Graspop Metal Meeting 2025

Die kans lijkt me aannemelijk.

Zijn er nog meer festivals rond Graspop die nog een (sub)headliner missen, eigenlijk?
Goede vraag, Rock Am Ring, Rock Im Park, Novarock, Hellfest hebben hun line up volgens mij wel redelijk compleet, in ieder geval de hoge spots?
Weet alleen niet hoe het zit met festivals als Sweden Rock, Copenhell, Resurrection fest etc
Als ik naar die poster van Resurrection kijk lijken die hun headliners wel rond te hebben, neem aan dat die gewoon met 1 headliner per dag werken
Van Sweden Rock en Copenhell heb ik volgens mij ook nog geen poster voorbij zien komen ook al hebben ze al een hoop aankondigingen gedaan, dus ook geen idee hoe ver die zijn met hun line up.

Dat er wat logo bands missen bij een aantal festivals is opzich wel logisch, met bands als Bullet for my valentine, Opeth en Rise Against die allemaal bezig zijn met een europese zaaltour in februari. Ze zijn allemaal al wel begonnen met shows aankondigen, maar toch alle 3 nog wat terughoudend voor mijn gevoel, waarschijnljk afhankelijk van hoe het met de ticketverkoop gaat van de shows in de landen van de festivals. Zo heeft Opeth Graspop al aangekondigd, want die Belgische zaalshow is natuurlijk al lang uitverkocht. Als een festival een hoge spot nog vrij heeft lijken deze 3 bands me kanshebbers.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Goede vraag, Rock Am Ring, Rock Im Park, Novarock, Hellfest hebben hun line up volgens mij wel redelijk compleet, in ieder geval de hoge spots?
Weet alleen niet hoe het zit met festivals als Sweden Rock, Copenhell, Resurrection fest etc
Als ik naar die poster van Resurrection kijk lijken die hun headliners wel rond te hebben, neem aan dat die gewoon met 1 headliner per dag werken
Van Sweden Rock en Copenhell heb ik volgens mij ook nog geen poster voorbij zien komen ook al hebben ze al een hoop aankondigingen gedaan, dus ook geen idee hoe ver die zijn met hun line up.

Dat er wat logo bands missen bij een aantal festivals is opzich wel logisch, met bands als Bullet for my valentine, Opeth en Rise Against die allemaal bezig zijn met een europese zaaltour in februari. Ze zijn allemaal al wel begonnen met shows aankondigen, maar toch alle 3 nog wat terughoudend voor mijn gevoel, waarschijnljk afhankelijk van hoe het met de ticketverkoop gaat van de shows in de landen van de festivals. Zo heeft Opeth Graspop al aangekondigd, want die Belgische zaalshow is natuurlijk al lang uitverkocht. Als een festival een hoge spot nog vrij heeft lijken deze 3 bands me kanshebbers.

Sweden Rock is denk ik wel rond qua headliners: Slipknot, Sabaton, Scorpions en Korn staan daar. Dream Theater, King Diamond, Sex Pistols ft. Frank en Within Temptation op de tweede regel. Volgens mij is dat voor dat festival wel de norm van grote namen ook.

Copenhell lijkt nog wel wat te missen als ik qua headliners niet verder kom dan Slipknot, Powerwolf en The Prodigy.

Ik denk the prodigy de ontbrekende headliner is maar dat graspop ze nog niet durft aankondigen omdat ze vrezen voor het commentaar dat erop gaar komen.
Als ze ze daarintegen aankondigen samen met bvb adtr en bfmv gaat de aandacht naar deze bands.
Dit soort theorieën geloof ik dus werkelijk geen snars van.
Als je als organisator bang bent om een band aan te kondigen, dan doe je toch iets niet goed.

Ben nog niet zo bekend met het oeuvre van Dethklok, maar past wel binnen mijn straatje. Heb ook gezien dat Gene Hoglan op drums staat, dat wordt dan toch wel gelijk een must-see.

Evt. clash met Opeth gaat wel klote zijn, hopelijk geen volledige overlap.
MUSTA!! KRAKISH!! :cool: 🤘

Was er bij de poppy announcement ook uitgelekt op welke dag ze zal staan eigenlijk?
Heeft Knocked Loose aangekondigd in juni met Poppy op tour te gaan? Dacht dat iemand dat zei hier.
Ik zag dat ze op de zondag samen op Hellfest staan, en dat Poppy op de woensdag op Copenhell staat maar daar is Knocked Loose nog niet aangekondigd.
Vraag me ook af waar ze zou staan als ze wel op de Knocked Loose Vrijdag staat, daar is alleen een lage marquee spot en een hoge metaldome spot beschikbaar, lijken me niet de meest logische spots voor die band?
Ik denk meer aan zaterdag op de locaties die nog in het Main Stages staan (begin van de middag). 😉

Users who are viewing this thread