Ik ben naar … geweest en het was …

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
594
676
Nog wel even toevoegen wat is dat personeel van de Melkweg akelig onbeschoft zeg. Bij binnenkomst wordt je kaartje gescand door iemand die al kijkend op zijn insta een beetje in het rond staat te zwaaien met zijn scanner zonder je überhaupt te begroeten of iets. Vervolgens doet je kluisje het niet, ga je dat melden en wordt je eerst uitgelachen alsof je achterlijk bent omdat je je kluisje niet open krijgt (hij deed het daadwerkelijk niet).
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.235
2.527
Taylor Swift in Edinburgh🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 - waarom zij van alle media 5 uit de 5 sterren krijgt voor haar shows

Afgelopen zondag dan eindelijk Taylor Swift live mogen zien in Schotland. De hele stad was gevuld met Swifties. Van Taylor Swift cocktails bij de bars tot Taylor Swift menu’s tot een projectie van het nieuwe album op het geweldige kasteel. Hier hebben wij niet aan meegedaan omdat we wilden genieten van de authentieke toeristenspots in Edinburgh denk aan de Whiskey tasting experience en het kasteel. Overal waar je loopt zie je af en toe Swifties rondlopen van Amerikanen tot Duitsers tot Nederlanders. Edinburgh is hier en daar verandert in Swiftie town maar sommige plekken doen hier niet aan mee.

Op zondag wilden we rond half vier naar het stadion reizen. Eenmaal aangekomen bij de tramhalte stonden er hordes aan mensen dit was helaas veel te druk. Opeens stopt er een speciale Glasgow bus? Toch maar deze bus pakken. Niemand stapt in en grappig genoeg stopt deze gewoon voor het stadion. We hacked the system dachten we toen.

Bij het stadion aangekomen zien we overal mensen in geweldige outfits. “Front standing left” staat duidelijk aangegeven op de bordjes. Eventjes 10 minuten in de rij en we krijgen de benodigde bandjes….het is kwart voor vijf en de vraag is hoeveel plek er nog is in het voorvak en wow! Overal ruimte en je kunt zo de diamant zien.

Even snel frietjes met wat kip halen en genieten van het gratis water dat overal wordt uitgedeeld ( kunnen ze in Nederland wat van leren).

Stipt 18:00 start Paramore. Top energie top act. Ideaal voor een leuke spot op een festival. Ze kregen het publiek goed mee en de Britse dames naast me waren keihard aan het mee zingen.

Rond 19:15 volgt Applause….een nummer van Lady Gaga en het signaal dat Taylor gaat beginnen. Een aftelklok komt op het scherm. Twee minuten… en wat duren die twee minuten lang zeg…

Uit het podium herrijst Taylor Swift. Ze begint met Lover de bekendste hits worden gespeeld en een heerlijk begin om de avond mee te starten.

Vervolgens volgt Fearless allemaal meezingers maar voelt te kort. Maar je moet toch iets als je 3,5 uur moet spelen.

Vervolgens Red misschien wel mijn favoriete era met het geweldige All Too Well. Een mooi moment is wanneer de hoed wordt afgegeven en een meisje met bril keihard begint te huilen en emotioneel wordt.

Vervolgens Speak Now. Veels te kort hier moet echt een nummer bij. Enchanted ziet er uit als een prinsessen droom en heel sprookjesachtig.

Het bombastische Reputation volgt. Lekker groots, top choreografie en wat een energie.

Vervolgens volgen Evermore en Folklore. Het begint een beetje te regenen en Taylor Swift reageert giechelend over hoe wij ons zo snel hebben kunnen omkleden. Alweer een persoonlijk moment gedurende deze grote show. Een fantasy thriller volgt. Van grafstenen tot geesten oproepen tot mystiek dansen.

Tijd voor 1989 hits hits hits. Lichtgevende fietsen, gekleurde hockeysticks meezingen met alle hits.

Tijd voor het nieuwe album TTPD. Eén soort musical achtige setting ontstaat bij dit album. Een mooi gezicht maar mijn minst favoriete album van Taylor.

Er wordt afgesloten met Midnights. Top album met veel hits!


Gedurende de eras heeft Taylor ook surprise songs gespeeld. Eén top moment omdat dit elke show net wat anders maakt en het ook een authentiek en persoonlijke touch geeft.

De productie van deze show en de afwisselingen tussen rustige, drukke stukjes en hits is zo goed uitgekozen.
De 3,5 uur zijn voorbij en ik snap nog steeds niet hoe 3,5 uur zo snel voorbij kan gaan.

Gedurende de gehele show is Taylor Swift overal goed te zien en ik ben verbaasd over hoe dichtbij wij nog konden staan. De show is voorbij, er volgt leegte, er zijn veel video’s gemaakt maar dit zijn er voor mijn gevoel alsnog te weinig. Ik hoop dat mijn gedachtes dit nog jaren gaan onthouden op deze manier maar daarom schrijf ik het graag hier uit.

Het mooiste weekend met het mooiste concert in een van de mooiste steden van Europa zit erop. Leegte volgt…gelukkig heb ik genoeg gefilmd en staat de hele show op Disney Plus.


Groetjes een Swiftie ( voor de show nog een twijfelende swiftie)


IMG_5627.jpegIMG_5647.jpeg
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.813
Taylor Swift in Edinburgh🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿 - waarom zij van alle media 5 uit de 5 sterren krijgt voor haar shows

Afgelopen zondag dan eindelijk Taylor Swift live mogen zien in Schotland. De hele stad was gevuld met Swifties. Van Taylor Swift cocktails bij de bars tot Taylor Swift menu’s tot een projectie van het nieuwe album op het geweldige kasteel. Hier hebben wij niet aan meegedaan omdat we wilden genieten van de authentieke toeristenspots in Edinburgh denk aan de Whiskey tasting experience en het kasteel. Overal waar je loopt zie je af en toe Swifties rondlopen van Amerikanen tot Duitsers tot Nederlanders. Edinburgh is hier en daar verandert in Swiftie town maar sommige plekken doen hier niet aan mee.

Op zondag wilden we rond half vier naar het stadion reizen. Eenmaal aangekomen bij de tramhalte stonden er hordes aan mensen dit was helaas veel te druk. Opeens stopt er een speciale Glasgow bus? Toch maar deze bus pakken. Niemand stapt in en grappig genoeg stopt deze gewoon voor het stadion. We hacked the system dachten we toen.

Bij het stadion aangekomen zien we overal mensen in geweldige outfits. “Front standing left” staat duidelijk aangegeven op de bordjes. Eventjes 10 minuten in de rij en we krijgen de benodigde bandjes….het is kwart voor vijf en de vraag is hoeveel plek er nog is in het voorvak en wow! Overal ruimte en je kunt zo de diamant zien.

Even snel frietjes met wat kip halen en genieten van het gratis water dat overal wordt uitgedeeld ( kunnen ze in Nederland wat van leren).

Stipt 18:00 start Paramore. Top energie top act. Ideaal voor een leuke spot op een festival. Ze kregen het publiek goed mee en de Britse dames naast me waren keihard aan het mee zingen.

Rond 19:15 volgt Applause….een nummer van Lady Gaga en het signaal dat Taylor gaat beginnen. Een aftelklok komt op het scherm. Twee minuten… en wat duren die twee minuten lang zeg…

Uit het podium herrijst Taylor Swift. Ze begint met Lover de bekendste hits worden gespeeld en een heerlijk begin om de avond mee te starten.

Vervolgens volgt Fearless allemaal meezingers maar voelt te kort. Maar je moet toch iets als je 3,5 uur moet spelen.

Vervolgens Red misschien wel mijn favoriete era met het geweldige All Too Well. Een mooi moment is wanneer de hoed wordt afgegeven en een meisje met bril keihard begint te huilen en emotioneel wordt.

Vervolgens Speak Now. Veels te kort hier moet echt een nummer bij. Enchanted ziet er uit als een prinsessen droom en heel sprookjesachtig.

Het bombastische Reputation volgt. Lekker groots, top choreografie en wat een energie.

Vervolgens volgen Evermore en Folklore. Het begint een beetje te regenen en Taylor Swift reageert giechelend over hoe wij ons zo snel hebben kunnen omkleden. Alweer een persoonlijk moment gedurende deze grote show. Een fantasy thriller volgt. Van grafstenen tot geesten oproepen tot mystiek dansen.

Tijd voor 1989 hits hits hits. Lichtgevende fietsen, gekleurde hockeysticks meezingen met alle hits.

Tijd voor het nieuwe album TTPD. Eén soort musical achtige setting ontstaat bij dit album. Een mooi gezicht maar mijn minst favoriete album van Taylor.

Er wordt afgesloten met Midnights. Top album met veel hits!


Gedurende de eras heeft Taylor ook surprise songs gespeeld. Eén top moment omdat dit elke show net wat anders maakt en het ook een authentiek en persoonlijke touch geeft.

De productie van deze show en de afwisselingen tussen rustige, drukke stukjes en hits is zo goed uitgekozen.
De 3,5 uur zijn voorbij en ik snap nog steeds niet hoe 3,5 uur zo snel voorbij kan gaan.

Gedurende de gehele show is Taylor Swift overal goed te zien en ik ben verbaasd over hoe dichtbij wij nog konden staan. De show is voorbij, er volgt leegte, er zijn veel video’s gemaakt maar dit zijn er voor mijn gevoel alsnog te weinig. Ik hoop dat mijn gedachtes dit nog jaren gaan onthouden op deze manier maar daarom schrijf ik het graag hier uit.

Het mooiste weekend met het mooiste concert in een van de mooiste steden van Europa zit erop. Leegte volgt…gelukkig heb ik genoeg gefilmd en staat de hele show op Disney Plus.


Groetjes een Swiftie ( voor de show nog een twijfelende swiftie)


Bekijk bijlage 9252Bekijk bijlage 9253
Mooi om te lezen Nik, leuk!

Ik had niet het gevoel dat er een nummer bij Speak Now moest. Het andere enge echte leuke nummer dat vind ik The Story Of Us, maar die past niet bij sprookjes thema zoals jij beschrijft. Misschien Castles Crumbling met Hayley? Das natuurlijk wel een deepcut, maar goed.

Toen TTPD uitkwam was ik wat teleurgesteld op het eerste gehoor. Het is echter wel bij mij aan het groeien en zeker niet meer mijn minst favoriet. Met het live optreden erbij zijn veel liedjes (vooral Who's Afraid Of Little Old Me en bij mij een surprise song The Bolter) die nog beter vallen.

Ik ben verbaasd om te zien dat Dorothea bij jou op gitaar is gespeeld, is toch een piano liedje. Ook een beetje jaloers op het stukje Exile, al ben ik helemaal jaloers dat de avond voor ik Would've Should've Could'v kreeg. Ach, blijkbaar mag ik niet zeuren met mijn Hannah Montana stuk XD.

Aan de foto's te zien had je idd een mooie plek. Goed dat het zo genieten was voor je!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.235
2.527
Mooi om te lezen Nik, leuk!

Ik had niet het gevoel dat er een nummer bij Speak Now moest. Het andere enge echte leuke nummer dat vind ik The Story Of Us, maar die past niet bij sprookjes thema zoals jij beschrijft. Misschien Castles Crumbling met Hayley? Das natuurlijk wel een deepcut, maar goed.

Toen TTPD uitkwam was ik wat teleurgesteld op het eerste gehoor. Het is echter wel bij mij aan het groeien en zeker niet meer mijn minst favoriet. Met het live optreden erbij zijn veel liedjes (vooral Who's Afraid Of Little Old Me en bij mij een surprise song The Bolter) die nog beter vallen.

Ik ben verbaasd om te zien dat Dorothea bij jou op gitaar is gespeeld, is toch een piano liedje. Ook een beetje jaloers op het stukje Exile, al ben ik helemaal jaloers dat de avond voor ik Would've Should've Could'v kreeg. Ach, blijkbaar mag ik niet zeuren met mijn Hannah Montana stuk XD.

Aan de foto's te zien had je idd een mooie plek. Goed dat het zo genieten was voor je!
Misschien moet ik TTPD nog wat vaker luisteren. Maar ik vind het vooral erg traag. Ik ben daarom ook echt fan van 1989, Red, Reputation en Fearless. Hierdoor lijkt TTPD wat langer. Maar dit zijn meer luxe dingen😂 . Ze had makkelijk 4,5 uurkunnen spelen…maar dat was niet meer menselijk haha. Maar de 3,5 uur vlogen bij mij echt te snel voorbij.
 

ycagwyw

Randprogramma
11 sep 2023
106
43
Gister front row bij Rod Stewart. Vond het erg goed!

Foto's zijn te groot om te uploaden.
 

thomasstones

Campingartiest
15 jun 2018
56
42
Rod Stewart vond ik inderdaad erg goed! Mijn verwachtingen waren laag omdat hij toch al op leeftijd was en zijn stem is al jaren niet meer wat het is geweest. Maar wat deed hij het goed! Prima bij stem. Beter dan ik had verwacht. Erg blij dat hij Stay With Me speelde. Ook de ode aan Muddy Waters met Rolling’ and Thumbling was zeer sterk. En Sailing is een geweldig nummer, wat ik te weinig heb beluisterd de afgelopen tijd.
Een levende legende.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
615
288
Donderdag 13 juni - The Doobie Brothers en Eagles in GelreDome Arnhem

In eerste instantie zou eigenlijk Steely Dan in het voorprogramma staan, maar met The Doobie Brothers hebben ze een uitstekende vervanger geregeld. Het was ook bijna een volledig concert in plaats van een voorprogrammaatje, want ze speelden van 19:30 tot 20:30 uur en dus een uur lang. Met onder andere Listen to the Music, What a Fool Believes en Long Train Runnin’ ook flink wat grote hits. De mannen hadden er duidelijk zin in.

Om 21:00 uur was het vervolgens tijd voor de Eagles. Twee jaar geleden had ik ze ook al gezien in het GelreDome en dat vond ik een van de beste concerten waar ik ooit ben geweest. Deze tour zou dan echt het afscheid betekenen, al is het natuurlijk afwachten of dat echt zo is.

Het was eigenlijk van hetzelfde niveau als twee jaar geleden. Echt een hitmachine, de ene hit na de andere hit volgde elkaar op. Er werd wederom strak gespeeld en tijdens het concert werd ook aangekondigd dat er niet veel gepraat zou worden, maar gewoon lekker gespeeld. Na twintig hits en twee uur verder kwam het concert om 23:00 uur ten einde. Weer erg van genoten! Het geluid vond ik over het algemeen ook prima, al kwamen een paar nummers wat aan de zachte kant over.

Over de organisatie van het concert heb ik minder goede woorden over. Enorme rijen buiten, waarbij er per ingang maar 1 of hooguit 2 medewerkers met een scanner stonden om mensen naar binnen te laten. Na een tijdje kwamen er gelukkig wat medewerkers bij, maar dit duurde erg lang. Het was bovendien enorm warm binnen, dat merkte ik zelfs tijdens het zitten, maar bij de staanplaatsen ging het daardoor niet helemaal goed. Wel een keer of 6 gezien dat iemand niet goed werkt en er om hulp werd gevraagd door het schijnen van veel lichtjes met de telefoons of tussen de nummers door zelfs ‘help’ roepen. Het viel me op dat ze de staanplaatsen ook echt ramvol stonden, je kon daar amper een kant op.

Enfin, van mensen gehoord dat parkeren en vooral het wegrijden bij het GelreDome ook weer ellende was na afloop van het concert, maar daar heb ik gelukkig geen last van want ik sta altijd in een woonwijk op tien minuten loopafstand. Je kunt daar altijd direct wegrijden, heerlijk.

Al met al weer genoten van de muziek. Nog veel plezier voor de mensen die morgen nog gaan!
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
384
231
Rod was zeker goed. Veel covers en hits. Wat is die nog fit zeg. Het was een echte Las Vegas show.

Dag ervoor Scorpions in Ziggo. Ook goed maar conditie Klaus Meine wordt steeds minder. Stem staat wel overeind. Duurde ook maar 1,5 uur maar ook prima setlist.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
187
230
Donderdag 13 juni - The Doobie Brothers en Eagles in GelreDome Arnhem

Zoals Tom al aangeeft zag ik bij aankomst echt gigantische rijen bij de ingang. Ik had het geluk dat ik kaartjes gewonnen had en bij ingang L naar binnen kon (rolstoelingang) en daar was het mega rustig, was binnen een minuut binnen. Gelukje voor mij, maar kan me voorstellen dat je in die rijen behoorlijk chagrijnig zou zijn geworden. Overigens herken ik me niet in je punt over de hitte, terwijl ik normaal toch 1 van de eerste ben die het gauw warm heeft. Maar misschien net een gunstig plekje gevonden in de zaal.

The Doobie Brothers was een prima voorprogramma, ze hadden er zin in en met wat hitjes die voorbij kwamen was het lekker inkomen. Af en toe nog wel veel echo in het geluid.

Dan de Eagles, toch wel één van de bands waardoor ik liefhebber ben geworden van classic rock muziek in het algemeen en altijd al een bucketlist dingetje geweest om ze live te zien. Het begin was gelijk fenomenaal met Take It Easy, Lyin' Eyes en One Of These Nights (❤️). De zaal kregen ze gelijk mee en dat begin heb ik echt genoten. Helaas volgde er daarna een reeks nummers die misschien wat minder aansloegen op het publiek, in ieder geval om mij heen werd er steeds meer geouwehoerd en zelfs lomp geschreeuwd alsof ze bij een concert van Snollebollekes waren ofzo, echt heel irritant en heb er op een gegeven moment ook wat van gezegd tegen zo'n half dronken gast. Ben maar een ander plekje gaan zoeken maar helaas was dit bijna overal. Don Henley zei er zelf ook nog wat van op een gegeven moment.

Anyway, buiten de irritaties om nog wel enorm kunnen genieten van de fenomenale band die de Eagles toch is. Vooral de gitaarsolo's van Joe Walsh, ik heb zelf live denk ik nog niet zo'n goede gitarist meegemaakt. Het gemis van Glenn Frey vond ik ook naar behoren opgevangen met Frey junior en Vince Gill.

Al met al één van de beste live bands die ik ooit gezien heb en echt genoten van het optreden, maar minder genoten van het publiek.
 
Laatst bewerkt:

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
775
1.294
Green Day - Gelredome Arnhem - 19 juni 2024

Arnhem, niet het meest dichtbij voor een Zeeuw... Maar het was het zo erg waard.
We reden rond een uur of 13.30 weg zodat we lekker op het gemakje konden doen en geen stress hadden, echt complimenten naar de organisatie want alles was goed geregeld. We stonden op P5, 30 minuutjes met de bus en daarna op het gemakje wat gegeten en gedronken. Het concept van een pasje kopen en daar dan met je pinpas geld opzetten om daarna met dat pasje af te rekenen ga ik nooit snappen maar goed het werkte dus dat is het belangrijkste.

We hadden het tijdschema niet meer bekeken dus toen The Interrupters eerder begonnen waren we even verrast. Dit was een lekkere sterke opener. Publiek doet nog niet heel erg mee maar het is wel gewoon heel leuk om te zien. Ik had ze op Rock Werchter in 2023 gezien en daar vond ik ze al sterk. Mooi om te zien en lekker genieten.

Na een kleine decorwissel was het tijd voor The Hives. De muziek goed en prima maar ik heb 7x gedacht dat ze klaar waren als de frontman weer eens een praatje deed, dat was de eerste paar keer nog leuk maar op een moment werd het behoorlijk irritant. Daarna ff snelle plaspauze en even drinken gehaald en toen was het tijd voor....

Green Day! Ik durf het wel te zeggen, dit is waarschijnlijk het beste wat ik ooit gezien heb. In totaal hebben ze 37 nummers gespeeld. Ze begonnen stipt op tijd (20.30) en stopte om 23.00 uur. Het was loepzuiver, strakke setlist en natuurlijk gewoon lekker rammende gitaren en drums. Het publiek deed mee. Regelmatig wordt er gevraagd om mee te zingen, nou dat was te horen. Iedereen leek mee te doen, van voor tot achter en ook de tribunes deden volop mee. Ik vond het prachtig om de band waar muziek voor mij mee is begonnen live te zien. Ik ben echt terug naar mijn jeugdnostalgie gegaan en heb echt genoten. Natuurlijk zitten er ook de standaard clichés in zoals dat er bij 2 nummers een fan op het podium gevraagd wordt, maar ook dit was gewoon leuk. Het komt oprecht over en de mannen leken zelf ook echt te genieten van een vol Gelredome. Lichten, geluid en alles is perfect geregeld daar. Jammer dat de locatie aan de verre kant is voor ons. Setlist hieronder ff in een spoilertje gezet voor als iemand nog naar een andere locatie gaat en verrast wilt worden. Mocht je ze een keer live kunnen zien, ga dat dan zeker doen!


https://www.setlist.fm/setlist/green-day/2024/gelredome-arnhem-netherlands-13abb585.html
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
571
799
Green Day - Gelredome Arnhem - 19 juni 2024

Arnhem, niet het meest dichtbij voor een Zeeuw... Maar het was het zo erg waard.
We reden rond een uur of 13.30 weg zodat we lekker op het gemakje konden doen en geen stress hadden, echt complimenten naar de organisatie want alles was goed geregeld. We stonden op P5, 30 minuutjes met de bus en daarna op het gemakje wat gegeten en gedronken. Het concept van een pasje kopen en daar dan met je pinpas geld opzetten om daarna met dat pasje af te rekenen ga ik nooit snappen maar goed het werkte dus dat is het belangrijkste.

We hadden het tijdschema niet meer bekeken dus toen The Interrupters eerder begonnen waren we even verrast. Dit was een lekkere sterke opener. Publiek doet nog niet heel erg mee maar het is wel gewoon heel leuk om te zien. Ik had ze op Rock Werchter in 2023 gezien en daar vond ik ze al sterk. Mooi om te zien en lekker genieten.

Na een kleine decorwissel was het tijd voor The Hives. De muziek goed en prima maar ik heb 7x gedacht dat ze klaar waren als de frontman weer eens een praatje deed, dat was de eerste paar keer nog leuk maar op een moment werd het behoorlijk irritant. Daarna ff snelle plaspauze en even drinken gehaald en toen was het tijd voor....

Green Day! Ik durf het wel te zeggen, dit is waarschijnlijk het beste wat ik ooit gezien heb. In totaal hebben ze 37 nummers gespeeld. Ze begonnen stipt op tijd (20.30) en stopte om 23.00 uur. Het was loepzuiver, strakke setlist en natuurlijk gewoon lekker rammende gitaren en drums. Het publiek deed mee. Regelmatig wordt er gevraagd om mee te zingen, nou dat was te horen. Iedereen leek mee te doen, van voor tot achter en ook de tribunes deden volop mee. Ik vond het prachtig om de band waar muziek voor mij mee is begonnen live te zien. Ik ben echt terug naar mijn jeugdnostalgie gegaan en heb echt genoten. Natuurlijk zitten er ook de standaard clichés in zoals dat er bij 2 nummers een fan op het podium gevraagd wordt, maar ook dit was gewoon leuk. Het komt oprecht over en de mannen leken zelf ook echt te genieten van een vol Gelredome. Lichten, geluid en alles is perfect geregeld daar. Jammer dat de locatie aan de verre kant is voor ons. Setlist hieronder ff in een spoilertje gezet voor als iemand nog naar een andere locatie gaat en verrast wilt worden. Mocht je ze een keer live kunnen zien, ga dat dan zeker doen!


https://www.setlist.fm/setlist/green-day/2024/gelredome-arnhem-netherlands-13abb585.html
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat een topshow! Lekker lang gespeeld en heb bijna alles meegezongen. Wat een heerlijk jeugdsentiment!

The Hives waren op dreef maar dat gelul van die frontman werd inderdaad heel irritant.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.542
5.390
Die show van Rock Am Ring stond ook op Youtube en die zag er ook best goed (toffe tracklist ook). Nu ben ik geen Gelredome fan, maar het klinkt wel alsof het tof is geweest. Fijn om te horen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Athos

Dagopener
13 jul 2023
571
799
Wat ik trouwens heel gaaf vond was dat werkelijk de hele Gelredome meedeed en niet alleen de eerste rijen bij het podium. Ook de mensen helemaal achterin en op de tribunes deden volop mee met de show.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Green day was echt een feest. Ik voelde me echt weer even een puber. Daarnaast was t ook gewoon strak (soms tikkeltje routineus) met net wat minder poespas tov de vorige keer dat ik ze zag in de ziggo dome. En idd, de hele gelredome deed mee. Leuk, gemixt publiek ook.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Athos en Royke

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.625
622
Green Day - Gelredome Arnhem - 19 juni 2024

Arnhem, niet het meest dichtbij voor een Zeeuw... Maar het was het zo erg waard.
We reden rond een uur of 13.30 weg zodat we lekker op het gemakje konden doen en geen stress hadden, echt complimenten naar de organisatie want alles was goed geregeld. We stonden op P5, 30 minuutjes met de bus en daarna op het gemakje wat gegeten en gedronken. Het concept van een pasje kopen en daar dan met je pinpas geld opzetten om daarna met dat pasje af te rekenen ga ik nooit snappen maar goed het werkte dus dat is het belangrijkste.

We hadden het tijdschema niet meer bekeken dus toen The Interrupters eerder begonnen waren we even verrast. Dit was een lekkere sterke opener. Publiek doet nog niet heel erg mee maar het is wel gewoon heel leuk om te zien. Ik had ze op Rock Werchter in 2023 gezien en daar vond ik ze al sterk. Mooi om te zien en lekker genieten.

Na een kleine decorwissel was het tijd voor The Hives. De muziek goed en prima maar ik heb 7x gedacht dat ze klaar waren als de frontman weer eens een praatje deed, dat was de eerste paar keer nog leuk maar op een moment werd het behoorlijk irritant. Daarna ff snelle plaspauze en even drinken gehaald en toen was het tijd voor....

Green Day! Ik durf het wel te zeggen, dit is waarschijnlijk het beste wat ik ooit gezien heb. In totaal hebben ze 37 nummers gespeeld. Ze begonnen stipt op tijd (20.30) en stopte om 23.00 uur. Het was loepzuiver, strakke setlist en natuurlijk gewoon lekker rammende gitaren en drums. Het publiek deed mee. Regelmatig wordt er gevraagd om mee te zingen, nou dat was te horen. Iedereen leek mee te doen, van voor tot achter en ook de tribunes deden volop mee. Ik vond het prachtig om de band waar muziek voor mij mee is begonnen live te zien. Ik ben echt terug naar mijn jeugdnostalgie gegaan en heb echt genoten. Natuurlijk zitten er ook de standaard clichés in zoals dat er bij 2 nummers een fan op het podium gevraagd wordt, maar ook dit was gewoon leuk. Het komt oprecht over en de mannen leken zelf ook echt te genieten van een vol Gelredome. Lichten, geluid en alles is perfect geregeld daar. Jammer dat de locatie aan de verre kant is voor ons. Setlist hieronder ff in een spoilertje gezet voor als iemand nog naar een andere locatie gaat en verrast wilt worden. Mocht je ze een keer live kunnen zien, ga dat dan zeker doen!


https://www.setlist.fm/setlist/green-day/2024/gelredome-arnhem-netherlands-13abb585.html
Was zeker strak optreden. Aan een stuk doorgegaan. Goed optreden.
Was op een gegeven moment wel klaar met de he-oh's. Die hadden ze helemaal niet nodig want het publiek deed al maar dan prima mee.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.517
1.708
Gisteren naar een van de avonden van het Release Festival in Athene geweest. De naam festival is in dit geval wat misplaatst; het is essentie een reeks van concertavonden in juni en juli met een divers aanbod aan namen. De openingsavond werd verzorgd door Megadeth, volgende maand hebben ze bijvoorbeeld Massive Attack en gisteren waren the Smile en Pulp de publiekstrekkers. Vanwege de aanhoudende hitte (het is al een week 35+ graden hier) Hollands glorie Tramhaus aan me voorbij laten gaan, en kwam ik vlak voor het begin van Ride het terrein op. Zoals op de meeste buitenlandse festivals waar ik ben geweest gelijk veel sponsoruitingen. Ik weet in dit geval niet beter, dus prima en de gratis blikjes cola die bij de ingang werden uitgedeeld waren erg fijn. Het terrein laat zich het beste vergelijken met de hoofdpodia bij Primavera, maar dan een slag kleiner en direct naast het water. Mijn avond begon met Ride. Vorig weekend op BKS er nog over gehad dat zij eigenlijk de dadrockers onder de shoegazers zijn en dat bleek (helaas) te kloppen. Veel gespeeld van de erbarmelijke laatste plaat, maar gelukkig wel nog Leave Them All Behind gespeeld! Daarna een drankje gehaald met het meest omslachtige betaalsysteem ooit: alle dranksoorten hadden een specifieke prijs die je alleen met een specifieke kleur munt kon krijgen. Dat kan een stuk eenvoudiger. Vervolgens ging de zon onder en was het tijd voor the Smile. Net als in Amsterdam kwam ik er niet gelijk in, maar daarna wel gewoon weer de bevestiging dat dit de band van het moment is. Ten opzichte van de zaalshow weer een sterk, nieuw nummer gespeeld (Don't get me started), waarmee ze meer de dansvloer mee op lijken te zoeken. De derde plaat kan wat mij betreft niet snel genoeg komen. Pulp gaf vrijwel dezelfde show als in Amsterdam vorige maand: nog steeds heel goed, maar inmiddels de derde keer dat ik deze show zag en daarom ervoor gekozen om voor de grote drukte het terrein te verlaten om terug naar mijn Airbnb te gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken