Rock Werchter 2025

Ja, James Blake en Khruangbin waren ook coheadliner en dat zal over 25 jaar ook niets zeggen.
Het gaat er gewoon om of ze bij het gewone publiek een lichtje laten branden. En ik denk dat PK82 daar met zijn opmerking gelijk in heeft.
Zie het een beetje hetzelfde als the Strokes of LCD Soundsystem. Graag gezien door ons, maar niet echt een grote naam bij de meesten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Tja, whatever eigenlijk. RW zal Pulp niet meer op zijn affiche plaatsen wegens 'commercieel niet interessant'. Ik moet ermee dealen. Hopelijk staan ze nog eens op een ander Belgisch festival, dan heb ik weer een reden ook daarvoor een dagticket te kopen. Zoals ik dit voor dit jaar deed om Smashing pumpkins te zien op de Lokerse feesten. Nog een band waarbij RW blijkbaar een reden heeft om hen links te laten liggen.

Tja, whatever eigenlijk. RW zal Pulp niet meer op zijn affiche plaatsen wegens 'commercieel niet interessant'. Ik moet ermee dealen. Hopelijk staan ze nog eens op een ander Belgisch festival, dan heb ik weer een reden ook daarvoor een dagticket te kopen. Zoals ik dit voor dit jaar deed om Smashing pumpkins te zien op de Lokerse feesten. Nog een band waarbij RW blijkbaar een reden heeft om hen links te laten liggen.
Smashing Pumpkins, dat is nu een naam die ik inderdaad helaas al wel jaren mis op Werchter.
Hebben toch echt een aantal meer hits en zijn toch best lang mainstream geweest dus lijkt me dat daar wel een veeeeel groter aantal mensen nog herkenning bij hebben.
Ik vrees echter te duur voor de plaats die ze zouden kunnen krijgen momenteel.

Die bands moeten vooral eens in eigen boezem leren kijken. Denk dat RW er geen probleem mee zou hebben om ze op de affiche te zetten, als ze geen onrealistische eisen hadden.

Smashing Pumpkins, dat is nu een naam die ik inderdaad helaas al wel jaren mis op Werchter.
Hebben toch echt een aantal meer hits en zijn toch best lang mainstream geweest dus lijkt me dat daar wel een veeeeel groter aantal mensen nog herkenning bij hebben.
Ik vrees echter te duur voor de plaats die ze zouden kunnen krijgen momenteel.
Denk dat die herkenning van pulp en smashing pumpkins even groot is hoor als je aan een gemiddelde festivalbezoeker 3 nummers vraagt van deze bands. Wat niet wegneemt dat ik ze ook al jaren had willen terugzien op werchter. Waren fantastisch in 1997, nauwelijks een woord zeggen maar het ene goede nummer na het andere

Ik ben zelf gigafan, maar Pulp is in de Benelux niet zo groot. De AFAS Live was vorig jaar (als enige Benelux-zaalconcert in 20 jaar dacht ik) niet uitverkocht. Nu, ik denk dat als ze een dagje Lokerse zouden headlinen, die dag wel vlot zal verkopen mits een degelijke undercard.

• Leuk
Waarderingen: Shuliv
Hoe langer Rock Werchter zal bestaan, hoe complexer de discussies over wie wanneer waar hoe worden... Net daarom stelt de organisatie zich daarboven en telt slechts één ding: zoveel mogelijk tickets verkopen. Al de rest is marketing en gebakken lucht. Wij vinden het leuk om hier eens te speculeren en van gedachten te wisselen, maar uiteindelijk zal dit hen vierkant aan hol roesten. Het is zoals de pharma industrie: ze poneren dat ze mensen willen helpen blablabla, maar ze willen slechts één iets: hun pillen verkopen. Soms is het brol, soms niet. Het is business. Het is de wereld.

Hoe langer Rock Werchter zal bestaan, hoe complexer de discussies over wie wanneer waar hoe worden... Net daarom stelt de organisatie zich daarboven en telt slechts één ding: zoveel mogelijk tickets verkopen. Al de rest is marketing en gebakken lucht. Wij vinden het leuk om hier eens te speculeren en van gedachten te wisselen, maar uiteindelijk zal dit hen vierkant aan hol roesten. Het is zoals de pharma industrie: ze poneren dat ze mensen willen helpen blablabla, maar ze willen slechts één iets: hun pillen verkopen. Soms is het brol, soms niet. Het is business. Het is de wereld.
En steevast niet (uit)verkopen is geen Werchter in de toekomst. Dus dat moet zoals bij elk ander bedrijf een leidraad zijn.

Werchter blijft voor de gemiddelde Stubru-3fm-KINK- Radio2 en alles wat er tegenaan schuurt-luisteraar een goede mix.
De 30ers van nu zijn de 50ers van straks. Dan zijn we aan het genieten van een classic Fontaines DC , Komt Yungblud nog maar eens een keer en zijn er inmiddels tientallen nieuwe bands de revue gepasseerd.

Ik vrees er niet voor zolang Werchter zo professioneel blijft. Zelden onrust, altijd waar voor je geld.

Je hebt niet ongelijk, maar toch een tikkeltje te cynisch. Zeker, tickets verkopen d.w.z. de continuïteit van het festival is nr. 1 prioriteit. Gelukkig maar. Daar hoort bij een festival ook een eigen identiteit/smoel bij, zodat je een vaste schare bezoekers opbouwt waarmee je een degelijke basis in de ticketverkoop hebt. RW gaat niet, omdat het in een bepaald jaar veel tickets zou verkopen, platte meuk programmeren. Ze gaan wel mee in de ontwikkeling van de muziekbusiness, zodat ze nieuwe doelgroepen blijven aanboren naast de harde kern. Entree TikTok als relevante factor, maar wel binnen de marges van de 'groeilijn' van het festival.

• Leuk
Waarderingen: JP5, Shuliv en Blommie
Je hebt niet ongelijk, maar toch een tikkeltje te cynisch. Zeker, tickets verkopen d.w.z. de continuïteit van het festival is nr. 1 prioriteit. Gelukkig maar. Daar hoort bij een festival ook een eigen identiteit/smoel bij, zodat je een vaste schare bezoekers opbouwt waarmee je een degelijke basis in de ticketverkoop hebt. RW gaat niet, omdat het in een bepaald jaar veel tickets zou verkopen, platte meuk programmeren. Ze gaan wel mee in de ontwikkeling van de muziekbusiness, zodat ze nieuwe doelgroepen blijven aanboren naast de harde kern. Entree TikTok als relevante factor, maar wel binnen de marges van de 'groeilijn' van het festival.
En ik vind dat hierin RW een sterkere boekings lijn uit zet dan bijvoorbeeld een Buro Pinkpop. Waar Pinkpop op zo ongeveer elke halfbakken TikTok hit springt vist Werchter wel altijd de krenten uit de pap, de net iets meer doorgewinterde artiesten etc.

En ik vind dat hierin RW een sterkere boekings lijn uit zet dan bijvoorbeeld een Buro Pinkpop. Waar Pinkpop op zo ongeveer elke halfbakken TikTok hit springt vist Werchter wel altijd de krenten uit de pap, de net iets meer doorgewinterde artiesten etc.
Dat vind ik dit jaar nu net iets minder. Maar nog moois genoeg op de affiche

Ik ga het weer over RW25 hebben ok?

Kom er net achter dat Joey Valance & Brae hier en daar ook drum & bass invloeden hebben en zelfs een collab met Pendulum:

Kan wel eens een mooi feestje worden op The Slope!

• Wow
Waarderingen: swissepfan
Ik ga het weer over RW25 hebben ok?

Kom er net achter dat Joey Valance & Brae hier en daar ook drum & bass invloeden hebben en zelfs een collab met Pendulum:

Kan wel eens een mooi feestje worden op The Slope!
Deze kwam ook langs op de setlist van Pendulum vorig jaar op Pinkpop, erg fijn toen al.

JVB is echt linea recta naar de bovenkant van mn must see lijstje geschoten de afgelopen weken.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Deze kwam ook langs op de setlist van Pendulum vorig jaar op Pinkpop, erg fijn toen al.

JVB is echt linea recta naar de bovenkant van mn must see lijstje geschoten de afgelopen weken.
Jep, hier ook! Die combi met Boston Manor ervoor kan wel eens één van de beste van het hele weekend worden.

Voor de liefhebbers, ik heb vanmiddag onze Rock Werchter playlist weer flink aangevuld:
Wel met flinke focus op gitaren en wat elektronisch.

Nu de line up compleet is en de zon ook nog eens begint te schijnen is voor mij de voorpret toch echt begonnen 😁

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread