Ja zij zijn in de UK inderdaad een stukje groter dan hier. Wat op zich ook niet zo verwonderlijk is, aangezien ze zelf ook uit de UK komen. Bij hun laatste passage op Download in 2018 stonden ze op dezelfde positie als dat ze dit jaar zullen staan, namelijk als subheadliner.
Ik geloof ook best dat ze een heel goede show kunnen neerzetten. Eigenlijk is het totaal mijn genre niet, maar ik ga op Graspop bijna altijd wel even bij ze kijken, juist omdat ze live eigenlijk altijd wel leveren. Maar als ik zie waar ze in 2022 stonden tijdens hun laatste keer op Graspop: toen speelden ze rond 17u 's middags en kwamen op die vrijdag nog Heaven Shall Burn, A Day to Remember, Megadeth, Whitesnake, Within Temptation en Scorpions na BFMV. En ik zie eerlijk gezegd niet genoeg reden om ze vanaf die positie helemaal naar headliner te promoten. Ze hebben geen nieuw materiaal uitgebracht sinds die tijd en ze zijn (voor zover ik weet) niet opeens veel populairder geworden. Die Poison/Ascendancy tour is denk ik qua marketing het aller beste wat ze momenteel kunnen voorschotelen om kaarten te verkopen, op basis van nostalgie. En daarmee verkopen ze middelgrote zalen als Afas en Lotto Arena dus blijkbaar niet uit.
Heel misschien dat ze met een The Poison set een plek krijgen als sub op één van de beide mainstages op de zaterdag, onder Korn of NIN. Maar eigenlijk zou ik dat ook vrij genereus vinden, gelet op het momentum van bands als Spiritbox en Lorna Shore, die dan onder hen terecht zouden komen op het affiche. Laat staan als headliner op vrijdag boven Falling in Reverse. Die zijn weliswaar het tegenovergestelde van een favoriet van me, maar objectief gezien wel een stuk relevanter dan BFMV.
Wie dan wel? Echt geen idee, eerlijk gezegd. Ik vind het best heel verwonderlijk dat er blijkbaar nog iemand op het oog is voor die positie.