Best Kept Secret 2025

Die vind ik mooi 'BKS vraagt wel gewoon ticketprijzen van een sterrenrestaurant en dan verwacht je meer dan een kipfilettje van de Jumbo.' Ik laat me verrassen. Heb me er al bij neer gelegd dat we nog 1 a 2 weken moeten wachten tot we weer een teken van leven krijgen vanuit Friendly Fire HQ. Ik hoop dat je toch over de streep kan worden getrokken om ticket voor BKS af te rossen.
Het is een grappige vergelijking. Maar doet niet echt recht aan BKS.
Ik denk dat we nog een mooie rits namen krijgen met verrassing. Geen ziggovuller. En die mis ik ook niet. Niet te veel mooie namen want mijn playlist is al erg vol met wat ik wil zien.

Het is een grappige vergelijking. Maar doet niet echt recht aan BKS.
Ik denk dat we nog een mooie rits namen krijgen met verrassing. Geen ziggovuller. En die mis ik ook niet. Niet te veel mooie namen want mijn playlist is al erg vol met wat ik wil zien.
Hoeveel heb jij nu staan op jouw 'must see' lijst?

Hoeveel heb jij nu staan op jouw 'must see' lijst?
Zeker zien: Eefje de Visser, Droom Dit, Fcukers, Kabeaushé, Magdalena Bay, Kneecap, Big Special, Michael Kiwanuka, Jasmine.4.t
Waarschijnlijk zien: Djo, l’impératrice, Nilüfur Yanya, Nia Archives, Divorce, Brihang, Brass Rave Unit,
Misschien zien: TV on the Radio, King Hannah, Waxahatchee, the Dare, Barry can’t swim, Blanco White, Cassandra Jenkins, Lander & Adriaan, This is Lorelei, WITCH, the Thing, SPELLING

Dit is mijn lijstje tot nu. Zit geen kipfileetje van de Jumbo bij hoor.

Zeker zien: Eefje de Visser, Droom Dit, Fcukers, Kabeaushé, Magdalena Bay, Kneecap, Big Special, Michael Kiwanuka, Jasmine.4.t
Waarschijnlijk zien: Djo, l’impératrice, Nilüfur Yanya, Nia Archives, Divorce, Brihang, Brass Rave Unit,
Misschien zien: TV on the Radio, King Hannah, Waxahatchee, the Dare, Barry can’t swim, Blanco White, Cassandra Jenkins, Lander & Adriaan, This is Lorelei, WITCH, the Thing, SPELLING

Dit is mijn lijstje tot nu. Zit geen kipfileetje van de Jumbo bij hoor.
Dat is ook het mooie aan BKS. Ik denk dat mijn lijstje qua aantallen bijna gelijkaardig is, maar er zijn bijzonder weinig acts die we beide in dezelfde categorie zetten.

ZEKER: Wilco, Magdalena Bay, Waxahatchee, Djo, This Is Lorelei, WITCH, Wine Lips, Divorce, Split System
LIEFST OOK: Caribou, Dummy, Personal Trainer, The Thing, TVOD, Jasmine 4.T (die laatste 3 zijn wel aan een opmars bezig en zie ik nog bij 'zeker' belanden)
KIJKJE NEMEN ALS HET PAST: Michael Kiwanuka, Deftones, Nilufer Yanya, Brihang, TV On The Radio, King Hannah, The Dare, L'impératrice, The Pill, Seun Kuti & Egypt 90, Lander & Adriaan, Spellling

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Processierups
Must see: Deftones, Amenra, Big Special, Pigs x7

Interessant: Eefje de Visser, TV On The Radio, Caribou, Dummy, Gouge Away, Magdalena Bay, Nilüfer Yanya

Als ik niks beters te doen heb: Michael Kiwanuka, Droom Dit, Elephant, King Hannah, Nia Archives, Personal Trainer, Waxahatsjoe

• Leuk
Waarderingen: yeaghi
Must see: Magdalena Bay, Deftones, Eefje de Visser, TV On The Radio, Wilco, Fcukers, The Dare

Interessant: Caribou, Kneecap, Nilüfer Yanya, Witch, King Hannah, DJO, Michael Kiwanuka, Gouge Away

Als ik niks beters te doen heb: Nia Archives, L'Impératrice, Amenra, Lander & Adriaan, Waxahatchee, Barry Can't Swim

Ik ga prioriteit geven aan artiesten die ik nog nooit heb gezien. Ga zelf ook naar Primavera dus wat ik daar misschien misloop kan ik mooi op bks nog zien (Magdalena Bay, The Dare)

• Leuk
Hoorde vandaag het nieuwe nummer van Morcheeba (mei nieuw album) en kreeg ineens zin die live te zien op BKS.

Must see: King Hannah, Caribou, Wilco, Nia Archives, Fcukers, TV on the Radio

Interessant: Kneecap, Michael Kiwanuka, Magdalena Bay, Deftones, Waxahatchee, Nilufer Yanya

Als ik niks beters te doen heb: Lander & Adriaan, Barry Can't Swim, The Dare, Wine Lips, Djo, Seun Kuti, Cassandra Jenkins

• Leuk
Ik ga proberen het bij 3 musts per dag te houden en me er verder niet te druk over te maken als ik dan wat andere dingen mis (zoals ik vorig jaar eigenlijk wat te veel deed). Als ik me dan voor nu even hou aan de dagindeling volgens https://clashfinder.com/m/bks25/?user=18j8gw.kk

Vrijdag: Big Special, Kabeushe, Eefje de Visser (maar die laatste twee hadden ook Lander & Adriaan en WITCH kunnen zijn)
Zaterdag: King Hannah, Amadou & Mariam, TV On The Radio (maar eigenlijk ook Barry Can't Swim - die wrs op vrijdag staat -, Madalena Bay, Kneecap, Dummy, Fcuckers, This Is Lorelei, Cassandra Jenkins, Caribou..)
Zondag: Waxahatchee, Wilco, Michael Kiwanuka (maar eigenlijk ook Divorce, jasmine 4t en als het kan ook Elephant, Blanco White en Nia Archives)

En volgens mij staat Seun Kuti & Egypt 80 niet in deze clashfinder, maar ook die wil ik graag zien.

Ergo: dat plan om me niet te druk te maken om meer dan 3 acts per dag gaat met alleen de eerste worp al niet lukken. 🙈

Must see: Nilufer Yanya, Waxahatchee, Cassandra Jenkins
Interessant: Wilco, Deftones, Eefje de Visser, TVOTR, Michael Kiwanuka, Droom Dit, Kneecap, Nia Archives, King Hannah, Jasmine.4.T, Caribou, Divorce, Barry Can't Swim

Het lijstje met Must See is in voorgaande jaren doorgaans wel (een stuk) langer geweest bij mij, dus dat geeft wel een beetje aan wat ik tot nu toe van de line-up vind ten opzichte van vorige edities. Dat gezegd hebbende, beste lange lijst namen waar ik wel in geïnteresseerd ben om te gaan kijken, nog zeker niet alle andere namen ingeluisterd en er komt nog wat aan. Het wordt dus vast wel weer een fijn weekend, maar ben nu nog (lang) niet zo enthousiast als in het verleden.

Wenslijstje tweede drop: Model/Actriz, Roisin Murphy, Youth Lagoon, Idles

• Leuk
Porridge Radio kunnen we afschrijven.
In theorie zouden die nog op 14 juni kunnen, maar dat is tijdens een tour in Italië.

• Verdrietig
Waarderingen: Vantola
Mijn vriendengroep (eind dertigers, allen met kinderen) probeert nu een afspraak te maken om bij elkaar te komen. Biertje en gezelligheid met oude vrienden. Jullie kennen het wel. Heb een datumprikker gemaakt van alle weekenden tot eind mei. En jullie raden het al....het lijkt niet te lukken om een datum te vinden. Waar wil ik heen met dit verhaal???

Simpel, BKS loopt ongelofelijk te kutten. Veel van hun doelgroep heeft een druk en vol leven en plannen hun weekenden aardig vol. De fans van het festival zetten het misschien met potlood erin (wij hier op dit forum). Maar daar verkoop je niet mee uit. Ook al komen ze alsnog met een fantastische worp die 10000 bezoekers extra zal trekken, het zal gewoon extra lastig worden omdat ze zoooo laat met aankondigen zijn.

En ja, ik maak mij gewoon enorm zorgen over de toekomst van mijn favoriete festival.

Ik was aanwezig op elke editie van 2013 tot en met 2023, met uitzondering van 2014. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn en ik merk dat het mij sindsdien ook niet meer echt boeit. In 2023 was de communicatie dramatisch, maar ben toen nog vrij goedkoop kunnen gaan via het resaleplatform. De huidige combinatie van line-up, ticketprijzen en communicatie overtuigt mij allesbehalve. Behalve het fantastische terrein en de meestal chille sfeer zou ik niet weten wat BKS nog boven het maaiveld doet uitsteken.

Misschien dat nóg een vacature Stagair Communicatie helpt?

Maar nee, ik begin nu stiekem ook wel zenuwachtig te worden.

Misschien kan Maurits de line-up wat meer aanscherpen met zijn eigen oude bandje dat recent nog een reunie in db's deed. Good To Know You klinkt nog steeds als het door reclame muziek schrijvers is geschreven wat natuurlijk het geval was.

• Haha
Waarderingen: Martijn76
Deze week nieuwe namen moet toch haast wel? Woensdag een post dat we ze donderdag kunnen verwachten?

Ik ben ook ongeduldig aan het wachten, zeker nu ik al acts krijg van een festival dat midden september plaatsvindt.

Beetje frustrerende manier van werken dat ze alles tegelijk willen aankondigen, nu delen ze honderd keer een naam die we al lang zitten te checken, waarom niet gewoon wat je nu al weet delen en dan af en toe nog eens een paar namen bij gooien zodat je het gaande houdt met die aankondigingen?

Toch veel leuker?

Nu goed, met het influisteren enerzijds en wat ik al kende is het wel sowieso al ruim de moeite waard.

WIL IK ZEKER GAAN KIJKEN: Michael Kiwanuka, TV On The Radio, Wilco, Amenra, Blanco White, Caribou, Kneecap, Jasmine.4.t, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs.

ALS HET PAST, WAAROM NIET (met andere woorden: ga ik pas verder beluisteren als ik het uurschema ken): Djo, Magdalena Bay, Nia Archives, Nilufer Yanya, Big Special, Brihang, Dummy, Elephant, Fcukers, Gouge Away, King Hannah, Lander & Adriaan, Personal Trainer, This Is Lorelei, Waxahatchee.

• Leuk

Users who are viewing this thread