<div class="d4p-bbt-quote-title">
niekvondeling wrote:</div>
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat het snelle uitverkopen ten koste gaat van de line-up. Ten eerste is dat onsportief en ten tweede behoren ze tot een van de betere festivals van Europa. Het lijkt me eerder dat ze er alles voor doen om de line-up zo vet mogelijk te maken om deze status te behouden. Als er vanaf nu alleen maar slechte acts zouden komen zou dit gewoon opvallen en dan gaat hun status er beetje bij beetje aan. Aan de andere kant, de gehele line-up kan toch al niet meer verpest worden omdat die al ziek awesome is, dus met een paar matige namen zal er niet veel veranderen.
Wat ik nog een veel sterker argument vind (ook in reactie op
@Whynot mbt The Prodigy): dat soort grote acts zijn echt al wel een tijdje geboekt, alleen nog niet bekendgemaakt. Stel dat bijvoorbeeld een RHCP het festival nog gaat afsluiten, of een Linkin Park er op vrijdag bij zou komen, dan liggen die natuurlijk allang vast. RW zal dus niet kunnen denken: “oh, laat die grote namen maar zitten, we zijn toch al uitverkocht” want die namen staan al lang en breed geboekt. Wat de kleinere namen betreft, daarvoor geldt meer het verhaal hierboven: dat zit sowieso wel snor met Werchter. Ik wacht de volgende aankondiging hoopvol af! Weer niets in de Humo zeker?