Rock Werchter 2025

Sommige users zitten maar in 1 topic dus ik ga toch even off-topic in een aantal topics. Momenteel zijn wij als sfeerbeheer bezig met een enquête om het forum te verbeteren:

Je zou ons heel erg helpen als je hem even invult! Kost maar paar minuutjes van je tijd!
Voor degene die hem al ingevuld hebben, hartelijk dank!

• Leuk
Waarderingen: Shuliv en BeWario
Sommige users zitten maar in 1 topic dus ik ga toch even off-topic in een aantal topics. Momenteel zijn wij als sfeerbeheer bezig met een enquête om het forum te verbeteren:

Je zou ons heel erg helpen als je hem even invult! Kost maar paar minuutjes van je tijd!
Ik wil het best invullen. Maar je zegt dat het anoniem kan, maar ik moet wel eerst inloggen met mijn Googleaccount. Dus daar gaat de anonimiteit.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Mark's Kal
Ik wil het best invullen. Maar je zegt dat het anoniem kan, maar ik moet wel eerst inloggen met mijn Googleaccount. Dus daar gaat de anonimiteit.
Je emailadres wordt niet gedeeld met de enquêtemaker.
Zal gewoon iets vanuit google zijn zodat je eenzelfde form niet meerder malen kan invullen (met dezelfde account althans)
1744385054039.png

Ingevuld 👍🏻

• Winning
Waarderingen: Royke

Done. Voor wat t waard is.

• Winning
Waarderingen: Royke
Deze kwam ook langs op de setlist van Pendulum vorig jaar op Pinkpop, erg fijn toen al.

JVB is echt linea recta naar de bovenkant van mn must see lijstje geschoten de afgelopen weken.
Maar echt een rotclash met Arsenal. Geen idee waar ik zal belanden.

De tijd dat Herman zelf bepaalde bands nog groter maakte bv Talking Heads, Dire Straits, Simple Minds, U2 of R.E.M. ligt achter ons. Er is nu veel meer concurrentie van andere grote festivals die later begonnen zijn. En Live Nation heeft nu een belangrijk deel van de megafestivals opgekocht. Nu worden de beslissingen over welke headliners op Werchter komen te staan deels gemaakt in de internationale onderhandelingen van Live Nation met opkomende artiesten (bv Olivia Rodrigo). Imo heeft Benson Boone (van de hit Beautiful Things) de meeste kans om in 2026 headliner te worden bij RW. Als we dan twee old school rock headliners krijgen dan is het al veel. De tijd van enkel Rock headliners is mi definitief voorbij.

Een voorsmaakje van zijn concert gisteren in Coachella

• Haha
Waarderingen: Bwoite en jimmywe
De tijd dat Herman zelf bepaalde bands nog groter maakte bv Talking Heads, Dire Straits, Simple Minds, U2 of R.E.M. ligt achter ons. Er is nu veel meer concurrentie van andere grote festivals die later begonnen zijn. En Live Nation heeft nu een belangrijk deel van de megafestivals opgekocht. Nu worden de beslissingen over welke headliners op Werchter komen te staan deels gemaakt in de internationale onderhandelingen van Live Nation met opkomende artiesten (bv Olivia Rodrigo). Imo heeft Benson Boone (van de hit Beautiful Things) de meeste kans om in 2026 headliner te worden bij RW. Als we dan twee old school rock headliners krijgen dan is het al veel. De tijd van enkel Rock headliners is mi definitief voorbij.

Sorry, maar je hebt jezelf overtroffen met deze serie ongefundeerde stellingen en het ophemelen van Benson Boone die in geen 100 jaar headliner van Rock Werchter gaat zijn.

Benson boone headliner? Er zijn grenzen 🙃 gaat niet gebeuren volgend jaar.
Als er 3 "old school" headliners touren worden die geboekt hoor. Er zijn geen quota, er wordt geboekt wat mogelijk is

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en Paddy
Sorry, maar je hebt jezelf overtroffen met deze serie ongefundeerde stellingen en het ophemelen van Benson Boone die in geen 100 jaar headliner van Rock Werchter gaat zijn.
Wie zegt dat ik Benson Boone goed vind? Ik zou veel liever Bruce Springsteen of Nick Cave live zien dan Benson Boone.

Hoeveel mensen dachten begin 2024 dat Olivia Rodrigo dit jaar RW zou afsluiten als headliner?
Wat je nu ziet is de vermerking van sommige bands. Je stapt bv naar een Pommelien Thijs toe en je zegt dat je als Live Nation de nodige hefbomen hebt om haar nog meer populair te maken. Je zorgt eerst voor een ongeevenaard record van 9X sold out AB, spreekt af dat je haar als headliner op live nation middelgrote festivals en op een betere plek gaat uitspelen op PKP en RW mits ze exclusief deze zomer enkel optreedt bij Live Nation festivals en belooft dat je twee Sportpaleizen (de droom van elke Vlaamse artiest of band) kunt uitverkopen in 2026.

En ja, in dit verhaal is Olivia Rodrigo de Pommelien Thijs op wereldschaal. Je spreekt een meerjaren plan met haar af inzake albums, indoor concerten en festivals. Denk je echt dat het een toeval is dat Olivia Rodrigo nu eerst op de LN festivals in ZuidAmerika (Chile, Mexico,...) en later op veelal de live nation festivals in Europa (idays, RW, Madrid cool, NOS Late,...) te zien is. Dit zijn zaken die al veel eerder met haar waren besproken in een algemene deal waarbij Live Nation haar mag vertegenwoordigen.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Als er 3 "old school" headliners touren worden die geboekt hoor. Er zijn geen quota, er wordt geboekt wat mogelijk is
Er wordt geboekt wat mogelijk is én verkoopt. Godzijdank zijn bands/acts als Pearl Jam, Qotsa, Metallica, Arctic Monkeys, Jack White, Eels, Beck, Nick Cave, Green day, Simple minds, The National, .. daar tot nader order nog steeds onderdeel van.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Heb je Herman niet gehoord in het recente Nederlandse radioprogramma over Rock Werchter dit jaar en de boekingen hiervoor? Hij stelde duidelijk dat bv RW jaarlijks de zaterdag een jonge en nieuwe headliner moet krijgen. Dit jaar is dat Sam Fender geworden maar inzake populariteit bleek deze te licht zodat ze hun ultiem doel (een festival uitverkopen) nu willen realiseren via KOL als co-headliner. Vorig jaar was Dua Lipa wel een geslaagde nieuwe artieste op zaterdag die snel uitverkocht (half januari 2024).
Als je naar de cijfers kijkt dan is het vernieuwde Linkin Park (nieuwe zangeres en sterke marketinghype met nieuw album) een record inzake snelheid van uitverkopen. Olivia Rodrigo slaagde ook erin om op 23 december 2024 de zondag uit te verkopen terwijl de vrijdag toch een kleine vier weken meer vergde voor Old School Green Day.
Wat mij betreft was Herman duidelijk zowel in deze recente radio-uitzending als in de documentaire van een tiental jaren terug. Een festival is zo goed als de laatste editie en een festival heeft regelmatig vernieuwing nodig. Als hij een hard rock act of dance act als mede-afsluiter op een festival moet zetten, zal hij dat doen. Als hij in deze tijd meer populaire pop acts heeft dan zal hij die meer als headliner inzetten. Alles om het etiket 'uitverkocht' te kunnen blijven hanteren voor Rock Werchter. In de eerste plaats blijft Herman naast muziekkenner ook een harde zakenman die resultaten wilt boeken.
Persoonlijk zou ik verbaasd zijn als Rock Werchter drie old school headliners zou boeken voor RW 2026. Minpunt volgend jaar is dat er geen Glastonbury is een week voor Rock Werchter zodat minder groepen geneigd zullen zijn om einde juni of begin juli te touren.

Heel benieuwd hoe Sam Fender, Charli cxc en Green Day live zullen presteren morgen vroeg (belgische tijd) in Coachella. Ze worden alle drie uitgezonden via youtube.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread