Ik ben naar … geweest en het was …

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
175
106
Taylor Swift in Londen! Het was... Anders dan de concerten die ik normaal bezoek. Soort musical. Er waren af en toe ook muzikanten op het podium. Waar vanaf ons zicht een grote paal voor stond met een vuurkanon erop. Heel wat leuke nummers, ook heel wat mindere nummers gezien. Ze heeft geen repertoire om 3,5 uur te vullen. Maar wie wel? Toch blij dat ik bij Taylor was en niet bij Foo Fighters (zelfde avond ook in Londen).

Ik zou toch lieven naar de Foo Fighters gaan, die makkelijk 3,5uur kunnen vullen met materiaal.
Ook Bruce Springsteen kan dit met gemak en dit zijn enkel 2 bands die ik in de komend weken nog ga zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Ook naar Massive Attack geweest gisteren. Vond de Young Fathers echt fantastisch. Een van de tofste bands van de laatste jaren.

Massive Attack was inmiddels de vijfde keer of zo dat ik ze zag. Weinig verrassend (op een punknummer in de setlist na), maar wederom ontzttend goed en strak. Die vocalisten blijven goud.

Stond redelijk vooraan maar ik heb echt nul last gehad van irritant publiek. Om mij heen stond iedereen aandachtig te luisteren. Achterdoor richting toiletten voelde het veel drukker, je kwam er moeilijk doorheen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.391
585
Ik zou toch lieven naar de Foo Fighters gaan, die makkelijk 3,5uur kunnen vullen met materiaal.
Ook Bruce Springsteen kan dit met gemak en dit zijn enkel 2 bands die ik in de komend weken nog ga zien.
Noemde het meer omdat ze nog beef met elkaar hadden via de media, haha! En is toch persoonlijk, ik ken meer nummers van Taylor Swift dan van Bruce en Foos bij elkaar denk ik. Als je groot fan bent is 3,5 uur wel vol te houden, als casual fan is 3,5 uur erg lang (voor welke muziek dan ook).
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
619
703
Stel je voor dat ze hier Nick Cave of fontaines dc neer zouden zetten, dat zou echt verschrikkelijk zijn.
Je kunt zeggen wat je wilt maar de setting is wel heel mooi. Stel ze zouden hier iets van een concept als in Lokerse Feesten van maken zou dat toch wel werken denk in
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
619
703
Dat is toch veel te lang. Was ook heel onpraktisch geplaatst. Gooi op het einde van zo’n avond de nooduitgangen aan de rechterzijde open joh. Bijna iedereen moest langs heel het park lopen en weer terug. Alles moet ook langs die brug wat gewoon proppen was.

Dat dubbele ingang systeem was ook gewoon vreemd. Staat op mn kaartje dat ik via B naar binnen moest, dus ik “braaf” een stuk omgelopen om bij B naar binnen te gaan. Maar mijn kameraden waren met een B ticket gewoon via A naar binnen gegaan. Tsja wat heeft het dan voor nut?
Het was inderdaad niet al te praktisch nee, maar er zal vast ook een reden zijn dat het zo is gegaan. Ik heb me er in ieder geval niet aan gestoord.
 

jaigalaar

Campingartiest
18 feb 2020
69
69
Ik ben ook gisteren naar Massive Attack geweest in Tilburg.

Tilburg is toch wel een roteind. In de info mail van spoorpark stond dat het het Spoorpark 5 tot 10 minuten lopen was van het station maar in werkelijkheid was het toch wel een kleine 20 minuten lopen naar de ingang. In principe is dit beiden geen probleem want ik heb jonge benen, maar als je de trein naar huis moet pakken zorgt dit er wel voor dat je toch tijdens het concert al weg moet, wat ik erg zonde vind.

Afin, genoeg gezeurd, want wat was dit een mooie locatie! Sowieso heerlijk om vanuit werk op het terrein gewoon wat te kunnen eten voor een best schappelijk prijs. Helaas Hiqpy wel gemist. Young Fathers was ontzettend gaaf. Voor mij de eerste keer, maar door de verhalen op dit forum was dit voor mij wel een must-see. Ze maakten dit voor mij ook wel waar, wat een bonk energie. Het geluid stond wel soms een beetje slecht afgesteld.

Massive Attack zelf vond ik steengoed. Soms dreigden de politieke boodschappen de muziek bijna te overstemmen, maar dat had ik ook wel verwacht van ze. Ik vond het een goede setlist, de twee covers die ze deden waren ook erg goed (ik reken de cover van Avicii en In My Mind niet mee), vooral de cover van Tim Buckley vond ik mooi. Bij vlagen miste ik wel wat pit, gelukkig dat Young Fathers nog even het podium opkwamen want die gaven een erg goede energie injectie met Voodoo In My Blood als hoogtepunt van het concert voor mij.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
665
523
Ik ben naar de Smashing Pumpkins in Ahoy geweest met twee collegas en het was een aardige belevenis.

Interpol deed een gevalletje "shut up and play the hits" en dat vond ik wel best. Wel jammer dat naar het einde van de set de speakers in de zaal kuren kregen. Bij aanvang van de set was Ahoy overigens nog niet eens voor een derde gevuld, de band verdient beter wat mij betreft. Maargoed, ze krijgen een mooie tweede kans dit jaar in Paradiso in oktober.

Dan de Smashing Pumpkins. Het was inmiddels duidelijk dat Ahoy een tikkeltje te groot was voor de band, want een groot deel van de tribute blijft leef. Men speelden een combinatie van nieuwe nummers, die je even moet uitzitten want niet al t best, en klassiekers die nog steeds staan als een huis. Enigzins vergane glorie toch wel, het publiek gaat ook niet helemaal mee zoals de band wil. Dat ligt niet aan de band zelf met als hoogtepunten Jellybelly, Ava Adore, Cherub Rock en afsluiter Zero. Wellicht is het jonge publiek van vroeger simpelweg veranderd in een groep saaie boomers. Al met al een prima avond, leuk om de band die mijn muziekverslaving heeft aangewakkerd weer live te zien.

P.S. Ahoy is de meest sfeerloze concertzaal van het land. Personeel is tergend langzaam en heeft duidelijk geen zin in de shift. De geur van de hotdogkraam was duidelijk te ruiken door heel de zaal heen, waardoor het leek alsof ik een concert aan het bezoeken was in de McDonalds. En waarom stelletjes van 60+ naar dit soort concerten gaan zonder ook maar de gehele 2 uur dat de band speelt enige emotie omwille van de muziek of elkaar te tonen is me echt een raadsel.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
199
237
Gister ook naar The Smashing Pumpkins geweest en ik deel je mening wat betreft Ahoy, dit was de eerste en laatste keer waarschijnlijk.

Ik was er vanaf het begin en heb zelden zo'n ongeïnteresseerde show gezien als die van Interpol, ik kan er niks mee en snap eerlijk gezegd niet waar de populariteit vandaan komt. Heb dan liever een opkomende gemotiveerde band als voorprogramma.

The Smashing Pumpkins daarentegen wel echt van genoten, heel strak gespeeld en vooral de klassiekers van Siamese Dream en MCATIS deden het ontzettend goed. Wel jammer dat Drown en Quiet niet in de setlist zitten, maar je kan niet alles hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.342
9.071
Ik was er vanaf het begin en heb zelden zo'n ongeïnteresseerde show gezien als die van Interpol, ik kan er niks mee en snap eerlijk gezegd niet waar de populariteit vandaan komt. Heb dan liever een opkomende gemotiveerde band als voorprogramma.

The Smashing Pumpkins daarentegen wel echt van genoten, heel strak gespeeld en vooral de klassiekers van Siamese Dream en MCATIS deden het ontzettend goed. Wel jammer dat Drown en Quiet niet in de setlist zitten, maar je kan niet alles hebben.
Vind eigenlijk dat beide bands heel statisch en koeltjes op een podium staan. Maar wat Interpol betreft: dat is voor veel fans ook deels hun sterkte, die stoïcijnse en koele houding. Past gewoon goed bij de muziek. Al moet je daar wel echt de goede setting voor hebben natuurlijk, op BKS laatste leverde dat wel een heerlijke set op. Dat, en een dikke setlist en het feit dat het publiek ook wel enthousiast was.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
665
523
Vind eigenlijk dat beide bands heel statisch en koeltjes op een podium staan. Maar wat Interpol betreft: dat is voor veel fans ook deels hun sterkte, die stoïcijnse en koele houding. Past gewoon goed bij de muziek. Al moet je daar wel echt de goede setting voor hebben natuurlijk, op BKS laatste leverde dat wel een heerlijke set op. Dat, en een dikke setlist en het feit dat het publiek ook wel enthousiast was.
Op BKS waren ze inderdaad een stuk beter, maar vond ze nu ook wel prima.

Setlist was ook goed, ze moesten alles in een uur proppen waardoor onder andere PDA en Heinrich Maneuver ontbrak. En nieuwe nummers zoals All Rage Comes Back Home zijn live echt top.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken