Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
is the prodigy uitgesloten door de komst van eels? of is eels niet groot genoeg voor de main? ik heb hier niet zo een goed gedacht van

Eels is een grote naam! Waren vorig jaar sub op Pukkelpop voor Neil Young en zijn door de afzegging van die laatste gebombardeerd tot co headliner met the prodigy.

Enkele jaren geleden stonden ze als voorlaatste in the pyramid op Werchter.
Maar ik kan het moeilijk afleiden van de website waar ze gaan terecht komen.

Meer van die "ongelukjes"/bands doe zichzelf aankondigen zoals let Eels vandaag graag!
Best tevreden met Eels, verwacht ik eerder in de vroege vooravond op de main.
Maar nog steeds niet die ene middelgrote tot grote naam waar ik echt op zat te wachten.

Ok ik zat fout met 'het enige optreden van The Killers.' Er zijn er vandaag nog een paar bevestigd, wel kunnen ze meteen uitgesloten worden, want ze zitten 10 juli in Canada.

Oh Sorry, overheengelezen ;).wat betreft Eeld: voor hetzelfde geld komen er morgen nog wat namen, of later in de week. Ik denk dat dat best kan. Dat van the Prodigy, daar snap ik niks van. Damn the killers zouden zo gaaf zijn. jammer. Hoe zit het eigenlijk? Is hun hiatus voorbij of waren dit ook allemaal vooraf afgesproken optredens?

Podiumindeling svp!!!

Paolo Nutini voor T in the Park trouwens, weet niet of dat hier al is gezegd. Verder voor Hop Farm:
Maximo Park(wss uitgesloten vanwege Dour) Scouting for Girls(Laat ze aub ver weg van Werchter), The Family Rain, Bellowhead, Eliza Doolittle, Marc Almond, Full English, Chas n Dave, Slow Club, The Beat en Midlake. Ben benieuwd of daar wat overlap in zal zitten(zelfde weekend). Midlake in ieder geval. Ik hoop dat er wat overlap in zit, lijkt een interessant festival te worden...

Oh Sorry, overheengelezen ;).wat betreft Eeld: voor hetzelfde geld komen er morgen nog wat namen, of later in de week. Ik denk dat dat best kan. Dat van the Prodigy, daar snap ik niks van. Damn the killers zouden zo gaaf zijn. jammer. Hoe zit het eigenlijk? Is hun hiatus voorbij of waren dit ook allemaal vooraf afgesproken optredens?

Podiumindeling svp!!!

geen idee, volgens mij is er nog niemand die het echt snapt, maar zal wel ff apart topic aanmaken ;)

ik hoop zeker wel op the prodigy, ze moeten daarvoor niet afsluiten maar zoals ik al gezegd had lijkt het me raar waarom ze the prodigy nog zouden boeken als de tickets al uitverkocht zijn, in hun ogen is dat geldverspilling?

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat het snelle uitverkopen ten koste gaat van de line-up. Ten eerste is dat onsportief en ten tweede behoren ze tot een van de betere festivals van Europa. Het lijkt me eerder dat ze er alles voor doen om de line-up zo vet mogelijk te maken om deze status te behouden. Als er vanaf nu alleen maar slechte acts zouden komen zou dit gewoon opvallen en dan gaat hun status er beetje bij beetje aan. Aan de andere kant, de gehele line-up kan toch al niet meer verpest worden omdat die al ziek awesome is, dus met een paar matige namen zal er niet veel veranderen.

Echo & The Bunnymen komen in mei naar NL en Belgie. Zouden zij wellicht in aanmerking komen voor een plek op Werchter om de gemiddelde leeftijd van de artiesten iets op te krikken?

Ik snap niet waarom iedereen denkt dat het snelle uitverkopen ten koste gaat van de line-up. Ten eerste is dat onsportief en ten tweede behoren ze tot een van de betere festivals van Europa. Het lijkt me eerder dat ze er alles voor doen om de line-up zo vet mogelijk te maken om deze status te behouden. Als er vanaf nu alleen maar slechte acts zouden komen zou dit gewoon opvallen en dan gaat hun status er beetje bij beetje aan. Aan de andere kant, de gehele line-up kan toch al niet meer verpest worden omdat die al ziek awesome is, dus met een paar matige namen zal er niet veel veranderen.

Wat ik nog een veel sterker argument vind (ook in reactie op @Whynot mbt The Prodigy): dat soort grote acts zijn echt al wel een tijdje geboekt, alleen nog niet bekendgemaakt. Stel dat bijvoorbeeld een RHCP het festival nog gaat afsluiten, of een Linkin Park er op vrijdag bij zou komen, dan liggen die natuurlijk allang vast. RW zal dus niet kunnen denken: "oh, laat die grote namen maar zitten, we zijn toch al uitverkocht" want die namen staan al lang en breed geboekt. Wat de kleinere namen betreft, daarvoor geldt meer het verhaal hierboven: dat zit sowieso wel snor met Werchter. Ik wacht de volgende aankondiging hoopvol af! Weer niets in de Humo zeker?

<div class="d4p-bbt-quote-title">niekvondeling wrote:</div>

Wat ik nog een veel sterker argument vind (ook in reactie op @Whynot mbt The Prodigy): dat soort grote acts zijn echt al wel een tijdje geboekt, alleen nog niet bekendgemaakt. Stel dat bijvoorbeeld een RHCP het festival nog gaat afsluiten, of een Linkin Park er op vrijdag bij zou komen, dan liggen die natuurlijk allang vast. RW zal dus niet kunnen denken: “oh, laat die grote namen maar zitten, we zijn toch al uitverkocht” want die namen staan al lang en breed geboekt. Wat de kleinere namen betreft, daarvoor geldt meer het verhaal hierboven: dat zit sowieso wel snor met Werchter. Ik wacht de volgende aankondiging hoopvol af! Weer niets in de Humo zeker?

Dr. Hannibal heeft hier helemaal gelijk. ik denk dat sowieso bijna alle acts al vast liggen en dan vooral de grote acts/headliners. naast dat wil je als je uitverkocht bent ook gewoon gruwelijke namen tonen om ervoor te zorgen dat je volgend jaar ook weer uitverkocht bent. als het voor de rest dit jaar tegenvalt zie je dat volgend jaar in de kaartenverkoop terug.

Hannibal heeft hier helemaal gelijk. ik denk dat sowieso bijna alle acts al vast liggen en dan vooral de grote acts/headliners. naast dat wil je als je uitverkocht bent ook gewoon gruwelijke namen tonen om ervoor te zorgen dat je volgend jaar ook weer uitverkocht bent. als het voor de rest dit jaar tegenvalt zie je dat volgend jaar in de kaartenverkoop terug.

Ze mogen van me wel komen, maar ik zie ROCK werchter toch graag door een goede rockband worden afgesloten en niet zoon spring ding.

In verband met de positie van Eels.
Ik zie dat die net onder Robert Plant staat op de affiche. Vermits deze in volgorde van dagen staat en artiesten met ongeveer zelfde positie op zelfde plek komen te staan, gok ik dat ze dezelfde positie gaan delen op het podium.

Ik denk toch nog altijd dat Robert Plant op de Main staat voor subheadliner Placebo, dus hetzelfde voor Eels? Kan die net onder een sub staan die voor AM speelt.
Ellie goulding blijft daar wel hoog prijken, en ook de positie van Jack Johnson verbaast mij wel.

Ellie goulding blijft daar wel hoog prijken, en ook de positie van Jack Johnson verbaast mij wel.

Ik denk dat ze gewoon KluB C afsluit, maar boven Damon Albarn staat omdat ze bekender is bij het mainstream publiek.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>

Ik denk dat ze gewoon KluB C afsluit, maar boven Damon Albarn staat omdat ze bekender is bij het mainstream publiek.

Of the Barn natuurlijk.

Users who are viewing this thread