Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Anti-Flag is ook best vet. Ik ken het niet maar ik zag iemand tweeten dat ze op sonisphere staan dus ik dacht ff luisteren en als punkrock achtige act lijkt het me wel leuk.

Eels is in Belgie een stuk groter dan in Nederland. Dus die positie zal ik vooral niet onderschatten. Past minstens in de vroege avond mainstage of voorlaatste in The Barn of zelfs Barn afsluiter. Maar denk dat die spot voor Ellie Goulding is dus Ellie Goulding - Eels. Dan heb je qua populariteit een mooie Barn staan op de vrijdag hoor.

Zou overigens ook kunnen dat ze voortaan op woensdag een genre aankondiging doen. Misschien deze keer Hiphop of Singer/songwriters. Zelf denk ik dat laatste ALS dit het geval gaat zijn, zo spelen ze goed in op de losse naam van maandag. Met die namen denk ik trouwens aan Sam Smith, James Vincent Mcmorrow, Ed Sheeran.

Zou overigens ook kunnen dat ze voortaan op woensdag een genre aankondiging doen. Misschien deze keer Hiphop of Singer/songwriters. Zelf denk ik dat laatste ALS dit het geval gaat zijn, zo spelen ze goed in op de losse naam van maandag. Met die namen denk ik trouwens aan Sam Smith, James Vincent Mcmorrow, Ed Sheeran.

Singer-songwriter kan zeker, maar daar hebben we er al wel wat van. Hiphop ontbreekt als ik even snel kijk volledig. Heb liever dat ze daar nu wat van aankondigen dan die singer-songwrites. Ik heb liever dat ze een de subheadliner voor vrijdag of zondag bekend maken... of een podiumindeling

Onder welk genre plaats je Frank turner dan? Singer-songwriter of rock? Persoonlijk link ik hem meer aan het eerste, weet niet goed.

Ik heb Anti-flag is gezien op Groez, zalige punkband. Maar weet niet of het materiaal is voor rock werchter, denk het eigenlijk niet.

White Lies is dat een band voor de main stage? & Afghan Wings is dat nu uitgesloten dat ze naar werchter komen of bestaat er nog een kans nu ze op het cactusfestival staan?

Ik was vandaag aan het denken, de meeste mensen vinden kol een enorme teleurstelling op zondagavond (dan spreek ik dus niet voor mijzelf) maar ik zat te denken stel Snow Patrol wat ik ook wel een goede naam vind, stel dat zij de sub zijn voor die avond zouden de reacties dan hetzelfde zijn als bij de aankondiging van kol? of zou hier positiever op gereageerd worden?

Ze zullen toch wel zoveel verstand hebben dat ze Eels niet op de main gaan zetten? Zijn intieme muziek MOET in een donkere en intiemere setting van een tent...

Deze week iedere dag 1 van de grotere namen die nog bekend gemaakt moet worden? Dan bedoel ik (sub)headliners tenten en mss subheadliner main voor vrijdag of zondag. Zou traditiegetrouw betekenen dat we nog een uurtje moeten wachten. Ik vind het een mooi(en eerlijk gezegd vrij kansloos) scenario.

iemand enig idee wanneer vorig jaar de laatste namen bekend werden?

Deze week iedere dag 1 van de grotere namen die nog bekend gemaakt moet worden? Dan bedoel ik (sub)headliners tenten en mss subheadliner main voor vrijdag of zondag. Zou traditiegetrouw betekenen dat we nog een uurtje moeten wachten. Ik vind het en mooi(en eerlijk gezegd vrij kansloos) scenario.

Eind april denk ik.

Tot nu toe is het altijd op woensdag of vrijdag geweest toch? Er heeft nog nooit iets in de humo gestaan deze editie. Dus morgen en/of vrijdag komen weer nieuwe namen denk ik.

Ed Sheeran, Tom Jones, Kasabian, Pharrel Williams etc?

EDIT: Ik zeg wel Tom Jones, maar dat is waarschijnlijk weer meer iets voor classic ofzo. Maar het lijkt me gewoon een feestje.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Deze week iedere dag 1 van de grotere namen die nog bekend gemaakt moet worden? Dan bedoel ik (sub)headliners tenten en mss subheadliner main voor vrijdag of zondag. Zou traditiegetrouw betekenen dat we nog een uurtje moeten wachten. Ik vind het en mooi(en eerlijk gezegd vrij kansloos) scenario.

Eind april denk ik.

dan kunnen ze die 6 of meer namen per week niet lang meer vol houden. Zou me niets verbazen als Eels deze week het enige is

Het Tsjechische festival Rock For People heeft de eerste namen bekendgemaakt die er in het weekend van 3-5 juli zullen optreden:

The Afghan Whigs / Asian Dub Foundation / Tom Odell / Molotov Jukebox / We Came As Romans / Emmure / Chinaski

Deze week iedere dag 1 van de grotere namen die nog bekend gemaakt moet worden? Dan bedoel ik (sub)headliners tenten en mss subheadliner main voor vrijdag of zondag. Zou traditiegetrouw betekenen dat we nog een uurtje moeten wachten. Ik vind het een mooi(en eerlijk gezegd vrij kansloos) scenario.

Midden april (zo rond de 20ste) en dan 1 à 2 mei uurschema herinner ik mij.
Maar daarom moet dat nu niet zo lang meer duren.
Nog een 25-tal namen te gaan, dus middenmaart hebben we een volle affiche ergens

Hoeveel namen zijn er nu? 50
Vorig jaar stonden er dagelijks een 23 namen doe dat maal 4 dan kom ik op 92
dat zij dus nog een 40 namen die bekend gemaakt moeten worden
hoe ik aan 23 kom? 7 in barn, 7 in klub c, 8 op main.

Tenzij gulder tevreden zijd me 70 namen verkies ik toch liever die 90 namen zeh
:)

Hoeveel namen zijn er nu? 50<br>
Vorig jaar stonden er dagelijks een 23 namen doe dat maal 4 dan kom ik op 92<br>
dat zij dus nog een 40 namen die bekend gemaakt moeten worden<br>

icon_smile.gif
In 2013 waren er 80 acts (volgens Wikipedia), er zijn er nu 58 bekend. Dus ik verwacht er nog ongeveer 20-24, zeker geen 40...

Vorig jaar stonden er dagelijks een 23 namen doe dat maal 4 dan kom ik op 92<br>

icon_smile.gif

heb net ff snel op festivalinfo geteld, waren er precies 79.. we hebben er nu 58 dus nog zo'n 20 namen te gaan

icon_smile.gif

Vorig jaar maar 7 op de Main per dag. In 2012 waren dat er inderdaad 8. Hoeveel dat er dit jaar worden, zullen we nog wel merken. Maar het zit allesinds zo dat er ca. 80 namen op de affiche staan, dat kunnen er 79 zijn, maar ook 82, we will see

Users who are viewing this thread