Pukkelpop 2025

Toch blijft het zonde. Het veld zal straks voor 90 procent wel gevuld zijn met filmende Tiktok tieners (zegt een boomer die in 91 bij Nirvana was op Pkp).
Dus het veld van het jongerenfestival zal volstaan met ... jongeren? En dat zou iets slechts moeten zijn? Het is de laatste jaren ook niet altijd makkelijk gebleken om volk te lokken naar die main stage, dus ik zou niet weten waarom artiesten die het wel kunnen vullen een slecht ding zou zijn, zolang ze kwalitatief zijn. En je kan persoonlijk geen fan zijn van Charli XCX en Chappell Roan, maar het is (op plaat alleszins) kwaliteit in hun genre.

+ Kurt Cobain is dood he, die kunnen ze niet meer programmeren.

Laatst bewerkt:
Toch blijft het zonde. Het veld zal straks voor 90 procent wel gevuld zijn met filmende Tiktok tieners (zegt een boomer die in 91 bij Nirvana was op Pkp).
Het veld is sowieso voor 90% gevuld met tieners/jongeren, dus toch ook maar logisch dat ze een line-up boeken op hun maat?

Ze hebben in het verleden acts als The Stone Roses of LCD Soundsystem de mainstage laten headlinen, en daar stond toen echt genant weinig volk.
Dus het lijkt me maar zeer logisch dat ze de laatste jaren veel 'moderner' programmeren op de mainstage om toch wat meer volk in die richting te trekken, om de zone rond de Boiler Room/Dance Hall wat te ontlasten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd
Chappell Roan goede eerste headliner, ook al staat het niet in mijn playlist en is het niet per se mijn ding. Ik ga kijken en denk dat ik het leuk ga vinden!
En dan nu even de vergelijking tussen de populariteit van de drie nieuwe namen volgens Google Trends Wereldwijd:

Oscar & The Wolf:
Ik vraag me voortdurend af wie daarop zit te wachten. De helft van Belgiê zeggen ze dan. Ik kan me alleen bedenken dat dit komt doordat we door één of ander chauvinisme dit leuk moeten vinden en het door onze strot geramd wordt. Ze zijn over hun populariteit heen. In België extreem populair. NL en Turkije ook (één van de muzikanten heeft zijn roots daar). Google bewijst ook mijn theorie dat het in de andere landen eigenlijk niet zo een onderwerp is als hier, ook al proberen ze internationale muziek te maken:
Misschien gebruiken fans van Oscar gewoon Bing.

• On fire
  • Wow
Waarderingen: CSM en DontClingToLife
Chappell Roan goede eerste headliner, ook al staat het niet in mijn playlist en is het niet per se mijn ding. Ik ga kijken en denk dat ik het leuk ga vinden!
En dan nu even de vergelijking tussen de populariteit van de drie nieuwe namen volgens Google Trends Wereldwijd:

Oscar & The Wolf:
Ik vraag me voortdurend af wie daarop zit te wachten. De helft van Belgiê zeggen ze dan. Ik kan me alleen bedenken dat dit komt doordat we door één of ander chauvinisme dit leuk moeten vinden en het door onze strot geramd wordt. Ze zijn over hun populariteit heen. In België extreem populair. NL en Turkije ook (één van de muzikanten heeft zijn roots daar). Google bewijst ook mijn theorie dat het in de andere landen eigenlijk niet zo een onderwerp is als hier, ook al proberen ze internationale muziek te maken:

Bekijk bijlage 12707

Chase & Status:
Die zijn toch over hun top heen? Even checken wat Google daarvan denkt:
Bekijk bijlage 12708

Ze hebben effectief hun beste tijd gekend 15 jaar geleden tijdens het hoogtepunt van Dubstep en de Drum & Bass revival die nu al een eind een tweede revival kent. Ze zijn toch wel sinds 2023 gewoon terug relevant hoor.

Alleszins relevanter in het afgelopen jaar in elk land ter wereld dan O&TW uitgezonderd NL & Turkije blijkbaar:
Bekijk bijlage 12709

Chappell Roan:
Zonder twijfel, en met enorme marge, wereldwijd de meest relevante naam tot nu toe:
Bekijk bijlage 12710

Met uitzondering van O&TW liefhebbend België natuurlijk:
Bekijk bijlage 12711

Tot zover deze presentatie.

Dank u voor uw aandacht.
Dit is verbazingwekkend!

Doe Royal Blood 😂

Zeer logische keuzes van PKP, afwachten wat er de komende dagen gebeurt. Hopelijk wordt er voordat de kaartverkoop begint een mooie reeks namen tussen de Marquee-, Club- en Lift-etappes bekend gemaakt.

Zeer logische keuzes van PKP, afwachten wat er de komende dagen gebeurt. Hopelijk wordt er voordat de kaartverkoop begint een mooie reeks namen tussen de Marquee-, Club- en Lift-etappes bekend gemaakt.
Vermits vvk start eind februari, zullen er nog wel paar mooie pakketjes passeren.

Dit is verbazingwekkend!

Doe Royal Blood 😂
Graag!

Royal Blood is ook al enkele jaren over zijn hoogtepunt heen:

1738677406139.png

Heel populair in de UK en voor de rest vrij verdeeld, al behoort België ook tot 1 van de landen waar Royal Blood het populairst is.

Ze zijn momenteel wereldwijd even relevant als Safri Duo:
1738678392718.pngIn België is zelfs Sergio populairder dan Royal Blood:
1738677792216.png
Bands als de Fixkes en Milow hebben (altijd) meer populariteit gekend dan Royal Blood ooit in België heeft gekend:
1738677992406.png

Tot zover random facts en arbitraire vergelijkingen met andere bands

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Bixler
+ Kurt Cobain is dood he, die kunnen ze niet meer programmeren.
Volgens mij zijn we niet eens zo gek ver verwijderd van hologramconcerten die met AI levensechte shows weg zullen gaan geven. En dan bedoel ik niet van die ABBA-concerten die vooral een noviteit waren, maar dat het oprecht ingeburgerd raakt.

Op dezelfde manier dat tributebands een jaar of 20 jaar geleden een marginale rol speelden, en nu halve theaters draaiende houden

Users who are viewing this thread