gedaan, ga maar na). Ik wil een discussie aangaan, maar je moet dan wel lezen wat ik schrijf é. Misschien blamen andere mensen enkel GenZ, maar ik niet. Het is een probleem van alle leeftijden, en ik heb problemen met de daad. Bij gelijk wie, vriend en vijand (al heb ik er weinig van de laatste).

Het gillen en hysterisch doen is naar mijn mening ook niet van deze tijd. 20 jaar geleden was dat hetzelfde bij Britney Spears, nu bij Olivia Rodrigo. Filmen is ook niet een generatiedingetje aangezien iedereen een telefoon heeft en bijna iedereen wel verslaafd is aan een vorm van sociale media, of dat nou tiktok is voor jongeren of facebook bij 40+ers
Zelfs the Beatles hadden last van de hysterische fans. Toen ze enkel nog het krijsen en de hysterie van de meestal vrouwelijke fans in plaats van hun eigen muziek hebben ze besloten om nooit meer op te treden na hun laatste concert in augustus 1966. En hun beste albums hebben ze na die periode gemaakt. Een verschil is wel dat Olivia Rodrigo net als Billie Eilish trouwens het meezingen van fans en hun hysterie aanmoedigt.

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Hoe vaak hoor je bij Iron Maiden wel niet "Scream for me, <locatie>", en bij vrijwel elke metalband krijg je ook wel dat soort praktijken.
Ja, als meezingen of meeklappen aanmoedigen al gelijkstaat aan hysterie aanmoedigen hebben 9/10 shows "hysterische" fans.

Ik vraag mij echt af hoe die zondag gaat verlopen qua 'hysterie' of gegil?
Bij elke move dat Rodrigo of Abrams maakt oorverdovende kreten?

Bij Rosalia in The Barn vond ik het bijvoorbeeld wel zeer goed meevallen. Niet in die mate dat het de beleving verstoorde.

Tip voor de echte muziekliefhebber: luister eens naar 'I love you' van Fontaines DC, en daarna naar 'When you're gone' van The Cranberries. En de Ierse weemoed gaat tot op je botten.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Is dit het geld (105 euro) waard en wat houd het in?

Ik zag croissants, ei en spek op Instagram van Rock Werchter als ik het goed heb gezien.

Bijlagen

• Screenshot_20250418_181650_Instagram.jpg
    Screenshot_20250418_181650_Instagram.jpg
    752 KB · Weergaven: 38

Ik zag croissants, ei en spek op Instagram van Rock Werchter als ik het goed heb gezien.
Ik heb dit mijn eerste jaar een soort van perongeluk gekocht omdat ik een klein rekenfoutje had gemaakt met die coins🙃

Het was oprecht wel een heel goed en lekker ontbijt, gewoon een buffet met alles wat je kan bedenken en meer dan genoeg van alles. Maarrr ik vind dat de enorme smak geld niet waard, als je het ook gewoon prima op knakworsten en koude pannekoeken kan redden.

Dus maar net waar je prioriteiten liggen qua uitgaven, maar kwalitatief is het zeker goed.

Ik vraag mij echt af hoe die zondag gaat verlopen qua 'hysterie' of gegil?
Bij elke move dat Rodrigo of Abrams maakt oorverdovende kreten?

Bij Rosalia in The Barn vond ik het bijvoorbeeld wel zeer goed meevallen. Niet in die mate dat het de beleving verstoorde.
Het zal afhangen waar je staat op het wijde terrein. Kan me voorstellen dat het vooral bij de voorste rijen zal zijn en dat je meer achteraan weinig last van gaat hebben. Iets is hysterie of gegil als het je eigen beleving verstoort van de muziek van het concert.
Rosalia is meer een technisch goed verzorgde visuele show en door de Spaanse taal minder goed mee te zingen of schreeuwen.

Onderstaande link legt het verschil uit tussen een concert 'beleven' zonder teveel overlast en 'overdrijven met schreeuwen en luid meezingen' zodat de mensen rond jou de artiest niet meer goed kunnen horen. En af en toe een gil of aanmoedigend geschreeuw moet kunnen.

Het zal afhangen waar je staat op het wijde terrein. Kan me voorstellen dat het vooral bij de voorste rijen zal zijn en dat je meer achteraan weinig last van gaat hebben. Iets is hysterie of gegil als het je eigen beleving verstoort van de muziek van het concert.
Rosalia is meer een technisch goed verzorgde visuele show en door de Spaanse taal minder goed mee te zingen of schreeuwen.

Onderstaande link legt het verschil uit tussen een concert 'beleven' zonder teveel overlast en 'overdrijven met schreeuwen en luid meezingen' zodat de mensen rond jou de artiest niet meer goed kunnen horen. En af en toe een gil of aanmoedigend geschreeuw moet kunnen.

Denk dat mensen mij ook wel eens hysterisch vinden, als ik weer eens 'the beachland ballroom' van IDLES als een gek sta mee te blèren. Al krijg ik ook nog wel eens een compliment.

Eerste jaar in orde, maar basis, tweede jaar amateuristisch en geld niet waard, vorig jaar dik in orde. Ik hoop dat ze die lijn verder zetten. Voordeel is dat je stevige maaltijd hebt en vaak pas honger late namiddag.

Users who are viewing this thread