Graspop Metal Meeting 2025

Was er bij de poppy announcement ook uitgelekt op welke dag ze zal staan eigenlijk?
Heeft Knocked Loose aangekondigd in juni met Poppy op tour te gaan? Dacht dat iemand dat zei hier.
Ik zag dat ze op de zondag samen op Hellfest staan, en dat Poppy op de woensdag op Copenhell staat maar daar is Knocked Loose nog niet aangekondigd.
Vraag me ook af waar ze zou staan als ze wel op de Knocked Loose Vrijdag staat, daar is alleen een lage marquee spot en een hoge metaldome spot beschikbaar, lijken me niet de meest logische spots voor die band?

Poppy staat sowieso op zaterdag, met haar band Spiritbox.

Hm, uiteraard twee briljante, legendarische gitaristen, maar dat gaat voor mijn gevoel toch ook niet echt de 'wow'-factor brengen die je van een headliner op GMM zou mogen verwachten, toch? Daarvoor is het iets te niche.
Lijkt me eigenlijk ook eerder iets wat Alcatraz zou neerzetten.
Op Hellfest staan ze als sub, op gelijke hoogte met bijvoorbeeld Till Lindemann. Dus wat dat betreft zou het wel kunnen, denk ik. Zeker als een wat kleinere tweede headliner naast Slipknot.

Desalniettemin is de kans zogezegd nihil dat ze komen en is eigenlijk de enige reden dat ik ze noem een gevalletje van 'ja maar wie dan wel?'. Want ik zou het dus echt niet weten verder.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik zou voor Savatage gaan. De reünie is misschien van korte duur en voor Sacred Reich is het het 4de Graspop optreden. Ik gok dat de kans groter is dat Sacred Reich er in de toekomst nog eens staat. Of dat is toch mijn denkwijze bij deze clash
Prima denkwijze, zou eigenlijk een eigen naam moeten hebben, iets als Snoeptrommel-denkwijze o.i.d. ;) 💁‍♂️

Ze hebben in 2023 Machine Head exclusief laten overvliegen. Let's go headliner van 2026 invliegen en op herhaling laten komen het jaar erop!

Dan had ik liever gehad dat ze 2023 niet gedaan hadden om ze dit jaar op herhaling te laten komen.

All time favourites die dit jaar een nieuw album uitbrengen? Let's goooooooo

(Mss toch maar is denken om een dag Alcatraz mee te pikken)

Ik kan me daar eerlijk gezegd niks bij voorstellen.
Dat zou toch gewoon een vreselijke anti-climax zijn (Volbeat voor velen wellicht ook, maar soit.. 💁‍♂️)?
Ik vind het dan weer moeilijk voor te stellen dat ze naast die 2 headliners nog een grote dure headliner als volbeat gaan zetten, maar goed we gaan er wel achter komen

Uiteindelijk gaat het toch wel om een verschrikkelijk tijdslot tegelijk met Jinjer, Opeth, Deathklok dus misschien kunnen ze er maar beter volbeat neerzetten :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Blommie
Wat vinden we van de nieuwe The Ghost Inside eigenlijk? Ik vind de verandering toch wel vrij extreem.
Al is het natuurlijk wel populair voor metalcore bands om je geluid wat toegankelijker te maken, vind ik het hier toch niet zo goed werken. (heb hetzelfde bij While She Sleeps met To The Flowers bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt. Ook van niet-fans, als je onderstaande nummers achter elkaar beluisterd.

Hoe ga je precies van dit:
Naar dit:

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Wat vinden we van de nieuwe The Ghost Inside eigenlijk? Ik vind de verandering toch wel vrij extreem.
Al is het natuurlijk wel populair voor metalcore bands om je geluid wat toegankelijker te maken, vind ik het hier toch niet zo goed werken. (heb hetzelfde bij While She Sleeps met To The Flowers bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt. Ook van niet-fans, als je onderstaande nummers achter elkaar beluisterd.

Hoe ga je precies van dit:
Naar dit:
dacht ik dus ook, en dan zie je het live en werkt het gewoon wel. to the flowers vind ik wel nog steeds gewoon geen goed album vinden, zeker als ze van so what en sleep society komen was dat wel een teleurstelling.

• Leuk
Waarderingen: dennis87 en Loek123
Ik vind het dan weer moeilijk voor te stellen dat ze naast die 2 headliners nog een grote dure headliner als volbeat gaan zetten, maar goed we gaan er wel achter komen

Uiteindelijk gaat het toch wel om een verschrikkelijk tijdslot tegelijk met Jinjer, Opeth, Deathklok dus misschien kunnen ze er maar beter volbeat neerzetten :)
Moet een headliner zijn die nog nergens anders vermeld is bij de andere festivals want zie anders geen reden waarom deze nog niet bekendbaar is gemaakt.

