Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik denk ook elke vrijdag. In hun mail van vrijdag stond ook volgende week meer! Of dat nou deze hele week is of volgende week vrijdag geen idee. Maar ik denk vrijdag aangezien dat al enkele weken zo is.

Ze kondigden de laatste namen ook aan met dat ze dat elke week doen en dus deze week weer, verwacht aankomende vrijdag dus weer nieuwe namen. Gok alleen dat de sub-headliners en misschien nog wat afsluiters een eigen aankondiging krijgen. Hoop dat ze daar eens wat mee opschieten, duurt nu wel erg lang.

Mudhoney mag zeker meekomen met Pearl Jam. maakt Soundgarden een beetje goed. voor de rest last ik dus Massive Attack niet jammer. SBTRKT dan maar doorsturen uit Pitch, wordt iemand hier heel bij van, weet niet meer wie het was. daarnaast is dat album ook op mij gaan groeien net zoals Disclosure deed afgelopen jaar.

Verwacht, hoop toch KASABIAN alhoewel ik zie dat ze de 5e in Rusalnd staan (dus misschien vrijdag of zondag).

Gisteren zat ik wat te youtuben en kwam ik uit op PORTUGAL THE MAN, niet slecht vind ik ook werchter materiaal, heb wel gezien dat ze op 11 juni in vorst staan wat wel minder goed nieuws is.

ELBOW sluit ik ook (nog) niet uit, het is Werchter eh.

Een band waar ik echt op zit te hopen is SNOW PATROL maar jammer genoeg nog niets van data bekend gemaakt.

Dan is er ook nog BECK wat ik ook toejuich, maar hier vind ik weinig over terug behalve wat hier al geschreven is.

EAGLES OF DEATH METAL & THE AFGHAN WINGS touren in australië en Amerika (wel in het voorjaar). Als ze daarna naar Europa komen zijn ze kanshebber denk ik

THE PRODIGY, na foo Fighters de grootste band waar ik nog op hoop en is altijd een feestje (zelf als je ziek bent, heb ik vorig jaar gezien met grip en zelf toen kon ik genieten) mogen van mij zeker Werchter komen afsluiten!

Heb hier al een paar keer FRANK TURNER horen waaien, zag ik vorig jaar op Groezrock, kan alleen maar zeggen dat het zeker de moeite is om is naar FRANK TURNER te gaan zien, had er nog niet van gehoord voor groez maar twas echt ne goeie show!

WHITE LIES = zekerheidje volgens mij

ED SHEERAN heeft met 'I see fire' een klein hitje te pakken, misschien boekt werchter hun wel

GABRIEL RIOS een beetje zelfde verhaal als Ed Sheeran

VErder hoop ik nog op een stevige rockgroep (SLASH bijvoorbeeld)

en que Belgische acts denk ik aan Puggy, Goose, Millow(nieuw album) en Blackbox revelation

http://www.ealuxe.com/most-expensive-musicians-in-the-world/

Als de prijs van Kings of Leon die hierop staat effectief klopt, en voor Werchter zullen ze sowieso al niet meer hun maximumprijs vragen, dan durf ik toch wel nog wat voorzichtige verwachtingen te koesteren voor de komende bekendmakingen.

Want als Pinkpop 7 milioen kan neertellen voor The Rolling Stones (als het er van komt, want voorlopig is hier niet veel meer van te horen) terwijl zij ook Metallica op het programma staan hebben, dan vraag ik me toch af waarom ik weer 10 euro meer moest betalen voor mijn ticket. Dit neemt wel niet weg dat ik de line up van Werchter tot nu toe zeer goed vind en er erg hard naar uitkijk, maar ik wil toch nog wat meer 'grotere bands'.

Die prijzen kloppen niet, misschien dat die prijzen er ooit wel voor betaald zijn maar RW en PP betalen heel iets anders. Een band als AF krijgt als headliner op Glastonbury bijvoorbeeld véél meer dan als 3FM afsluiter op PP. Editors kregen op RW ook veel meer dan ze ergens anders kregen tot dit jaar en Pearl Jam krijgt dit jaar meer dan ze 2 jaar geleden krijgen. Het hangt allemaal af van waar, wanneer en voor hoeveel mensen ze spelen. Het is gewoon hoeveel ze kunnen vragen word er gevraagd, denk maar niet dat een festival veel heeft aan "Maar daar hoefden ze maar zoveel te betalen"

Maar dat KoL niet de duurste headliner is geloof ik wel, maar om dat te bedenken heb je geen lijstje met prijzen van bands nodig. Gewoon kijken naar de reacties op KoL en je kunt al wel bedenken dat ze daar nooit de hoofdprijs voor betaald hebben, zo gek is RW nou ook weer niet.

Van dat lijstje klopt geen bal. Waar zijn Springsteen, Coldplay en Muse om een paar namen te noemen? Bovendien zijn The Stones stukken goedkoper. Je hebt inderdaad wel gelijk dat KoL een kleine headliner is, daar kunnen we ook nog wel een sterke sub of coheadliner voor verwachten.

Dat zullen dan wel weer 6 namen worden vrijdag. Waar denken jullie aan? Ik hoop op The National, Kasabian, Florence and The Machine, Warpaint, Temples en Circa Waves, maar waarschijnlijk zullen het wat meer dance/hiphop namen zijn.

Sowieso dat hier heel veel namen niet tussen staan he, er is nauwelijks een prijs boven de 1 milioen :p het was vooral die prijs van Kings of Leon die me opviel, zo laag. RHCP schijnt overigens ook zeer duur (geworden) te zijn, maar niet dat dat het probleem is voor Werchter, het probleem blijft steeds bands kunnen boeken en overtuigen

Sowieso dat hier heel veel namen niet tussen staan he, er is nauwelijks een prijs boven de 1 milioen :p het was vooral die prijs van Kings of Leon die me opviel, zo laag. RHCP schijnt overigens ook zeer duur (geworden) te zijn, maar niet dat dat het probleem is voor Werchter, het probleem blijft steeds bands kunnen boeken en overtuigen

Geld zal niet het grootste probleem zijn voor RW inderdaad, maar het moetwel rendabel blijven. Dus zelfs al zouden ze nu alsnog een Muse of een Coldplay kunnen overtuigen, dan zal dat naast KoL qua budget toch niet passen ben ik bang, en hetzelfde zou helaas ook voor RHCP kunnen gelden. Ik denk namelijk dat Werchter toch wel tegen het dubbele van die prijs uit jou lijstje heeft moeten betalen, gekeken naar wat een headliner op RW normaal gesproken krijgt. Ondanks dat blijf ik hopen op RHCP, maar zeker is het allerminst.

Van dat lijstje klopt geen bal. Waar zijn Springsteen, Coldplay en Muse om een paar namen te noemen? Bovendien zijn The Stones stukken goedkoper. Je hebt inderdaad wel gelijk dat KoL een kleine headliner is, daar kunnen we ook nog wel een sterke sub of coheadliner voor verwachten.

Of Metallica, Iron Maiden, Guns 'n Roses, Pearl Jam, Arctic Monkeys, U2, Arcade Fire, Eminem, Jay-Z, Kanye West, Paul McCarthy, The Killers, Green Day, Linkin Park, RATM, QOTSA, A7X, Editors, Rammstein, Depeche Mode, Blur en Red Hot Chili Peppers, om nog maar eens wat te noemen. Als je met Kid Rock wilt beginnen kan je beter een top 100 maken geloof ik, zelfs fcking 30STM kost meer dan dat lijkt me.

Seg mensen, dat lijstje gaat over de prijs voor private optredens he. Als bvb een Russische oliebaron een speciaal verjaardagsfeestje met Katy Perry wil ofzo. Festivalprijzen liggen op een heel ander niveau, want zoals eerder aangehaald liggen de meeste Werchterheadliners al minstens rond het miljoen (of erboven).

En hoe zit het eigenlijk nog met bombay bicycle club? Het nieuwe album vind ik weer top(zoals elk album). Typisch bombay bicycle club, maar toch vernieuwend. Ze staan in Juli op latitude en in mei nog in de usa. Ik denk dat het een veel gevraagde act is deze zomer, maar er is nog geen data rond werchter bekend.

Ik hoop trouwens echt dat de zondagtickets voor geen meter verkopen, nu de combis uitverkocht zijn zou anders de motivatie om nog iets duurs/groots voor na kol te boeken totaal weg zijn lijkt me. Het blijft tenslotte een commercieel gebeuren.

Kaiser Chiefs staan op 3 juli en 5 juli in UK, dus hoogstwaarschijnlijk niet op Rock Werchter. Verrassend! Zullen weer iets à la Suikerrock doen.

Ik hoop trouwens echt dat de zondagtickets voor geen meter verkopen, nu de combis uitverkocht zijn zou anders de motivatie om nog iets duurs/groots voor na kol te boeken totaal weg zijn lijkt me. Het blijft tenslotte een commercieel gebeuren.

Idd, hopelijk heeft het vroege uitverkopen geen negatief effect op de programmering. Arsenal zou bv. zo maar eens een dag kunnen afsluiten, of Selah Sue als sub gezet worden.

Kaiser Chiefs staan op 3 juli en 5 juli in UK, dus hoogstwaarschijnlijk niet op Rock Werchter. Verrassend! Zullen weer iets à la Suikerrock doen.

Verrassend zou ik dat niet echt noemen, nadat ze subtiel hebben laten weten nog niets van de organisatie te hebben gehoord...

<div class="d4p-bbt-quote-title">juw wrote:</div>

Idd, hopelijk heeft het vroege uitverkopen geen negatief effect op de programmering. Arsenal zou bv. zo maar eens een dag kunnen afsluiten, of Selah Sue als sub gezet worden.

Selah Sue als sub gaat nooit gebeuren, daar is ze niet groot genoeg voor. En we hebben enkel nog een afsluiter nodig op zondag, maar Arsenal gaat het festival niet afsluiten.

Ik denk dat de zondagtickets wel eens gelijk op zouden kunnen gaan met die van de vrijdag. Op zondag staan er ondertussen immers meer publiekstrekkers. Het wordt tijd dat ze op vrijdag main stage namen gaan geven.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>

Verrassend zou ik dat niet echt noemen, nadat ze subtiel hebben laten weten nog niets van de organisatie te hebben gehoord…

De UK is toch naast de deur? Ze zouden nog perfect de zondag naar Werchter kunnen komen.

Users who are viewing this thread