Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Ja, helaas....Burn My Eyes was natuurlijk een klassieker!! Maar toen kwam Unto the Locust en The Blackening. Misschien leggen wij de lat ook wel te hoog 😝
Haha ja, eigenlijk hebben ze behoorlijk wat goeie shit uitgebracht over de jaren. Laten we dat gewoon koesteren, blijven genieten van hun liveshows en verder hun nieuwste albums gewoon negeren als dat nodig blijkt te zijn. :)

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Haha ja, eigenlijk hebben ze behoorlijk wat goeie shit uitgebracht over de jaren. Laten we dat gewoon koesteren, blijven genieten van hun liveshows en verder hun nieuwste albums gewoon negeren als dat nodig blijkt te zijn. :)
Svh ja het ene album is top en de andere te slecht voor de vuilnisbak. Maar het wisselt gelukkig wel af en is dus niet alleen een neerwaartse trend.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Ik ben zelf erg enthousiast over het debuutalbum van de Extreme Metalband 'Wrath of Logarius'. Super intense plaat, met verschroeiende vocals, ongelooflijk goed drumwerk en invloeden vanuit de Black, Death en Deathcore. Die band ga ik goed in de gaten houden, want ik sluit niet uit dat we die op korte termijn terug gaan zien op de Europese festivals. Niet voor niets ook dat een gerenommeerd label als Seasons of Mist ze al na één EP heeft omarmd.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en johanra
@Jamel. Nieuwe van Machine Head dan?
Ik ben een beetje teleurgesteld...
"Unbound" vind ik goed klinken na een paar keer afspelen. Heb nog maar 2 nummers gehoord van de nieuwe album die uitkomt 25 april.
Waar hebben jullie die volledige album kunnen beluisteren??

Ik vond het laatste album dat ze uitbrachten, Of Kingdom and Crown, eigenlijk best de moeite. Daar zaten toch een reeks stevige en gewoon goede nummers bij. Met die nieuwe single kan ik nu ook niet veel. Unbound was dan wel weer oké. Een beetje afwisselend dus. Ga zelf het komende album alleszins niet negeren, want ze zullen er wellicht enkele nummers van spelen op Alcatraz! Live brengen ze die songs toch weer naar een ander niveau.

"Unbound" vind ik goed klinken na een paar keer afspelen. Heb nog maar 2 nummers gehoord van de nieuwe album die uitkomt 25 april.
Er zijn volgens mij nog maar 2 nummers te beluisteren. Tenzij er ergens een leak zou zijn.

Het ging over de nieuwe single 'Bonescraper' niet over het nieuwe album.

Ik vond Unbound idd ook wel een prima nummer. Bonescraper wat minder.

Gesprek tussen collega en mij

collega: ik ga op 22 april naar Ghost. Maar die dag komt slecht uit
ik: Hoe dat?
collega: Ik heb dan ook een etentje
ik: Hebt ge uw tickets al voor Ghost?
collega: ja
ik: Ik zeg altijd: Metal gaat voor. Maja, Ghost kunde nu moeilijk metal noemen eh

:ROFLMAO:

Not on purpose, het was er uit voor ik het wist, sorry :D

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Enige Noord-Amerikaanse headline show dit jaar voor Slayer is in Hersheypark Stadium in Hershey, Pennslyvania op 20 september
Supportbands: Exodus, Power Trip, Cavalera, Suicidal Tendencies en vlak boven al deze bands en vlak onder Slayer ... Knocked Loose. Over een vreemde eend in de bijt gesproken. En dat ik het puur op mijn persoonlijke smaak niet juist vind, daar kan ik nog in komen. Maar puur op genre gezien: kan iemand mij uitleggen wat die band daar doet? In ieder geval, alvast m'n excuses aan alle kindjes bij Knocked Loose in de pit, ik hoop dat de ziekenhuizen in en rond Hershey hier op voorbereid zijn.

Sorry als ik vandaag zo gate keeper misschien over kom, maar van Ghost was maar een graptje eh. Maar Knocked Loose? Ik snap het ECHT niet

The intoxication of power nieuwe single van BRUIT ≤

Like money, technology has become a power-grabbing tool whose effects are increasingly poisonous. This is the Intoxication of power, turning man's future into a mountain of connected hubris
To illustrate the closing track of our upcoming album, we shot a live session accompanied by a classical ensemble, 100 feet underground in a construction site in progress. With this atypical choice of location, we wanted to evoke the underground meetings of the French Resistance, opening the door to a counter-culture in the midst of a dystopian atmosphere.

Ik zie net voorbij komen dat For I Am King ermee gaat stoppen
Zijn afscheidsshows aan het plannen en komen nog met een verrassing voor ze er definitief mee stoppen. Vind dit wel heel jammer want dit was een van mijn favoriete Nederlandse metal bands.

Oh wauw, dan moet ik zorgen dat ik ze nog eens ergens kan zien.
Ooit eens net iets te dronken toevallig een stuk van gezien, maar weinig van mee gekregen.

Sindsdien hou ik vol dat ik ze zeker ga kijken als ze eens op een festival staan waar ik ben, of in de buurt zijn.

Ik zie net voorbij komen dat For I Am King ermee gaat stoppen
Zijn afscheidsshows aan het plannen en komen nog met een verrassing voor ze er definitief mee stoppen. Vind dit wel heel jammer want dit was een van mijn favoriete Nederlandse metal bands.
Doodzonde, ja! Sterke band. Gek genoeg de laatste jaren niet meer gezien, maar heb een periode gehad dat ik ze in een jaar vijf keer heb gezien, als ik m'n archief induik. Dat zijn ook al vijf de keren dat ik ze heb gezien, maar zou leuk zijn om ze vijf jaar na dato nog een keer mee te kunnen pakken!

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666
Doodzonde, ja! Sterke band. Gek genoeg de laatste jaren niet meer gezien, maar heb een periode gehad dat ik ze in een jaar vijf keer heb gezien, als ik m'n archief induik. Dat zijn ook al vijf de keren dat ik ze heb gezien, maar zou leuk zijn om ze vijf jaar na dato nog een keer mee te kunnen pakken!

Was dat de enige tourende band in coronatijd? :p

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Verrassend wel! Ik heb ze een paar weken geleden nog gezien in Dordrecht. Leuke band. Fijne mensen ook, volgens mij. En best wel een bijzondere zangeres, die optrad in een Dragonball Z pyjama en een beetje de uitstraling had van een huismoeder (bedoel ik trouwens echt helemaal niets negatiefs mee), maar ook geweldig kan grunten en screamen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

Users who are viewing this thread