Het is inmiddels haast onmogelijk geworden om nog realistische kandidaten voor die laatste headline-positie te benoemen, om uiteenlopende redenen.
Voorwaarde zou inderdaad wel moeten zijn dat het een band is die 'groter' is dan het gehypete Falling In Reverse, dat op alle andere festivals waar ze zijn aangekondigd als grootste of één na grootste naam van de dag staan (enkel op GMM zijn ze blijkbaar de op twee na grootste naam van de dag).
Bands als BFMV of Rise Against lijken mij niet aan die voorwaarde te voldoen.
Je zou dan ook wel kunnen gaan denken of vrezen dat GMM zich hiermee zelf in de nesten heeft gewerkt. Als ze ze 'gewoon' als North headliner hadden gezet, had eigenlijk niemand ze wat kunnen maken, wijzend op alle andere posters van grote(re) festivals.
Dat ze dat bij de aankondiging niet al hebben gedaan, en nu met de nieuwe poster alsnog niet, lijkt er echter op te wijzen dat ze vrij zeker van hun zaak zijn, en nog op een of meer raspaardjes aan het wedden zijn.
Dat er nog meer festivals zijn die een vergelijkbare positie open hebben staan, lijkt dat wel te bevestigen.
En dan ga ik toch weer uitkomen bij (ja hoor, daar issie weer) Volbeat.
Dat is in ieder geval sowieso een band die groter is dan FIR, maar ook nog net 'klein' en bescheiden genoeg om met een plek onder Slipknot genoegen te nemen.
De enige argumenten voor zover ik weet die ertegen spreken is dat ze nog steeds niks bekend hebben gemaakt (wat eigenlijk ook juist weer ervoor spreekt, is maar hoe je het bekijkt), en de volgende opmerking van
@jimmywe :
Denk dat Volbeat nooit concreet was voor deze editie.