Lowlands 2025

Erg interessante video zeg. Was er me er totaal niet van bewust hoeveel ze eigenlijk monitoren op een festival. Er zullen denk ik heel veel mensen zijn die dit verschrikkelijk vinden, maar ik vind het als techneut toch wel heel vet om te zien dat ze bijvoorbeeld doormiddel van een signaal naar alle telefoons te sturen de dichtheid op de mainstage kunnen monitoren. En ook het gelaagde google maps scherm waarmee ze het festival terrein in kaart brengen en temperatuur, geluid, camera richtingen, aantal mensen bijhouden. Ook die automatische sensoren bij de ingang van alle stages die de hoeveelheid mensen in de tent kunnen bijhouden.

Die 100en camera's die er hangen, ben wel benieuwd of dit op een Lowlands nou ook is. Het is mij iig nog nooit opgevallen. Zag dat ze bijvoorbeeld ook de camping filmen in de video van Paaspop.
Op de Lowlandscamping, en de campinglaan wordt ook gefilmd, op alle campingpalen hangen op alle hoeken camera's.

Ja er is weinig te beleven, maar het blijft wel een hele fijne avond vind ik altijd. Zodra de tent staat lekker een paar uurtjes chillen op de camping. Rond 17:00 richting het festival terrein, platenwinkel & Merchandise bezoeken, terrein verkennen. Even langs de eettentjes om te kijken waar je kan eten en wat voor lekkers ze allemaal weer hebben. Is overal nog redelijk rustig op dat moment. Rond 22:00 kijken of je van iemand een koptelefoon kan overnemen en dan nog even dansen.

Edit: oh ja en helemaal vergeten, het toch weer veel te laat maken, waardoor je de dag erna je festival al meteen moe begint.
Lowlands begint alleen goed met een puike kater op vrijdagochtend. Lukt me al 16 jaar!

Ik heb eerlijk gezegd weinig meer met de Alpha nadat een halve open lucht stage was. Vond de oude tent veel sfeervaller nog steeds. Het ziet er super tof uit van een afstand, maar als ik er sta vind ik het iets te massaal ofzo.
Eens, met dat prachtige plafond erin ook!

Ik heb eerlijk gezegd weinig meer met de Alpha nadat een halve open lucht stage was. Vond de oude tent veel sfeervaller nog steeds. Het ziet er super tof uit van een afstand, maar als ik er sta vind ik het iets te massaal ofzo.
Same here. Ik vind dat stuk van het terrein sowieso minder.

Deze week Antony Szmierek zijn album geluisterd en dat wordt wel een feestje op Lowlands. Iemand hem al eens live gezien? Hoe was dat?

Ben benieuwd wat voor spot hij gaat krijgen. X-ray is misschien wat te klein, leuke plek in de India lijkt mij wel wat.

Ik vroeg mij af waarom je opeens met Patrick Mason aan kwam zetten ;)
Ja ik had hem meer als DJ eigenlijk, net als Mason. Niet heel erg in verdiept verder, alleen zijn plaat flink wat uurtjes gedraaid. Met de term crowdpleaser ga ik meestal op aan haha.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik heb van een afstandje Antony Szmierek live bezig gezien op Into The Great Wide Open afgelopen jaar. Hij kreeg het publiek heel goed mee, zag er uit als een hele leuke show, en inderdaad met een goed klinkende live band. De show die ik zag was midden in de prachtige bossen op het podium Bij de IJsbaan, maar hij heeft ook een haven sessie voor 3voor12 gedaan zie ik:

• Leuk
Waarderingen: Dante
Een jaar of 10 terug bij Lowlands zo een blik achter de schermen kunnen kijken. De techniek is nu natuurlijk veel verder, maar ook toen was het geen probleem om iemand bij een verdenking via camera's over het hele terrein te volgen en elders in zijn kraag te pakken.

Ook de ruimte voor calamiteiten is interessant. Eigen internetverbinding, eigen telefoonlijnen – ook via satelliet –, whiteboards en tv-schermen staan al klaar, en alleen EvE, Bente Bollmann en hoofd politie en officier van justitie (dacht ik) mogen daar dan zijn.

Die sensoren bij de ingang zijn bij Paaspop inderdaad makkelijker toe te passen. Elke tent heeft daar een echte in- en uitgang, eentje zelfs met draaideuren zoals in het filmpje te zien is. (Enorme haat-/liefdeverhouding met het festival. Leuk omdat ik daar ook backstage mag rondlopen, verschrikkelijk omdat het zo platvloers is. Elke avond weer blij als ik naar huis mag. 😅)

Deze week Antony Szmierek zijn album geluisterd en dat wordt wel een feestje op Lowlands. Iemand hem al eens live gezien? Hoe was dat?
2 weken geleden op Motel Mozaique voor het eerst gezien. Echt een hele toffe act. Met liveband idd, en gozer heeft wel echt een lekkere swag op het podium - ik mag hem wel. Ben er 100% weer bij op Lowlands... waar zou ie staan? X-Ray? Lima?

Users who are viewing this thread