Dus geen The Prodigy,Muse,...

2 opties dus....iemand die nog zijn tour afwerkt in ons belgenland en headlinerstatus heeft.....Ghost is een kanshebber...Pantera niet groot genoeg en in de States met metallica op graspopperiode...Nightwish nog paar jaar stil op tourgebied...Lamb of god niet groot genoeg....Megadeath,Lacuna Coil,BFMV ergens op zaterdag erbij...

Andere optie....iemand die nieuw album maakt en nog zijn volledige tour moet bekendbaar maken....Dan kom ik inderdaad bij Volbeat uit...maar volgens Jimmy is dat geen optie....

Moet een headliner zijn die nog nergens anders vermeld is bij de andere festivals want zie anders geen reden waarom deze nog niet bekendbaar is gemaakt.
Of een band die een show heeft in België die nog niet is uitverkocht, bijvoorbeeld morgen in Vorst ofso

Homer Disappear GIFs - Find & Share on GIPHY

Disturbed net als Maiden met zaalshow en een enkel festival; alleen nu dan Graspop, dat andere festival en Copenhell in combinatie met een zaal tour

Disturbed net als Maiden met zaalshow en een enkel festival; alleen nu dan Graspop, dat andere festival en Copenhell in combinatie met een zaal tour
Blijft ook een kanshebber inderdaad. Qua formaat en stijl perfecte combi met (onder) Slipknot. Vorige keer/keren waren ze al sub, zeker nu met The Sickness tour zou een HL status prima passen volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Veel bands die dit jaar bij hun tour een volledig album spelen. Slipknot, Disturbed, BFMV, Trivium, Between the Buried and Me....

Enkele ideeën voir ontbrekende namen (zonder de beschikbaarheid te controleren):

Vrijdag:

Cemetery Skyline (Marquee)
Unleashed (Marquee)
Disturbed (Main Stage)

Zaterdag:

ADTR (MS)
Rise Against (MS)
Poppy (MS)
Skindred (MS)
Bastardane (MS)
Future Palace (Jupiler)
Blackgold (Metal Dome)

Zondag:

Kissin' Dynamite (MS)
????????

Enkele ideeën voir ontbrekende namen (zonder de beschikbaarheid te controleren):

Vrijdag:

Cemetery Skyline (Marquee)
Unleashed (Marquee)
Disturbed (Main Stage)

Zaterdag:

ADTR (MS)
Rise Against (MS)
Poppy (MS)
Skindred (MS)
Bastardane (MS)
Future Palace (Jupiler)
Blackgold (Metal Dome)

Zondag:

Kissin' Dynamite (MS)
????????
bullet for my valentine is in de buurt, is ook nog MS optie voor zaterdag

wie weet of ze morgen zichzelf bevestigen, maar dan kunnen ze nog steeds missende headliner of logoband zijn

Hetzelfde geldt natuurlijk voor BFMV. Mijn gevoel is, na die geslaagde zaterdag van vorig jaar, dat ze BFMV aandurven als co-headliner.

Rise Against vind ik daar dan niet de juiste band voor op Graspop. Iets te veel punk achtig, wat volgens mij nog nooit headliner is geweest op Graspop. Wel gewoon een heerlijke logoband en krijgt een heerlijke spot op de main stage. Dus van mij mag het zeker komen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hetzelfde geldt natuurlijk voor BFMV. Mijn gevoel is, na die geslaagde zaterdag van vorig jaar, dat ze BFMV aandurven als co-headliner.

Rise Against vind ik daar dan niet de juiste band voor op Graspop. Iets te veel punk achtig, wat volgens mij nog nooit headliner is geweest op Graspop. Wel gewoon een heerlijke logoband en krijgt een heerlijke spot op de main stage. Dus van mij mag het zeker komen.
Ik zie RA ook eerder als sub dan hl, BFMV past inderdaad iets beter net voor slipknot. Ik ga naar beide shows, hopelijk volgt er een of meerdere zelfbevestigingen

Veel bands die dit jaar bij hun tour een volledig album spelen. Slipknot, Disturbed, BFMV, Trivium, Between the Buried and Me....
Papa Roach niet te vergeten. Van jouw genoemde bands en PR staat tot nu toe alleen Slipknot in de line up, zou er nog wel één of twee verwachten van dit lijstje. BFMV grootste kanshebber denk ik!

• Leuk
Waarderingen: Steph85

Users who are viewing this thread