Pinkpop 2025

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
106
74
Post Malone misschien ook als headliner? Komt met een nieuw album en heeft al aangekondigd te gaan touren in Amerika.
Moeilijke. Met zijn country set lijkt mij eerder ziggo. Een hiphop/pop show vind ik 'm zeker headlinerwaardig
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
80
37
Was het niet zo dat Foo Fighters al mogelijk vastgelegd waren? Er was één headliner zo goed als rond, toch? En gezien ze Foo Fighters door de UK tour mis waren gelopen, zou dat hun kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en mattman

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.816
2.448
Was het niet zo dat Foo Fighters al mogelijk vastgelegd waren? Er was één headliner zo goed als rond, toch? En gezien ze Foo Fighters door de UK tour mis waren gelopen, zou dat hun kunnen zijn.
Ik vermoed dat de eerste headliner uit het rijtje Muse/Pearl Jam/Foo fighters komt. Als ik er geld voor zou moeten inzetten denk ik dat het Muse is, aangezien zij rond waren, maar toen toch niet zijn gaan touren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria en colette283

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
Ik vermoed dat de eerste headliner uit het rijtje Muse/Pearl Jam/Foo fighters komt. Als ik er geld voor zou moeten inzetten denk ik dat het Muse is, aangezien zij rond waren, maar toen toch niet zijn gaan touren.
Ik snap die nog steeds niet. Hoe konden die nou rond zijn? Die hadden er net een dikke tour opzitten en waren nog nergens aangekondigd.
Is ook niet een band die snel een tour afblaast voor mijn gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.842
12.232
Ik snap die nog steeds niet. Hoe konden die nou rond zijn? Die hadden er net een dikke tour opzitten en waren nog nergens aangekondigd.
Is ook niet een band die snel een tour afblaast voor mijn gevoel.
Dit klinkt alsof je denkt dat ze bij Pinkpop de boel bedriegen... Ze gaan toch niet voor hun lol zeggen dat Muse geboekt was? Dan gooien ze ook hun eigen glazen in wat betreft een eventuele volgende boeking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
473
178
Ik gooi er even een gokje in gemixt met hoop 😄

Muse - Post Malone - Foo Fighters

Sub: Sam Fender - Luke Combs - Slipknot
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.787
6.532
Dit klinkt alsof je denkt dat ze bij Pinkpop de boel bedriegen... Ze gaan toch niet voor hun lol zeggen dat Muse geboekt was? Dan gooien ze ook hun eigen glazen in wat betreft een eventuele volgende boeking.
Ik vind "Muse lag al vast maar toen besloten ze niet te gaan touren." gewoon apart. Net als "we kwamen erachter dat Sheeran tourde toen hij ergens anders werd aangekondigd."
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en ChrisV

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.372
4.730
Dat geloof ik wel, maar het komt over alsof je de 'schuld' bij Pinkpop legt en niet bij Muse.
Het zijn toch ook wel statements van Pinkpop die vragen oproepen? Er is geen (of nauwelijks een) aanknopingspunt te vinden dat Muse verder ging touren. Betekent niet dat er wel sprake van zou kunnen zijn geweest, maar vreemd is het wel, te meer gelet op de al lange tour. Er zijn ook geen geluiden dat op andere plekken een plan B moest worden opgetuigd door een cancel van Muse (voor zover mij bekend).

Ook vreemd is dat het lijkt alsof Pinkpop verrast werd doordat Ed Sheeran, toch wel een enorme vis die altijd interessant zou zijn, in de buurt is en festivals doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en colette283

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.372
4.730
Interessante stelling. Voor een hoop mensen waarschijnlijk wel. Geen idee of dit de kaartverkoop echt storm laat lopen.
Voor mijn (onderbuik)gevoel zouden Post Malone en The Cure wel meer kaarten verkopen dan Maneskin en Calvin Harris. Dua Lipa misschien vergelijkbaar met Ed Sheeran, mede gelet op dat zij onlangs minder in het land is geweest?

Verder sluit ik me ook wel aan bij de "hoop" van @mattman om niet enkel te varen op die drie bovenaan, maar ik voorzie dat dit toch ijdele hoop is. Ik voorzie niet zo gauw dat Pinkpop daadwerkelijk forse stappen zit in aantrekkelijkere randvoorwaarden. Wat dat betreft gaan ze het afleggen tegen andere festivals. Pinkpop zal dan toch gewoon drie, of in ieder geval twee, headliners moeten hebben die een dag dragen en voor de kaartverkoop zorgen. Een undercard boeken die de ticketprijs rechtvaardigt, én/of meedoen qua full experience t.o.v. andere festivals, lijkt mij simpelweg een heel lastig doel,
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.456
6.876
Kleine nuance in het Ed Sheeran verhaal. Volgens mij hadden ze al contact met Ed Sheeran gehad en toen wou hij idd wel touren maar geen festivals doen. Blijkbaar heeft het team Hurricane/Southside hem daar toch toe kunnen overtuigen. Toen dat bekend werd, heeft Pinkpop een nieuwe aanbieding gedaan en dat paste. Zo begreep ik het.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.842
12.232
Het zijn toch ook wel statements van Pinkpop die vragen oproepen? Er is geen (of nauwelijks een) aanknopingspunt te vinden dat Muse verder ging touren. Betekent niet dat er wel sprake van zou kunnen zijn geweest, maar vreemd is het wel, te meer gelet op de al lange tour. Er zijn ook geen geluiden dat op andere plekken een plan B moest worden opgetuigd door een cancel van Muse (voor zover mij bekend).

Ook vreemd is dat het lijkt alsof Pinkpop verrast werd doordat Ed Sheeran, toch wel een enorme vis die altijd interessant zou zijn, in de buurt is en festivals doet.
Kunnen jullie er niet gewoon één keertje van uitgaan dat Pinkpop de waarheid spreekt? Tuurlijk zijn er geen aanknopingspunten te vinden, maar ze gaan daar echt niet een potje staan liegen, want dan kunnen ze Muse al helemaal nooit meer boeken. Is dat vreemd? Niet per se, lijkt me.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.816
2.448
Voor mijn (onderbuik)gevoel zouden Post Malone en The Cure wel meer kaarten verkopen dan Maneskin en Calvin Harris. Dua Lipa misschien vergelijkbaar met Ed Sheeran, mede gelet op dat zij onlangs minder in het land is geweest?

Verder sluit ik me ook wel aan bij de "hoop" van @mattman om niet enkel te varen op die drie bovenaan, maar ik voorzie dat dit toch ijdele hoop is. Ik voorzie niet zo gauw dat Pinkpop daadwerkelijk forse stappen zit in aantrekkelijkere randvoorwaarden. Wat dat betreft gaan ze het afleggen tegen andere festivals. Pinkpop zal dan toch gewoon drie, of in ieder geval twee, headliners moeten hebben die een dag dragen en voor de kaartverkoop zorgen. Een undercard boeken die de ticketprijs rechtvaardigt, én/of meedoen qua full experience t.o.v. andere festivals, lijkt mij simpelweg een heel lastig doel,
Ik zie the Cure geen dag dragen om eerlijk te zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.456
6.876
Kunnen jullie er niet gewoon één keertje van uitgaan dat Pinkpop de waarheid spreekt? Tuurlijk zijn er geen aanknopingspunten te vinden, maar ze gaan daar echt niet een potje staan liegen, want dan kunnen ze Muse al helemaal nooit meer boeken. Is dat vreemd? Niet per se, lijkt me.
Daarnaast lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat een act al lang en breed vast ligt en dat daarna de plannen gewijzigd worden. Muse lijkt me een plausibel verhaal en ook wel een dikke kanshebber voor 2025.

Laten we zeggen voor 2025:
Muse - Dua Lipa - Post Malone
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.372
4.730
Kunnen jullie er niet gewoon één keertje van uitgaan dat Pinkpop de waarheid spreekt? Tuurlijk zijn er geen aanknopingspunten te vinden, maar ze gaan daar echt niet een potje staan liegen, want dan kunnen ze Muse al helemaal nooit meer boeken. Is dat vreemd? Niet per se, lijkt me.
Nja, we blijven een beetje in cirkels redeneren, maar de ondertoon dat de organisatie consequent voor leugenaar uitgemaakt zou worden. vind ik zelf geen prettige.

Mocht je bedoelen dat ik van mening ben dat Pinkpop in de media anderszins consequent niet even lekker overkomt, vind ik dat wel een terechte aanname ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken