Alcatraz Open Air 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Tipje van de sluier met welke (sub-)headliners ze bezig zijn? 😇
Moest ik het weten zou ik het niet zeggen :p maar ik weet het dus ook niet. Ik zou vermoeden dat ze de band die ze al 2 jaar op een rij mislopen hebben nog eens zullen proberen
 
  • On fire
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Moest ik het weten zou ik het niet zeggen :p maar ik weet het dus ook niet. Ik zou vermoeden dat ze de band die ze al 2 jaar op een rij mislopen hebben nog eens zullen proberen
En die specifieke band slaat dit jaar Europa over, dus laten we idd hopen dat ze volgend jaar augustus weer beschikbaar zijn. Lijkt mij de ultieme headliner voor Alcatraz.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Over welke band gaat het dan?
Art Flying GIF

Gojira dus
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Hello everyone! This next Alcatraz Festival is going to be my 3rd one. I will be going there all the way from Spain once again.

Any idea when will the running order be published?
Super zeg! Wat zorgt ervoor dat je Alcatraz verkiest boven andere festivals die wat dichter in de buurt zijn?

De running order zal binnenkort wel verschijnen. Wanneer precies dat weten we allemaal niet. Maar het zou mij verbazen als we er nog weken op moeten wachten.
 

Oliver85

Nieuw lid
16 okt 2023
4
10
Super zeg! Wat zorgt ervoor dat je Alcatraz verkiest boven andere festivals die wat dichter in de buurt zijn?

De running order zal binnenkort wel verschijnen. Wanneer precies dat weten we allemaal niet. Maar het zou mij verbazen als we er nog weken op moeten wachten.
Of the metal festival circuit in August (I also go to Hellfest, in June), the only one that's ‘close’ to Madrid is Leyendas del Rock, and the line-up doesn't compare to Alcatraz. Leyendas includes too much classic heavy metal or power metal, which doesn't appeal to me that much, and too many Spanish bands, whose level is not comparable to other places in Europe (or USA). Besides, the accommodation is expensive and bad, and the temperatures in the south-east of Spain make the festival itself very uncomfortable.

Besides, from Madrid the Leyendas is not close either.

My first Alcatraz was 2022, and I went because I thought it was a great line-up, combining different styles of metal from medium and big bands, made with very good taste.

This year I hesitated a lot to go to Brutal Assault, which I think is one of the few that can overshadow Alcatraz in August (Motocultor is growing a lot, too). But in the end I decided to repeat (I'm going with other Spanish friends), because the venue is very comfortable and accessible, and the accommodation from Kortrijk is also very comfortable.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Of the metal festival circuit in August (I also go to Hellfest, in June), the only one that's ‘close’ to Madrid is Leyendas del Rock, and the line-up doesn't compare to Alcatraz. Leyendas includes too much classic heavy metal or power metal, which doesn't appeal to me that much, and too many Spanish bands, whose level is not comparable to other places in Europe (or USA). Besides, the accommodation is expensive and bad, and the temperatures in the south-east of Spain make the festival itself very uncomfortable.

Besides, from Madrid the Leyendas is not close either.

My first Alcatraz was 2022, and I went because I thought it was a great line-up, combining different styles of metal from medium and big bands, made with very good taste.

This year I hesitated a lot to go to Brutal Assault, which I think is one of the few that can overshadow Alcatraz in August (Motocultor is growing a lot, too). But in the end I decided to repeat (I'm going with other Spanish friends), because the venue is very comfortable and accessible, and the accommodation from Kortrijk is also very comfortable.
Dank voor je uitleg! Het klinkt als een hele logische keuze. Wij hebben echt wel geluk dat wij met Graspop en Alcatraz twee uitstekend georganiseerde metalfestivals op korte afstand hebben. Voor veel andere mensen is het toch al snel een heel stuk reizen om op een fijn festival te kunnen komen. Al is het reizen misschien ook wel onderdeel van de pret. Ik zou ook wel een keer naar een festival verder weg willen. Ik zit inderdaad ook met steeds grotere interesse naar Motocultor te kijken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
+ Alcatraz heeft ook gewoon een heel leuke inkleding en oog voor randanimatie.

