Lowlands 2025

Prima wat mij betreft hoor. Ga er waarschijnlijk wel staan. Maar headliner verwacht ik ergens niet. Beetje hetzelfde als Paul, Peggy etc. Lijkt mij goed.
Ik denk/vermoed wel dat dit in het donker plaats gaat vinden, maar we gaan 't zien. Kan best zijn dat ze op zaterdag Chappell Roan - JJ/Kiki doen op de Alpha, op Pukkelpop zien we ook al dat die daar mee akkoord gaat

• Geweldig
Waarderingen: MarkD
Ik snap de weerstand wel, maar een 'headliner'(ik vraag het mij af hoor) met dit formaat kost niet extreem veel. Met zo'n structuur kan je de undercard veel meer smoel geven. Snijd maar liever bovenin om kwaliteit op de mid over te houden, dan andersom. Ik heb overigens nog geen enkele editie alle headliners gezien.

Ik snap de weerstand wel, maar een 'headliner'(ik vraag het mij af hoor) met dit formaat kost niet extreem veel. Met zo'n structuur kan je de undercard veel meer smoel geven. Snijd maar liever bovenin om kwaliteit op de mid over te houden, dan andersom. Ik heb overigens nog geen enkele editie alle headliners gezien.
Aan de andere kant, een ticket kost dik 300€ (benieuwd hoeveel het dit jaar gaat zijn), dan mogen daar toch best 3 namen van formaat tegenover staan? (naast een goede undercard)

Aan de andere kant, een ticket kost dik 300€ (benieuwd hoeveel het dit jaar gaat zijn), dan mogen daar toch best 3 namen van formaat tegenover staan? (naast een goede undercard)
Ja, ik snap dit ergens wel hoor. Die gedachte heeft ook vaak genoeg bij mij rondgespookt. Voor hetzelfde geld kan je net zo goed naar Werchter waar je al die klappers wel hebt.

Maar is dat meer om je uitgave te verantwoorden? Bezoek je écht al die headliners? Kan je dan tegen je vrienden zeggen; oh, Post Malone komt? Lowlands is nooit echt een festival geweest waar headliners alle drie echte kleppers waren. Zoals het vorig jaar was ingericht was het echt perfect.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en JamesV
Ja, ik snap dit ergens wel hoor. Die gedachte heeft ook vaak genoeg bij mij rondgespookt. Voor hetzelfde geld kan je net zo goed naar Werchter waar je al die klappers wel hebt.

Maar is dat meer om je uitgave te verantwoorden? Bezoek je écht al die headliners? Kan je dan tegen je vrienden zeggen; oh, Post Malone komt? Lowlands is nooit echt een festival geweest waar headliners alle drie echte kleppers waren. Zoals het vorig jaar was ingericht was het echt perfect.
Ik ben zelf al een tijdje niet meer op Lowlands geweest, maar voor mij is dit toch ook het festival waar ik moest kiezen tussen The xx & Moderat of Solange en Iggy Pop, of kiezen tussen Tame Impala of New Order. Dan zou ik het echt wel karig vinden om nu met een Job Jobse als headliner te komen, die ik zelfs nog de Armadillow heb zien afsluiten haha. Maar verder heb je gelijk hoor, stukje expectation management.

ik kan me niet herinneren dat ik ooit op lowlands ben geweest en alle 3 de alpha headliners heb gezien.
dus er mag 1 of 2 x iets staan wat ik totaal niet interessant vind

• Leuk
Waarderingen: Novis95
ik kan me niet herinneren dat ik ooit op lowlands ben geweest en alle 3 de alpha headliners heb gezien.
dus er mag 1 of 2 x iets staan wat ik totaal niet interessant vind
Het jaar met Nick Cave, Nine Inch Nails en Editors als headliners.

Volgens mij ook meteen het enige jaar dat ik drie keer de afsluitende act in alpha heb gezien. Het is vaker voorgekomen dat ik ze alle drie niet heb gezien denk ik….

Ik geloof er om eerlijk te zijn geen bal van dat Ki/ki en Job Jobse samen een headliner positie innemen. Dit gaat toch gewoon dezelfde structuur worden als CdW en Fatm een paar jaar terug en dat beviel volgens mij gewoon erg goed.

• Leuk
Waarderingen: Novis95, LLoww en JamesV
Ik geloof er om eerlijk te zijn geen bal van dat Ki/ki en Job Jobse samen een headliner positie innemen. Dit gaat toch gewoon dezelfde structuur worden als CdW en Fatm een paar jaar terug en dat beviel volgens mij gewoon erg goed.
Gaan we dan Fontaines als subheadliner krijgen of QOTSA die die plek inneemt?

Ik zou mijn geld inzetten op:
- A$SAP - Ki/ki b2b Job Jobse,
- Chapell Roan - Vampire Weekend
- QOTSA - Fontaines D.C
Qua dagindeling kan het natuurlijk wat verschillen maar met de geruchten van het wegvallen van Charli xcx, lijkt mij dit het meest logische.

- QOTSA - Fontaines D.C
Qua dagindeling kan het natuurlijk wat verschillen maar met de geruchten van het wegvallen van Charli xcx, lijkt mij dit het meest logische.
Asap rocky maakt geen sense als hij in 2019 in de middag op de Alpha stond (na een album uitgebracht te hebben) en nu ineens headliner is (met alleen maar singles sindsdien)

• Leuk
Waarderingen: Knakworst en Novis95
Waren ze vorig jaar niet afgestapt van die fatm/cdw constructie vanwege crowd control? Kiki en job jobse die de nacht inluiden op de alpha gaat natuurlijk een volksverhuizing van de alpha naar de bravo inluiden die zijn weerga niet kent.

Waren ze vorig jaar niet afgestapt van die fatm/cdw constructie vanwege crowd control? Kiki en job jobse die de nacht inluiden op de alpha gaat natuurlijk een volksverhuizing van de alpha naar de bravo inluiden die zijn weerga niet kent.
EvE heeft hier inderdaad wel eens wat over gezegd inderdaad, maar was het crowd control of meer een disbalans in het blokkenschema? Want dit lijkt me na een Fred Again o.i.d. ook het geval (hetzij in een nog iets andere staat).

- QOTSA - Fontaines D.C
Ik lees het forum niet dagelijks... geen Charli 😭? Waarom?

Users who are viewing this thread