Down The Rabbit Hole 2024

mgbss

Support act
15 feb 2019
816
506
Neem eigenlijk de organisatie weinig kwalijk, maar erg handig is t niet allemaal. Maak me wel een beetje zorgen om de chaos op Nijmegen cs. Wat als er 50 meter voor je een groep staat die eigenlijk een later tijdslot heeft. Je loopt natuurlijk ook niet iedereen voorbij maar zal het wel irritant vinden als die mensen alsnog een bus eerder dan jij hebben.

En ook benieuwd naar tot hoever je wel met de auto kunt komen. Als we onszelf 2 km van de poort kunnen afzetten loop ik de rest wel...
Als ik me een beetje de omgeving voor me kan halen vrees ik dat de verkeersregelaars wel iets verder dan 2 km van de ingang staan. Alles zal wel op slot zitten. Misschien kan je er met een smoes nog langs (zeggen dat je een parkeerticket hebt - die je dan niet hebt).
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
577
221
Als ik me een beetje de omgeving voor me kan halen vrees ik dat de verkeersregelaars wel iets verder dan 2 km van de ingang staan. Alles zal wel op slot zitten. Misschien kan je er met een smoes nog langs (zeggen dat je een parkeerticket hebt - die je dan niet hebt).
Dat is dan wel meteen een gokje dat je duur kan komen te staan. Of anderhalf uur lopen omdat je echt nergens door komt. Of terugkeren naar Nijmegen en stuk later arriveren met de pendelbus.
Zit ook een taxi te overwegen. Voor hen is blijkbaar wel ruimte om tot de poort te komen? Wat zou een ritje met een busje (want veel zooi) kosten? Misschien ff wat belletjes plegen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.330
9.059
Dat is dan wel meteen een gokje dat je duur kan komen te staan. Of anderhalf uur lopen omdat je echt nergens door komt. Of terugkeren naar Nijmegen en stuk later arriveren met de pendelbus.
Zit ook een taxi te overwegen. Voor hen is blijkbaar wel ruimte om tot de poort te komen? Wat zou een ritje met een busje (want veel zooi) kosten? Misschien ff wat belletjes plegen.
Ik weet niet of taxi's een goede oplossing zijn eigenlijk. Sowieso verwacht ik een enorme file voor wie met de auto komt nu, dus dan zal die teller lekker draaien. Als je überhaupt aan een taxi geraakt (ik weet dat tijdens RW taxi's bevoordeeld niet MOGEN rijden van Leuven naar het festivalterrein).
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
577
221
Ik weet niet of taxi's een goede oplossing zijn eigenlijk. Sowieso verwacht ik een enorme file voor wie met de auto komt nu, dus dan zal die teller lekker draaien. Als je überhaupt aan een taxi geraakt (ik weet dat tijdens RW taxi's bevoordeeld niet MOGEN rijden van Leuven naar het festivalterrein).
Ik verwacht juist een minder grote file aangezien er minder autos richting terrein rijden. Hebben taxis geen andere aanrij route dan de mensen die richting parkeerplaatsen rijden?

Edit: dtrh geeft aan dat taxis wel door kunnen rijden dus lijkt me niet dat die geblokt worden zoals dat in Leuven gaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
36
7
Ik krijg meer en meer het idee dat ze het pendelbus systeem in gang zetten, mocht het weer echt super tegen gaan vallen. Ik kan me nog steeds niet indenken dat de weilanden er met deze weersvoorspellingen zo slecht aan toe zijn dat parkeren onmogelijk is. Ik hou echt hoop op dat het parkeren alsnog doorgaat.

En wat doen ze met bezoekers die lopend komen? Kan me indenken dat mensen die in de omgeving wonen misschien wel lopend komen, mag dat ook niet?
Locals gaan (massaal) op de fiets. Aldus een local.

De verbindingswegen naar de groene heuvels zijn beperkt en smal, dus ik begrijp dat p+r met al het draaien, steken en keren lastig is.
 

LuukvdDobbel

Nieuw lid
24 jun 2024
4
2
Locals gaan (massaal) op de fiets. Aldus een local.

De verbindingswegen naar de groene heuvels zijn beperkt en smal, dus ik begrijp dat p+r met al het draaien, steken en keren lastig is.
Wij wel, het is ook goed te doen vanuit Nijmegen. Veel mensen nemen donderdag hun tent mee en slapen de avond nog thuis. Om vervolgens vrijdag fris en fruitig aan de start te staan.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
206
148
Als ik me een beetje de omgeving voor me kan halen vrees ik dat de verkeersregelaars wel iets verder dan 2 km van de ingang staan. Alles zal wel op slot zitten. Misschien kan je er met een smoes nog langs (zeggen dat je een parkeerticket hebt - die je dan niet hebt).
Lijkt me verstandig wanneer dit duidelijk gecommuniceerd wordt. Ik zie het gebeuren dat mensen zich massaal laten afzetten op omliggende wegen om vervolgens lopend naar het terrein te lopen. Met alle gevolgen van dien (toegangswegen voor de pendelbussen die onbegaanbaar zijn door vele wandelaars)
 

Bart1617899556

Nieuw lid
18 mei 2016
2
1
Hey menschen, ik zou graag naar dit festival gaan - maar alle mensen die ik ken die last moment zouden kunnen (of willen) of uberhaupt festival maatjes, vinden het te duur, te kortdag, of hebben geen tijd.

Zou ik ergens bij aan kunnen haken? Ben ooit wel in mn eentje naar Sziget gegaan bijvoorbeeld, maar helemaal top vind ik dat niet, mooier als je bij wat mensen aan kan haken! Thanks alvast :)

Ik kan mn IG wel in PB delen hahaha, dan heb je een idee bij wat voor festivals ik eerder ben geweest :)
 
  • Confetti
Waarderingen: Dante

KeukenS

Playlistbediener
17 mei 2024
26
45
Lijkt me verstandig wanneer dit duidelijk gecommuniceerd wordt. Ik zie het gebeuren dat mensen zich massaal laten afzetten op omliggende wegen om vervolgens lopend naar het terrein te lopen. Met alle gevolgen van dien (toegangswegen voor de pendelbussen die onbegaanbaar zijn door vele wandelaars)
Op zich is dit best duidelijk gecommuniceerd toch? Je kan zonder parkeerticket niet met de auto bij het terrein komen. Ik zou daar ook niet op gaan gokken want ik denk dat ze wel maatregelen zullen nemen om te voorkomen dat mensen zonder parkeerticket op die toegangswegen terecht komen. Anders krijg je inderdaad een kink in de pendelbuskabel en dat is het laatste wat de organisatie wil.

Overigens vraag ik me wel af of ze ook een regeling hebben voor mensen die slecht ter been zijn. Daar lijkt me de kiss en ride bij het terrein nogal essentieel voor.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
206
148
Op zich is dit best duidelijk gecommuniceerd toch? Je kan zonder parkeerticket niet met de auto bij het terrein komen. Ik zou daar ook niet op gaan gokken want ik denk dat ze wel maatregelen zullen nemen om te voorkomen dat mensen zonder parkeerticket op die toegangswegen terecht komen. Anders krijg je inderdaad een kink in de pendelbuskabel en dat is het laatste wat de organisatie wil.

Overigens vraag ik me wel af of ze ook een regeling hebben voor mensen die slecht ter been zijn. Daar lijkt me de kiss en ride bij het terrein nogal essentieel voor.
Ik doel meer op lopend richting het terrein gaan. Stel, je parkeert je auto in een naastgelegen dorp. Lopen is op zich te doen. Vraag me af of ze je tegenhouden op de toegangswegen
 
  • Leuk
Waarderingen: KeukenS

KeukenS

Playlistbediener
17 mei 2024
26
45
Ik doel meer op lopend richting het terrein gaan. Stel, je parkeert je auto in een naastgelegen dorp. Lopen is op zich te doen. Vraag me af of ze je tegenhouden op de toegangswegen
Ah zo. Ja goed punt. Ik denk dat ze je dan wel gaan tegenhouden als je over de pendelbusroute gaat lopen. Die volgen een andere route dan de auto's dus dat is gewoon een kwestie van een extra verkeersregelaar daar neerzetten die zegt dat je moet omlopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Wij wel, het is ook goed te doen vanuit Nijmegen. Veel mensen nemen donderdag hun tent mee en slapen de avond nog thuis. Om vervolgens vrijdag fris en fruitig aan de start te staan.
Ik vind het toch wel een behoorlijk stuk fietsen (vanuit Nijmegen oost makkelijk klein uur). Overdag wel leuk, maar ‘‘s nachts….
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
577
221
En toch denk ik dat ze ook hier maatregelen tegen treffen. Je kan zo’n dorp niet opeens overladen met honderden, laat staan duizenden auto’s.
Kan me er wel prima laten afzetten en lopen. Snap dat het niet een parking kan gaan worden. Al breng je me nu wel op ideeën.
 
  • Leuk
Waarderingen: KeukenS

nitotheno

Support act
29 jan 2018
927
809
Ook ik baal mee qua parkeren. Maat van mij zou de parkeerticket regelen, niet gedaan of course. Ik zie het ook echt niet zitten om met m'n spullen heel dat eind met het ov te gaan.

En wat vooral iemand anders al zei; de flexibiliteit van wanneer je heen en terug gaat, mis je dan enorm. Wij bepalen meestal op zondag middag +- of we die avond nog terugrijden, of nog blijven hangen en de ochtend erna gaan. En als we dan de ochtend erna gaan, zorgen we dat we uiterlijk rond een uur of 6-7 wegrijden om de ergste drukte te voorkomen. Nu moet je wel de drukte in.

Hoop toch dat er een weer wonder ontstaat en we gewoon kunnen parkeren, of dat iemand toch nog een parkeerticket voor ons heeft. Ik hou me dus ook bij deze aanbevolen!
 

low.home

Nieuw lid
24 jun 2024
1
0
Ik ben als voorpret al een tijdje aan het meelezen in dit topic, het aftellen gaat nu echt beginnen! Aangezien het voor mij dit jaar de eerste keer Down The Rabbithole wordt en ik een praktische vraag heb toch maar even een account aangemaakt. Ik kom zelf uit Nijmegen en wil me via de Kiss & Ride laten afzetten door mijn vriendin. Loopt het verkeer richting de Groene Heuvels op donderdag een beetje door? Of kan ik een verkeersinfarct verwachten zoals dat op Lowlands het geval is? Want dan ga ik andere opties overwegen.

Ik lees dat de K&R verplaatst is naar Station Nijmegen.. dat is eh.. raar, snap ik niet helemaal. Lijkt me stug dat ze de K&R ter plekke niet meer hebben, maar weet niet zeker. Ik ga zelf deze keer met de pendelbus, zeker nu je tijdslot kan reserveren.

Normaal gesproken, pro tip: vanuit Nijmegen afslag van N322 richting Bergharen: dan linksaf (Bergharen) - niet rechtsaf de DTRH borden volgen (Deest). Nee: linksaf en dan staan er daarna weer DTRH borden voor K&R - zodat je een heel stuk omrijden uitspaart.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken