Chappell Roan goede eerste headliner, ook al staat het niet in mijn playlist en is het niet per se mijn ding. Ik ga kijken en denk dat ik het leuk ga vinden!
En dan nu even de vergelijking tussen de populariteit van de drie nieuwe namen volgens Google Trends Wereldwijd:
Oscar & The Wolf:
Ik vraag me voortdurend af wie daarop zit te wachten. De helft van Belgiê zeggen ze dan. Ik kan me alleen bedenken dat dit komt doordat we door één of ander chauvinisme dit leuk moeten vinden en het door onze strot geramd wordt. Ze zijn over hun populariteit heen. In België extreem populair. NL en Turkije ook (één van de muzikanten heeft zijn roots daar). Google bewijst ook mijn theorie dat het in de andere landen eigenlijk niet zo een onderwerp is als hier, ook al proberen ze internationale muziek te maken:
Bekijk bijlage 12707
Chase & Status:
Die zijn toch over hun top heen? Even checken wat Google daarvan denkt:
Bekijk bijlage 12708
Ze hebben effectief hun beste tijd gekend 15 jaar geleden tijdens het hoogtepunt van Dubstep en de Drum & Bass revival die nu al een eind een tweede revival kent. Ze zijn toch wel sinds 2023 gewoon terug relevant hoor.
Alleszins relevanter in het afgelopen jaar in elk land ter wereld dan O&TW uitgezonderd NL & Turkije blijkbaar:
Bekijk bijlage 12709
Chappell Roan:
Zonder twijfel, en met enorme marge, wereldwijd de meest relevante naam tot nu toe:
Bekijk bijlage 12710
Met uitzondering van O&TW liefhebbend België natuurlijk:
Bekijk bijlage 12711
Tot zover deze presentatie.
Dank u voor uw aandacht.