Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.089
8.207
Ik wil op zaterdag wel even bij Spiritbox gaan koekeloeren. En Red Fang vind ik ook niet overtuigend genoeg, om mij ervan te weerhouden de traditie in stand te houden dat ik bij Epica ga kijken als zij ergens staan waar ik ook ben. Ook al is dat nu al meer dan 30x het geval geweest. En Jinjer of Unto Others wordt een spannende. Die beslissing maak ik op het moment zelf, afhankelijk van waar ik meer zin in heb.

Verder hebben jullie m'n loopschema prima ingevuld. ;)

Wees welkom bij ons vooraan bij Epica!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.128
Ik weet dat de editie van 2024 nog moet komen, maar blijkbaar komt Bloodstock morgen al met hun 3 headliners, 4 second stage headliners, en een hoop andere namen. we zullen dus morgen al een hoop van de bovenkant van alcatraz 2025 kunnen invullen. vaak veel overlap in de line ups. alcatraz heeft alle bloodstock 2024 headliners ook op de line up staan in 2024.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.608
7.657
Ik weet dat de editie van 2024 nog moet komen, maar blijkbaar komt Bloodstock morgen al met hun 3 headliners, 4 second stage headliners, en een hoop andere namen. we zullen dus morgen al een hoop van de bovenkant van alcatraz 2025 kunnen invullen. vaak veel overlap in de line ups. alcatraz heeft alle bloodstock 2024 headliners ook op de line up staan in 2024.
Wat is dat nu voor iets raars? Waarom zou een festival in vredesnaam zoveel namen voor volgend jaar al bekend maken, als hun editie van dit jaar nog moet plaatsvinden?

Wel interessant om alvast te zien wie er volgend jaar op tour is, inderdaad. Als er een absolute favoriet van me tussen zit, kan ik dan meer dan een jaar Alcatraz spammen dat ze die ook moeten boeken. :sneaky:
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
576
787
Ben benieuwd!!
Misschien testen of dit de (voor)verkoop boost? Ook benieuwd of Alcatraz snel volgt, want zoals gemeld: er is gewoon dikwijls veel overlap dus de lippen stijf houden wordt zo wel moeilijk tenzij je enkele witte konijnen tevoorschijn tovert.

All in favor of Goijra? 🤚🤚🤚
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
18
39
Dit klopt volgens mij niet. De aankondiging is op de vrijdag van Bloodstock zelf. Van facebook:

ALL MAIN STAGE AND SOPHIE STAGE HEADLINERS FOR 2025 CONFIRMED ✅

Therefore, we will be announcing not only the three main stage headliners but the four Sophie Lancaster stage headliners as well as other bands!

The announcement will be Friday evening at Bloodstock on the screens

🤘🏻🤘🏻😎
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.608
7.657
Dit klopt volgens mij niet. De aankondiging is op de vrijdag van Bloodstock zelf. Van facebook:

ALL MAIN STAGE AND SOPHIE STAGE HEADLINERS FOR 2025 CONFIRMED ✅

Therefore, we will be announcing not only the three main stage headliners but the four Sophie Lancaster stage headliners as well as other bands!

The announcement will be Friday evening at Bloodstock on the screens

🤘🏻🤘🏻😎
Dat is al een stuk logischer.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.608
7.657
Nou mijn excuses, een reddit post zei iets van 'bloodstock headliners announced on friday' dus ik ging er vanuit dat het gewoon aanstaande vrijdag was.
Nouja dan blijven we nog even in spannen met z'n allen ook leuk.
Geeft niets!

Hey, ik ben even kwijt of jij nou ook naar Alcatraz ging. En zo ja, ga je dan het hele weekend of enkel een dag?
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Als ik zou/ga gaan zou/zal het ongeveer worden
Vrijdag (als ik al verlof kan krijgen): Dyscordia, Dudeskop, Fatal Move, The Lucifer Principle, stukje Misery Index, The Casualties, groot stuk Beast in Black, Septicflesh, laatste deel Syslosis, stukje Channel Zero, Whitechapel, Saxon, Amon Amarth en laatste stuk Life Of Agony
Zaterdag: Temptations For The Weak, Bodysnatcher, Arson, Fleddy, Spiritbox, Testament, Heideroosjes en Hatebreed
Zondag: Eternal Breath, Mordkaul, Exodus, Kiss 2.0, Danko Jones, stukje Architects en volledig Opeth
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
In 2025 zal er wel minstens een of meerde van de volgende bands als headliner staan zeker?
Kreator, Volbeat, Judas Priest, Machine Head, Gojira, Parkway Drive, ...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.480
8.128
Geeft niets!

Hey, ik ben even kwijt of jij nou ook naar Alcatraz ging. En zo ja, ga je dan het hele weekend of enkel een dag?
Ik ben er helaas niet bij nee.
Na alle verhalen hier wil ik graag een keer alcatraz bijwonen, maar dit jaar gaat dat hem helaas niet worden. Zit dan namelijk in Portugal.
In 2025 zal er wel minstens een of meerde van de volgende bands als headliner staan zeker?
Kreator, Volbeat, Judas Priest, Machine Head, Gojira, Parkway Drive, ..
De meesten zullen net wat te groot zijn voor Alcatraz gok ik? Volbeat zeker.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Ik ben er helaas niet bij nee.
Na alle verhalen hier wil ik graag een keer alcatraz bijwonen, maar dit jaar gaat dat hem helaas niet worden. Zit dan namelijk in Portugal.

De meesten zullen net wat te groot zijn voor Alcatraz gok ik? Volbeat zeker.
Hangt ook wat af van de productie denk ik? Volbeat bv nog geweten met giga productie en keer er na was het veel minder productie
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
190
225
Hangt ook wat af van de productie denk ik? Volbeat bv nog geweten met giga productie en keer er na was het veel minder productie
Ik denk dat hij dat ooit eens in podcast had gezegd. Dat ze bv graag Sabaton op hun terrein hebben maar dat dit niet meer kan qua capaciteit. Hun productie is zo groot en daar is geen plaats meer voor. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar voor mij hoeft op Alcatraz niet die super grote namen met grote producties. Ik vind hun programmatie die ze nu doen zalig, veel kansen aan belgische bands, verborgen parels/ unieke namen in de metal en vooral focus op iedere subgenre. Ik ga dan graag een dag je naar Graspop voor dan de grotere namen die ik graag eens zou zien. Ik vind het leuk dat het 2 metal festivals zijn maar met een diverse aanpak.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.089
8.207
Ik denk dat hij dat ooit eens in podcast had gezegd. Dat ze bv graag Sabaton op hun terrein hebben maar dat dit niet meer kan qua capaciteit. Hun productie is zo groot en daar is geen plaats meer voor. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar voor mij hoeft op Alcatraz niet die super grote namen met grote producties. Ik vind hun programmatie die ze nu doen zalig, veel kansen aan belgische bands, verborgen parels/ unieke namen in de metal en vooral focus op iedere subgenre. Ik ga dan graag een dag je naar Graspop voor dan de grotere namen die ik graag eens zou zien. Ik vind het leuk dat het 2 metal festivals zijn maar met een diverse aanpak.

Ik vind het echt tof om een band als Europe te kunnen zien als headliner direct na Epica. Hopelijk nog een paar jaar lang 1 zo'n headliner :)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.859
Ik denk dat hij dat ooit eens in podcast had gezegd. Dat ze bv graag Sabaton op hun terrein hebben maar dat dit niet meer kan qua capaciteit. Hun productie is zo groot en daar is geen plaats meer voor. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar voor mij hoeft op Alcatraz niet die super grote namen met grote producties. Ik vind hun programmatie die ze nu doen zalig, veel kansen aan belgische bands, verborgen parels/ unieke namen in de metal en vooral focus op iedere subgenre. Ik ga dan graag een dag je naar Graspop voor dan de grotere namen die ik graag eens zou zien. Ik vind het leuk dat het 2 metal festivals zijn maar met een diverse aanpak.
Ja ook gehoord, maar dan vind ik het wel raar dat ze nu opeens Amon Amarth hebben staan. Die hebben toch ook best wel een grote productie
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Ik denk dat hij dat ooit eens in podcast had gezegd. Dat ze bv graag Sabaton op hun terrein hebben maar dat dit niet meer kan qua capaciteit. Hun productie is zo groot en daar is geen plaats meer voor. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar voor mij hoeft op Alcatraz niet die super grote namen met grote producties. Ik vind hun programmatie die ze nu doen zalig, veel kansen aan belgische bands, verborgen parels/ unieke namen in de metal en vooral focus op iedere subgenre. Ik ga dan graag een dag je naar Graspop voor dan de grotere namen die ik graag eens zou zien. Ik vind het leuk dat het 2 metal festivals zijn maar met een diverse aanpak.
Klopt. Sabaton komt met 30 trucks. Al zie ik die ooit wel eens een kleinere productie meenemen. Volgend jaar verwacht ik ze nog op Graspop en de grote juni festivals. Maar het jaar erna zie ik ze eerder de kleinere festivals doen in augustus en alleen maar Wacken kan zo een massa productie denk ik aan van die augustus festivals. Dus met een kleinere productie zoals ze in de States ook deden (was zonder pyro) in het voorprogramma van Judas Priest. Omdat ik wel denk dat Sabaton die kleinere augustus festivals een warm hart toe draagt. Maar geen idee of het klopt he.

Uw visie over die twee festivals volg ik ook zeker


Ja ook gehoord, maar dan vind ik het wel raar dat ze nu opeens Amon Amarth hebben staan. Die hebben toch ook best wel een grote productie
Mogelijks met een kleinere productie. Krijgen ook maar 60 minuten. Ik denk eigenlijk dat Saxon headliner is en AA wordt gezien als aftershow. Ken ook iemand die mee het tijdschema maakt persoonlijk, en zeker uit een comment die ik van hem las in een FB groep over Alcatraz kon ik dit
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken