Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jefferke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>duyck wrote:</div><br><br>
Ik wil niet te veel van het werchter-topic afglijden maar het feit dat ze ‘slechts’ de pyramid stage headlinen zegt toch ook al veel over wat nog volgen zal wat betreft Glasto

Pyramid Stage is de echte mainstage van Glasto he. Check vorig jaar AM, Stones en Mumford waren er top of the bill.

Kan iemand even een Glastonbury 2014 topic aanmaken aub?

Stoort het?

Ja.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br>
Voor zover het nog relevant is, Arcade Fire is headliner op Glastonbury.

De zanger van AF heeft ondertussen zelf het ‘in Amerika tijdens Roskilde-weekend’ verhaal bevestigd, relevantie is dus volledig weg nu
icon_wink.gif

Nou dan mag van mij het woord ‘Glastonbury’ verbannen worden in dit topic, want alle geruchten hebben niks meer met dat festival te maken. Vorig jaar had dit topic 23 pagina’s aan posts nu zitten we over de 100 met nog 69 namen te gaan…

Helemaal mee eens!

Feit is ook wel dat we hier al volop zijn beginnen posten maanden voor de eerste namen, en dat er dit jaar zeker dubbel zo veel posters zijn :D

Om toch maar on-topic te blijven met deze post: Ik zie dat Mastodon en Ghost bij de geruchten staan, maar in principe kunnen die daar terug af. Die touren normaal met Metallica mee, maar Werchter heeft ze denk ik bewust naar de metaldag van Main Square op donderdag geplaatst. Op vrijdag moeten ze in Zwitserland zijn en op zondag in Engeland...

Kodaline is trouwens ook wel een optie voor de Barn(of klubc op zaterdag of zondag). Ze hebben in 2013 ook een album uitgebracht. Een beetje mietjesmuziek, maar ik vind het wel iets hebben(ik kan er niks aan doen :p). Van mij mogen ze langskomen.

Feit is ook wel dat we hier al volop zijn beginnen posten maanden voor de eerste namen, en dat er dit jaar zeker dubbel zo veel posters zijn
icon_biggrin.gif

Om toch maar on-topic te blijven met deze post: Ik zie dat Mastodon en Ghost bij de geruchten staan, maar in principe kunnen die daar terug af. Die touren normaal met Metallica mee, maar Werchter heeft ze denk ik bewust naar de metaldag van Main Square op donderdag geplaatst. Op vrijdag moeten ze in Zwitserland zijn en op zondag in Engeland…

Bedankt voor de tip! Dat laatste waren wij niet van op de hoogte

De vraag van deze avond: komen er morgen nieuwe namen? zo juist voor de kerstvakantie?
Hoop het alvast.
Ietsanders:
En ik heb liever dat Metallica afsluit hoor, als Skrillex er achter komt Metallica vroeger optreden zoals Iron Maiden in 2011 (maar dan wilde IM dat zelf) Ik wil Metallica wel met volledige lichtshow zien hoor.

Open'er komt morgenochtend om 10u met nieuwe namen, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar die namen die we overal al zien terugkeren (MGMT, Franz Ferdinand, Foals, Pixies, ..)

Als PP, Glastonbury, Open'er en Main Square allemaal namen bekend maken deze week zit er misschien ook nog wel een naampje in voor RW als kerstcadeau :D

Open'er kondigde Phoenix aan, en Roskilde komt waarschijnlijk met een hiphop/reggae naam, dus voor Werchter lijkt me er nog weinig in te zitten.

Of Queen met zo’n kutzanger als Adam Lambert. Dat lijkt mij nou niks. Eigenlijk is er geen mooiere afsluiter mogelijk als Daft Punk. Het publiek vraagt er ook al jaren om. Dat ze niet headlinerwaardig zijn is sowieso onzin, dat het niet je smaak is is een ander verhaal.

Het slaat echt nergens op dat Daft Punk headlinerwaardig wordt genoemd in mijn ogen. Het is geen nieuwe 'hot' act. En het is ook geen top-act uit het verleden. Zoals ik al zei ze hebben wel een paar hitjes en kennelijk een goede live reputatie maar dat is alles. Daar wordt je normaal gesproken niet zomaar headliner van.

Het enige wat in hun voordeel spreekt is het feit dat zo'n beetje niemand ze gezien heeft omdat ze zo weinig optreden. Dat verklaart dus ook meteen de vraag naar de band. Verder is het eigenlijk eenzelfde soort act als The Prodigy. Kortom dance. Niks mis met beide acts hoor, want begrijp me niet verkeerd zou het leuk vinden het eens te zien maar nogmaals ik vind het gewoon belachelijk dat ze headliner moeten zijn puur en alleen omdat ze zo weinig optreden.

Dus het is opzich wel mijn smaak (in zoverre dat ik het in hun hoogtijdagen zeker kon waarderen, dat hitje van dit jaar vind ik dan weer niks) maar alsnog vind ik het geen headliner.

Als Daft Punk komt is het voor niets anders dan headliner. Je spreekt hier over een act die de voorbije 5 jaar wss vaker gevraagd is door het Werchterpubliek dan Foo Fighters, Coldplay en Muse. Om niet te vergeten dat Daft Punk op zijn eentje een Werchterdag kan uitverkopen op een paar uur tijd, dan heb je echt geen extra headliner nodig…

Hmm ik vraag me af of het daadwerkelijk uitverkoopt als ze komen. Waarschijnlijk wel als ze maar hoogstens 3 festivals doen in Europa maar als ze net zoals Green Day overal te zien zijn niet.

En dat er meer vraag naar is dan die andere bands die je noemt heeft niks met populariteit te maken maar met het feit dat iedereen die andere bands al wel gezien heeft.

Dit is hoe ik er over denk in ieder geval en tenzij iemand echt met goede redenen zou komen waarom ze headliner zouden moeten zijn blijf ik hier ook bij.

Dat een band weinig optreed is juist reden om ze als headliner neer te zetten, dat betekend dat je iets exclusiefs hebt. Waarom denk je dat reuinies zo populair zijn? Omdat ze dus eerst een paar jaar niks gedaan hebben en dan weer bij elkaar komen. Je word headliner als er veel vraag is onder het festivalpubliek en niet omdat je nou zulke goede muziek maakt of veel grote hits hebt gescoord. Als dat laatste het geval was stond bijvoorbeeld Kesha wel wat hoger. Dat Daft Punk een genre speelt wat normaal niet door headliners gespeeld word veranderd daar niks aan.

Het genre boeit me ook niet hoor. Ik heb niks met rapmuziek maar kan het wel begrijpen dat namen als Kanye West, Jay-Z en Eminem headliners zijn. En natuurlijk helpt exclusiviteit je aan een hogere spot maar als pakweg Triggerfinger zo'n 5 jaar niet optreden dan zijn ze toch niet eens headliner. Nouja goed dat is nog steeds mijn mening dus.

Overigens als je als enige festival Daft Punk kan krijgen dan zal je die dag zeker uitverkopen dat geloof ik zeker en dan is het ook terecht dat ze headliner zijn. Maar niet als ze dus meteen een hele festivaltour gaan doen.

Je word headliner als er veel vraag is onder het festivalpubliek en niet omdat je nou zulke goede muziek maakt of veel grote hits hebt gescoord. Als dat laatste het geval was stond bijvoorbeeld Kesha wel wat hoger. Dat Daft Punk een genre speelt wat normaal niet door headliners gespeeld word veranderd daar niks aan.

Dan is het toch niet echt iets voor RW als headliner aangezien het geen genre is wat normaal een headliner is op RW. Zeker geen afsluiter vind ik dan, ik zie dan toch liever wat anders wat wel rockt .. begrijp me niet verkeerd DP lijkt me best grappig om is live te zien. Maar ik zie dan liever een andere band die wel echt rock speelt.

Overigens als je als enige festival Daft Punk kan krijgen dan zal je die dag zeker uitverkopen dat geloof ik zeker en dan is het ook terecht dat ze headliner zijn. Maar niet als ze dus meteen een hele festivaltour gaan doen.

Uhm pardon? Heel de wereld vraagt om Daft Punk! Heel Belgie vraagt om Daft Punk! Zowel rockers als dance-liefhebbers, zowel mensen die naar commerciele pop luisteren als hipsters. Zelfs als ze 15 Europese festivals zouden doen volgende zomer zouden ze zoiets als Boutique gemakkelijk uitverkocht krijgen, daar durf ik de prijs van een Werchter-combiticket op inzetten.

Mensen die festivals interessant genoeg vinden om iets op fora enzo te zetten willen ze zien ja. Maar dat is slechts een klein percentage van de mensen die ook daadwerkelijk naar een festival gaan. Misschien heb je alsnog gelijk hoor, maar ik denk dus van niet. Ik denk wel dat ze veel mensen trekken hoor, maar 30/40.000 mensen is ook veel maar niet genoeg voor een Rock Werchter.

Mensen die festivals interessant genoeg vinden om iets op fora enzo te zetten willen ze zien ja. Maar dat is slechts een klein percentage van de mensen die ook daadwerkelijk naar een festival gaan. Misschien heb je alsnog gelijk hoor, maar ik denk dus van niet. Ik denk wel dat ze veel mensen trekken hoor, maar 30/40.000 mensen is ook veel maar niet genoeg voor een Rock Werchter.

Klopt niet. Op de Facebook pagina van Werchter is de vraag naar Daft Punk echt belachelijk groot, en ze staan altijd in de bovenste regionen van de wenslijstjes. Terwijl iedereen wel weet dat ze toch niet zullen de komen. Als Daft Punk headliner is verkoopt die dag sneller uit dan de andere dagen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Daft Punk zou echt geweldig zijn. Die wil ik erg graag live zien! Ze staan dan nu op de Grammy’s maar ik betwijfel of er dan ook echt een tour komt hoor.. maar is al klein stapje in de goede richting.<br>

Maar echt live is dat toch niet? Volgens mij spelen ze gewoon een dj set als ze ooit zouden komen. Da's leuk, maar er zijn zoveel andere dj-sets die ook leuk/leuker zijn denk ik dan.

Klopt niet. Op de Facebook pagina van Werchter is de vraag naar Daft Punk echt belachelijk groot, en ze staan altijd in de bovenste regionen van de wenslijstjes. Terwijl iedereen wel weet dat ze toch niet zullen de komen. Als Daft Punk headliner is verkoopt die dag sneller uit dan de andere dagen. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

En op de facebookpagina's van Glastonbury, Roskilde, Pukkelpop, Tomorrowland, Dour, Benicassim, T in the Park, Reading/Leeds, ... exact hetzelfde. Om maar even extra te benadrukken dat de vraag schromelijk onderschat wordt hier.

Ok, iedereen wil Daft Punk, leuk. Maar, correct me if I'm wrong, volgens mij heeft Werchter nog nooit iets anders dan een rockband als headliner geprogrammeerd, en ik denk ook niet dat ze dat gaan doen. Het past niet bij een rockfestival, hoe graag iedereen ze ook wil zien en hoe exclusief ze ook zijn. Als ze komen -wat om te beginnen al heel onwaarschijnlijk is- zie ik ze eerder als grote danceact na een kleinere headliner staan, zoals Depeche Mode na Editors. Vergelijkbare, razend populaire danceact, alleen niet zo exclusief omdat ze regelmatig optreden. Daft Punk als headliner zie ik gewoon niet gebeuren, hoe graag iedereen ze ook wil: die status hebben ze gewoon niet op een rockfestival naar mijn mening.

Trouwens, het argument dat ze op facebook zoveel aangevraagt worden is ook bullshit, je wilt niet weten hoe vaak Linkin Park en Kings of Leon en Green Day worden aangevraagt, terwijl de organisatie die nooit gaat boeken.

Users who are viewing this thread