Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Haha, sjongejonge zeg. Ik had niet eens door dat ik dat woordje ervoor heb gezet, oh en overigens heb ik niks tegen homo’s voordat mensen dat denken. Misschien was de woordkeuze niet erg slim. Daarvoor mijn excuses. Dat ik moderator ben betekend niet dat ik niet mijn mening mag geven, dus daar geef ik jullie absoluut geen gelijk in. En volgens mij heb ik echt nog niet zoveel gezegd en wilde ik met die post vooral duidelijk maken dat ik het raar vind dat Franz Ferdinand hier niet word gezien als een band die subheadliner kan zijn, terwijl dat dus naar mijn mening zeker wel kan.

Nou zeg, zo raar is het niet dat daar iets van gezegd word. Daarnaast zeg ik nergens dat je je mening niet mag geven, de manier waarop vind ik alleen erg ver gaan. Waarom gebruik je homo's uberhaupt als scheldwoord als je niets tegen ze hebt? Dat vind ik op zijn minst erg opmerkelijk. Nou goed, mijn punt is gemaakt en ik hoop dat dit soort dingen hier niet meer gezegd worden. Ik ben zelf hetero, maar ik vind het belachelijk dat mensen hier mee schelden. Zo, dat is afgedaan.

Dan Linkin Park, die leken in het begin inderdaad een kanshebber voor de vrijdag. Die neppe foto waarop tourdata stonden (met Pinkpop en Werchter) was verder best realistisch. Ik bgein toch steeds meer te denken dat we daar eerder iets als FATM kunnen verwachten, met daarvoor nog een aardige naam. We zullen sowieso nog veel namen voor het hoofdpodium moeten krijgen op die vrijdag. Alleen Arctic Monkeys en Major Lazer zie ik daar staan, en misschien Foster the People en The 1975.

Bij de grotere namen kom ik al snel op Vampire Weekend, Kasabian, Jack White, Deftones, The National, Florence + TM uit.. (Als ik naar andere line-ups kijk). Buiten Deftones stond de rest van de namen de afgelopen twee jaar er ook al. Of zie ik nog bands over het hoofd?

Ik heb er geen problemen mee als deze namen weer komen hoor maar hoop toch nog op een verrassing. Helaas touren The Strokes niet..

ik dacht dat vampire weekend en jack white in de vs zaten? maarja dat is bij arctic monkeys ook zo, misschien komen ze ook over naar europa, zou wel leuk zijn.

Jack White en Vampire Weekend hebben nog geen Europese data, laatste VS data die nu bekend is van hun beide is 12-15 Juni (Bonnaroo). Ik neem aan dat ze daarna wel europa in gaan. Dus misschien heb ik die wat snel als kanshebbers gerekend.

ik dacht dat vampire weekend en jack white in de vs zaten? maarja dat is bij arctic monkeys ook zo, misschien komen ze ook over naar europa, zou wel leuk zijn.

Ik denk dat je dan Governors Ball NYC bedoelt. Klopt, maar dat is 6-8 juni en kan dus makkelijk. Van die line up staan er toch al best veel ook op RW: Skrillex, Interpol, Damon Albarn, Naked And Famous, The 1975, Bastille en verder zie ik nog een hele hoop kanshebbers.

Jack White en Vampire Weekend hebben nog geen Europese data, laatste VS data die nu bekend is van hun beide is 12-15 Juni (Bonnaroo). Ik neem aan dat ze daarna wel europa in gaan. Dus misschien heb ik die wat snel als kanshebbers gerekend.

aan de 6 die ik net opnoemde denk ik niet dat het heel raar is om er vanuit te gaan dat ze naar Europa komen. Jack White denk ik wat eerder, want VW heeft vorige zomer al een hoop festivals in Europa gedaan.

@PwoperFish The Strokes touren wel, in Amerika is tot nu toe een optreden bevestigd. Op het governers ball waar @neontiger8 al naar verwees in verband met o.a. jack white. Als Werchter nog wat duiten over heeft zouden ze opzich langs kunnen komen en subben/ the barn afsluiten op de vrijdag. Persoonlijk lijkt me dit natuurlijk geweldig.

Jack white acht ik de kansen eigenlijk ook nog wel van aanwezig. Hij is zelf bezig met opnemen en zal in de loop van dit jaar nog wel een nieuw album uitbrengen. Een promotietour is dan ook niet het raarste om aan te denken. Vampire Weekend zie ik zelf niet echt meer komen, die stonden er vorig jaar ook al, en met biffy clyro, Kings of Leon, Major Laser, Rudimental, Bastille, Haim en Passenger staat er anders wel erg veel herhaling met de wat grotere namen.
Persoonlijk zou ik ze best nog wel een keer willen zien hoor, alle 3 de LP's staan hier op mn kamer opgesteld dus..

@PwoperFish The Strokes touren wel, in Amerika is tot nu toe een optreden bevestigd. Op het governers ball
Ja dat zag ik ook maar dat is een eenmalig optreden in Julians' geboortestad en geen tour. Julian tourt verder solo in de VS (en europa?). En ook de gitarist gaat een solo tour doen en is ook al op een festival in europa te vinden deze zomer.

https://twitter.com/alberthammondjr/statuses/423554088626704384

Ik denk dat je bij The Strokes nog niet echt van een tour kunt spreken met 1 optreden. Maar hopelijk volgen er meer Kasabian/F+TM-Strokes-AM lijkt me wel een leuke vrijdag ;)

voorlopig heel tevreden, al begin ik de hoop op Linkin Park op te geven.
Eerder postte ik op het forum dat ik niets met dance heb maar heb de aangekondigde dance acts ook al eens beluisterd.. En er zitten zeker dingen tussen dat ik weldegelijk tof vind.

In de loop van komende week maakt T in the Park een halve affiche bekend. Ben benieuwd of we in deze fase nog nieuwe namen aan de geruchtenlijst kunnen toevoegen.

John Mayer Trio gaat ook weer bezig las ik laatst. En 18 juni is hij in Denemarken, geen idee of dit nog z'n Born and Raised tour is maar hij is laatst al in heel Europa geweest. gaat straks geloof ik in Australie enzo en keert dan nog weer eens terug naar Europa. Zou de vrijdag erg aantrekkelijk zijn maar misschien ook zondag wel als afsluiter.

Maargoed.. Hij is dus in Europa rond Werchter maar meer is ook nog niet bekend. Ik zou het in ieder geval erg vet vinden want ik geil op z'n gitaarskills

Dan nog even over het pakketje namen van vorige week. Parov Stelar en Rodrigo y Gabriela spreken mij erg aan en met name de 2e want dat is echt vet. Dikke Pirates of the Carribean tracks live zien enzo haha.

Eels verklapt in zijn tourschema z'n komst naar Werchter op vrijdag! Mooie naam als je het mij vraagt...

Eels officieel en alleen aangekondigd door Werchter. Man wat een heerlijke naam! Hier word ik nog een blij van zo op de vroege maandag!

Verwacht trouwens op de zaterdag ook nog wel een a twee grote namen, ondanks de knallers Pearl Jam en Black Keys. Pixies ziet er qua site niet echt uit als barn afsluiter en een Klub C afsluiter hebben we daar ook nog niet. Ook vind ik Imagine Dragons nu op die dag wel heel hoog staan. Verwacht op die dag zo iets:

Pearl Jam - Black Keys - TriggerFinger
? - Pixies - Imagine Dragons
? - Moderat

Verwacht trouwens op de zaterdag ook nog wel een a twee grote namen, ondanks de knallers Pearl Jam en Black Keys. Pixies ziet er qua site niet echt uit als barn afsluiter en een Klub C afsluiter hebben we daar ook nog niet. Ook vind ik Imagine Dragons nu op die dag wel heel hoog staan. Verwacht op die dag zo iets:

Pearl Jam – Black Keys – TriggerFinger<br>
? – Pixies – Imagine Dragons<br>
? – Moderat

John Mayer Trio mag dan wel haha

<div class="d4p-bbt-quote-title">LuudGoossens wrote:</div>

Pearl Jam – Black Keys – TriggerFinger<br><br>
? – Pixies – Imagine Dragons<br><br>
? – Moderat

John Mayer Trio mag dan wel haha

Dat zou kunnen als Barn afsluiter. Alleen moeten we dan wel de populariteit meerekenen van John Mayer in Belgie. In Nederland is hij ongekend populair en verkoopt hij twee keer HMH en Ziggo Dome uit. In Belgie zal hij dat zeker niet doen. Dus vraag me af of de Werchter organisatie hem wel als Barn afsluiter zal programmeren, maar ik hoop het met je mee!

Pixies is minstens Barn-afsluiter, daar durf ik van uit gaan. En John Mayer zal er in ieder geval niet boven staan, noch een hoog plekje op de Main Stage krijgen. Die man is in Belgie zeker niet zo populair als in Nederland.

Ik gok eerder dat John Mayer dan onderdeel van het voorprogramma Rolling Stones op TW Classic wordt.

Users who are viewing this thread