Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Heerlijk om alles terug te lezen. Heb me vandaag lekker laten meevoeren op de flow van het festival. Wat minder must sees overdag maar oa verrast door Atreyu en Extreme. Wat fijn ook om weer ff bij de mainstage te kunnen relaxen met goede muziek. Future Palace goede opener maar vooral Sanguisugabogg was epische Wat een sound.

Maar in de avond ontplofte het festival nog even. Een hele reeks topshows achter elkaar met voor mij de best denkbare afsluiter MH. Wat ging dat weer heerlijk hard vooraan.

De laatste top 5 alweer. Sad.
  1. Karnivool
  2. Machine Head (eigenlijk gedeeld 1, onmogelijk om die ervaringen te vergelijken.
  3. Dark Funeral
  4. Emperor
  5. Sanguisugabogg
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
346
850
Zondag was toch ook weer een topdag met een onverwachtte topper

Zulu was niet best dus maar snel door naar de marquee voor een goed plekje bij

Sanguisugabogg (9) bijna het optreden van de dag maar op de valreep toch nog geklopt

Crystal lake (7) vermakelijke show

Ihsahn (9) intense show vond vooral de noorse songs top.

Ereb Altor (8) goede show vooral de bathory songs in het tweede deel.

Karnivool (9) had het bij het inluisteren al wel door dat dit iets voor mij is maar altijd goed dat dit live bevestigd. Direct gepromoveerd tot must see bij volgende festivals

Slaughter to prevail (8) niet superbekend met de band superdruk aan de jupiler stage en prima show

Igorrr (10) even naar de metaldome geweest om de tijd tot Emperor te doden maar de Dome werd op de valreep toch nog eens kapot gespeeld. Had Igorrr al een paar keer eerder gezien maar dit was veruit de beste. Geweldige ambiance.

Door Igorrr tot het einde te zien niet meer naar Emperor geweest en daarna ook machine head niet meer tot het einde gebleven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Exact dit. Zelden mezelf als homoseksueel persoon zo oncomfortabel gevoeld. Maakte de cancel van Frog Leap dubbel zo zuur
Over Steel Panther is inmiddels al heel veel hier gediscussieerd, en conclusie is dat we het nooit allemaal erover eens zullen worden. Voor de een is het satire, voor de ander is het smakeloos of zelfs walgelijk.

Zelfs onder eerstgenoemde categorie is er nog de vraag of het wel grappig is of niet.
Ik ga mijn mening erover verder niet meer herhalen of uitbreiden, maar vind wel dat iedereen dat voor zichzelf mag uitmaken, en dat we die discussie hier verder maar beter kunnen vermijden, of anders beter een apart topic erover kunnen openen, waar ik met alle plezier mijn duit in het discussiezakje zal doen.

Voor de rest zou ik zeggen, laat het nu maar rusten, en laat iedereen die dat wil ervan genieten, er is al veel teveel 'gecanceld' (en dat zeg ik toch als vrij linkse, maar vooral zeer progressieve liberaal).
 

thesummoning

Campingartiest
18 jun 2019
63
184
Wie erbij was, heeft het hier al neergeschreven:
Igorrr was fenomenaal!

Kort de top 3 van de dag:
1) Igorrr: ging het ook eens checken om te zien of het me live wat beviel (want klonk me via Spotify wat te chaotisch). Voor mij dé revelatie van 2024.
2) Thy Art is Murder: na Igorrr hier naartoe gegaan ipv Emperor zoals voorzien. Was absoluut de goede keuze
3) Skynd. Hier wel zoals gepland, me heel hard bevallen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Bedankt @Dr. Hannibal en @Joslittel voor de laatste pit en mijn laatste vlucht over het publiek.

Ik ben veilig thuis geraakt. Ik ga direct mijn bed in...

Want...

Ik ben....

Dead as shit

Met jou de MH pit in duiken en er aan het einde met Jos weer uit komen was een top einde aan dit magistrale weekend. Bedankt, en tot de volgende, kerel!
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
438
653
Can someone tell me what’s the thing with scanning wristbands at exit? Who’s that idiot who thinks this is a good idea?

Another nonsense, on wednesday, they didnt let me out because I had cup. It was 11:30pm and security said that I can return cup or wait till 00:00 and then go out with cup. W T F ?
Other days, also no cups outside politics.

And that tokens, what a bullshit. Why cant take a money (in this case skullie) from you account and when you return the cup, you’ll receive skullie back.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Can someone tell me what’s the thing with scanning wristbands at exit? Who’s that idiot who thinks this is a good idea?

Another nonsense, on wednesday, they didnt let me out because I had cup. It was 11:30pm and security said that I can return cup or wait till 00:00 and then go out with cup. W T F ?
Other days, also no cups outside politics.

And that tokens, what a bullshit. Why cant take a money (in this case skullie) from you account and when you return the cup, you’ll receive skullie back.
Good morning to you too, sir.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Staat nu nog beschikbaar op de website. Maar zal niet lang duren voor de concertreeksen niet meer beschikbaar zijn.

Edit: Wel maar 20 minuten zie ik nu
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken