Roadburn 2025

Genoeg tickets op de ticketswap/ticketmaster resale de weken voor het festival, het 'voordeel' van zo internationaal publiek is dat heel veel mensen door omstandigheden last minute niet komen en je vaak voor een mooie prijs een ticket kan meepakken.

ik kom zover op dit uit voor must sees, bands die ik erg tof vindt maar al een aantal keer heb gezien(o.a. xiu xiu, big brave, the body, gilla band) laat ik er even buiten. Zijn er behoorlijk veel dit jaar dus maakt kiezen net wat makkelijker.
donderdag: otay:onni, body+dis fig, Kylesa, glassing, FIRE!, dame area, envy
vrijdag: Throwing bricks+ontaard, Midwife+vyva play orbweaving, dis fig, stress positions, HIRS collective, Pygmy Lush
zaterdag: oxn, p99, Ora Corgan, one leg one eye, gillian carter, chat pile, blind girls
zondag: Midwife selected works, vuur&zijde, ponte de Diavolo(@Fluxion had gelijk fijne band dit, niet helemaal mijn ding normaal maar deze doet het heel goed hier), insect ark, Bacht’n de Vulle Moane

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
4-dagen kaart al vanaf de eerste verkoop al binnen. Hotel op ca 20 minuten lopen doet me ook goed. Al was de vorige keer het hotel in Eindhoven en viel de treinreis ook altijd wel mee. Weet toch wel dat ik mij elk jaar ga vermaken met bekende en onbekende bands.

Wat ik in ieder geval zou willen zien, is helaas niet realistisch gezien er teveel overlap gaat zijn en rust zo af en toe ook belangrijk is:
Donderdag: Great Falls, Featooth, Kylesa, Oranssi Pazuzu, The Body & Dis Fig, Curses
Vrijdag: The Body, New Age Doom ft Tuvaband, Envy, Warrington Runcorn New Town Devolpment, Gnod Drop Out With White Hills, Cave In, Throwing Bricks & Ontaard
Zaterdag: OXN, Coilguns, Chat Pile, Blind Girls, P99 en Uniform
Zondag: Big/Brave, Insect Ark, Vuur & Zijde, Pothamus en Haunted Plasma

En daar komen nog veel dingen bij die altijd welkom zijn om even te kijken

Laatst bewerkt:
DO:
Oranssi Pazuzu, Xiu Xiu, Resonant Horizons (Steve Von Till), Kylesa, Great Falls

VR:
Thou, Cave In, Midwife, Steve Von Till, CHVE, De Mannen Broeders, Gnod/White Hills, Messa

ZA:
Sumac & Moor Mother, Midwife, Chat Pile

ZO:
Bo Ningen, Midwife, SWANS, Big Brave, Pothamus, Sumac

Nog veel inluisteren en me eventueel ter plekke laten verrassen. Iedere dag wel wat moois, maar ook veel waar ik echt niks mee kan. Zal een Ticketswapje worden of bepaalde acts elders los bezoeken (Chat Pile, Sumac, Pothamus, Thou).

Ben benieuwd wat de Spark/dag voor roadburn gratis show+vroege bandjes ophaal moment gaat brengen. Afgelopen jaren stonden er best goede line-ups, vorig jaar gekipt om bell witch te kijken maar Effenaar doet niet echt counter programmering dit jaar, maar behalve Spectral Wound+Lamp Of Murmuur tour die de dag na roadburn in Utrecht staat zie ik niet echt iets wat er past. Die bands zijn er komt net wat te groot voor.

Offroad mag ook wel eens komen, blijft leuk.

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Ben benieuwd wat de Spark/dag voor roadburn gratis show+vroege bandjes ophaal moment gaat brengen. Afgelopen jaren stonden er best goede line-ups, vorig jaar gekipt om bell witch te kijken maar Effenaar doet niet echt counter programmering dit jaar, maar behalve Spectral Wound+Lamp Of Murmuur tour die de dag na roadburn in Utrecht staat zie ik niet echt iets wat er past. Die bands zijn er komt net wat te groot voor.

Offroad mag ook wel eens komen, blijft leuk.
Dank voor de headsup in relatie tot Spectral Wound, had ik even gemist :)

Dank voor de headsup in relatie tot Spectral Wound, had ik even gemist :)
Het is dan ook nog paasmaandag/2de paas dag dus (bijna) iedereen is vrij en de ns abonnement mensen reizen gratis. Ik moet even zien in welke staat in maandag ochtend ben maar als het gaat ben ik er wel bij. De Helling promotie voor deze show is weer ouderwets knudde want hij is echt al een flinke tijd bekend.

• Thinking
Waarderingen: fred alweer..
klein ding, Midwife wordt gebackt door Thou de zaterdag

As part of her residency at Roadburn 2025, Madeline Johnston AKA Midwife will perform her latest full-length, No Depression In Heaven with a backing band. The backing band in question will be familiar to Roadburners: Thou. With rehearsals already underway, and Roadburn just two short months away, we’re delighted to share this news with you.
Madeline comments:

"Performing No Depression In Heaven with a heavier band behind me presents a new experience of the album. It’s a treat to collaborate in this capacity. Thou helps bring this set to life while remaining true to their sound, and expanding upon on my own. I’m greatly looking forward to playing with the full band at Roadburn.”

Roadburn 2025 Artist In Residence: Midwife
Friday 18 April - performing Orbweaving in full w/Vyva Melinkolya
Saturday 19 April - performing No Depression In Heaven w/ Thou
Sunday 20 April - Collected Works 2017-2020

• Verdrietig
  • On fire
Waarderingen: Mark's Kal en wenteldave

Users who are viewing this thread