Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Eels is inderdaad een geweldige aanvulling van de affiche!
Ikzelf hoop nog steeds op The Kooks, Ed Sheeran, Florence & The Machine en Snow Patrol.
Als ze die 4 er nog bij kunnen zetten (alhoewel waarschijnlijk wishful thinking) kan deze editie echt niet meer stuk.
Ik denk wel dat die qua data nog haalbaar zijn, of er nog budget genoeg is en of het reeds uitverkopen niet gaat meespelen is een andere zaak. Fingers crossed.
Op een mega-act als afsluiter voor zondag moeten we, na de aankondiging van C&S, denk ik toch niet meer hopen, helaas...
Maar je weet natuurlijk nooit, en zolang ze wachten met het geven van de podium-indeling kan alles.

ik hoop op Deadmau5 maar dat zal wel niet haha.

verder nog zo'n 20 namen te gaan toch? zullen toch niet alleen maar onbekende/één hit acts worden

Ik ken Eels niet, dus of ik ze ga zien weet ik nog niet maar ff over die bekendmaking.

Iets soortgelijks hebben we dit jaar al eerder gehad met Stromae. Toen wachtte Werchter lang met bevestigen van zijn komst. Bij Eels is het binnen een uurtje bevestigd. Bij Stromae was het de bevestiging van Kings of Leon die er aan zat te komen, waardoor ze denk ik besloten nog niets te zeggen. Zouden er nu ze het zo snel bevestigen geen nieuwe namen aan zitten te komen? Zou natuurlijk kunnen, maar om ons nu ieder festival steeds meer bekend maakt niets meer te geven gaat denk ik niet gebeuren. En dan kom je al snel uit bij de podiumindeling, die onderhand toch wel mag komen.
Maar goed, voor het zelfde geld krijgen we vrijdag weer wat namen, of deze week helemaal niets als compensatie voor vorige week.

Dus... ik denk laat ik eens een opmerking tweeten over dat ik mensen zie zeggen dat ze niet hopen dat de nieuwe acts slechter worden omdat het toch al uitverkocht is. Hebben ze mn tweet gefavorite inplaats van te antwoorden haha. Zou dit enige betekenis hebben of zegt dit niks.

20h4nz5.png

Dus… ik denk laat ik eens een opmerking tweeten over dat ik mensen zie zeggen dat ze niet hopen dat de nieuwe acts slechter worden omdat het toch al uitverkocht is. Hebben ze mn tweet gefavorite inplaats van te antwoorden haha. Zou dit enige betekenis hebben of zegt dit niks.

20h4nz5.png

Zij zullen altijd zeggen/vinden dat het niet slechter wordt, dus zegt helaas helemaal niets denk ik.

Ik vermoed dat het niet zoveel betekenis heeft. De échte grote namen hebben ze toch inmiddels wel vastgelegd (bevestigd of niet)? Het zal toch niet zo zijn dat ze die nu nog moeten boeken?

Dat de podiumindeling nog niet bekend is, vind ik wel opvallend. Met bijna 3/4 van de lineup reeds bekend... Vorig jaar waren ze daar toch veel eerder mee? Kan me herinneren dat ik nog veel meer gaten in de podiumindeling zag dan ca. 1/4. Ik verwacht niet meer dat ze nog iets heel verrassends in de hoge hoed hebben, maar het valt wel op...

Denk het ook niet helaas! Maargoed, tot nu toe vind ik het nog niet slechter worden. Ik denk namelijk dat Rodrigo y Gabriela echt een must see act is. Los gaan op Pirates of the carribean muziek en kwijlen op dikke gitaarskills.

Eels ken ik niet, maar ik lees overal positieve reacties dus ik ben benieuwd.

Ik vermoed dat het niet zoveel betekenis heeft. De échte grote namen hebben ze toch inmiddels wel vastgelegd (bevestigd of niet)? Het zal toch niet zo zijn dat ze die nu nog moeten boeken?

Dat de podiumindeling nog niet bekend is, vind ik wel opvallend. Met bijna 3/4 van de lineup reeds bekend… Vorig jaar waren ze daar toch veel eerder mee? Kan me herinneren dat ik nog veel meer gaten in de podiumindeling zag dan ca. 1/4. Ik verwacht niet meer dat ze nog iets heel verrassends in de hoge hoed hebben, maar het valt wel op…

het is maar net wat je groot noemt. De ene vind Metallica een grote naam en Kings Of Leon al niet. Maar met grote namen worden denk ik over het algemeen acts als Kasabian, Jack White en Florence + the Machine genoemd. Daar verwacht ik er nog wel een of twee van. Sowieso voor op de vrijdag en ik denk dat er op de zondag ook nog wel 1 bij moet.

Ik vraag me af of rock werchter ook nog wacht met grote namen bekend maken tot dat de persconferentie van pinkpop geweest is. Want stel de gehele lineup van werchter is bekend en dan komt pinkpop opeens met flinke namen. Maar waarschijnlijk interesseert het ze niks.

Misschien dat er morgen namen in de Humo komen en ze dat niet meer door konden geven toen Eels het zelf bekend maakte.

zou natuurlijk ook kunnen

iemand enig idee op wat voor een plek ongeveer komt te spelen, ken ze helemaal niet.

Het wordt best vaak beluisterd op Spotify. Meerdere nummers tussen de 1 en 4 miljoen keer beluisterd. Als ik dat als bron mag gebruiken denk ik dat ze best bekend zijn. En ik lees ook overal dat het echt een goede live act is enzo. Maar ik denk toch ergens 's middags op de mainstage ofzo? Net zoiets als Stereophonics vorig jaar? en anders 's middags in The Barn ofzo

@neontiger8 ik denk wel twee spots onder de subheadliner((vroege) avond in de Barn)? Ze zijn wel al een tijdje bezig(jaren 90).

Edit: morgen in de Humo zou inderdaad wel eens kunnen. Het was een zelfbevestiging van Eels in eerste instantie, dus Werchter zal de rest van de namen wel willen bewaren voor morgen(of het andere tijdstip deze week wanneer ze wilden bekendmaken). Als het via de Humo komt mag ik hopen dat ze ook een podiumverdeling geven...

Je kan de zelfbevestiging van Eels niet vergelijken met die van Stromae. Bij Stromae waren ze duidelijk in paniek, hier hadden ze een halfuurtje later al een persbericht verstuurd. Lijkt me dat ze al wisten dat Eels vandaag ging aankondigen, alleen het uur niet.

En Eels is in Belgie groot genoeg om Barn te headlinen of vroege avond op Main te staan. Alleen doet de plaats op de affiche me anders vermoeden. Afwachten dus.

Je kan de zelfbevestiging van Eels niet vergelijken met die van Stromae. Bij Stromae waren ze duidelijk in paniek, hier hadden ze een halfuurtje later al een persbericht verstuurd. Lijkt me dat ze al wisten dat Eels vandaag ging aankondigen, alleen het uur niet.

En Eels is in Belgie groot genoeg om Barn te headlinen of vroege avond op Main te staan. Alleen doet de plaats op de affiche me anders vermoeden. Afwachten dus.

Denk niet dat een persbericht zo veel moeite kost voor een organisatie als Rock Werchter. Mij lijkt dat die gewoon iemand aanwijzen die in twee uur een standaard persbericht schrijft. Maar echt verstand heb ik er niet van, dus je zult wel gelijk hebben ;)

Ik heb nergens Stromae genoemd?

@neontiger8 echter wel ;) Welja, een persbericht kan inderdaad wel snel opgesteld worden. Maar toch, er was duidelijk een andere aanpak, en volgens mij hoorde het ook niet tot een grotere aankondiging. Eels is populair genoeg om alleen bevestigd te worden, ongeacht zijn positie.

Wat trouwens mijn eerder bericht over T In The Park betreft: morgen krijgen we 2/3 van de affiche.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Ik heb nergens Stromae genoemd?

@neontiger8 echter wel
icon_wink.gif
Welja, een persbericht kan inderdaad wel snel opgesteld worden. Maar toch, er was duidelijk een andere aanpak, en volgens mij hoorde het ook niet tot een grotere aankondiging. Eels is populair genoeg om alleen bevestigd te worden, ongeacht zijn positie.

Wat trouwens mijn eerder bericht over T In The Park betreft: morgen krijgen we 2/3 van de affiche.

klopt, en juist omdat het zo anders over komt vraag ik me af wat we kunnen verwachten voor deze week

Users who are viewing this thread