Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat David Bowie enige kans maakt op welke live plek dan ook, met een beetje googlen zul je snel zien dat hij hoogstwaarschijnlijk nooit meer live zal optreden. Hij heeft ook een miljoenenbod afgewezen voor een optreden.

nee, inderdaad, kans dat Bowie ergens optreed is heel klein.. helaas :(

Wat best wel vreemd is, is dat Muse eigenlijk ieder land wel gedaan heeft in Europa deze tour, behalve Denemarken… Maakt dat Roskilde logischer of onlogischer? Ik zou zeggen dat dit betekent dat ze dus niet heel erg groot zijn in Denemarken…

Verder zie ik dat The 2nd Law niet verder kwam dan de tweede plaats. Zou zeker mee kunnen spelen in de keuze van Muse om al dan niet voor Muse te kiezen.

Denemarken hebben ze geprobeerd in Parken een concert te doen. (een stadion) blijkbaar kon dat niet meer, want er was geen plaats meer in de agenda.
Weet niet verder hoe populair ze zijn daar, maar best wel redeijk geloof ik. Plus, hebben ze Zweden niet meer bezocht sinds 2009. 3 concerten zijn gecancelled daar. Dus ja, Roskilde maakt ook wel veel kans hoor. Zou goed kunnen..

Dan staan er ook nog wat speciaaltjes tussen: David Bowie, Oasis, Pink Floyd ( heeuij
icon_biggrin.gif
)en Led Zeppelin ( heeuij
icon_biggrin.gif
).

Oasis hebben al aangegeven niet bij elkaar te komen. David Bowie lijkt me ook niet te gaan gebeuren en dat is van die vier nog het meest waarschijnlijk. Mochten Led Zeppelin en Pink Floyd gaan optreden dan wil ik ze zeker gaan zien. Maar zolang er niks over bekend is ga ik er echt niet vanuit dat het gaat gebeuren!

Zo ik ben vereerd om de 2000e post te hebben ;). Gefeliciteerd GLoeilamp(jarig toch?). Ik hoop echt heeul erg op Alice in Chains, man man wat zou dat vet zijn.

Zo ik ben vereerd om de 2000e post te hebben
icon_wink.gif
. Gefeliciteerd GLoeilamp(jarig toch?). Ik hoop echt heeul erg op Alice in Chains, man man wat zou dat vet zijn.

Ik was gisteren jarig, maar ik ben nu officieel volwassen :D Bedankt voor de felicitatie!

Bastille op Pinkpop, ik gok dat die ook op Rock Werchter zullen staan.

gefeliciteerd nog! @Gloeilamp

Bastille kan ook weer. Ik begin een beetje bang te worden dat ze veel acts van vorig jaar op de affiche hebben staan... Major Lazer, Disclosure, Rudimental, Jake Bugg, HAIM, Bastille, Biffy Clyro enz. Allemaal touren ze (alweer) rond Rock Werchter en niet rond Pukkelpop...

Ach, zolang ze Kings o Leon niet nog een keer neerzetten mogen ze van mij herhalen wat ze willen, ik was er vorig jaar toch niet bij ;-)

Bedankt jongens! :D

Ik denk hetzelfde als Thijs, veel acts van vorig jaar. Bij Disclosure, HAIM en Jake Bugg vind ik dat niet zo erg. Die acts hebben allemaal een sterke plaat gemaakt en die zou ik dus wel willen zien in 2014. Maar of iedereen er zo over denkt... Op de Facebookpagina van RW werd er al veel geklaagd over een gebrek aan variatie en veel dezelfde bands. Opzich is dat punt best te begrijpen, maar daar hebben de meeste festivals last van lijkt het.

Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen hoor, dat zijn idd allemaal kanshebbers voor 2x op een rij maar die zullen er zeker niet allemaal staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Zo ik ben vereerd om de 2000e post te hebben
icon_wink.gif
. Gefeliciteerd GLoeilamp(jarig toch?). Ik hoop echt heeul erg op Alice in Chains, man man wat zou dat vet zijn.

Ik was gisteren jarig, maar ik ben nu officieel volwassen
icon_biggrin.gif
Bedankt voor de felicitatie!

Bastille op Pinkpop, ik gok dat die ook op Rock Werchter zullen staan.

Gefeliciteerd man!!

Denk ook wel dat Bastille een zekerheidje is voor de middag ergens. Waarschijnlijk de minst controversiële boeking die je als festival kunt doen :)

Thanks @Black Lies! :)

Ik ben momenteel aan het bidden: http://pitchfork.com/news/53398-daft-punk-to-perform-at-grammy-awards/

Nog gefeliciteerd @Gloeilamp

Ik vind de herhalingen die er tot nu toe misschien komen niet zo erg. Naast dat ik het allemaal toffe bandjes vind, zijn het ook niet echt de belangrijke spots die herhaalt worden zoals (sub)headliners.

Gloeilamp wrote:
Thanks @Black Lies!
icon_smile.gif

Ik ben momenteel aan het bidden: http://pitchfork.com/news/53398-daft-punk-to-perform-at-grammy-awards/

Ik bid alleen mee als ze als dance-afsluiter zouden willen staan, maar dat gaat hem denk ik niet worden. Als headliner heb ik toch echt liever een rockband…

Helemaal mee eens, snap die hype rond Daft Punk sowieso niet zo goed. Oke, hebben wat leuke nummertjes gemaakt eind jaren 90 begin zeroes maar als headliner zou ik het echt een aanfluiting vinden!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Thanks @Black Lies!
icon_smile.gif

Ik bid alleen mee als ze als dance-afsluiter zouden willen staan, maar dat gaat hem denk ik niet worden. Als headliner heb ik toch echt liever een rockband…

Helemaal mee eens, snap die hype rond Daft Punk sowieso niet zo goed. Oke, hebben wat leuke nummertjes gemaakt eind jaren 90 begin zeroes maar als headliner zou ik het echt een aanfluiting vinden!

Nou nou, beter Daft Punk als headliner dan bijvoorbeeld een Muse die er al vaak zat heeft gestaan. We hebben met Pearl Jam en Metallica al genoeg uitgekauwde headliners lijkt me. Hoop in ieder geval dat er een headliner voor de zondag komt die er de afgelopen 5 jaar niet heeft gestaan (al zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijn).
Heb Daft Punk in 2007 in de HMH gezien en dat lijkt me toch wel headliner-waardig.

<div class="d4p-bbt-quote-title">WeckoJ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br>
Thanks @Black Lies!
icon_smile.gif

Nou nou, beter Daft Punk als headliner dan bijvoorbeeld een Muse die er al vaak zat heeft gestaan. We hebben met Pearl Jam en Metallica al genoeg uitgekauwde headliners lijkt me. Hoop in ieder geval dat er een headliner voor de zondag komt die er de afgelopen 5 jaar niet heeft gestaan (al zal dat waarschijnlijk ijdele hoop zijn).<br>
Heb Daft Punk in 2007 in de HMH gezien en dat lijkt me toch wel headliner-waardig.

Of Queen met zo'n kutzanger als Adam Lambert. Dat lijkt mij nou niks. Eigenlijk is er geen mooiere afsluiter mogelijk als Daft Punk. Het publiek vraagt er ook al jaren om. Dat ze niet headlinerwaardig zijn is sowieso onzin, dat het niet je smaak is is een ander verhaal.

Gelukkige verjaardag Gloeilamp :)

Daft Punk zou ik wel willen zien :) (normaal ben ik niet voor dance, er zijn heel weinig bands in het genre Dance die op het lijstje staan dat ik wil zien: Faithless, Chemical Brothers, The Prodigy en Daft Punk anders geen enkele..) Dus als de dance afsluiter een van die 4 is ben ik heel tevreden! Een dance act komt er zoiezo als je kijkt naar de historie van werchter.

Gelukkige verjaardag Gloeilamp
icon_smile.gif

Daft Punk zou ik wel willen zien
icon_smile.gif
(normaal ben ik niet voor dance, er zijn heel weinig bands in het genre Dance die op het lijstje staan dat ik wil zien: Faithless, Chemical Brothers, The Prodigy en Daft Punk anders geen enkele..) Dus als de dance afsluiter een van die 4 is ben ik heel tevreden! Een dance act komt er zoiezo als je kijkt naar de historie van werchter.

Ja, als danceact wel, maar geen Daft Punk als headliner. Ik vind het gewoon niet passen, net als die andere namen die je noemt.

En uh, Muse uitgekauwd? De enige reden dat ze zo vaak geweest zijn is dat ze telkens weer opnieuw briljante albums hebben uitgebracht, en telkens weer een nieuwe show hadden. Nu weer, en zelfs behoorlijk exclusief. Niks uitgekauwd dus.

Users who are viewing this thread