Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
White lies al een paar keer gezien, maar zie ik graag nog een keer! verder zit er voor mij niet veel bij, hoop toch nog op wat goede rock-namen...

White lies al een paar keer gezien, maar zie ik graag nog een keer! verder zit er voor mij niet veel bij, hoop toch nog op wat goede rock-namen…

Ik hoop mee! Slash, Rise Against, Limp Bizkit, Linkin Park, The Virginmarys, whatever als het maar stevige rock is :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
volgens iemand op twitter wordt Reignwolf opener Main Stage op zondag. Heb even op zijn profiel gekeken en hij doet online communicatie voor Rock Werchter en Livenation Belgie, dus ik denk dat het best zou kunnen kloppen

Misschien een package deal met KoL dan? Vorig jaar hadden die ook de totaal onbekende The Bots mee op main stage.

Package deal zou zeker kunnnen, maar The Bots vorig jaar waren er wel dankzij Blur. Niet dankzij KoL!

Alvorens ons daarover meer details te geven, laat de band alvast weten een exclusief Belgisch concert te zullen geven op 14 juni in Paleis 12, Brussels Expo!
Dat lijkt mij eerder een nee ;)

Van de bevestigde namen spreekt alleen White Lies mij aan. Heeft Werchter in het verleden vaker lang gewacht met grote namen aankondigen (sub en/of co-headliners)? Ik vrees steeds meer dat Franz Ferdinand de sub wordt voor KoL...

Voor de mensen die zich zorgen maken: Arcade Fire (2010), QOTSA (2011) en Nick Cave/The National (2013) zijn subs die allemaal pas in de tweede helft van maart bekend gemaakt werden. Dat het lang duurt hoeft dus niet meteen een vermindering in kwaliteit te betekenen, al weet ik niet wat de invloed van het snelle uitverkopen hierop gaat zijn.

Vorige editie werd eind maart pas oa. Nick Cave en The National aangekondigd. Begin April oa. Vampire Weekend en 19 April de laatste namen. Maar toen werden er veel namen in een keer aangekondigd ipv nu ongeveer 6 per week, dus weet niet of we die vergelijking moeten maken. Maar mijn hoop op iets na/voor KoL wordt ook al minder bij elke aankondiging..

Ik denk dat het snelle uitverkopen wel een grote invloed is. Het enige wat nog nodig is, is een sub op vrijdag(Kasabian?, Florence?) plus een sterkere dagopvulling. Voor de rest zit Werchter op rozen met het snelle uitverkopen. Vele festivals in Europa hebben moeite met namen of mogen ze nog niet bekend maken en Werchter heeft gewoon al top headliners en het is uitverkocht. FIB heeft Kasabian zelfs tot headliner moeten bombarderen(ik weet niet hoe groot Kasabian in Spanje is, maar verwacht niet veel groter dan in Belgie/Nederland). Werchter kan inderdaad de zondag laten zoals het is nu qua headliners en dan zou betekenen dat ze Chase and Status kunnen laten afsluiten. Franz Ferdinand-Kings of Leon-Chase and Status. Ik zelf zou dit wel een slappe afsluiting vinden, maarja die dag is uitverkocht en de combitickets ook. Het gegeven dat Werchter in hun aankondiging Kings of Leon en Chase and Status niet als afluisters heeft benoemd, geeft ook wel aan dat Werchter er zelf ook niet mee wil pochen, maarja zoals ik zei: het is uitverkocht, dus ze zitten op rozen.

Ik denk dat het snelle uitverkopen wel een grote invloed is. Het enige wat nog nodig is, is een sub op vrijdag(Kasabian?, Florence?) plus een sterkere dagopvulling. Voor de rest zit Werchter op rozen met het snelle uitverkopen. Vele festivals in Europa hebben moeite met namen of mogen ze nog niet bekend maken en Werchter heeft gewoon al top headliners en het is uitverkocht. FIB heeft Kasabian zelfs tot headliner moeten bombarderen(ik weet niet hoe groot Kasabian in Spanje is, maar verwacht niet veel groter dan in Belgie/Nederland). Werchter kan inderdaad de zondag laten zoals het is nu qua headliners en dan zou betekenen dat ze Chase and Status kunnen laten afsluiten. Franz Ferdinand-Kings of Leon-Chase and Status. Ik zelf zou dit wel een slappe afsluiting vinden, maarja die dag is uitverkocht en de combitickets ook. Het gegeven dat Werchter in hun aankondiging Kings of Leon en Chase and Status niet als afluisters heeft benoemd, geeft ook wel aan dat Werchter er zelf ook niet mee wil pochen, maarja zoals ik zei: het is uitverkocht, dus ze zitten op rozen.

Kasabian gaat niet subben, die stonden in 2011 als 3e en in 2012 als 4e op de dag. Het nieuwe album komt pas in mei, dus je krijgt dat nu niet verkocht dat ze zo hoog zouden staan. Dat ze op Benicassim headliner zijn zegt niets, dat festival heeft 65% Britse bezoekers, en brengt dan ook altijd oer-Britse affiches (vorig jaar Beady Eye headliner!). Om maar niet te zwijgen over de financiële problemen van het festival.

Er komt ongetwijfeld nog iets tussen KoL en Franz Ferdinand. FF was zelfs op de piek van hun succes geen sub waard, en we waren er al mee akkoord dat ze in de Barn zouden staan, dusja. Ik gok dat ze Florence + The Machine voor KoL als sub zetten, dat is iets dat je tegelijk riskant kan noemen maar tegelijk ook goed kan praten. En dan voor AM een sterkere sub, al heb ik geen idee wie daarvoor in aanmerking komt.

Users who are viewing this thread