Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
Did you see Priest eventually? I remember you wanted more deep cuts in the setlist, and so they did (at least for me compared to previous shows).
Yeah I did and I think the setlist was very dull. The deep cuts were songs they had already played dozens of times at recent shows. Their new record is so good, shame they played only two tracks of it.

Had it been my first time seeing Priest, I would have been very satisfied. But to me, it felt like the same show for the 20th time.

I went to see Pendulum after the first 50 minutes or so.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.078
8.201
Yeah I did and I think the setlist was very dull. The deep cuts were songs they had already played dozens of times at recent shows. Their new record is so good, shame they played only two tracks of it.

Had it been my first time seeing Priest, I would have been very satisfied. But to me, it felt like the same show for the 20th time.

I went to see Pendulum after the first 50 minutes or so.

If you've seen them alot, then it's probably same shit different day, but still 6 songs weren't played at their 2022 Graspop show. But no wrong choices possible here, Pendulum was a blast (from what I heard)
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.711
If you've seen them alot, then it's probably same shit different day, but still 6 songs weren't played at their 2022 Graspop show. But no wrong choices possible here, Pendulum was a blast (from what I heard)
Yeah it wasn't a bad setlist from a neutral POV, I agree. Good show as well - just same old same old for me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.271
1.345
Gisteren na mijn review nog even gerust en dan Steel Panther gaan zien. Een fel omstreden band en alles waarvoor ze bekend staan zat gewoon in de show. Voor mij telde de muziek echter, ik was al fan van de band de eerste keer dat ik ze hoorde en nog niks over hen wist. De band speelt haar vinnigere nummers zeer strak, binnenkopen met Eyes Of A Panther en nog een nummer dat ik even niet herinner. Maar dan een hoop gelul. En dat haalt de vaart uit de show. Voor Aisan Hooker hadden ze dit maal iemand ingehuurd blijkbaar (zou 20 euro hebben gekost maar zoals iedereen weet, nooit Satchel te serieus nemen). Ballads als Community Property halen nog meer de vaart uit de show en echt serieus kan die tekst ook niet genomen worden. Dan heb ik liever Death To All But Metal. Een sneller nummer zonder flauwe kul, de waarheid over metal en humor over pop. Bij 17 Girls In A Row mochten weer een hoop dames het podium op, en ja er zijn enkele blote borsten te zien geweest. En die stonden in de weg van mijn zicht, ik zag de drummer helaas niet meer. Afsluiten deed de band met Gloryhole. Een heerlijk nummer maar opnieuw een niet te serieuze tekst

Pain heb ik een stukje vanaf buiten gevolgd en klonk strak maar helaas amper een doorkomen aan. Redelijk volle metal dome


Dan een stukje Rotting Christ. Totaal geen grote Black metal liefhebber maar ze hebben een Grieks getiteld nummer dat wat commerciëler klinkt en dat had me wel mee. Dus toch even gaan zien. Band speelde strak en dat Grieks nummer zat al in het begin van de set, dus redelijk snel vertrokken daarna om te eten


Brutus heb ik zelfs niet aan gewaagd nadat ik er over las. Blijkbaar volle MD. Ik heb ze gelukkig al vaak gezien en zie ze binnenkort nog wel eens


I Am Morbid was een van mijn must see's. Opnieuw met momenten last van de strobos waardoor ik makkelijker slaap. Maar deze keer er proberen tegen te vechten. Stond Frontline en het vechten lukte redelijk goed. Band speelde een zeer strakke set. Waarschijnlijk mijn hoogtepunt van gisteren


Avenged Sevenfold even voor Afterlife, 3de nummer van de set volgens vorige setlisten. Eerste twee nummers waren een kwelling. Wat is er met deze band gebeurd? En zelfs Afterlife, dat ik vroeger veel luisterde wegens de twinsolo's ontbrak aan energie voor mij. Wat is er met deze band toch gebeurd?

Kamelot een stukje gaan zien maar ik moest mijn voeten wat sparen dus ben bij de food trucks gaan zitten. Overal klonk het strak en goed en bij de food trucks staat ook een scherm. Show zag er ook echt goed uit. En de band leek in topvorm

En Bring Met The Horizon. Nooit een fan geweest maar denk dat als ik ze vroeger meer gevolgd had, ik wel fan had kunnen worden. Ik wou ze nu toch zien. Ik noem dit stadioncore eigenlijk. Of popcore. Of pop. In ieder geval veel te poppy. Wel leuke nummers hier en daar. Maar wou dit toch eens gezien hebben, ook voor de show. Veel pyro, veel schermen, een heerlijke productie en een band die in topvorm leek. Wel miste ik bv de robotdansers die ik zag op de live stream van YouTube. En ook met het verhaal van Eve was ik niet helemaal mee eerlijk gezegd. Maar dat mocht de pret niet bederven

Dan nog een stukje Volbeatz. Kwam redelijk dicht in de buurt van het origineel maar toch niet echt overtuigd. Bij Still Counting vlak voor dat wall of death moment liet ik een munt van 2 euro vallen. Ik bukte dus kan daaraan liggen , maar ik hoorde precies de gitaren niet

Nu de laatste dag en juist Better Lovers gezien. Band had er heel veel goesting in en kwam zeker in het begin energieker over dan het publiek. De cleans van Greg vielen tegen maar wel heerlijke screams. Goed begin van vandaag
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
189
222
gisteren een zalig dagje graspop gehad! Wa mij vooral opviel steeds enorm veel volk op de weide ik had gevoel meer volk dan andere jaren.

mijn top 5

1. PAIN hoe zalig was dat! normaal was het de bedoeling een half uurtje en dan naar INK te gaan... . Maja PAIN was zo zalig dus gewoon blijven plakken.
2. Rotting christ
3. Bring me the horizon
4. Kamfar
5. Spoil Engine, ken ze al lang, vroeger veel gezien in de kleine zaaltjes in west Vlaanderen. Het was gewoon machtig om te zien hoe ze er van genoten/ongeloof hadden. Ze hadden energie die mannen.

Red vond ik klank iets minder anders vond ik het leuk om te zien. Architects gezien van een afstand aan het eten ondertussen, alle vertrouwen voor Alcatraz! Steel panter... door dat Frog leap had afgezegd even aan kijken naar die mannen. Ik ben blij da ik weet wat het is. Maar iedereen zijn ding en iedere zijn mening ;) .
limp bizkit, heb ik al beter gezien. vond het vooral show met rolllercoaster gevoel. Die starte in hoogte dan naar 100 per uur naar laagte punt om dan terug in de hoogte vliegen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Ik heb nu toch wel een beetje FOMO hoor, van het checken naar Ihsahn op de stream :één van mijn favorieten op voorhand van het festival. Het is wel alsof er 50min lang een Intercity op je af komt razen, maar wat is het goed. En wat is het intens. Hopelijk dadelijk ook wat ooggettuigenverslagen! Want dit klinkt echt heel vet!
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
233
453
Ik heb nu toch wel een beetje FOMO hoor, van het checken naar Ihsahn op de stream :één van mijn favorieten op voorhand van het festival. Het is wel alsof er 50min lang een Intercity op je af komt razen, maar wat is het goed. En wat is het intens. Hopelijk dadelijk ook wat ooggettuigenverslagen! Want dit klinkt echt heel vet!
Ik kan enkel beamen wat je op de live zag.
9.5 op 10
 

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
49
149
Laatste eet-update van deze editie:
De 'poke bowl' bij Greenway krijgt een dikke prima, gezond en echt een bak vol eten!
En zojuist nog een tweede karma kebab van dit weekend gegeten :)

Mijn muzikaal verslag van het hele weekend ga ik morgen typen, eerst de rest van de dag genieten. En popelen voor één van mijn favoriete bands: Karnivool!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken