Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Pc-Freak wrote:</div>
Gelukkige verjaardag Gloeilamp
icon_smile.gif

Daft Punk zou ik wel willen zien
icon_smile.gif
(normaal ben ik niet voor dance, er zijn heel weinig bands in het genre Dance die op het lijstje staan dat ik wil zien: Faithless, Chemical Brothers, The Prodigy en Daft Punk anders geen enkele..) Dus als de dance afsluiter een van die 4 is ben ik heel tevreden! Een dance act komt er zoiezo als je kijkt naar de historie van werchter.

Ja, als danceact wel, maar geen Daft Punk als headliner. Ik vind het gewoon niet passen, net als die andere namen die je noemt.

En uh, Muse uitgekauwd? De enige reden dat ze zo vaak geweest zijn is dat ze telkens weer opnieuw briljante albums hebben uitgebracht, en telkens weer een nieuwe show hadden. Nu weer, en zelfs behoorlijk exclusief. Niks uitgekauwd dus.

Als Daft Punk komt is het voor niets anders dan headliner. Je spreekt hier over een act die de voorbije 5 jaar wss vaker gevraagd is door het Werchterpubliek dan Foo Fighters, Coldplay en Muse. Om niet te vergeten dat Daft Punk op zijn eentje een Werchterdag kan uitverkopen op een paar uur tijd, dan heb je echt geen extra headliner nodig...

En uh, Muse uitgekauwd? De enige reden dat ze zo vaak geweest zijn is dat ze telkens weer opnieuw briljante albums hebben uitgebracht, en telkens weer een nieuwe show hadden. Nu weer, en zelfs behoorlijk exclusief. Niks uitgekauwd dus.

Ja ok, je hebt gelijk dat ze telkens nieuw materiaal hebben uitgebracht, maar het blijft toch weer dezelfde band op eenzelfde positie op hetzelfde festival. Vind zelf de laatste twee albums nogal ondermaats terwijl ik in de tijd van Origin of Symmetry en Absolution nog fan was, maar dat is puur mijn smaak..

Wat betreft herhaling in het programma: enkele bands twee jaar achter elkaar programmeren is haast onvermijdelijk. Er zijn echter zo veel bands die dit jaar een nieuwe plaat hebben gemaakt, volgens mij was 2013 een van de productiefste jaren die ik heb meegemaakt, als ik dat zo zie. En dan niet te vergeten dat er behoorlijk wat bands voor 2014(begin) nog een plaat ind e planning hebben staan. Biffy Clyro mag van mij nog wel een keer komen(of nog wel 10 keer). Die zijn hard op weg om mijn favoriete 'new wave(niet de stroming, maar 'redelijk nieuwe')' band te worden. Ik hoop op wat originaliteit van Schueremans, afgewisseld met enkele krakers voor de Barn en de main overdag, en nog een ijzersterke laatste headliner. Daft Punk zou naar mijn mening de ideale afsluiter zijn van Rock Werchter. Ik zie het alleen niet(maar dan ook écht niet) gebeuren. Ik denk dat die dit jaar weer maar 2 of 3 shows doen, waarvan er dan één misschien de Mtv music awards is, en de andere 2 of 3 stadiontours of grote concerten zijn. Ik zag ook iemand zeggen dat Daft Punk headliner onwaardig is: gooi jezelf weg(op een vriendelijke manier). Daft Punk is groter dan COldplay Foo Fighters Linkin Park en Kings of Leon(om maar enkele hier gesuggereerde (co)headliners te noemen). Ik denk zelfs dat als Daft Punk Werchter (redelijk exclusief) Werchter zou headlinen, dat ze meer publiek trekken dan Muse. 'Niet geschikt voor eindshow' is al helemaal onzin. Koop de dvd 'alive 2007' en je zult wel van gedachten veranderen. Die zetten misschien nog wel een grotere show neer dan Muse maargoed. Ik denk dat mijn 'holiday season' snel voorbij is met dat toeleven naar de volgende namen. Toch enigszins zonde :p. Toch leuk als ze me nog even zoet zouden kunnen houden met een interessante aankondiging.

Even voor de duidelijkheid: ik zie Daft Punk ook alleen als headliner verschijnen, en ik weet dat ze het kunnen, makkelijk. Dat neemt niet weg dat ík het niet zie gebeuren, en dat ík liever een rockband heb. Mening ;-)

Iets anders: op Wikipedia bij Edities Rock Werchter staat dan Skrillex en Major Lazer op hoofdpodium staan…. weet iemand de bron, iedereen kan namelijk op Wikipedia schrijven he, ik hoop dat die niet de main afsluiten….<br>
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Rock_Werchter_edities#2013
Denk niet dat er een bron voor is, anders staat ie er wel als voetnoot bij. Gewoon een gokje denk ik, hoewel ik Skrillex wel zie afsluiten.

Alsjeblieft, één van de heerlijke Alive shows uit 2007! Ik hoop het zo, maar ook ik heb het opgegeven en begin ze arrogante eikels te vinden. Desalniettemin zal ik gewoon een kaartje kopen voor een concert haha

Daft Punk zou echt geweldig zijn. Die wil ik erg graag live zien! Ze staan dan nu op de Grammy's maar ik betwijfel of er dan ook echt een tour komt hoor.. maar is al klein stapje in de goede richting.
Ja. Daft Punk kan makkelijk headlinen. en zal dan ook vrij exclusief zijn als die op RW staan. ze hebben jaren niet getourt..

De roep naar Daft Punk valt ook deels te verklaren net door die exclusiviteit. Door dat ze zo weinig shows doen wordt er ook meer naar gevraagd.. Mocht pakweg Coldplay 5jaar amper of niet optreden, velen zouden ook zitten janken.. Wat niet wegneemt dat ik ze ook wel wil zien, voor hun 'oude' platen dan

Wat betreft podiaindeling: ik zag iemand op graz een tijd geleden, dat als je url veranderde ofzoiets, da tje dan simpel de podiumindeling kon zien. Ik ben niet zo heel er technisch, maar volgens mij is dat lulkoek. Ik denk dat er voor die podiumindeling geen bron is. Skrillex mag naar mijn mening wel afsluiten, na metallica, maargoed. @Dr. Hannibal, ik zie het (in mijn geval helaas) ook niet gebeuren. No offense :).

Ik voel me niet 'offended' hoor!

Dan iets anders, ik weet niet of de naam al voorbijgekomen is, maar ik vind Daybroke wel wat als Nederlandse inzending... Leuk bandje, nieuwe clip is ook briljant:

http://www.youtube.com/watch?v=SZcxnGq_8Jw

Voor zover het nog relevant is, Arcade Fire is headliner op Glastonbury.

De zanger van AF heeft ondertussen zelf het 'in Amerika tijdens Roskilde-weekend' verhaal bevestigd, relevantie is dus volledig weg nu ;)

Ik wil niet te veel van het werchter-topic afglijden maar het feit dat ze 'slechts' de pyramid stage headlinen zegt toch ook al veel over wat nog volgen zal wat betreft Glasto

Ik wil niet te veel van het werchter-topic afglijden maar het feit dat ze ‘slechts’ de pyramid stage headlinen zegt toch ook al veel over wat nog volgen zal wat betreft Glasto
Pyramid Stage is de echte mainstage van Glasto he. Check vorig jaar AM, Stones en Mumford waren er top of the bill.

<div class="d4p-bbt-quote-title">duyck wrote:</div>
Ik wil niet te veel van het werchter-topic afglijden maar het feit dat ze ‘slechts’ de pyramid stage headlinen zegt toch ook al veel over wat nog volgen zal wat betreft Glasto

Pyramid Stage is de echte mainstage van Glasto he. Check vorig jaar AM, Stones en Mumford waren er top of the bill.

Kan iemand even een Glastonbury 2014 topic aanmaken aub?

<div class="d4p-bbt-quote-title">jefferke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div><br>

Kan iemand even een Glastonbury 2014 topic aanmaken aub?
Stoort het?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Voor zover het nog relevant is, Arcade Fire is headliner op Glastonbury.

De zanger van AF heeft ondertussen zelf het ‘in Amerika tijdens Roskilde-weekend’ verhaal bevestigd, relevantie is dus volledig weg nu
icon_wink.gif

Nou dan mag van mij het woord 'Glastonbury' verbannen worden in dit topic, want alle geruchten hebben niks meer met dat festival te maken. Vorig jaar had dit topic 23 pagina's aan posts nu zitten we over de 100 met nog 69 namen te gaan...

Users who are viewing this thread