En ze gaan er alleen maar meer en meer op inzetten.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Ik blijf hopen dat Goijra ooit een dag mag afsluiten hier! - openen mag ook hoor, zolang ze er maar staan 🙃 - Zal denk ik veel afhangen van het al dan niet getekend zijn van een contract? Indien dit al getekend was, zou ik verwachten dat ze overeenkwamen om een latere editie terug te komen voor een gelijkaardige prijs.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Het zal toch ooit eens moeten gaan gebeuren. Hangt ook af als er een nieuw album komt volgend jaar of niet, als dat er is dan vermoed ik dat ze eerst een Juni tour gaan doen en dan pas in '26 mogelijks een augustus tour.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
889
986
Is Gojira niet te groot voor Alcatraz? Sinds hun headlineslot van Graspop zal hun prijs niet gezakt zijn. Of sparen ze elk jaar wat bij Alcatraz om dan alles in 1 keer uit te geven? Of sparen voor andere investeringen? Eigen terrein?
Huidige headliners zullen niet de duurste zijn, vergelijkend dat ze ooit eens Limp Bizkit geboekt hebben.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Is Gojira niet te groot voor Alcatraz? Sinds hun headlineslot van Graspop zal hun prijs niet gezakt zijn. Of sparen ze elk jaar wat bij Alcatraz om dan alles in 1 keer uit te geven? Of sparen voor andere investeringen? Eigen terrein?
Huidige headliners zullen niet de duurste zijn, vergelijkend dat ze ooit eens Limp Bizkit geboekt hebben.
Ik denk eerder dat Gojira voor Graspop-begrippen een relatief goedkope headliner was. Ze sloten trouwens in principe ook het 'tweede podium' af, wat in eerdere jaren subheadliner op het affiche zou betekenen. Het is pas sinds vorige editie dat Graspop ook de afsluiters van de North Stage headliners is gaan noemen.

Verder is Gojira nog steeds een 'Afas-band' en geen 'Ziggo-band' (weet even de Belgische varianten hiervan niet uit m'n hoofd), dus wat dat betreft zijn ze ook niet een énorme naam als Slipknot of Avenged Sevenfold ofzo.

Graspop is ook één van de weinige grote metalfestivals die ze die status heeft gegeven. Ik vind het overigens werkelijk een briljante zet van Graspop, want veel beter dan een headlineproductie van Gojira gaat het in mijn ogen qua hardere metal niet worden. Dus zou echt heel erg tof zijn als het Alcatraz toch eens gaat lukken om ze te strikken. En ik denk echt dat het kan, mits het tijdschema van Gojira het toelaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
889
986
Ik denk eerder dat Gojira voor Graspop-begrippen een relatief goedkope headliner was. Ze sloten trouwens in principe ook het 'tweede podium' af, wat in eerdere jaren subheadliner op het affiche zou betekenen. Het is pas sinds vorige editie dat Graspop ook de afsluiters van de North Stage headliners is gaan noemen.

Verder is Gojira nog steeds een 'Afas-band' en geen 'Ziggo-band' (weet even de Belgische varianten hiervan niet uit m'n hoofd), dus wat dat betreft zijn ze ook niet een énorme naam als Slipknot of Avenged Sevenfold ofzo.

Graspop is ook één van de weinige grote metalfestivals die ze die status heeft gegeven. Ik vind het overigens werkelijk een briljante zet van Graspop, want veel beter dan een headlineproductie van Gojira gaat het in mijn ogen qua hardere metal niet worden. Dus zou echt heel erg tof zijn als het Alcatraz toch eens gaat lukken om ze te strikken. En ik denk echt dat het kan, mits het tijdschema van Gojira het toelaat.
Zou idd wel echt top zijn.
Alcatraz, dicht bij de Franse grens, gegarandeerd uitverkocht op die manier.
Graspop is natuurlijk andere bedragen gewend wss. Wat ze aan GnR uitgeven, kan Alcatraz wss een dag of zelfs weekend boeken 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Is Gojira niet te groot voor Alcatraz? Sinds hun headlineslot van Graspop zal hun prijs niet gezakt zijn. Of sparen ze elk jaar wat bij Alcatraz om dan alles in 1 keer uit te geven? Of sparen voor andere investeringen? Eigen terrein?
Huidige headliners zullen niet de duurste zijn, vergelijkend dat ze ooit eens Limp Bizkit geboekt hebben.
Zeker kan Gojira headliner zijn op Alcatraz.
We moeten ze nou ook weer niet groter maken dan ze zijn. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken