Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.454
11.419
Was me het dagje wel weer he mensen? Om te starten moet ik bekennen dat mijn eerdere (lichte) geklaag over de line-up echt ongegrond was. Wat een stapeling aan goede shows. En dan hoor je van andere dat de shows die je mist óók geweldig waren. Kortom, de organisatie heeft weer volledig geleverd.

Een top 5 maar weer om de dag af te ronden?
  1. Vola
  2. Rotting Christ
  3. Ice Nine Kills
  4. Bring Me the Horizon
  5. Blind Guardian
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.471
8.105
Nou wat een show van bmth, we hebben er weer een headliner voor de toekomst bij. Zeer uitgebreide productie en Oli is in topvorm.
Avenged sevenfold speelden overigens ook heel goed. Dit was gewoon een prachtige headliner combi die elkaar goed complementeren en samen de dag hebben gedragen

Overall gewoon een belachelijk sterk programma. Ik heb gekozen voor een mainstream metalcore dagje met architects, while she sleeps en limp bizkit maar ook als ik niet in de buurt was gekomen van de mainstages had ik een fantastisch programma kunnen samenstellen.
Dat denk ik niet, leek mij een Nederlander. Volgens mij spreekt Alex taylor geen Nederlands
Volgens iemand in de festileaks chat heeft Oli dit zelf gezegd, ik heb het zelf ook niet gehoord. Is er iemand die iets gehoord heeft? Het leek me toch duidelijk geen random fan in ieder geval.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Je krijgt wat je verdient. Ben nog nooit op Graspop geweest, maar vind het elk jaar wel leuk om hier in het topic de voorpret en de verslagen mee te lezen.
Dit jaar was het op het gebied van voorpret natuurlijk allemaal iets minder met alle regen, modder, parkeerellende en gesloten campings.
Maar ik lees echt met plezier naar je verslagen en hoe je op een positieve manier eigenlijk dit weekend tussen alle ellende door weet te fietsen.
Het valt in mijn beleving reuze mee, qua ellende. Laarzen aan en genieten maar!
 

johanra

Campingartiest
13 sep 2021
55
205
Vandaag pas echt op toerental qua bekeken optredens en de hoge quoteringen vliegen in het rond

Fleddy Melculy (7) altijd fijn om de dag te beginnen.

Red (7) prima show was dit

Vola (10) hoe goed was dat ! En op de koop toe nog kennisgemaakt met @Joslittel en @Dr. Hannibal

Ice Nine Kills (9) vorig jaar vond ik het een topshow en hebben dat nu op de main nog eens komen bevestigen.

Mr. Bungle (9) Mike Patton is toch wel briljant.

While She Sleeps (8) ook hier weer prima show

Brutus (9) de metaldome zat barstensvol. Was nog een lastige opgave om rechts voor te raken. Geweldige show

Blind Guardian (9) vond het vorig jaar op Alcatraz al prima. Maar vond het nu nog beter

Bring Me The Horizon (8) Zal het niet snel zelf luisteren maar is in ieder geval een prima headliner.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.022
342
Volgens iemand in de festileaks chat heeft Oli dit zelf gezegd, ik heb het zelf ook niet gehoord. Is er iemand die iets gehoord heeft? Het leek me toch duidelijk geen random fan in ieder geval.
Was wel gewoon een fan hoor! Maar hij deed het zo goed dat ik de twijfel snap!
 

wsk

Playlistbediener
7 dec 2023
12
55
De balans van gister:

5. Bring me the horizon: Was helaas compleet leeg na 3 dagen alles gegeven en heb ze op een afstandje kunnen zien, maakte er wel een geweldige show en bevestiging waarom ze mogen afsluiten, heel toffe interactie ook met de fans!

4. Abbath: Na de high van blind guardian is hjer de rest mijn energie opgemaakt, top stem en compleet losgaan aan de high tempo!

3. Rotting christ: 1e keer live zien en ze hebben een echte topsetlist neergezet naar mijn menig, strakke show van begin tot einde!

2. Vola: Al eerder vermeld kon ik ze alleen maar omschrijven als: Machtig0⁰! Helemaal mee in de set voor een eerste prachtervaring in de namiddag, eerste keer de volledigr set live kunnen zien en dit gaat niet de laatste zijn, ongelofelijke atmosfeer in de crowd ook!

1. Blind guardian: wat een feest en nafeest ma valhalla! Speelde de klassiekers geweldig met het gegarandeerde kippenvel moment van the bard song! Langer dan 50min volgendr keer pls!

Eervolle vermeldingen:

DeathbyRomy: ondanks technische problemen toch een goede energieke show geleverd!

INK: haha wat een show toch gewoon, heel tof om het horrorverhaal eens meegepakt te hebben!

Toch ook een eerste tegenvaller deze editie helaas: a7x:
Kon na een 3-4 nummers niet echt in de set en show komen en toen naar abbath gegaan voor de energie erin tehouden wat een topkeus voor mij was!

Nu compleet leeg na 3 megadagen met nu gelukkig een heerlijke relax zondag in het zonneke op de wei, met hier en daar toch de tent in om naar onder meer Erob altar en Karnivool te gaan!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.078
8.199
Om te starten moet ik bekennen dat mijn eerdere (lichte) geklaag over de line-up echt ongegrond was.

Is dit niet eigenlijk standaard bij iedereen die tickets koopt, maar vooraf wel klaagt over de line up?

Live brengen de meeste bands op Graspop toch wel net wat meer dan gewoon op album en ook het publiek waarmee je staat zal meehelpen. Good vibes die alles net een niveautje hoger tillen
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
39
35
Toch ook een eerste tegenvaller deze editie helaas: a7x:
Kon na een 3-4 nummers niet echt in de set en show komen en toen naar abbath gegaan voor de energie erin tehouden wat een topkeus voor mij was!
HIer moet ik je gelijk geven. Qua headliners keek ik veel meer uit naar A7X. Ondanks het feit dat ik maar niet in hun nieuwste schijf kan komen, hebben ze nog steeds decennia aan geweldige muziek om uit te kiezen. Openen met Mattel en Game Over haalt meteen de angel uit de set vind ik. Pas met Afterlife werd de weide tot helemaal vanachter meegetrokken. Nobody en Cosmic passen dan weer wel perfect in de set, maar in de 5 minuten dat ze vroeger stopten, konden ze er gerust Bat Country doorgedraaid hebben. M. Shadows blijft wel een uitstekende vocalist, nu ook opnieuw bewezen.

Daartegenover staat Bring Me The Horizon. Ik ken er enkele nummers van, maar kan niet zeggen dat ik ze allemaal even goed vind. Live staan die songs er echter wel. Met een hele creatieve show errond, en ook hier een frontman in bloedvorm, was de beste headliner wat mij betreft (onverwacht) BMTH.

Ongeacht, die zaterdag stak gewoon perfect in elkaar.
 

thesummoning

Campingartiest
18 jun 2019
60
179
Memorabel dagje. Tot in de vooravond weinig echt interessants dus nadruk lag op het samenzijn 😅
Maar dan, een top 5:

1) Blind Guardian
Eentje om nooit te vergeten, optreden was al formidabel, maar het refrein van 'Valhalla' ging gewoon door. Met een groepje dat afwisselend groter werd ruim een uur dat blijven door zingen tot we moesten stoppen omdat het volgende optreden begon 😅

2) Bring me the Horizon
Blij dat ik ze nu gezien heb, mooi vooraan ook.

3) Brutus
Zelfde fout als Lorna Shore (Hellmut tel ik even niet mee): waarom die in de Metaldome? Ik was eerst half uur naar Kampfar geweest. Marquee nauwelijks een kwart vol (en het was goed, daar niet van)

4) Ice nine kills
Van ver want dus nog pintje aan het drinken toen

5) While she sleeps
Niet volledig uitgekeken, wou per se Kampfar zien. Klonk wel formidabel eigenlijk. Had zomaar op twee of drie kunnen staan als ik hiervoor gegaan was
 
Laatst bewerkt:

leroyjenko

Playlistbediener
19 nov 2022
17
33
Top dag gehad op Graspop! Terrein was wel oké te doen met goede schoenen vond ik.

Bring Me The Horizon was fantastisch, super dikke show en vond Oli erg goed bij stem.

Verder erg genoten van While She Sleeps, Architects, Vola en Ice Nine Kills. Vond alleen Avenged Sevenfold erg tegenvallen.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
785
Vanuit de zetel BMTH bekeken. Vooraf was ik kritisch, onterecht blijkbaar. Wat heeft deze groep stappen gezet! Op Werchter tweemaal enorm teleurgesteld, sindsdien niet meer actief gevolgd tot na de eerste Post Human-plaat. Ik was bang dat zonder Jordan de groep in elkaar zou vallen, maar hier bewijzen ze toch maar het tegenovergestelde. Headliner-waardige show, kwalitatief dik oké en perfecte afsluiter van de dag. Petje af, oprecht.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
285
499
Mijn 3 beste optredens en de minste:

Donderdag:

1) Tool
2) Asinhell
3) Kerry King

- Ne Obliviscaris (kans gegeven maar niet mijn ding)

Vrijdag:

1) Pendulum
2) Vltimas
3) Nile / Dying Fetus (kan niet kiezen, beiden zeer goed)

- Electric Callboy 🤡

Zaterdag:

1) Suffocation
2) Limp Bizkit
3) Rotting Christ

- /

Op naar de laatste dag 🤘
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken