Rock Werchter 2025

….
Persoonlijk zou ik verbaasd zijn als Rock Werchter drie old school headliners zou boeken voor RW 2026. Minpunt volgend jaar is dat er geen Glastonbury is een week voor Rock Werchter zodat minder groepen geneigd zullen zijn om einde juni of begin juli te touren.

Als bepaalde old school headliners op de poort kloppen, worden ze gewoon geboekt hoor. Een Metallica of Pearl Jam hebben een goede verstandhouding met het festival. Als die zich melden staan ze er gewoon. Werchter heeft er belang bij om de pool met headliners groot te houden. Dus worden veelbelovende namen ook hoge posities gegeven. Da’s niet iets van de laatste jaren, dat was 10, 20 jaar geleden ook al.

Beetje flauw wat @festirock zegt dat het alleen marketing is. Je moet het als artiest ook waar maken. En je wordt gewoon afgerekend op de verkoopcijfers.

De tijd dat Herman zelf bepaalde bands nog groter maakte bv Talking Heads, Dire Straits, Simple Minds, U2 of R.E.M. ligt achter ons. Er is nu veel meer concurrentie van andere grote festivals die later begonnen zijn. En Live Nation heeft nu een belangrijk deel van de megafestivals opgekocht. Nu worden de beslissingen over welke headliners op Werchter komen te staan deels gemaakt in de internationale onderhandelingen van Live Nation met opkomende artiesten (bv Olivia Rodrigo). Imo heeft Benson Boone (van de hit Beautiful Things) de meeste kans om in 2026 headliner te worden bij RW. Als we dan twee old school rock headliners krijgen dan is het al veel. De tijd van enkel Rock headliners is mi definitief voorbij.

Een voorsmaakje van zijn concert gisteren in Coachella
Als ik dat stukje van Benson Boone zie, heb ik continu het idee dat niets spontaan is en alles bedacht zoals bovenop de piano staan. Niet mijn ding eerlijk gezegd. Komt hij, dan ben ik vast in de Barn of KlubC te vinden.

Als ik dat stukje van Benson Boone zie, heb ik continu het idee dat niets spontaan is en alles bedacht zoals bovenop de piano staan. Niet mijn ding eerlijk gezegd. Komt hij, dan ben ik vast in de Barn of KlubC te vinden.
Ik denk dat ik na zijn eerste sprongetje op de grond lig van het lachen. Ook van dat stemmetje van 'm, dus wellicht barst het lachen eerder uit.

Hoeveel pagina's en discussies kunnen we dan wel niet schrappen vanwege niet relevant?
Zo werd de KOL discussie ook maanden weggezet.
Nuja het komt ook van Bob, die er steevast in slaagt om de discussie off topic te trekken zonder geïnterpelleerd te worden.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread