Graspop Metal Meeting 2025

Gewoon lekker laten headlinen op Rock Werchter. De hedendaagse Past Malone sound, gecombineerd met een paar drums en gitaren. Prima als instap naar metal toe. Ik hoop toch echt niet dat deze autotune/mix-achtige vocals 'hot' worden in de metalscene.

Maar goed, ik hoef er natuurlijk ook niet naartoe als ze wel op Graspop worden geprogrammeerd.

• Leuk
Waarderingen: Wardibal
Ik vind namelijk erg fijn, om weer wat buiten mijn standaard hoopje bands te kunnen afkleuren, met die heel diverse lineups. Je moet het eenmaal ook doen met de bands die dan net touren & kan me best voorstellen dat je dan bepaalde jaren, net aan niet genoeg bands komt om al je podia vol te boeken.

Als men bands als Gogol Bordello (Gypsy Punk, waar ik namelijk groot fan van ben) & grandson op graspop mogen zetten, dan lijkt me Sleep Token toch nog dat tikkeltje dichter bij de grens.

Trouwens zijn zo'n paar bands die steeds flirten met de "grens" en daardoor ook niet echt een festival-label hebben. The prodigy, pendulum, Electric callboy hebben ook allen al eens een technofestival achter de kiezen, maar zijn ook nog steeds "alternatief" genoeg voor andere festivals a la Werchter/graspop.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Mocht het nog een keer tot Kiss komen dan graag weer Carcass als Marquee-headliner tegelijkertijd (zoals een paar jaar terug). Sta ik weer bij laatstgenoemde te genieten van onderkoelde Britse humor. De vorige keer openden Jeff Walker cs.: You wanted the best! You got the worst!

(Uit dezelfde categorie is de introtekst op hun Facebookpagina: THE OFFICIAL PAGE OF ARGUABLY THE MOST INFLUENTIAL BAND TO COME FROM MERSEYSIDE SINCE THE BEATLES)
Aaaah, Jeff Walker: https://metalinjection.net/around-t...es-carcass-partying-to-feliz-navidad-on-stage

• Geweldig
Waarderingen: saurus en gmm033
Er wordt hier elk jaar weer steen en been geklaagd dat steeds dezelfde 5 groepen komen headlinen. Wanneer dan eindelijk een vernieuwende band klaarstaat om wat frisse wind in een langzaam leegbloedend segment van grote metalbands te brengen, is het weer niet goed genoeg. Sleep Token heeft dan misschien duidelijk invloeden uit heel wat genres, maar hoort toch ontegensprekelijk in het grotere metal-universum thuis. Dat kun je goed of slecht vinden, maar feit is wel dat het een perfecte headliner zou zijn voor GMM.
Ik heb eigenlijk nog liever een derde keer op rij Judas Priest aangevuld met Scorpions, Kiss unmasked, Five Finger Death Punch en Avenged Sevenfold dan dat ik Sleep Token heb :eek:Zelfs Falling In Reverse een tweede keer op rij mag er nog bij, als Sleep Token maar niet komt.

Nene ik overdrijf. Tenslotte, als tegenover Sleep Token iets als Cannibal Corpse staat of Bad Religion , dan sta ik gewoon in de marquee of bij de Jupiler stage!

Btw, ik ben wel fan van Judas Priest! Maar drie keer op rij zou zelfs voor mij overdreven zijn. Scorpions op album vind ik ook leuk maar live te veel gelul tussendoor vind ik. Kiss is lang geleden dat ik ze nog zag, wil zo op zich nog wel eens ooit zien. FFDP vind ik vreselijk. Avenged Sevenfold hun oud werk vind ik nog wel cool, vooral de twin solo's, maar die hoef ik ook niet meer live te zien na een naar mijn mening zwakke show in 2014. Falling In Reverse vind ik vreselijk.

• Leuk
Waarderingen: Imag
Kan vooralsnog ook niks met Sleep Token. Maar prima als ze er staan, kan altijd een dagje overslaan of zoals nu en de vorige editie voor dagtickets gaan

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Kan vooralsnog ook niks met Sleep Token. Maar prima als ze er staan, kan altijd een dagje overslaan of zoals nu en de vorige editie voor dagtickets gaan
Als Sleep Token er is, zou dat mij absoluut niet weerhouden van een geweldige dag op GMM 😉 Ik zou gewoon duimen dat Night Ranger tegelijkertijd op een ander podium speelt 😁

• Leuk
Waarderingen: vellahuus en saurus
Heb het ooit eens geteld, maar de Marquee is de stage waar ik het minst ben geweest in al mijn edities Graspop en ook dat heeft een reden. Als de keuze Sleep Token of Cannibal Corpse is, dan kies ik voor een goede nachtrust in m'n eigen bedje!
Ah vreemd, ik had u zwaar moshend of crowdsurfend verwacht bij Cannibal Corpse 😇

On a serious note, daar verschiet ik niet van, dat daar uw favoriete bands meestal niet spelen ;)

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Als Sleep Token er is, zou dat mij absoluut niet weerhouden van een geweldige dag op GMM 😉 Ik zou gewoon duimen dat Night Ranger tegelijkertijd op een ander podium speelt 😁

Ja, met Night Ranger zou ik er uiteraard gewoon bij zijn, maar in de basis ga ik naar Graspop voor een headliner met nog een leuk dagprogramma erbij, zoals de donderdag dit jaar of de zondag in 2023. Bij de combinatie Powerwolf + Maiden en Def Lep + Motley had ik niks meer nodig voor een ticket. Zelfs zonder dagprogramma waren dat 2 dagen die ik niet zou willen missen!

Weer even alles bij elkaar opgeteld, voor mij de verdeling van stages van alle acts die ik op Graspop heb gezien. Correctie, marquee is niet de stage waar ik het minst ben geweest, dat is de Jupiler, maar dat zal de komende jaren wel veranderen als ze vaker zo'n nieuwe vorm van programmeren gaan doen a la Airbourne en Blind Guardian op die stage.

Mainstages 54 (+7 voor dit jaar)
Marquee 3,5
Jupiler 1
Metaldome 6

Bij een aantal bands staat er een blauw balkje "see all timings" bij die gelinkt is met de timetable pagina (geen extra info). Is ook niet bij elke band.
Geen gekke toestand verwachten dus, maar het is een stap dichterbij 🫢
Heb alle dagen wat random bands liggen aanduiden in de app en nu staat er overal "timings" bij lijkt me

Het komt wanneer het komt, kan makkelijk nog weken duren voordat de tijden er echt staan.

Verder mijn 5ct voor sleep token. Geen fan maar vind er zeker wel wat goeie nrs(the summoning) tussen zitten. Nog niet live gezien, maar als ik hoor dat het als een huis staat dan zou ik daar zonder clash kijken.
Verder is het echt wel een alternatieve band, waar past deze nu wel goed? Kom je gewoon in het land der verschoppelingen en bij ons is er vaak plek in de metal wereld.
Dat caramel ligt mij ook niet maar misschien ook bewust om op de tekst(en niet op de muziek) te focussen die duidelijk nadelen aangeeft die hun ervaren.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread