Alcatraz Open Air 2024

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
594
Ik baal wel echt van bepaalde clashes. Op vrijdag heb ik bijna een 4-band clash met UADA, The Ocean, Whitechapel en Channel Zero. Dat zal dan wellicht eerst een stuk Channel Zero meepikken, dan een deeltje UADA en eindigen met ofwel Whitechapel ofwel The Ocean. Balen, ik splits mijn shows namelijk niet graag.

Ook op zaterdag heb ik een vervelende clash met Carach Angren - Rituals of the dead hand - Fleddy Melculy. Van die laatstgenoemde zal ik sowieso het einde meepikken, maar heb nog geen idee wie ik van de eerste twee zal meepikken. Zonde dat er twee goede blackmetalbands tezamen geprogrammeerd staan.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Ik denk dat hij dat ooit eens in podcast had gezegd. Dat ze bv graag Sabaton op hun terrein hebben maar dat dit niet meer kan qua capaciteit. Hun productie is zo groot en daar is geen plaats meer voor. Ik weet niet hoe jullie er over denken. Maar voor mij hoeft op Alcatraz niet die super grote namen met grote producties. Ik vind hun programmatie die ze nu doen zalig, veel kansen aan belgische bands, verborgen parels/ unieke namen in de metal en vooral focus op iedere subgenre. Ik ga dan graag een dag je naar Graspop voor dan de grotere namen die ik graag eens zou zien. Ik vind het leuk dat het 2 metal festivals zijn maar met een diverse aanpak.
Alcatraz heeft plaats voor 3 vrachtwagens aan productie. Dat is net genoeg voor electric callboy en powerwolf , desnoods kan er wel plaats gemaakt worden voor een vierde maar sabaton zit daar ver boven.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.481
8.130
Wat denken jullie van parkway drive op alcatraz dan? Ik neem aan dat die een beetje rond dezelfde prijscatagorie zitten als Korn en Gojira
Moeten ze natuurlijk wel een keer de augustus festivals gaan doen
qua productie hebben die natuurlijk ook aardig wat mee, maar het feit dat ze vorig jaar nog op Jera stonden geeft me het gevoel dat het nog enigszins te doen moet zijn op kleinere festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
482
263
Wat denken jullie van parkway drive op alcatraz dan? Ik neem aan dat die een beetje rond dezelfde prijscatagorie zitten als Korn en Gojira
Moeten ze natuurlijk wel een keer de augustus festivals gaan doen
qua productie hebben die natuurlijk ook aardig wat mee, maar het feit dat ze vorig jaar nog op Jera stonden geeft me het gevoel dat het nog enigszins te doen moet zijn op kleinere festivals
Dat lijkt me zeker niet onrealistisch, zou een goede boeking zijn voor Alcatraz
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Qua prijs denk ik niet onrealistisch maar zoals hierboven aangegeven hebben die gewoon een heel grote productie mee waarbij ik gewoon niet weet waar ze al die vrachtwagens kwijt kunnen.

Parkway drive is zeker een flexibele band. 2019 hebben ze ook Werchter met een kleinere productie aangedaan maar zou jammer zijn natuurlijk.

Ook niet vergeten dat in augustus de Lokerse feesten en pukkelpop ook om de hoek loeren met grotere budgetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Loek123

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Wat denken jullie van parkway drive op alcatraz dan? Ik neem aan dat die een beetje rond dezelfde prijscatagorie zitten als Korn en Gojira
Moeten ze natuurlijk wel een keer de augustus festivals gaan doen
qua productie hebben die natuurlijk ook aardig wat mee, maar het feit dat ze vorig jaar nog op Jera stonden geeft me het gevoel dat het nog enigszins te doen moet zijn op kleinere festivals
Toen ze zelfs nog een roterend drumstel hadden lukte het op Groezrock. En ze krijgen amper Vorst uitverkocht. 013 zou hen denk ik wel lukken. In België is er niet echt een 013 zaal. Hier gaat het van AB ineens naar Vorst. Een zaal van rond de 3000 a 5000 hebben we niet. Hoewel Vorst en Lotto kunnen altijd ringen afsluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
482
263
Qua prijs denk ik niet onrealistisch maar zoals hierboven aangegeven hebben die gewoon een heel grote productie mee waarbij ik gewoon niet weet waar ze al die vrachtwagens kwijt kunnen.

Parkway drive is zeker een flexibele band. 2019 hebben ze ook Werchter met een kleinere productie aangedaan maar zou jammer zijn natuurlijk.

Ook niet vergeten dat in augustus de Lokerse feesten en pukkelpop ook om de hoek loeren met grotere budgetten.
Zou de Lokerse feesten echt een groter budget hebben dan Alcatraz?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.481
8.130
Toen ze zelfs nog een roterend drumstel hadden lukte het op Groezrock. En ze krijgen amper Vorst uitverkocht. 013 zou hen denk ik wel lukken. In België is er niet echt een 013 zaal. Hier gaat het van AB ineens naar Vorst. Een zaal van rond de 3000 a 5000 hebben we niet. Hoewel Vorst en Lotto kunnen altijd ringen afsluiten
Je onderschat de verkoopkracht van parkway drive toch wel enigszins, een 013 band is het al een tijdje niet meer. Laatste tours stonden ze steeds in de afaslive.
 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
36
45
Ik zag net dat er een wijziging was in de doorlooptijden op de applicatie. Spiritbox neemt de plaats van Dokken in en staat daarom tegenover Fleddy Melculy. De vervanger van Dokken zal dus later spelen dan gepland (tegelijk met Bizkit Park).
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.092
8.211
Ik zag net dat er een wijziging was in de doorlooptijden op de applicatie. Spiritbox neemt de plaats van Dokken in en staat daarom tegenover Fleddy Melculy. De vervanger van Dokken zal dus later spelen dan gepland (tegelijk met Bizkit Park).

Mooi gevonden! Dan duurt het hopelijk niet lang meer voor we weten wie het wordt.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Totochon

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.274
1.348
Je onderschat de verkoopkracht van parkway drive toch wel enigszins, een 013 band is het al een tijdje niet meer. Laatste tours stonden ze steeds in de afaslive.
Is Afas Live niet ongeveer 3000 bezoekers? En verkocht dat uit? Hier in België was de laatste keren Vorst, 8000, niet uitverkocht
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.481
8.130
Is Afas Live niet ongeveer 3000 bezoekers? En verkocht dat uit? Hier in België was de laatste keren Vorst, 8000, niet uitverkocht
Afas is inderdaad 6000 zoals Jos hierboven aangeeft. 013 is 3000 en dus precies de helft van de capaciteit. Gojira, Korn, Judas Priest staan in Nederland ook in de Afas.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
594
Amon amarth hun speeltijd is ook veranderd 23:20 tot 00:50. Een uur en half dus
En bijgevolg is de speeltijd van Saxon verminderd. Stiekem ben ik hier wel tevreden mee! Zoals ik reeds zei, keken m'n kameraad en ik het meest uit naar Amon Amarth (wanneer het op headliners aankomt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
405
594
Ben m'n clashfinder aan het aanpassen, ook deze wijzigingen vielen me op:


Vrijdag:
Channel Zero --> 19u30 - 20u30 i.p.v. 19u30 - 20u40
Whitechapel: 10 minuutjes vervroegd.
Saxon: Speelt nu beduidend minder - 21u10 - 22u20 i.p.v. 21u40 - 23u10
Madball: 5 minuutjes vervroegd
Amon Amarth: Een halfuur (!) extra speeltijd gekregen.

Zaterdag:
Spiritbox: Verplaatst en bijgevolg minder speeltijd
Bizkit Park: 5 minuutjes minder speeltijd

Zondag:
Jinjer: 5 minuutjes minder speeltijd
Mayhem: 5 minuutjes meer speeltijd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.460
11.430
Ben m'n clashfinder aan het aanpassen, ook deze wijzigingen vielen me op:


Vrijdag:
Channel Zero --> 19u30 - 20u30 i.p.v. 19u30 - 20u40
Whitechapel: 10 minuutjes vervroegd.
Saxon: Speelt nu beduidend minder - 21u10 - 22u20 i.p.v. 21u40 - 23u10
Madball: 5 minuutjes vervroegd
Amon Amarth: Een halfuur (!) extra speeltijd gekregen.

Zaterdag:
Spiritbox: Verplaatst en bijgevolg minder speeltijd
Bizkit Park: 5 minuutjes minder speeltijd

Zondag:
Jinjer: 5 minuutjes minder speeltijd
Mayhem: 5 minuutjes meer speeltijd
Ha lekker! Om deze dingen houd ik van dit forum, erg handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Totochon

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.460
11.430
Ben m'n clashfinder aan het aanpassen, ook deze wijzigingen vielen me op:


Vrijdag:
Channel Zero --> 19u30 - 20u30 i.p.v. 19u30 - 20u40
Whitechapel: 10 minuutjes vervroegd.
Saxon: Speelt nu beduidend minder - 21u10 - 22u20 i.p.v. 21u40 - 23u10
Madball: 5 minuutjes vervroegd
Amon Amarth: Een halfuur (!) extra speeltijd gekregen.

Zaterdag:
Spiritbox: Verplaatst en bijgevolg minder speeltijd
Bizkit Park: 5 minuutjes minder speeltijd

Zondag:
Jinjer: 5 minuutjes minder speeltijd
Mayhem: 5 minuutjes meer speeltijd
Paradise Lost ook vervroegd trouwens. Na Monkey3 eigenlijk weinig hoop dat ik daar nog fatsoenlijk iets van kan zien. Dan maar gelijk door naar AA. Aan de andere kant kan ik nu wel een kwartiertje Whitechapel meepakken voordat ik naar The Ocean ga.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Sdg