Graspop Metal Meeting 2025

Mocht je nou nog hard twijfelen tussen Skillet, Jinjer en Blood Incantation: die laatste heb ik zojuist de beste set tot nu toe van het jaar zien spelen. Op album al zot goed, live nóg beter.
Ik mag toch hopen dat die clash vooral tussen BI en Jinjer gaat?
Een band als Skillet kan en mag qua ideologie toch nauwelijks serieus genomen worden, en hoort toch niet in de voornamelijk progressieve metalwereld thuis?
Ik ben geen fan van cancel culture, maar die band verdient het wat mij betreft nog meer om gecanceld te worden dan een Marilyn Manson, Pantera, Falling In Reverse en Till Lindemann bijelkaar.

Een band als Skillet kan en mag qua ideologie toch nauwelijks serieus genomen worden, en hoort toch niet in de voornamelijk progressieve metalwereld thuis?
Ik ben geen fan van cancel culture, maar die band verdient het wat mij betreft nog meer om gecanceld te worden dan een Marilyn Manson, Pantera, Falling In Reverse en Till Lindemann bijelkaar.
Wat ik lees: als het niet past in de main ideologie van de metalaanhangers mag het gecancelled worden? Ik had gehoopt dat de metal cultuur meer inclusief was.

Van de 73 spoorboekjes die op vrijdag aanwezig zijn (8 spoorboekjes zijn dagtickets voor de andere dagen) is dit het resultaat van die clash:

32 Blood Incantation
10 Jinjer
8 Skillet
2 Smash Into Pieces

En 7 mensen twijfelen nog. Alle 7 mensen twijfelen tussen Jinjer en iets anders; 5 met Skillet, 2 met Blood Incantation en 1 Smash Into Pieces.
(En zoals je kan zien kom je hier op 8 uit, dus in ieder geval 1 iemand twijfelt tussen meer dan 2 bands)

Dus Blood Incantation wint ruim de clash, maar Skillet en Jinjer ontlopen elkaar eigenlijk maar nauwelijks. Het is verder wel speculatie, maar ik vermoed dan weer wel dat de meeste mensen naar Jinjer zouden gaan, als Blood Incantation er niet zou staan (en er even voor het gemak geen vervanger is).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
‘Ik ben geen fan van cancel culture’ maar bij elke scheet die u niet aan staat van een band moeten ze gecanceld worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik lees: als het niet past in de main ideologie van de metalaanhangers mag het gecancelled worden? Ik had gehoopt dat de metal cultuur meer inclusief was.
Dat is ze ook.
Metal cultuur neigt veel eerder naar het satanisme dan naar het christendom.
En hoewel ik ook niet in satanisme geloof, is dat tenminste gestoeld op humanistische principes, en is daarmee oneindig maal inclusiever dan het moreel failliete christendom.

‘Ik ben geen fan van cancel culture’ maar bij elke scheet die u niet aan staat van een band moeten ze gecanceld worden.
Ik kan die band niet cancellen, aangezien ik er toch al niet naar toe zou gaan. ;)💁‍♂️

Sowieso is 'cancellen' al een overtrokken woord. Je gaat iets zien of niet, je koopt iets of niet, zo simpel is het toch gewoon?

Dan heeft het ook weinig nut om te vermelden dat ze meer dan anderen verdienen gecancelled te worden, toch?
Wat ik zei kun je heel letterlijk nemen: wat al die anderen hebben gedaan kun je eveneens het christendom verwijten, plus meer, en dus zou een band die zo'n verwerpelijke ideologie aanhangt het inderdaad meer verdienen om 'gecanceld' te worden dan al die anderen bijelkaar.

En nogmaals, 'cancellen' is geen echt ding. Het is gewoon een reactie op wat iemand zegt of doet. Als iemand daar niet tegen kan, moet ie die dingen simpelweg niet zeggen of doen.

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie zijn een groot goed, maar alle andere mensen hebben ook de vrijheid om daar wat van te vinden.
Actie - reactie enzo..

En nogmaals, 'cancellen' is geen echt ding. Het is gewoon een reactie op wat iemand zegt of doet. Als iemand daar niet tegen kan, moet ie die dingen simpelweg niet zeggen of doen.
Dit is hoe pesten, uitsluiting en onderdrukking. onstaan als een luidruchtige meerderheid of officiele organisatie dat doet naar de minderheid / persoon toe.
De ene keer en plaats is dat het christendom of islam, een andere keer zijn dat de nieuwe machtshebbers in de US en tegenwoordig ook de Metalliefhebbers :unsure:

DJ Fleddy Melculy heeft een Belgische show aan te kondigen op woensdag 18 juni. Dat zal wel vermoed ik een pre-party voor Graspop zijn.
Jammer dat Coffin Feeder niet komt
@MetalLimbo heb je de nieuwe single van Beast in Black al geluisterd? Jullie waren fan toch ook?
Ik in elk geval ga hem asap eens luisteren, op uw eerdere aanraden

Bijlagen

• Screenshot_20250503-125531.png
    Screenshot_20250503-125531.png
    225,4 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20250503-125550.png
    Screenshot_20250503-125550.png
    156,8 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Dit is hoe pesten, uitsluiting en onderdrukking. onstaan als een luidruchtige meerderheid of officiele organisatie dat doet naar de minderheid / persoon toe.
De ene keer en plaats is dat het christendom of islam, een andere keer zijn dat de nieuwe machtshebbers in de US en tegenwoordig ook de Metalliefhebbers :unsure:
Met opmerkingen als "ik had gehoopt dat 'de metal cultuur' meer inclusief was" en je post hierboven dat 'de metalliefhebbers' een "luidruchtige meerderheid vormen die bijdragen aan het ontstaan van pesten, uitsluiting en onderdrukking" generaliseer je een hele groep mensen op basis van een mening van één individu. Goed bezig wel. 👏

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en MetalLimbo
Omdat ze in het voorprogramma van Nickelback hebben gestaan? Inderdaad onvergeeflijk.

Laatst bewerkt:
Is een band willen gecanceld zien wegens hun geloof niet een vorm van racisme?
Sinds wanneer heeft geloof iets met uw 'ras' te maken? Discriminatie tot daar toe.
Het gaat bij @MetalLimbo denk ik eerder hier over: https://blabbermouth.net/news/skill...eer-theory-is-literally-the-end-of-all-things

en als we als metal community inderdaad inclusief willen zijn, moeten we zo'n uitspraken niet dulden. Ook als christen btw zou je dergelijke uitspraken moeten veroordelen, want is gewoon verdraaiing/cherrypicking van de Bijbel.

Users who are viewing this thread