Best Kept Secret 2025

Denk dat er vooral dingen gaan bijkomen die in de komende dagen, weken, Nederlandse en/of Belgische optredens hebben.

Als die aflopen komen ze dan vrij om bekend te maken meestal.

Kan me moeilijk inbeelden dat veel bands nu nog maar hun tournee aan gaan kondigen voor juni.

Toch zeker de grote acts niet.

Ze zullen alle resterende namen in één worp willen doen, samen met de dagindeling.

En dan kan het zelfs maar over één act meer gaan die dus de komende week pakweg nog ergens speelt.

Matt Berninger is misschien iemand waar ik nog wel op durf hopen, en dan dingen zoals Prison Affair en andere kleinere maar daarom niet minder leuke acts.

Als Air erbij zit, zou ik het wel zwak vinden dat ze dat nu pas laten weten, die hebben al data tot in augustus meegedeeld op festivals.

Welke naam / namen zouden jou wel over de streep trekken om deze BKS editie toch 3 dagen door de Hilvarenbeekse bossen & strand te dartelen?
Er zijn ook betere festival jaren geweest hoor. Ik bedoel Down The Rabbit Hole heeft Massive Attack, Underworld, Sam Fender, en daar onder Beth Gibbons en FKA Twigs. Als grotere namen. Alle 5 beter en logischer wat BKS heeft als je het mij vraagt. Zoals ik eerder schreef zag ik een keer Snow Patrol wel werken op BKS, maar nu staat het op een saai weiland ergens in Limburg (met alle respect voor Bospop, maar die setting op BKS had veel beter geweest).

Vraag me af of ze meegedingt hebben met Charli XCX destijds, of het überhaupt al niet meer proberen. Fontaines is niet gelukt, of zelfs een Elbow had misschien nog "logischer" geweest dan wat ze nu hebben. Dan zie je ook Anohni And the Johnsons weer op North Sea Jazz verschijnen. LCD Soundsystem is niet gelukt. Ik snap dat het geen winkel is waar je headliners kan bestellen. Maar BKS vraagt wel gewoon ticketprijzen van een sterrenrestaurant en dan verwacht je meer dan een kipfilettje van de Jumbo. En voor mij is de trio Barry Can't Swim / Eefje de Visser - Deftones - Michael Kiwanuka gewoon te min.

Wilco en TV On The Radio zijn wel goede ingrediënten en dan ook in mindere maten Amenra, Kneepcap, Madgalana Bay is mij toch te slapjes. En ik snap ook dat het niet alleen om die grotere namen krijgen, maar ik kan dat niet los zien van de ticketprijs helaas. En de kleinere namen na een paar luisterbeurten springt er voor mij ook nog niet iets gigantisch uit. En ik zie niet heel erg dingen om ons heen wat me nu wow lijkt, nu ben ik er ook minder bezig dan andere jaren.

Ik zie een Destroyer nog, en Spirtualized, dat soort namen mist voor mij wel een beetje. Echt die duidelijk indie namen die ze de eerdere edities ook hadden.

• Leuk
Waarderingen: splinter013
Snelle wishlist voor de laatste namen:

Little Simz, Sharon Van Etten, Nibihah Iqbal, Long Fling (pip blom X willem smit), Ugly, Thee sacred souls, Whispering Sons, Strongboi, Crumb, Meetsysteem, Spinvis, Julie, Beach house 😔, Men i trust
Thee Sacred Souls hoopte ik ook op. Maar die spelen rond die tijd een tour in de US of A.

Als je kijkt wat er allemaal tourt dit jaar en op andere festivals staat kan je toch niet anders dan concluderen dat de namen tot nu toe best wel tegenvallen en ook het feit dat de tweede drop zo lang op zich laat wachten is niet heel geruststellend. Kiwanuka is natuurlijk heel goed, maar die heb je het afgelopen jaar ook al 3 keer kunnen zien in Nederland, Eefje nog vaker en dat zijn dan al twee van je headliners.

Waar zou dat aan liggen, te veel concurrentie van Primavera Porto en andere festivals?

Als je ziet wat er allemaal tourt rondom BKS lijkt het er wel wat op dat ze de bal wat hebben laten vallen inderdaad. Het is niet alsof het aanbod tegenvalt.

Users who are viewing this thread